Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en jaksa kun kaveri tulee aina meille moneksi päiväksi.

Vierailija
08.08.2024 |

Se vaa ilmoittaa hyvissä aioin et mä oon sit tulos sinnepäin. Ei edes kysy että käykö. Se yleensä vielä keskellä viikkoa tupsahtaa. Sit ihmettelee kun mä ja mies ei tehdä mitää hänen kanssa ja valittelee et tehdään töitä. 

Saattaa jopa päivä aikaisemmin tulla. Mielestäni koti on pyhä asia ja sitä pitää kunnioittaa. 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen toisen ilmoitukseen voi sanoa, että meille ei nyt voi tulla, nähdään kahvilassa jonain päivänä. Nyt "syyllinen tuskailuun" löytyy kyllä peilistä.

Vierailija
42/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että ei käy nyt, jos tulee niin älä avaa ovea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa tulla ilmaisten patojen ääreen, älä avaa ovea!

Vierailija
44/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta auttaisiko ehkä keskustelu kaverin kanssa enemmän kuin täällä kysely?

Vierailija
45/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kun jotkut tunkee vaa muiden kotiin? 

Vierailija
46/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ota vastaan. Pitää uskaltaa sanoa ettei sovi tai et jaksa. Itse olen jättänyt "ystävät" jotka kutsuivat itsensä meille ja söivät kaapit tyhjiksi eikä kysyneet meitä koskaan käymään-ei ikinä. Nyt on ollut ihmeissään kun sanon aina että katsellaan tässä vaikka ensi viikolla mitä ei tule ikinä. 

Vierailija
47/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkekää tekin vuorostaan kylään väkisin näille änkijöille. Onko joku tehnyt niin ja älysikö änkijä asiaa ? Aina änkijän ängettyä sama vastaänkeminen.

Vierailija
48/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun sanoo että "on tulossa sinnepäin" niin sanot että teille ei ainakaan voi tulla.

Sit se rupee vastaa sanoo. No mitäs sitä tätä ja tota. Itkee kun kukaan muukaan ei sen kaa tee mitään. 

Mitä hän tuo tuliaisia, ruokia,kukkia juomaa, muonittaaako itsensä edes. Tuoko omat liinavaatteet. Ette kait jätä häntä yksin sinne kämpille päiväksi...maksaako lakanoista. 

Vierailija
49/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta se on kuitenkin hyvä, että kaverisi ei sentään tule Mieleen.

Vierailija
50/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että kiva kun tulet. Voit täällä ollessasi pestä ikkunat, uunin, jääkaapin ja mitä nyt muita kivoja hommia keksitkään. Itse olet niin väsynyt, että annat ohjeita sohvalla makaillen.

tuokohan hyvät tuliaiset. edes omaa ruokaansa.. osallistuuko tai tekeekö yhteistä ruokaa,tuoko omat lakanatpyyhkeet

Vierailija
51/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi tulla toisen kotiin väkisin. Sellainen olisi jo rikos. 

Kannattaa opetella laittamaan rajat. Ja lukekaa miten pääsee pois läheisriippuvuudesta. Ongelmat vain laajenee tuota vauhtia. Joku vielä hyväkskäyttää jos ette osaa sanoa ei.

Vierailija
52/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä. Mikset sano, että ei sovi?

Vierailija
53/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille tulla edes pariksi tunniksi, omatkaan sukulaiseni jos minulle ei sovi. Menen sänkyyn jo klo. 20.00 illalla katselemaan telkkaria ennen kuin nukahdan ja mieheni sukulais yllätys vieraat tulivat 21.00 illalla enkä tiennyt etukäteen mitään muuta kuin puolen tunnin varoitusajalla että nyt ne sitten tulevat.

Mieheni sai vieraansa itse viihdyttää sillä itse en ota noin myöhään vieraita vastaan noin lyhyellä varoitusajalla. Ei ole toista kertaa ne vieraat tulleet. Mun sukulaiseni tietää etten pidä mistään yllätys yllätys vierailuista ja eivät ne meille tule niin vaan jollei olla etukäteen hyvissä ajoin sovittu.

Mieheni suvussa on ollut kumma tapa tulla milloinka sattuu ja ihan ilmoittamatta. Monta kertaa mieheni ei ollut edes kotona kun niitä tuli ihan yllättäen onneksi sentään päiväsaikaan ja onneksi sattui olemaan pakastimessa jotain tarjottavaa. No jos tulee päiväsaikaan niin olen ottanut vastaan mutta en enään myöhään illalla jaksa ottaa vastaan mitään yllätys, yllätys vieraita.

Vierailija
54/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä. Mikset sano, että ei sovi?

Koska ap on kynnysmatto joka ei osaa/uskalla pitää puoliaan ja kaveri hyväksikäyttäjä joka tietää mistä naruista vetää. 

Vierailija
55/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ilmoittanut että nyt ei sovi, niin kaverisi valinnat eivät ole vastuullasi. Jos ilmestyy oven taakse ilman yöpaikkaa kiellosta huolimatta, niin itseään saa syyttää jos kadulle yöksi päätyy. Tilanne oli kaverilla tiedossa, teki valintansa siitä huolimatta. Hyväksikäyttäjät valitsevat uhreikseen velvollisuudentuntoisia ja kilttejä ihmisiä, ja luottavat siihen, etteivät he jätä heitä pulaan. Järjestävät sitten näitä tilanteita, joissa toiselle osapuolelle tulee syyllinen olo, ja saavat tahtonsa läpi. Ihan tahallista manipulointia ja toisen yli kävelemistä. Nyt vaan ymmärrät sen, että jos olet kyläilystä kieltäytynyt, niin et ole missään vastuussa siitä, mitä kaveri päättää siitä huolimatta tehdä. Nornaalit ihmiset eivät halua ystävilleen mitään, mitä he eivät halua itselleen, ja heille on tärkeää että yhteistä aikaa vietetään yhteisestä toiveesta, ja sillä tavoin että molemmille jää hyvä mieli. Muunlaiset ystävät kannattaa poistaa elämästä, sillä ystävyys perustuu vain hyväksikäyttöön.

Vierailija
56/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te päätätte, kuka teille tulee kylään ja koska. Ei hän. 

Peruuta viereilu, kyse on teidän kodistanne.

Vierailija
57/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano, että kiva kun tulet. Voit täällä ollessasi pestä ikkunat, uunin, jääkaapin ja mitä nyt muita kivoja hommia keksitkään. Itse olet niin väsynyt, että annat ohjeita sohvalla makaillen.

tuokohan hyvät tuliaiset. edes omaa ruokaansa.. osallistuuko tai tekeekö yhteistä ruokaa,tuoko omat lakanatpyyhkeet

Jonkin verran joo. 

Vierailija
58/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä mä sille voin kun tulee vaa ovelle päivä aikaisemmin? Eikä oo yöpaikka? 

Et ole vastuussa hänen yöpaikastaan. Menköön takaisin kotiinsa. Älä päästä sisälle ollenkaan. Kotisi on linnasi. 

Vierailija
59/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun sanoo että "on tulossa sinnepäin" niin sanot että teille ei ainakaan voi tulla.

Sit se rupee vastaa sanoo. No mitäs sitä tätä ja tota. Itkee kun kukaan muukaan ei sen kaa tee mitään. 

No miksiköhän ei tee? Muut ovat osanneet laittaa rajat rasittavalle ihmiselle. Tee sinä samoin. 

Vierailija
60/62 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teette töitä kotona, se on hyvä perustelu sille, miksi vieraita ei voi tulla.