Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ollut tänään vähemmän suloinen sunnuntai?

Mummo, joka syntyi perjantaina ja 13. päivä
03.09.2023 |

Mulla on mennyt melkein kaikki pieleen, mikä vaan voi mennä pieleen.

- avaimet unohtui, kun kävin kaupassa ja se ovenavaushan maksoi
- huomasin, että lukittu pyörä oli varastettu pihasta
- kuvasin myytäväksi ajattelemaani vanhaa kattovalaisinta - sehän tietenkin putosi ja hajosi (lasikuvut)

Nyt ajattelin mennä vaan petiin peiton alle sikiöasentoon. Siellä ei uskoisi tapahtuvan mitään pahaa.
Lainaan Danten Jumalaista näytelmää, jossa sanotaan, että Helvetin portin yläpuolelle on kirjoitettu lause Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää".

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kyllä ollut surkea aamupäivä.

Minulla päinvastoin. Heräsin aamulla ilman päänsärkyä - vaikka eilen oltiin pitkälle iltaan miehen siskon luona syömässä pitkän kaavan mukaan (olin kuski). Aurinko paistoi, joten pääsin lähtemään koiran kanssa lenkille, kierrettiin ottamassa siskoni mukaan. Löydettiin USEITA täydellisia herkkutatteja, jotka kerättiin tietenkin talteen (sisko on jo kai niitä syönytkin). Koira pääsi mieleiselleen lenkille ja nukkuu nyt tyytyväisenä päiväunilla. Vanhin lapsista söi tekemääni luumupiirakkaa aamupalaksi, vaikka sanoi ennenkuin leivoin sen, ettei edes maista. Nyt on jo syönyt kolme palaa...

Aurinko paistaa vielä, joten menen keräämään kesäkurpitsoja kasvimaalta - jos ne on kaikki etanoiden syömiä, niin sitten vaan putsaan ja pilkon ja ryöppään ja pakastan, jos ovat priimaa, niin vien muutaman työkavereille annettavaksi huomenna - mikään vaihtoehto ei ole huono.

Nämä kaikki ovat onnistuneet, kun olen tehnyt ne h i t a a s t i, enkä hermoillut enkä juossut kiireellä. Tattien kanssakin pysähdyttiin, kuunneltiin mitä tikka hakkaa, käänneltiin heiniä ja maisteltiin tatinsyrjästä, että onko sappitatti vai ei.

Vierailija
2/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä aamu ollut. Heräsin, lueskelin kirjaa ja nyt teen ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on sun helvetti. En viitsi kertoa mikä mulla on.

Vierailija
4/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Toiset päivät on vaan sieltä ja syvältä...ehkä huominen käynnistyy paremmin?

Vierailija
5/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on sun helvetti. En viitsi kertoa mikä mulla on.

Helvetti on liian iso sana. Epäonni pikemminkin ja en vähättele kenenkään huonoja kokemuksia.

- ap -

Vierailija
6/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua. Toiset päivät on vaan sieltä ja syvältä...ehkä huominen käynnistyy paremmin?

Uskoisin. Lähden pariksi päiväksi erämaamökille ja siellä ei voi tapahtua mitään, kun on keskellä ei mitään.

- ap -

Vierailija
7/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... mutta suurentelet omia.

Vierailija
8/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi sunnuntaiaamu tähän mennessä.

Olen vaan möllöttänyt nojatuolissa aamukahvin jälkeen. Aamupalankin söin möllöttelyn lomaasa. Äsken pesin kylppärit ja vaihdoin puhtaat pyyhkeet. Vein roskat.

Kohta lähdetään auttamaan iäkästä liikuntarajoitteista entistä naapuria. Leikataan pensaat ja korjataan pari juttua asunnossaan. Nämä korjaukset kyllä kuuluisi taloyhtiölle mutta eivät suostu tekemään. Sapettaa tuollainen kiusanteko. No, olkoon tämä päivän hyvä työ.

Iltapäivällä sit kotona ruoanlaittoa ja pyykinpesua. Jos viittiin ja aikaa jää, niin silitän verhot ja mittaan sekä lyhennän. Jos ei huvita, niin möllötän telkkarin ääressä. En stressaa enkä hötkyile vaan otan rauhallisesti.

Hyvää sunnuntaita kaikille.

Vierailija
9/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä jossain kohtaa jonakin päivänä pystyt tuolle kaikelle tänään tapahtuneelle nauraa hörähtämäänkin.. Sinulla on ollut tilanne ja tapahtumarikas päivä jo tähän asti. Suunta varmasti ylöspäin.

Itselläni nyt ei niinkään vielä tapahtumia tälle päivälle mutta vähemmän suloista olotilaa kylläkin. En voi hyvin itsessäni, en ole aikoihin voinut fyysisesti hyvin ja nyt näemmä kamelin selkäkin on katkeamassa. Eli tämä edessä oleva päivä on sitä samaa upottavaa näköalatonta höttöä mitä olen tässä jo elänyt. Aika kauan. Minun mittapuullani. En oikein näe ulospääsyä tilanteestani, tilanteistani. Joten - musta on hyvä väri.

Vierailija
10/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä. Hengitä syvään, kyl se siitä. Välillä muuten mietin uuden pyörän ostoa mutta jatkanpa ajelua tuolla 20 vuotta vanhalla Tunturillani. On se helvetti kun täällä ei voi varsinkaan keskustaan kyllä fillaria jättää sillä mielellä että se on vielä tallella kun tulee takaisin. Todella v**tumaista.

Vierailija
11/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.... mutta suurentelet omia.

Ne nyt tuntuu suurilta (vaikka eivät välttämättä olekaan) tilanteessa, jossa itse on sillä hetkellä.

- ap -

Vierailija
12/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä. Hengitä syvään, kyl se siitä. Välillä muuten mietin uuden pyörän ostoa mutta jatkanpa ajelua tuolla 20 vuotta vanhalla Tunturillani. On se helvetti kun täällä ei voi varsinkaan keskustaan kyllä fillaria jättää sillä mielellä että se on vielä tallella kun tulee takaisin. Todella v**tumaista.

Yleensä vien pyörän lukittuun varastoon, mutta nyt tällä kertaa laitoin sen pihan pyörätelineeseen. Tietenkin.

Mulla oli joskus vanha eikä mikään hieno pyörä ja sitäkin oli yritetty viedä. Yksinkertainen lenkkilukko ei kuitenkaan ollut antanut periksi.

- ap -

Vierailija
13/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä jossain kohtaa jonakin päivänä pystyt tuolle kaikelle tänään tapahtuneelle nauraa hörähtämäänkin.. Sinulla on ollut tilanne ja tapahtumarikas päivä jo tähän asti. Suunta varmasti ylöspäin.

Itselläni nyt ei niinkään vielä tapahtumia tälle päivälle mutta vähemmän suloista olotilaa kylläkin. En voi hyvin itsessäni, en ole aikoihin voinut fyysisesti hyvin ja nyt näemmä kamelin selkäkin on katkeamassa. Eli tämä edessä oleva päivä on sitä samaa upottavaa näköalatonta höttöä mitä olen tässä jo elänyt. Aika kauan. Minun mittapuullani. En oikein näe ulospääsyä tilanteestani, tilanteistani. Joten - musta on hyvä väri.

Ei se usein paljoa tarvitse, että kamelin selkä katkeaa, jos on jo kauan ollut elämä huonoa. Ymmärrän sinua ja toivon parempaa tulevaisuutta. 💚

- ap -

Vierailija
14/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normi sunnuntaiaamu tähän mennessä.

Olen vaan möllöttänyt nojatuolissa aamukahvin jälkeen. Aamupalankin söin möllöttelyn lomaasa. Äsken pesin kylppärit ja vaihdoin puhtaat pyyhkeet. Vein roskat.

Kohta lähdetään auttamaan iäkästä liikuntarajoitteista entistä naapuria. Leikataan pensaat ja korjataan pari juttua asunnossaan. Nämä korjaukset kyllä kuuluisi taloyhtiölle mutta eivät suostu tekemään. Sapettaa tuollainen kiusanteko. No, olkoon tämä päivän hyvä työ.

Iltapäivällä sit kotona ruoanlaittoa ja pyykinpesua. Jos viittiin ja aikaa jää, niin silitän verhot ja mittaan sekä lyhennän. Jos ei huvita, niin möllötän telkkarin ääressä. En stressaa enkä hötkyile vaan otan rauhallisesti.

Hyvää sunnuntaita kaikille.

Sinullahan kuulostaa tämä päivä tosi hyvältä. Arvostan niin paljon ihmisiä, jotka auttaa toisia. Minunkin tuo rakas pappa jäädessään eläkkeelle kävi sellaisen SPR:n ystävätoimintakurssin ja nyt käy vanhainkodissa ulkoiluttamassa ja olemassa ihan vaan kaveri vanhuksille.

- ap -

Vierailija
15/15 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvääkin:

Löysin kirjaston Annetaan -hyllystä siistin Suomen luonto-opas -kirjan. Jospa lastenlapset kiinnostuisivat siitä.

- ap -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi