Alice ja Jack Areenassa, oletteko katsoneet? Mielipiteitä kaipailen.
Olen jaksossa 4 ja mielestäni tuo sarja on jotenkin sairas. Varsinkin tämä Alice käyttää ihmisiä ympärillään hyväksi - on paha. Lisäksi näyttelijänä ei oikein hyvä valinta rooliin, jotenkin pelottava ulkonäkö. Lienee tarkoituksellakin.
Tausta on tullut (isä) selville, mutta silti - todella ahdistavaa katsottavaa.
Jack - onko tuollaisia nössöjä olemassa?
Kommentit (51)
Miten musta tuntuu, että jos roolit olisivat toisin päin: Jack hyppyyttäjä ja Alice hyppääjä, niin tämä olisi otettu riemunkiljahduksen vastaan tärkeänä dokumenttina miesten saatanallisuudesta ja hyväksikäyttäjyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kolme jaksoa, neljättä aloittelin. Kuvataan suhdetta, jossa henkilöt eivät pääse toisistaan irti, mutta mikään rakkauden tunne tai intohimo ei välity näyttelijöistä, lähinnä vain pelot ja ahdistus.
Minua häiritsi myös se, että sarjassa vuosia kuluu varmaan se viitisentoista ja lapsi kasvoi vauvasta teiniksi, mutta päähenkilöiden ulkonäössä ei tapahtunut mitään muutosta. Jätin kesken enkä usko, että aloitan uudelleen.
Kyllä tapahtui muutoksia. Allicen päätä pitkin suittu ponnari vaihtui päätä pitkin suittuun nutturaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että jos roolit olisivat toisin päin: Jack hyppyyttäjä ja Alice hyppääjä, niin tämä olisi otettu riemunkiljahduksen vastaan tärkeänä dokumenttina miesten saatanallisuudesta ja hyväksikäyttäjyydestä.
En tiedä, ehkä sä vaan haluat tuntea niin ja siihen sulla on tietty täysi oikeus. Ylellä on tai oli aiemmin ruotsalaissarja Gaslight jossa mies hyppyytti ja tölvi naista. Ihan yhtä ankea ja ahdistava sarja kuin tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ennen käynyt niin, että joku näyttelijän ulkonäkö ärsyttää niin että ei pysty edes katsomaan. Nimittäin tuo Alice.
Andrea Riseborough oli minusta tosi nätti nuorempana. Olisi varmasti vieläkin, jos ei olisi niin nääntyneen näköinen. Näyttää ikäistään vanhemmalta kun on niin kuihtunut.
Luulin alussa, että Alice on kuolemansairas, kun oli niin hirveän näköinen. Olen menossa toisen jakson puolessa välissä, enkä aio katsoa enempää. Ahdistava sarja, ei minun makuuni.
Todella koskettava jhtova sarja. Mun suosikki pitkään aikaan.
Taidan nyt ottaa fiktiivisen sarjan liian tosissani, mutta toisaaltahan tarinat peilaavat jossain määrin oikeaa elämää, joten:
Tiedän että ihmisten kiintymystä ei saa noudattamalla jotain "sääntöjä" tai olemalla laskelmoidun ystävällinen (vrt. AV-n "kiltti mies" -avaukset). Kuitenkin sitä uskoo, että omasta käyttäytymisestä pitää kantaa vastuu, ja toistenkin tarpeet ja tunteet tulee ottaa huomioon aidosti eikä vain söpösti esitetyissä puheenvuoroissa. No, sitten katsoo jotain tällaista ja muistaa, että niinhän se menee, että pitää vain olla karismaattinen ja osata vedellä oikeista naruista, moraali ja vastuunkanto ovat täysin toissijaisia. Olen aina uskonut tietynlaiseen oikeidenmukaisuuteen ja johdonmukaisuute n, ja tietenkin seison arvojeni takana, mutta eivät ne tee minusta kiinnostavaa tai haluttavaa. Paitsi ehkä jos löydän kaltaiseni tylsimyksen, joka ei hae vastakohtaa vaan samaistumiskohdetta. 😅
Tykkäsin tosi paljon. Vähän oudot tyypit mutta pidin. Katsoin sarjan kahteen kertaan ja toisella kerralla aukes vielä paremmin.
Nyt vasta huomasin sarjan kun jo kohta poistuu Areenasta. Onneksi ehdin katsoa. Pidin, herkisti ja itkettikin.
"eihän sillä ole väliä, mistä "miehet yleisesti tykkäävät". Nyt on kyse tästä nimenomaisesta fiktiivisestä teoksesta. Et tainnut katsoa kovin tarkkaavaisesti. Jack sanoi, että Alicen kuva ei tehnyt hänelle oikeutta, ja tuijotti Alicea silmiin VAU-ilmeellä. Se riittää."
Ok, en tosiaan huomannut sitä katsetta. Nyt jaksossa 3 enkä ole vieläkään pannut merkille mitään intohimoa tai latausta näiden välillä. Eivät naura yhdessä, puhuvat vaan traumoista, seksiäkään ei ole tainnut olla kuin pari kertaa? Alice näyttää vanhemmaltakin kuin Jack. Ei taida tosiaan olla mitä miehet yleisesti tykkäävät ja Jack on selvästi mielikuvitusmies. Odotan loppuhuipennusta, käykö ilmi että hän on jopa Alicen oman mielikuvituksen tuote.