Alice ja Jack Areenassa, oletteko katsoneet? Mielipiteitä kaipailen.
Olen jaksossa 4 ja mielestäni tuo sarja on jotenkin sairas. Varsinkin tämä Alice käyttää ihmisiä ympärillään hyväksi - on paha. Lisäksi näyttelijänä ei oikein hyvä valinta rooliin, jotenkin pelottava ulkonäkö. Lienee tarkoituksellakin.
Tausta on tullut (isä) selville, mutta silti - todella ahdistavaa katsottavaa.
Jack - onko tuollaisia nössöjä olemassa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Olin ajatellut katsoa, kunhan saan muita sarjoja pois alta, mutta jos kerta tuollaista skeidaa on, niin en kyllä aio :D
Ei tämä nyt sentään yhtä ahdistava ollut kuin suomalainen Mantilan ohjaama Neitoperho.
Alice vaikutti kyllä jollain tavalla manipuloivalta persoonallisuushäriöiseltä. Ilmeisesti tässä ei ole ollut tarkoituskaan tehdä mitään kaunista rakkaussarjaa. Tässä kierrosluku kasvaa hitaasti, mutta varmasti, oikeassa elämässä varsin epätodennäköisen lopun saavuttaen.
Tuli ex mieleen ja ahdistuin, menneet palasi mieleeni, pariksi päiväksi menin ns. maihin. Katsoin eka jakson.
Kuinka olinkaan sokea.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sarja ja mistä näkee? Pieni briiffi? Voisi alkaa katsoa jos ok.
Ylen Areena.
Vierailija kirjoitti:
Se ylähammaspainotteinen Alicen työkaveri/ystävä on aika suurisydäminen hahmo, kuka oikeassa elämässä jaksaisi tsempata niin kärkästä henkilöä vuositolkulla ja olla vielä noin innoissaan, skonssit messissä ja kaikkea. Eli viesti lienee, että tässä nyt pitää jotenkin ymmärtää päähenkilöjen rakastettavuus, vaikka on kovin vaikea löytää sille syitä.
Rakastettavuus on sitä, että he ovat tosissaan ja yrittävät kaikkensa, eivätkä ole tahallaan pahoja, vaikka käyttäytyvätkin kuin kuspäät toisinaan
Eli ovat täsmälleen kuin me kaikki muutkin.
Kaikki muut paitsi Alice & Jack eivät välttämättä kokeneet heitä aina 100% rakastettavina. Jackin touhu vauvan kanssa on aivan käsittämätöntä. Ei löydy miestä sanomaan, että hoidan nyt vauvaa ja tavataan joskus paremmalla ajalla? En ihmettele, että vauvan äiti oli niin sanotusti karheana kun ajatteli luultavasti Celiaa käytetty jonain hyödykkeenä parin perheleikissä.
Muutenkaan koliikkivauvan laitto pyykinkuivausrummun päälle ei ole hyvä idea, koska siinä ei ole turvareunoja. Jack vielä kehuu ideaa. Olisi edes ottanut vaipanhoitopöydän reunallisen alustan vauvan turvaksi.
Vauvat voivat yllättää aikuisen hyvinkin nopealla kierähdyksellä lattialle. Suomessakin on vauvoja tippunut pöydältä ihan babysitteristäkin lattialle. Niitä on tarkoitus käyttää lattialla.
No niin, nyt katsoin viimeisenkin osan.
Jotta sarja olisi kohonnut huippujen joukkoon, lopussa olisi pitänyt tulla jotain. Jokin käänne, oivallus, yllätys.
Sen sijaan saimme ajantappoa aiempien osien uudelleen pyörittämisellä ja luopumisen tuskassa pyöriskelyä, sekä uskonnollisia houreita kuolleiden jälleennäkemisestä, jonka kaiken oli tarkoitus olla tunteisiin vetoavaa, mutta ei valitettavasti toiminut minulle.
Suomiohjaajan jaksot olivat napakampia, vähemmän sentimentaalisia ja psykologisesti uskottavampia.
5/10
ww
Kaduttaa jonkin verran, että käytin tähän aikaa.
Hieman erikoisen näköisiä molemmat näyttelijät. Olen vasta pari minuuttia sisällä ekassa jaksossa kohdassa kun Alice tenttaa ekoilla treffeillä Jackia työstä, onpas ahdistava tyyli. Jäisi itsellä treffit siihen.
Vierailija kirjoitti:
Hieman erikoisen näköisiä molemmat näyttelijät. Olen vasta pari minuuttia sisällä ekassa jaksossa kohdassa kun Alice tenttaa ekoilla treffeillä Jackia työstä, onpas ahdistava tyyli. Jäisi itsellä treffit siihen.
Jack on mies, ja siten hän sietää mitä vaan, koska pitää Alicen ulkonäöstä. Näin se vaan menee. Ihan realistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jack on mies, ja siten hän sietää mitä vaan, koska pitää Alicen ulkonäöstä. Näin se vaan menee. Ihan realistinen.
Onko tuon Alice ulkonäkö sitten sitä mistä miehet yleisesti tykkäävät? Ihan realistisesti? Palstalla hehkutettujen tasoteorioiden mukaan luulisi ettei Alicen takia kannattaisi vaivautua. Jonkun instamimmin simputukselle alistumisen seksin toivossa voisi EHKÄ ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuon Alice ulkonäkö sitten sitä mistä miehet yleisesti tykkäävät? Ihan realistisesti? Palstalla hehkutettujen tasoteorioiden mukaan luulisi ettei Alicen takia kannattaisi vaivautua. Jonkun instamimmin simputukselle alistumisen seksin toivossa voisi EHKÄ ymmärtää.
eihän sillä ole väliä, mistä "miehet yleisesti tykkäävät". Nyt on kyse tästä nimenomaisesta fiktiivisestä teoksesta. Et tainnut katsoa kovin tarkkaavaisesti. Jack sanoi, että Alicen kuva ei tehnyt hänelle oikeutta, ja tuijotti Alicea silmiin VAU-ilmeellä. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Se on huono
eli et ole katsonut, mutta haluat silti osallistua keskusteluun. ihan söpöä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan karseaa tuo Alice manipulointi. Hän ylittää jatkuvasti Jackin rajoja eri tavoin alusta asti. Iso hälytysmerkki ja tuollaisista pitäisi oikeasti pysyä kaukana. Ja Jack on varmaan läheisriippuvainen kun aina vastaa Alicen kohtuuttomiin pyyntöihin. Miten tämä on muka romanttista ja miten Alicesta voisi välittää, kun hän pompottelee Jackia niin kamalilla tavoilla? En tajua mitä Jack hänessä edes näkee. Kemiaakaan ei ole. Olen neljännessä jaksossa enkä viitsi enää katsoa kuin ehkä sivusilmällä.
kaikkein tuskastuttavinta on Jackin ystävä, jolla ei ole mitään muuta roolia kuin toimina peilinä Jackin tunteille ja ajatuksille Alicesta. Ja toki hän on vielä värillinen, tästähän on usein puhetta miten päähenkilöt ovat valkoisia mutta sitten lisätään sitä diversiteettiä jollain sivuhenkilöllä.
Tuntuu että näitä sarjoja muitakin, joiden pitäisi olla romanttisia, mutta henkilöt ovat tosiasiassa ihan pimeitä.
(Huom seuraavaksi seuraa spoilereita)
Sama kirjoittaja jatkaa: katsoin sarjan nyt loppuun, eikä meno paremmaksi muuttunut.
Ehkä yksi kummallisista kohtauksista oli se, kun Alice on hedelmöitysklinikalla inseminaatiossa ja Jack on rynnännyt hänet tuekseen, ja sitten Alice kysyy hoitajalta, voisiko Jack suorittaa inseminaation (vieraan miehen spermalla)! Ja tähänkin mies suostuu (wtf) vaikka on silminnähden vaivautunut. Sitten hoitaja kertoo, että se ei ole sallittua, mutta Jack voi kyllä pitää kättään hoitajan käden päällä, kun inseminaatio tapahtuu (!).
No sitten Alice pyytääkin hoitajaa lähtemään hetkeksi, Jack ja Alice katsovat toisiaan silmiin ja alkavat kuksia siinä hoitopöydällä! Onko toi oikeasti sellainen tilanne, jalat telineissä gynekologin hoitotuolilla, hoitaja juuri sun haaroissa, joka kiihottaisi kumpaakaan? Niin epärealistista!
Ja tämä oli taas yksi tilanne, jossa Alice pyytää jotakin mukavuusalueen ylittävää Jackiltä. Pyysikö Jack koko sarjan aikana yhtäkään, edes pientä palvelusta Alicelta? Myös se rahan syytäminen Jackin labralle oli vastenmielistä rahalla dominointia. Eikä päähenkilöiden poikkeuksellinen varakkuus auta tekemään henkilöistä kovin samaistuttavia (Jackistäkin tulee miljonääri, Alice on niin rikas ettei edes tiedä miten tuhlaisi kaikki rahansa) .
Ja sitten on tämä syöpädiagnoosi, johon Alice suhtautuu kuin laupea pyhimys. Hän oikeasti vain HYMYILEE vastaanotolla kun saa tietää, että sen lisäksi että hän ei saakaan lasta, hänellä on laajalle levinnyt syöpä. Ja jotenkin sitten tämän diagnoosi tekee hänestä kovin syvällisen ja viisaan.
On myös täysin epäuskottavaa että Jackin aneurysmaa ei pidetä kurissa lääkityksellä. Ei kellekään sanota pelkästään että vältä stressiä ja ota iisisti, heippa. Kyllä siinä määrätään myös jatkuva beetasalpaajalääkitys sydämen suojaksi. Oli kyllä niin läpinäkyvän laskelmoidusti tehty loppu kun tuollainenkin diagnoosi piti heittää kehiin.
No niin, nyt olen tuhlannut jo ihan liikaa merkkejä ja aikaani tähän sarjaan :D
En ole vielä katsonut. Kiinnostaa koska olen itse jotenkin tunnevammainen. Ajattelin heti että pitää katsoa tämä sarja. Jos osaisin sitten asettua siihen toisen asemaan. Joo, ei ollu hyötyä tästä kommentista..
Katsoin kolme jaksoa, neljättä aloittelin. Kuvataan suhdetta, jossa henkilöt eivät pääse toisistaan irti, mutta mikään rakkauden tunne tai intohimo ei välity näyttelijöistä, lähinnä vain pelot ja ahdistus.
Minua häiritsi myös se, että sarjassa vuosia kuluu varmaan se viitisentoista ja lapsi kasvoi vauvasta teiniksi, mutta päähenkilöiden ulkonäössä ei tapahtunut mitään muutosta. Jätin kesken enkä usko, että aloitan uudelleen.
Ahdistava. Masensi minut. Meni elämänhalu 0. En halua tavata ketään. Se jätkän työkaveri oli mukava ja tolkku. Olisi vääntänyt rautalangasta miksi täysi esto ja tapaamattomuus siihen sekomuijaan. Katsoin vain yhden jakson. 😞
Ei ole koskaan ennen käynyt niin, että joku näyttelijän ulkonäkö ärsyttää niin että ei pysty edes katsomaan. Nimittäin tuo Alice.
Otsikossa lukee.,