Mihin mä sijoitan 100 € kuukaudessa? Turvallinen rahasto, jossa toteutuisi korkoa korolle ilmiö :)
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sijoittaa mihinkään varallisuuteen ..jos joudut työttömäksi joudut maksamaan itse minä saat muuten tukina..
Vanhuuttaan varten ei kannata säästää kun nyt VM suunnittelee että vanhusten varallisuus käytettäisiin kaikki hoivamaksuihin
Miksi jonkun satojen tuhansien nettovarallisuuden päällä istuvan seniorin pitäisi saada kaikki yhteiskunnan palvelut veronmaksajien kustantamana? Perikunta vaan silmät kiiluen vahtaa ettei perintörahoista hupene mitään kulutukseen. Samaan aikaan leikataan ihan surutta lapsilta joka käänteessä.
No. Perintöverona valtio joka tapauksessa ottaa rusinat päältä rahana...
Kyse kai on lähinnä siitä että valtio ei enää. Malta odottaa että vanhis kupsahtaa
Perintöve
Kansantalous tässä köyhtyy kun kansalaiset putsataan varoista tähän tyyliin
.vanhukset ja työttömät on nyt riiston kohteena..kyllä nyt on nähtävissä ilpsmittauksen makua jossa heikoin kansanosan on nyt laillisena kohteena
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti juuri tässä sijoitushuumassa yli kolme tuhatta euroa tappioihin yhdessä päivässä..
Olin myös rahastosijoittaja
Miten rahastoilla onnistuu polttamaan kolme tonttua, ellei kyse ole satojen tuhansien taikka miljoonien pääomasta🙄
Kulut, kulut, kulut!
Etsi pienimmät kulut ja sijoita rahastoon. Joku palstalaisia fiksumpi porukka on kasannut rahastot.
Pankkien rahastoissa niin isoja kulurakenteita, että voitot sulaa osassa niihin.
Ainakin yksi käyttämäni rahasto on Nordnetistäkin löytyvä "Jupiter India Select L Eur Acc". Sisältää nimensä mukaisesti intialaisia yrityksiä. Intian talouskasvu on paljon parempaa ja nopeampaa Kiinaan verrattuna ja väestö reippaasti nuorempaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitse pankkisi valikoimasta joku keskimääräisen riskin rahasto ja tee jatkuva kuukausisäästösopimus. Oli se salkku mikä tahansa, pitkä säästöaika takaa hyvän lopputuloksen kun sitten eläkkeellä haluat elää vähän väljemmin.
Tässä hyvä ja järkevä neuvo. Olen laittanut vuodesta 2009 lähtien 3 eri rahastoon, kuhunkin 50 e kuukaudessa ja jo monta vuotta ollut se tilanne, että rahastot ovat aina minulle plussalla, koska olen ostanut rahasto-osuuksia joka kuukausi eri hinnoilla. Välillä olleet (varsinkin korona-aikana) tosi halpoja, välillä vähän kalliimpia. Juuri katsoin mikä on tämän päivän tilanne, niin rahastot yhteensä ovat keskimäärin 34% plussalla, huonoin tuotto oli korkorahastossa (näissä vähäinen riski) 22%, muissa tuotto isompi, suurin jopa +44% plussalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti juuri tässä sijoitushuumassa yli kolme tuhatta euroa tappioihin yhdessä päivässä..
Miten rahastoilla onnistuu polttamaan kolme tonttua, ellei kyse ole satojen tuhansien taikka miljoonien pääomasta🙄
S pankin varainhoito rahastossa näin kävi
Maailmarahastot on aika hyvässä vedossa, sinne!
Vierailija kirjoitti:
No nyt ei todellakaan kannata lähteä osakemarkkinoille.
Ylimääräinen raha kulutukseen!
Nythän juuri kannattaa, kohta nousee rytinällä aallonpohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yksi käyttämäni rahasto on Nordnetistäkin löytyvä "Jupiter India Select L Eur Acc". Sisältää nimensä mukaisesti intialaisia yrityksiä. Intian talouskasvu on paljon parempaa ja nopeampaa Kiinaan verrattuna ja väestö reippaasti nuorempaa.
Tämä on hyvä vinkki..kiina on jo riski Samoim Amerikka jossa iso.pi romahdus on odottamassa ...myös velkaimen euro alue jolla ei ole energiavarantoja venäjän naapurissa ei houkuttele sijoittamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoa romahdusta ei ole vielä nähty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä maailmantilanteessa ei ole mitään ajureita, jotka edistäisivät kurssinousua. Parista kuukaudesta puoleen vuoteen, ja voidaan jo puhua
Joku indeksirahasto tai ETF, pankkien omien rahastojen kulut ovat liian korkeat
Asuntolaina loppuu ja nyt mietin mihin sen n.500€/kk käyttäisin mikä oma osuuteni 50/50-lainasta. Eläkevuosia pitäisi varmasti ajatella, siihen on aikaa n.20v, alani palkkataso sellainen, että eläke tulee olemaan pieni, mutta joo...liekö edes elossa silloin.
Vinkkejä/neuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastoja mainostetaan korkoa korolle ilmiöllä, mutta ei niissä useinkaan ole selvää sellaista. Sijoittajalla näkyy vain nousua tai laskua. Ottaisin kaksi eri rahastoa hajautuksen vuoksi eli 50 ja 50, indeksirahastot.
Niin, en tajua miten rahastoissa korolle korkoa-ilmiö toimisi? Siinä omistat tietyn osan rahastosta, ja sen osan arvo voi nousta tai laskea. Ehkä se toimii jotenkin välillisesti niissä jutuissa mitä rahasto omistaa.
Se toimii siten että kaikki rahaston sisältämien osakkeiden tuotto voidaan sijoittaa uudelleen samaan rahastoon, jolloin esimerkiksi rahaston osakemäärä kasvaa yhtiöiden osinkojen mukana. Rahastoista on monesti kaksi versiota: kasvu (joka toimii siten että tuotto sijoitetaan uudestaan) ja tuotto (jossa osingot jne tuloutetaan ulos rahastopääomasta omistajille). Itse tykkään kasvuversioista koska silloin ei välissä makseta veroja, vaan vero maksetaan vasta toteutuvasta myyntivoitosta.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten satkulla kuussa nostaa omaa markkina-arvoa ja hankkii rikkaan puolison :)
Naisille jumppaa ja laihdutusta. Miehille jumppaa, hygieniaa ja jatkeita ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S pankin varainhoito rahastossa näin kävi
Minä kerron
..reilu 30 tonttua oli s pankin. Rahastossa..vielä pari viikkoa sitten tuotto oli yli 10 prosenttia ja sitten ykskas romahduksen jälkeen tuotto olikin enää jotain. 1 prosentin päälle..
10 pros. 30 tuhannesta on 3000 euroa..
En ole tappiolla mutta tuotto lähti
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sijoittaa mihinkään varallisuuteen ..jos joudut työttömäksi joudut maksamaan itse minä saat muuten tukina..
Vanhuuttaan varten ei kannata säästää kun nyt VM suunnittelee että vanhusten varallisuus käytettäisiin kaikki hoivamaksuihin
Hyvin riittää ansiosidonnaisesta rahastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta juuri lähti 2.8-7.8 n. 8-9% lähes kaikkien osakkeisiin sijoittavien rahastojen arvosta kun Japanin pörssi tuli alas 10% -> n. 30 000 rahastossa, niin nyt on 27 000-28 000 ... tietysti myydessä menee 30% voitosta valtiolle, joten tietysti sitä 3 000 ei olisi saanut puhtaana ja nyt voi vähentää voitoista, jos on myymässä jotain voitolla.
Kyllähän pörssi vituttaa tällaisessa tilanteessa ... kaikki ovat tietoisia että USA pörssi noussut 40% vuodessa ja suuri riski että eihän se voi jatkua ikuisesti - vai voiko? - bitcoin on 55 000 vaikka sillä sai vain yhden pitsan silloin aikoinaan :j Mutta nyt sijoittajilta petti hermot ja loppui Japanista tuleva halpa rahoitus ja paniikkimyynnit tapahtuivat sopulilaumana ja nyt arat sijoittajat jotka eivät jo myyneet olisivat valmiita myymään jos saisi lähelle sen mitä oli ennen 2.8. ja toiset jo myyneet haluaisivat ostaa halvemmalla kuin myivät ja markkinat sahaavat paikallaan pitkään ja jos tulee lisää huonoja uutisia niin voi tulla toinen 10% pudotusta, mutta toivottavasti ei.
Hitti vai huti? Op Eurooppa indeksi ja Op kestävä maailma? T:aika pihalla kaikesta
Ja sitten kahden kolmen kuukauden päästä pääset ihmettelemään kun tekno-osakkeiden arvosta on 50-60% sulanut pois