Fatim Diarra myy suomalaisen naisliikkeen historiallisen tilan Bulevardilta
Intersektionaalinen tasa-arvoko nyt vei voiton perinteisestiä sukupuolten tasa-arvosta? Fatim Diarra perustelee esteettömyydellä, miksi hyvässä taloudellisessa asemassa oleva Naisasialiitto Unioni myy pois historiallisen Maikki Friberg -kodin jugend-talosta Bulevardilla. Todella sääli mielestäni. Eikö voisi kunnioittaa suomalaisen historiallisen naisasialiikkeen perintöä? Olen joskus ollut tuossa juhlatilassa, se on mykistyttävän hieno. En olisi ryhtynyt myymään, kun pakkoa ei ole. Hankkivat tilalle jonkun uuden esteettömän tilan, mikä ei ole yhtään sama asia, toivottavasti ei mistään uudisrakennuksesta Jätkäsaaresta tms.
Suunnitelmat remontoida tila esteettömäksi on osoittautunut mahdottomaksi. En halua enää koskaan joutua kenellekään vastaamaan, ettei hän pääse tiloihimme, koska ne eivät palvele häntä, Diarra sanoo.
Kommentit (117)
Hitto, vuosia Unskan aktiivina enkä tajunnut tuota palkkioasiaa. Voinko hakea sen taannehtivasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kysy itse tuolta, mitä kulu/palkkio/palkka/km/päivärahasysteemejä he tekevät. jos pitää perintö myydä, niin vissiin kuluja on, että rahaa tarvii. jos kyse ei ole rahasta, niin tuotahan ei tarvitsisi myydä.
Sinähän täällä väität että yhdistyksen aktiivit nostavat myyntirahat, vaikka sellainen ei ole mahdollista. Varmasti voit kysyä itse millaisia palkkioita hallituksen jäsenille maksetaan, jos maksetaan.
Kilometrikorvauksista ei jää mitään käteen vaan siinä korvataan osa kuluista jos pitää matkustaa.
Ja matkustaahan pitää, vaikka kohde olisi viiden metrin päässä
Persuäijät ulisee kun Unioni saa myymällä lisää toimintarahaa.
Hieno pytinki on. Toivottavasti kukaan ei keksi että tuollaiset pitää purkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä muilla tavoin vammaisten oikeuksien ajaminen on näkynyt paitsi myymällä historiallisen tilan pisuaarin vuoksi?
Alkaa perustelut menemään jo huvittaviksi. Ellei syytetän korruptiosta, niin keksitään ihan omia perusteluita. Tuosta myynnistä ei olisi tullut mitään keskustelua, jos myynti ei henkilöityisi yhteen ihmiseen.
Kannattaako feministi-liike miesurheilijoiden hyväksymisen naisten sarjojen lisäksi myös vammaisten sarjoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kysy itse tuolta, mitä kulu/palkkio/palkka/km/päivärahasysteemejä he tekevät. jos pitää perintö myydä, niin vissiin kuluja on, että rahaa tarvii. jos kyse ei ole rahasta, niin tuotahan ei tarvitsisi myydä.
Rahan ohella voi olla tilojen soveltuvuus järjestön tämän päivän tarpeisiin. Linkatussa artikkelissa soveltuvuus nousee syyksi myymiselle.
no, sehän olisi markkinoinnin näkökulmasta itsemurha, jos antaisivat tiedotteen, että hei me tässä hassataan rahaa nyt ja myydään kaikki perinnöt, mitä irti saadaan. kyllähän kunnon politiikko ilmaisee asian hieman eri tavoin. tiedoksi, että helsinki on täynnä ilmaisia tiloja kirjastosta lähtien.
En tiedä miten jokin jär
Oon entinen kirjastotyöntekijä, ja ei, mikään järjestö ei voi marssia kirjastoon ja ilmoittaa kirjaston osoitetta omiksi toimitiloikseen. Kirjastoissa voi ehkä sopia joskus näyttelyn tai yleisötilaisuuden, mutta muuten niitä tiloja ei voi alkaa käyttämään jonkun yhdistyksen tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän täällä väität että yhdistyksen aktiivit nostavat myyntirahat, vaikka sellainen ei ole mahdollista. Varmasti voit kysyä itse millaisia palkkioita hallituksen jäsenille maksetaan, jos maksetaan.
Kilometrikorvauksista ei jää mitään käteen vaan siinä korvataan osa kuluista jos pitää matkustaa.
Ja matkustaahan pitää, vaikka kohde olisi viiden metrin päässä
Kilometrikorvauksia ei makseta metrien matkoista.
Historiallinen ja arvokas asunto mutta eihän siinä ole pakko maailmanloppuun asti toimia. Joku muu saa siitä itselleen sopivan asunnon tai toimitilat. Ehkä joku herrasmiesten sikariklubi.
Vierailija kirjoitti:
Mun hyvä ystävä on vammautunut onnettomuudessa ja järjestöharrastuksessa yksi hallituskavereistani on myös sellainen joka tarvii esteettömät tilat. Tajuatteko, että jos tilat ei ole esteettömät, joudutaan jättämään aktiivisia ihmisiä, ystäviä ja perheenjäseniä pois harrastus- ja järjestötoiminnasta? Siis tuollaisissa tiloissa ei pysty pitämään kokouksia tai koulutuksia, vaan pitää varata jostain uudet ja maksaa niistä. Myös liikuntarajoitteiset naiset ovat naisia. Ymmärrän että jos ei tunne yhtään esteettömyyttä tarvivaa ihmistä, tuntuu nuo asiat kaukaiselta, mutta sitten kun asia osuu lähelle, ymmärtää, että se esteellinen tila tarkoittaa että joku ihana, aktiivinen ihminen joudutaan jättämään pois.
Eiköhän noita historiallisia tiloja sitten joku muu pidä yhtä hienoina.
Oh cry me a river
Vierailija kirjoitti:
Hitto, vuosia Unskan aktiivina enkä tajunnut tuota palkkioasiaa. Voinko hakea sen taannehtivasti?
Mäkin olen vuosia ollut useissa järjestöissä vapaaehtoinen ja hallituksen jäsen, missäs mun miljoonat viipyy ;).
Tosiaan yleensä järjestöissä ei mitään rahoja aktiivit saa, päinvastoin, pitää maksaa jäsenmaksu. Tätä suunsoittoa saa sitten palkkioksi, kun ihmiset jotka ei tee mitään, arvostelevat vierestä.
Nykyään onkin vaikea saada enää yhdistyksiin aktiiveja, kun paskaa tulee niskaan mutta arvostelijat ei itse tee mitään.
Sama ongelma on myös urheilutoiminnassa.
Se mitä järjestötoiminnassa saa, on sitten kuitenkin se tunne siitä että saa tehtyä jotain yhteiskunnan eteen ja välillä on mukavaa toimia muiden kanssa yhdessä.
Tuommoisia huoneistoja/taloja ei ole somaliassa, eikä Fatim ymmärrä mistä on hankkiutumassa
eroon.
Vierailija kirjoitti:
Tuommoisia huoneistoja/taloja ei ole somaliassa, eikä Fatim ymmärrä mistä on hankkiutumassa
eroon.
Mitä tekemistä Somalialla on asian kanssa? Luuletko Fatimin yksin päättäneen, että nyt laitetaan toimitilat myyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Fatim Diarran äiti, wiki kertoo vain, että isä on malista?
Äidin tyttönimi on Fatima ugalabugala ja eritrean itäosasta kotoisin.
Unioni on mennyt alaspäin nimenomaan Fatimin puheenjohtajakaudella. T. Unionin jäsen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin Fat Diarrhea muuttaa takasin Somaliaan? Ei ole mukautunut uuteen kotiinsa, ei osaa politiikkaa joten on vihreä, näkee rasismia kaikkialla joten eikö kannattaisi lähteä pois?
Somaliaan? Hänen äitinsä on täysin suomalainen ja isä Malista. Fatim on syntynyt Suomessa. Puhuu kotikielenä suomea ja isän kieltä ranskaa.
Somaliassa hän ei erottuisi joukosta kuin sillä
että käyttää pieniinkin matkoihin taksia.
Yllättäen ruskea tyttö ei arvosta suomalaista historiaa ja kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eroon.
Mitä tekemistä Somalialla on asian kanssa? Luuletko Fatimin yksin päättäneen, että nyt laitetaan toimitilat myyntiin?
Diarrhea on takuulla haalinut johtokunnan täyteen wokemielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan ohella voi olla tilojen soveltuvuus järjestön tämän päivän tarpeisiin. Linkatussa artikkelissa soveltuvuus nousee syyksi myymiselle.
no, sehän olisi markkinoinnin näkökulmasta itsemurha, jos antaisivat tiedotteen, että hei me tässä hassataan rahaa nyt ja myydään kaikki perinnöt, mitä irti saadaan. kyllähän kunnon politiikko ilmaisee asian hieman eri tavoin. tiedoksi, että helsinki on täynnä ilmaisia tiloja kirjastosta lähtien.
Jouduitko HIRVEÄN UUPUMUKSEN takia sairaseläkkeelle kirjastotädin hommista?🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Unioni on mennyt alaspäin nimenomaan Fatimin puheenjohtajakaudella. T. Unionin jäsen
Minusta tuossa myynnissä ei ole vikaa, ja on hienoa että esteettömyys huomioidaan. Erosin kuitenkin itse toiminnasta, kun Fatima oli vihreiden kautta ollut mukana niissä bileissä missä myös alaikäiset oli juoneet ja olleet aikuisten kanssa porealtaalla ja saunassa. Fatima kommentoi tuota silloin vähättelevästi, ja koska olen itse joutunut alaikäisenä groomauksen uhriksi, kirjoitin Naisasialiitto Unionille että koska Fatima on myös Naisasialiitto Unionin puheenjohtaja, toivoisin että hän ei vähättelisi mediassa tällaista kun alaikäiset otetaan aikuisten bileisiin.
Sain ensin aika tylyn vastauksen ja erosin silloin. Myöhemmin asiaa pahoiteltiin, saavat kuulemma niin paljon trollipostia että luulivat että yritän tahallani haastaa riitaa.
Minulla ei ole kuitenkaan mitään Fatimaa vastaan, mutta hänellä on sellainen viestintätyyli että se ei mielestäni aina edusta naisten oikeuksia.
Prööööt