Uutiset: Julkisen sektorin koko paisunut liian suureksi
Kommentit (164)
Tuo asia pitäisi kyllä korjata THL:ssa, että tyhy-päivät järjestetään konttorilla. Esimerkiksi palkkaamalla tyhy-asiantuntija, palkka kenties siinä 9500e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko menee veronmaksajien rahaa "pyhään lehmään" elimaahanmuuttoon ja näiden rikosasioiden käsittelyyn?
Ne työllistää hyvin etenkin julkisen sektorin naisia. Juurikin mitä sossuja. Joten ei ihme, että naiset kannattavat niiden maahantuontia.
Siinäkin tulisi paljon säästöä, ettei väkisin yritettäisi saada kaikkia oppimaan suomea. Englanti riittäisi kieleksi. Sen moni oppii luonnostaan. Nämä on poliittisia valintoja.
Julkinen sektori tärkeä hyvinvointiyhteiskunta mallin takia
Vierailija kirjoitti:
Olen vassari, mutta ap taitaa olla oikeassa. 6/7mun läheisimmistä ystävistä on julkisella puolella ja vain kaksi heistäkin sotessa, eli työvoimapula-alalla. En ihmettele myöskään, itsekin tekisin samoin jos voisin. Palkat on heillä ihan älyttömän hyvät (5k-6k+) rauhallisista toimistotöistä (viestintää, raportointia, koordinointia) ja potkuja ei oikein voi saada. Yks vähemmän läheinen tuttu puolestaan sai juuri yli puolen miljoonan apurahan (verorahoista) abstraktiin feministiseen tutkimukseen toisella mantereella.
Joo, tota viimeistä en kyllä niele. Abstrakti feministinen tutkimus? Ja puolen miljoonan budjetilla:DDD Vain Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että leikkuri kohdistuu sosiaalialueeseen jos kansa päättää. Ilmapiiri on koventunut.
Ihan niin kuin vaaleista voit päätellä, kansalla ei oo mitään yhtenäistä mielipidettä.
Tämän kauden jälkeen tulee persujen jytky.
Varsinkaan tämän kauden jälkeen ei tule. Riikan sakset on leikannut siitä puolet. Sori siitä.
Keikkalääkäreiden ahneus. Ostettaviin palveluihin käytetään jo yli kymmenen miljardia euroa.
Potkia perseelle niitä laiskottelijoita ja asettaa tavoitteet, että tulos tai ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mihin menee suurin osa valtion budjetista jos mukaan ei oteta puolustusta, poliisia ja muuta kriittistä ?
Suoraan ja epäsuorasti eläkeläisten ylläpitämiseen.
Eikö AI:tä voida valjastaa tekemään rutiinikirjaukset ym. Eilen kävin spessu lääkärillä jolle 15 minuutin aika niin kerkes ottaa siinä ajassa jo kaksi potilasta yksityisellä. Eli tunnissa n 6-8 hlöä. Aika tehokasta - mites julkisella? Lääkäri vois sanella samalla nauhalle joka kirjasi järjestelmään. Lopuksi vaan tarkastaa korjaukset.
Vierailija kirjoitti:
Potkia perseelle niitä laiskottelijoita ja asettaa tavoitteet, että tulos tai ulos.
Tämän täytyy koskea myös lääkäreitä. Potilaille pitää löytää oikea diagnoosi ja saada oikeanlainen hoito heti pikimmiten, eli täytyy määrätä riittävästi tutkimuksia.
Meillä yksityisellä karsittiin heti ylimääräiset henkilökunta koulutukset - matkat ym virikrtaahtumat kun myynti sakkas. Sopeutettiin siis tosi nopeesti. Kaverit liitossa ja kunnalla viettää 2 päivän "inspiraatio" päiviä milloin missäkin katso kun rahaa on jo myönnetty niin pitäähän kaikki käyttää
Yksityisille lääkefirmoille valtion tukea 400 miljoonaa euroa. Miksi?
On huomattava, että julkisen sektorin tehtävä on eri kuin tuottaa tehokkuutta. Arvomaailma huokuu monessa paikassa ja olen ainakin itse valinnut julkisen arvojeni takia. Haluan huokoisempia päiviä enkä halua juosta oravan pyörässä. Tätä on selvästi vaikea tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mihin menee suurin osa valtion budjetista jos mukaan ei oteta puolustusta, poliisia ja muuta kriittistä ?
Suoraan ja epäsuorasti eläkeläisten ylläpitämiseen.
Jos katsot valtion budjettia niin suurin tukijoukko on lapsiperheet.
Vierailija kirjoitti:
Keikkalääkäreiden ahneus. Ostettaviin palveluihin käytetään jo yli kymmenen miljardia euroa.
Kenen ahneus kysynpä vaan! Sossutkin vetävät 4tonnin liksoja. Lääkärin nyt ymmärtääkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että leikkuri kohdistuu sosiaalialueeseen jos kansa päättää. Ilmapiiri on koventunut.
Ihan niin kuin vaaleista voit päätellä, kansalla ei oo mitään yhtenäistä mielipidettä.
Tämän kauden jälkeen tulee persujen jytky.
Varsinkaan tämän kauden jälkeen ei tule. Riikan sakset on leikannut siitä puolet. Sori siitä.
Kahtellaan myös Savonmualla.
Valtionhallinnon toimintaan pitäis vaatia toimintasuunnitelmat ja raportit jottei olla kuin pellossa.
Paljonko menee veronmaksajien rahaa "pyhään lehmään" elimaahanmuuttoon ja näiden rikosasioiden käsittelyyn?