Uutiset: Julkisen sektorin koko paisunut liian suureksi
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksikielisyydestä pitäisi luopua ja kaikista ma tujen hyysäämisestä.
En ole samaa mieltä. Kaksikielisyys on rikkaus. Sosionomien palvelut kävisin kammalla läpi kokonaisuudessaan.
Mitä palveluja sosionomeilla on?
Pyörittävät kunnan sosiaalitoimistoa.
Mitä palveluja siellä on?
Lakisääteisiä palveluja. Jos joku kuvittelee, että varsinkaan hyvinvointialueille siirtymisen jälkeen sossusta jaetaan harkinnalla sitä sun tätä, ei voisi enempää väärässä olla. Joitain yksittäisiä poikkeuksia toki saattaa olla, joku esihenkilö tai sos.tt. saattaa toimia vastoin hyvinvointialueen soveltamisohjeita. Mutta käytännössä kaikki paitsi välttämätön/lakisääteinen on jo karsittu pois.
Ja en siis pidä itse tätä edes huonona suuntauksena. Lain määrittelemiä palveluja tai tukia sen sijaan ei voi olla järjestämättä, ensin pitäisi muuttaa sosiaalihuoltoa ohjaavaa lainsäädäntöä.
Se, missä olisi säästettävää, olisi ilman muuta järjettömäksi paisunut esihenkilöiden määrä. Joskus uraani aloittaessani minulla oli about 2-3 esihenkilöä "linjassa", nykyään niitä on 6-7. Tarvitsisin sen yhden hyväksymään lomani ja ajopäiväkirjan...
Suomen yleisin ammatti naisten keskuudessa on sosionomi.
Paperinpyörittelyn palkat maksetaan suoraan tuottavan työn tekijöiden panoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kriittiset alat säästökohteeksi.
Isoin rahasyöppö on sosiaalipuoli.
Muissa maissa hoivaan menee vähemmän rahaa, koska on totuttu siihen, että ihmiset pitävät huolen sukulaisistaan. Ehdotapa tuota Suomessa niin tuloksena vastalauseiden myrsky.
Voisiko sos kuluja vähentää Heikki Hurstin kaltaisilla palveluilla. Henkilöstömenotkin pienenisivät.
Vanhoille jäärille ja tantoille potkut. Monimuotoisuus rekryt voi alkaa.
Mä veikkaan että leikkuri kohdistuu sosiaalialueeseen jos kansa päättää. Ilmapiiri on koventunut.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoille jäärille ja tantoille potkut. Monimuotoisuus rekryt voi alkaa.
kaikki nuoremmat kykenevät kuten inssit ja ekonomit pakenevat tästä maasta jos suunta on tällainen
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että leikkuri kohdistuu sosiaalialueeseen jos kansa päättää. Ilmapiiri on koventunut.
Ihan niin kuin vaaleista voit päätellä, kansalla ei oo mitään yhtenäistä mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kriittiset alat säästökohteeksi.
Isoin rahasyöppö on sosiaalipuoli.
Muissa maissa hoivaan menee vähemmän rahaa, koska on totuttu siihen, että ihmiset pitävät huolen sukulaisistaan. Ehdotapa tuota Suomessa niin tuloksena vastalauseiden myrsky.
Itse elin lapsuuteni äärivasemmistolaisen äitipuolen tyrannian alaisuudessa ja kun hän huomasi etten ole hänen ideologialleen otollinen, hän alkoi häätää minua pois lapsuuden kodistani.
Isäntä oli lapamato hänen suhteen, kiltin luonteen omaava kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole samaa mieltä. Kaksikielisyys on rikkaus. Sosionomien palvelut kävisin kammalla läpi kokonaisuudessaan.
Lakisääteisiä palveluja. Jos joku kuvittelee, että varsinkaan hyvinvointialueille siirtymisen jälkeen sossusta jaetaan harkinnalla sitä sun tätä, ei voisi enempää väärässä olla. Joitain yksittäisiä poikkeuksia toki saattaa olla, joku esihenkilö tai sos.tt. saattaa toimia vastoin hyvinvo
Asiaa. Tämä luuppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin kuin vaaleista voit päätellä, kansalla ei oo mitään yhtenäistä mielipidettä.
Li Anderssonia äänestettiin viime vaaleissa sankoin joukoin median mukaan.
Vallankahvassa olevien käyttäytyminen saa aina vain yhä härskimpiä piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakisääteisiä palveluja. Jos joku kuvittelee, että varsinkaan hyvinvointialueille siirtymisen jälkeen sossusta jaetaan harkinnalla sitä sun tätä, ei voisi enempää väärässä olla. Joitain yksittäisiä poikkeuksia toki saattaa olla, joku esihenkilö tai sos.tt. saattaa toimia vastoin hyvinvo
Oletko sossu? Uskallatko sanoa järkevän mielipiteesi omiesi joukossa? Näen jo silmissäni sen hössötyksen määrän, johon törmää päivittäin pienissäkin asioissa, kun työskentelemme samoissa tiloissa. Kaikesta syntyy mieletön haloo. Vaikutat fiksulta ja nostan hattua, jos jaksat työssäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kauden jälkeen tulee persujen jytky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li Anderssonia äänestettiin viime vaaleissa sankoin joukoin median mukaan.
Vallankahvassa olevien käyttäytyminen saa aina vain yhä härskimpiä piirteitä.
Li on hyvä tyyppi. Matkustaa lennolla turistiluokassa, kun demarit tukkivat businessluokan. Minulla firma maksaisi business lipun, mutta ei ollut enää paikkaa. Ymmärrän miksi Li on suosittu. Ei feikkaa. /kokkari mies
Kaikki julkispalvelut on syynättävä, ei muuta!
Nythän maksetut verot uppoaa soten pohjattomaan kaivoon ilman että maksetuille verorahoille saa vastinetta, jotkut vetää välistä ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sos kuluja vähentää Heikki Hurstin kaltaisilla palveluilla. Henkilöstömenotkin pienenisivät.
Oletko halukas liittymään talkoisiin?
Rahaa voit lahjoittaa heti.
https://hurstinapu.fi/lahjoitukset/
Valtionhallinnossa on aika leppoisaa menoa. Jäätävä määrä yhteiskunta-alojen generalisteja hienosti sanottuna. Katsoisin näitä ryhmiä tarkasti.