Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

 

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (2251)

Vierailija
2001/2251 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ens viikolla alkaa omakin urakka. Painoindeksi on 37 joten pudotettavaa riittää.

Sain tilattua tuon kwikpen 15 mg kynän ja siitä aloitan 2,5 mg annoksella.

Osaako joku luotettavasti kertoa miten annostelen tuon pienemmän annoksen?

Neuloja pitää ostaa ainakin lisää mutta montako napsua on 2,5 mg?

Saan tietty ens viikolla ohjeet mutta kärsimätöntä kiinnostaa jo tietää. 
Ja senkin takia kysyn, että tiedän miten hyvin vastauksiin täällä voi luottaa :-)

Vierailija
2002/2251 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Ens viikolla alkaa omakin urakka. Painoindeksi on 37 joten pudotettavaa riittää.

Sain tilattua tuon kwikpen 15 mg kynän ja siitä aloitan 2,5 mg annoksella.

Osaako joku luotettavasti kertoa miten annostelen tuon pienemmän annoksen?

Neuloja pitää ostaa ainakin lisää mutta montako napsua on 2,5 mg?

Saan tietty ens viikolla ohjeet mutta kärsimätöntä kiinnostaa jo tietää. 
Ja senkin takia kysyn, että tiedän miten hyvin vastauksiin täällä voi luottaa :-)

Jos haluat 15 mg:n kynästä 2,5 mg, toimi seuraavasti. Ensin 2 naksausta, ja painat männän takaisin pohjaan, jotta näet neulan kärjessä pienen nestehelmen. Silloin olet poistanut ruiskusta/neulasta ylimääräisen ilman. Tämän jälkeen naksautat 10 naksua ja olet valmis pistämään itseesi kyseisen 2,5 mg annoksen. Eli systeemi on se, että 10 naksua 60:stä maksiminaksusta on sama kuin 2,5 mg 15 mg:n  maksimiannoksesta. Vastaavasti 12 naksua on 3,0 mg jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2251 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan varmaan tuon kynän mukaan ja suojaan insuliiniboksilla. Ei se viileänä pysy, mutta siinä vaiheessa ei haittaa, jos sitten on se puolikas kynää vielä lämminsäilyksessä. Pääasia, ettei ihan kuumene matkoilla, kun menen hellealueelle ja hotellissa saan viileään. 

 

Masentavasti paino noussut 500g eli tänään oli 72,3kg taas, kun toissa viikolla oli 72 ja viime viikolla jo 71,8kg. Kävin tässä kävelylläkin välissä. En tiedä, pitäisikö taas viettää syömispäivät. Hiihtolomalla oli matkalla ja söin muutaman päivän enemmän. Ei tolkuttomia, mutta meni pizzaa illalla, aamiaisella croissantia ja suklaatakin pari patukkaa. Paino tietysti nousi, mutta sen jälkeen romahti ja lähti taas laskuun. Se on itseasiassa jokaisen löysemmän jakson (muutama päivä) jälkeen ollut ensin nousu ja sitten selkeä uusi lasku perään. Sitten mietin sitäkin, että olen kaksivaiheisilla hormonilaastareille ja ainakin parina viimeisenä kuukautena lasku on ajoittunut keltarauhasvaiheeseen selvemmin. 

 

No, sitkeästi kohti kesää. 

 

Ja tervetuloa uudet tulokkaat! Täällä on kivaa ja ainakin itselleni Mounjaro on ollut aivan mahtava valinta. Se täytyy tietysti sanoa kuten aiemminkin kirjoitin, että pelkkä lääke ei tee mitään vaan se sitoutuminen tähän maksamiseen, pistoksiin jne. Luulen, että mukana on paljon myös psykologiaa. Vähän kuin ennen käytiin Painonvartioissa ja se piti ihmisen ryhdissä. Nyt ryhtiä pitää viikottaiset pistokset, punnitukset ja maksaminen lääkkeestä. Eikä tämä ryhmä ole huono tukiryhmä. Tänne pääsee retostelemaan saavutuksensa, kun ei noista kilolukemista kauheasti halua kenellekään kertoa. Tosin itseltäni on nyt kysynyt kahden päivän sisällä kaksi työkaveria, että paljonko olen laihtunut. Tämä kertoo kaiken, etten vieläkään halua kohdata totuutta. Mutisin jotain, että kaipa se yli 30kg on jo lähtenyt. Oikeasti yli 40kg. En siis halua vieläkään paljastaa, millainen lähtöpaino oli, koska se yli 40kg paljastaisi, että olin superlihava. Luulen, etteivät ole huomanneet mitään.... että oikeasti ylikiloja ei ollut niin paljoa. 

 

Kymppikeiju

Vierailija
2004/2251 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Ens viikolla alkaa omakin urakka. Painoindeksi on 37 joten pudotettavaa riittää.

Sain tilattua tuon kwikpen 15 mg kynän ja siitä aloitan 2,5 mg annoksella.

Osaako joku luotettavasti kertoa miten annostelen tuon pienemmän annoksen?

Neuloja pitää ostaa ainakin lisää mutta montako napsua on 2,5 mg?

Saan tietty ens viikolla ohjeet mutta kärsimätöntä kiinnostaa jo tietää. 
Ja senkin takia kysyn, että tiedän miten hyvin vastauksiin täällä voi luottaa :-)

Jos haluat 15 mg:n kynästä 2,5 mg, toimi seuraavasti. Ensin 2 naksausta, ja painat männän takaisin pohjaan, jotta näet neulan kärjessä pienen nestehelmen. Silloin olet poistanut ruiskusta/neulasta ylimääräisen ilman. Tämän jälkeen naksautat 10 naksua ja olet valmis pistämään itseesi kyseisen 2,5 mg annoksen. Eli systeemi on se, että 10 naksua 60:stä maksiminaksusta on sama kuin 2,5 mg 15 mg:n  maksimiannoksesta. Vastaavasti 12 naksua on 3,0 mg jne.

Kiitos neuvosta.


Sitä olen miettinyt, että onko kukaan pärjännyt pienemmällä annoksella pidempään… 2,5 mg ei taida riittää mutta riittääkö jollekin 5 mg useamman viikon hyvällä vaikutuksella?

Vierailija
2005/2251 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja Kymppikeiju: kiitokset tervetulotoivotuksista. Tämä ketju on kyllä hieno Mounjaro vertaistukiryhmä, ja knowhown aarreaitta. 

 

AP:lle: Tosi hienoa, että säryt ovat vähentyneet/kadonneet. Itselläni nilkat tuppaavat olemaan aika kipeät suonikohjujen vuoksi, joten olisi hienoa, jos sitä painekipua saisi helpotettua.

 

Parin päivän satoa: Tähän mennessä olen huomannut muutoksia tosi vähän. Eilen illalla kroppani mielestä iltapalalle ei ollut tarvetta, joten skippasin sen surutta. Yleensä olen iltamussuttaja. Lisäksi muutaman kerran on hikka vaivannut. Siinä oikeasti kaikki tähän mennessä. Odotin vähintään vatsanväänteitä lääkkeen aloituksesta, mutta ei.

Nebula

Vierailija
2006/2251 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei "Ensi viikko", täällä on  painoa pudottaneita, joilla 2,5 mg on riittänyt koko prosessin ajan. Omalla kohdalla nostin kuuliaisesti ohjeen mukaan neljän pistoksen jälkeen  5 mg annokseen. Lääke oli silloin uusi ja tein niin kuin ohjeissa sanottiin, vaikka luulen että tuo 2,5 mg olisi riittänyt pitkään. No, joka tapauksessa käytin tuota 5 mg annoskokoa ja se oli ihan riittävä. Matkan varrella vauhti hidastuu, mutta sinnikkyys palkitaan. Lääke on kallis, mutta on kyllä hyvä tuki, kun tekee omaa elämänmuutosta ja harjoittelee elämään pienemmillä energiamäärillä ja annoksilla. Tsemppiä projektiisi.

 

Kymppi, viimeiset kilot on kyllä melkoinen voimainponnistus. Voin taas kerran samaistua kirjoitukseesi enemmän kuin täysillä. Kun näistä painohommista ei ole mitenkään sopiva tuuletella julkisesti ,niin ihanaa kun täällä voi osoittaa avoimesti hehkuttaa onnistumisen iloa.  Samoin tuo kriittinen kysymys, joita joku on tohtinut esittää. "Paljonko painosi on pudonnut?". Hrh, ihan samoin minä olen vähätellyt matkan varrella painon putoamisen määrää enemmän ja vähemmän. "Vähän toistakymmentä kiloa", " Vajaat 15 kiloa" jne. Totuus on päivästä riippuen 24,5-25,5 kg ka. 25 kg. Kaikkihan sen nyt omilla silmillä näkee, mikä on lähtötilanne, mutta jotenkin kuitenkin sitä haluaa hieman kaunistella totuutta. Samoin joku on kysynyt suoraan , että "kerro nyt paljonko nyt painat?". Ajattelen tämän liittyvän siihen, että ihmiset haluavat peilata siihen omaa painoaan ja kokoaan. No, jos aamupainoni on ollut vaikka 63,5kg, niin sanon yläkanttiin esim 68 kg. Ihme säätöä, koska eihän se oikeasti ketään kiinnosta montako olenko 2-4 kiloa suuntaan tai toiseen, mutta jostain kumman syystä sitä ei halua alleviivata omaa painon putoamista.

 

Tsemppiä meille kaikille, AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2007/2251 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ja Kymppikeiju: kiitokset tervetulotoivotuksista. Tämä ketju on kyllä hieno Mounjaro vertaistukiryhmä, ja knowhown aarreaitta. 

 

AP:lle: Tosi hienoa, että säryt ovat vähentyneet/kadonneet. Itselläni nilkat tuppaavat olemaan aika kipeät suonikohjujen vuoksi, joten olisi hienoa, jos sitä painekipua saisi helpotettua.

 

Parin päivän satoa: Tähän mennessä olen huomannut muutoksia tosi vähän. Eilen illalla kroppani mielestä iltapalalle ei ollut tarvetta, joten skippasin sen surutta. Yleensä olen iltamussuttaja. Lisäksi muutaman kerran on hikka vaivannut. Siinä oikeasti kaikki tähän mennessä. Odotin vähintään vatsanväänteitä lääkkeen aloituksesta, mutta ei.

Nebula

Hei Nebula, kehoa kannattaa kuunnella ja oikeasti kovin myöhään ei kannata syödä iltapalaa, Kuulun niihin, jota aloitti lääkityksen hetken mielijohteesta ja heti täysillä matkaan ilman kummoisiakaan suunnitelmia, mutta motivaatio oli korkealla. Ensimmäisellä viikolla olin intoa piukassa, että nyt on pistetty jne. Sitten jotenkin kolahti, että ei hemmentti, minulla on kallis lääke ja en voi jäädä vaan odottelemaan mitä tapahtuu vaan ihan itse on alettava puuhiin. Niinpä laskin kalorit oikeasti alas ja opin myös sietämään nälän tunnetta.  Tärkeimmät opit on olleet pienet annoskoot, ei santsauksia, näläntunne  on ihan ok, pakko ei ole syödä vaikka muut tuputtaa, voi jättää jos lautasessa on jotain mistä ei pidä jne. Eli kun syö, niin syö itselleen mieluisia makuja ja tuotteita. Painopisteet muuttuu sitten matkan varrella itsestään ja keho jotenkin alkaa kaipaamaan terveellisiä vaihtoehtoja. Kannattaa syödä ihan oikeaa proteiinia tms. Pelkkä salaatin puputtaminen ei tee pidempiaikaista kylläistä oloa.

Minullakaan ei ollut muita tuntemuksia kuin alun turvotuksen tunne. Pelkäsin ummetusta, koska olen ollut siihen taipuvainen. Mutta päin vastoin kävi. Vatsani alkoi toiminaan "normaalisti". Ajettuani lääkityksen alas, pelkäsin, että vatsajumit palautuu, mutta niin ei käynyt ja vatsa on toiminut normaalisti lääkkeen aloittamisesta saakka. Ehdoton bonus kaikkien muiden kremppakipujen helpottamisen lisäksi.

Tsemppiä, on kerta kaikkiaan mukava lukea miten etenet. Tsemppiä myös meille kaikille muillekin AP

Vierailija
2008/2251 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olin ekat n. 4 kk 2.5 mg annoksella ja nyt joulukuusta asti annostus on ollut 3.75 mg. Painoa on pudonnut tällä hetkellä n. 15 kg ja vyötäröstä lähtenyt -20 cm. Vaikka M on kallista niin pyrin etenemään mahdollisimman rauhalliseen tahtiin. Välillä olen pohtinut jo nostoa 5 mg mutta koska paino putoaa hiljakseen tälläkin niin nostolle en näe tarvetta. Koska käsivarteen pistäessä ruokahalu katoaa todella tehokkaasti niin olen jopa miettinyt kokeilla käsivarsipistoksen annoksen laskua takaisin 2.5 mg. Reiden ja vatsan alueella vaikutukset eivät ole läheskään yhtä voimakkaita ja niinä viikkoina kun viikonloppuna on pysyttävä skarppina, en uskalla edes harkita pistosta käsivarteen sillä ruokahalun katoaminen voi olla todella totaalista. Pistospäiväksi miulla on vakiintunut torstai. Tämä siksi että a) viikonloppuisin tulee herkuteltua herkemmin ja b) mahdolliset sivuvaikutukset eivät haittaa työntekoa ja voi levätä tarvittaessa kun viikonloput on yleensä vapaita. 

 

-Mardu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2009/2251 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Mäkin kokeilen pysyä tuossa 2,5 mg:ssa niin pitkään kun tuntuu, että edistystä tapahtuu.

Kiitos paljon vinkistä, et kannattaa pistää käsivarteen.

Vierailija
2010/2251 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Mounjaroa reilun vuoden. Lopetin nyt paristakin syystä; hinta on käytyämälläni annoksella liian suolainen ja en tykkää siitä, ettei normaalia nälänhädän tunnetta tule juuri lainkaan enkö saa oikein mitään nautintoa ruuasta, vaikka oikeasti rakastan hyvin tehtyä ruokaa.

 

Painoa on pudonnut kymmeniä kiloja ja huomaan, että vatsalaukkuni on pienentynyt, enkä voi enää syödä isoja annoksia. Jonkun muun, edullisemman lihsvuuslääkkeen ajattelin pyytää tähän tilslle ettei paino nousu. Wegovy ehkä, koska pitäisi hillitä alkoholin himoa. Sitä nimittäin oli myös Mounjaron aikaan. Vähät kalorit ja niistäkin iso osa punaviiniä- ei hyvä. Söin toki vitamiineja ja kalaöljyä ym. 

 

Onneksi on kuitenkin olemassa nykyään nä lääkkritä jotka oikeasti tukevat painonpudotusta! En olisi ikinä onnistunut tai päässyt edes alkuun ilman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2011/2251 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin Mounjaroa reilun vuoden. Lopetin nyt paristakin syystä; hinta on käytyämälläni annoksella liian suolainen ja en tykkää siitä, ettei normaalia nälänhädän tunnetta tule juuri lainkaan enkö saa oikein mitään nautintoa ruuasta, vaikka oikeasti rakastan hyvin tehtyä ruokaa.

 

Painoa on pudonnut kymmeniä kiloja ja huomaan, että vatsalaukkuni on pienentynyt, enkä voi enää syödä isoja annoksia. Jonkun muun, edullisemman lihsvuuslääkkeen ajattelin pyytää tähän tilslle ettei paino nousu. Wegovy ehkä, koska pitäisi hillitä alkoholin himoa. Sitä nimittäin oli myös Mounjaron aikaan. Vähät kalorit ja niistäkin iso osa punaviiniä- ei hyvä. Söin toki vitamiineja ja kalaöljyä ym. 

 

Onneksi on kuitenkin olemassa nykyään nä lääkkritä jotka oikeasti tukevat painonpudotusta! En olisi ikinä onnistunut tai päässyt edes alkuun ilman. 

Miten  painon ylläpito on onnistunut mounjaron lopettamisen jälkeen? Mitä muutoksia olet huomannut? Kiinnostaa. Ap

Vierailija
2012/2251 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä kallista, kun annos on jo isompi ja vielä se kynäkin pienenee jatkossa, niin jää ne lisäannokset saamatta. Jotenkin lasken sen varaan, että syksyllä alkaa annoksen lasku ja sitten helpottaa. Eihän tämä lääke yksin nyt niin ylivoimainen ole ostaa, mutta kun on hammaslääkärikulua rinnalla ja tietysti taas sitä matkaa. Toki oma valinta tuo reissaaminen...

 

Suosittelen muuten teille uusille M:n käyttäjille biotiinia! Luin etukäteen tuosta hiustenlähdöstä ja niin se minullekin tuli noin 4kk:n jälkeen alkusyksystä. Hiuksia alkoi lähteä kovaa tahtia ja vain luonnonkihara tukka pelasti sen, etten alkanut näyttämään puolikaljulta. Siinä vaiheessa otin ekstravahvan biotiinin ja omegat käyttöön. Netistä luin, että vaikutus alkaa vasta viiveellä, mutta loppuvuoden jälkeen sulkasato väheni ja tällä hetkellä mielestäni hiuksia ei lähde normaalia enempää. Ihan kuin niitä olisi kasvanut takaisin. Tietysti tämä hiustenlähtö ei sinänsä liity lääkkeeseen vaan pitkään jatkuneeseen ravinnon puutteeseen. Laihduin kuitenkin tosi rivakasti matalilla kaloreilla. Suosittelen kuitenkin uusille ottamaan sen biotiinin suoraan käyttöön, jos on kovin vähäkalorinen meininki pidempään. Apteekista saa, mutta itselleni on riittänyt ihan marketista ostettu halvempi. 

 

Kymppikeiju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2013/2251 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulotoivotuksista ja vinkeistä. Eilen pistin ensimmäisen annoksen, iiks! Tästä se alkaa, saa nähdä mitä tuleva tuo tullessaan!

 

KTH

Vierailija
2014/2251 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tervetulotoivotuksista ja vinkeistä. Eilen pistin ensimmäisen annoksen, iiks! Tästä se alkaa, saa nähdä mitä tuleva tuo tullessaan!

 

KTH

Jes, kyllä se siitä. Joillain vaikutus alkaa nopeasti. Itsellä lähti ruokahalu hetimmin ja se oli täydellistä. Olisin voinut melkein paastota aina 1-4 päivää piikin jälkeen ja sitten iski nälkä, kunnes taas tuli uusi pistos. Parissa kuukaudessa olo tasaantui ja ne täydelliset ruokahaluttomuudet katosi, mutta toisaalta ei tullut enää nälkäpäiviä. Jotkut taas manailee ensimmäiset viikot, että ei vaikuta mitään ja sitten se lähtee käyntiin. Lääkehän jää sinne elimistöön (puoliintuminen 5 päivää) ja taso nousee pikkuhiljaa. Pidetään peukkuja, että kuulut näihin lääkkeestä hyötyviin. Paljonko sinulle on liikakiloja tiputettavana? Täällä osalla on hyvin vähänkin omasta näkökulmasta ja joillain jopa hiukan enemmän kuin minulla. Oma tavoitteeni on 49kg ja jäljellä se vajaat 7kg. Oli se sitten 5kg tai 50kg, niin samassa veneessä ollaan. Toisilla vaan aikaa kuluu enemmän kuten itselläni on takana lähes 13kk jo.

 

Noin alussa kannattaa seurata tätä keskustelu, muita tervehenkisiä palstoja ja aina voi viihdyttää itseään ihailemalla redditistä jenkkien "mounjaro before and after" -kuvia, jos kaipaa jotain vertaistukea. Koin, että juuri alussa tuo sitoutti parhaiten asiaan, että käytti sitä aikaa ja energiaa siihen unelmointiin ja haki tuloksia/vertaisia vaikka anonyymeistä netistä. Mutta emmehän me kaikki ole samanlaisia. Osa jaksaa ja tykkää puurtaa itsellään, toinen tarvitsee aktivointia vaikka vain toisten ihmisten kuvia katselemalla.

 

Kymppikeiju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2015/2251 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikki ketjulaiset! Kirjoittaja 2004:lle kertoisin, että 5 mg:lla olen minäkin ollut nyt suht pitkään (7 v.), ja paino on kyllä jatkanut laskuaan, n. 500 g/v., vaikka on niitä ollut lähes nollaviikkojakin. Mutta nollatuloksen tai pienen plussatuloksenkin jälkeen on käyrä taas näyttänyt alaspäin. Aloitin 2.1.2026 annoskoolla 1,25 mg. Alotuspaino oli 120 kg ja tänään se on 107,5 kg. Ei mikään supernopea lasku, mutta niin kauan kuin lähtee n. 2 kg/kk olen tyytyväinen. 

 

Nyt vain tuo 5 mg ei enää tunnu auttavan ihan toivotulla tavalla makeanhimooni, joka on suurin syntini ravinnon suhteen. Täällä on puhuttu käsivarsipiston tehokkuudesta (esim. Mardu). Ajattelin kokeilla sitä, ennen kuin nostan annosta. Mutta miten te oikein pistätte käsivarteen? Pistettävän käsivarren käsi pään päällekö lepäämään ja sitten toisella kädellä pistetään? Käyttöohjeen mukaanhan pistetään olkavarren takaosaan, jossa on eniten rasvakudosta. Olen niin jäykkäniskainen että taitaisi olla paras tehdä koko proseduuri vaikka kylppärin peilin edessä. Onko kellään vinkkejä?

 

Kyselee Fifty-Sixty 

Vierailija
2016/2251 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakitin puolison pistohommiin :D Mutta jos sellaiseen ei ole mahdollisuutta (esim. asut yksin) niin löytyisikö vinkkivitosta esim. Youtubesta? 

 

-Mardu

Vierailija
2017/2251 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tervetulotoivotuksista ja vinkeistä. Eilen pistin ensimmäisen annoksen, iiks! Tästä se alkaa, saa nähdä mitä tuleva tuo tullessaan!

 

KTH

Jes, kyllä se siitä. Joillain vaikutus alkaa nopeasti. Itsellä lähti ruokahalu hetimmin ja se oli täydellistä. Olisin voinut melkein paastota aina 1-4 päivää piikin jälkeen ja sitten iski nälkä, kunnes taas tuli uusi pistos. Parissa kuukaudessa olo tasaantui ja ne täydelliset ruokahaluttomuudet katosi, mutta toisaalta ei tullut enää nälkäpäiviä. Jotkut taas manailee ensimmäiset viikot, että ei vaikuta mitään ja sitten se lähtee käyntiin. Lääkehän jää sinne elimistöön (puoliintuminen 5 päivää) ja taso nousee pikkuhiljaa. Pidetään peukkuja, että kuulut näihin lääkkeestä hyötyviin. Paljonko sinulle on liikakiloja tiputettavana? Täällä osalla on hyvin vähänkin omasta näkökulmasta ja joillain jopa hiukan enemmän kuin minulla. Oma tavoitteeni on 49kg ja jäljellä se vajaat 7kg. Oli se sitten 5kg tai 50kg, niin samassa veneessä ollaan. Toisilla vaan aikaa kuluu enemmän kuten itselläni on takana lähes 13kk jo.

 

Noin alussa kannattaa seurata tätä keskustelu, muita tervehenkisiä palstoja ja aina voi viihdyttää itseään ihailemalla redditistä jenkkien "mounjaro before and after" -kuvia, jos kaipaa jotain vertaistukea. Koin, että juuri alussa tuo sitoutti parhaiten asiaan, että käytti sitä aikaa ja energiaa siihen unelmointiin ja haki tuloksia/vertaisia vaikka anonyymeistä netistä. Mutta emmehän me kaikki ole samanlaisia. Osa jaksaa ja tykkää puurtaa itsellään, toinen tarvitsee aktivointia vaikka vain toisten ihmisten kuvia katselemalla.

 

Kymppikeiju

Tänään kyllä jo heti huomasin, että nälkä ei ollut samalla tapaa ja ruoan määrä mitä pystyin syömään oli huomattavasti pienempi kuin normaalisti. Vähän etova olo ollut myös koko päivän, mutta ei mitään mahdotonta. Janottanut myös kovasti, vaikka olen juonut vettä ja inkivääriteetä pitkin päivää. 

Kiloja on tiputettavat varmaankin semmoinen lähemmäs 60kg eli todella reippaasti. Mistään pikajuoksusta ei siis omalla kohdalla ole kyse vaan enemmänkin ultramaraton edessä. Toki ehkä jotenkin oletan kun on noita liikakiloja sen verran paljon, että alussa varmasti lähtee reippaammin, mutta yritän kuitenkin pitää omat odotukset realistina enkä hypätä asioiden edelle. Muiden ihmisten onnistumiset kyllä motivoi myös itseäni! Huikeita tuloksia täälläkin tehty!


KTH

Vierailija
2018/2251 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin tänään neljännen kerran 2,5. Eli nyt on kulunut kolme viikkoa ekasta pistoksesta. Paino on tippunut 2,2kg kolmessa viikossa. Huomaan, että vaatii todella paljon työtä lääkkeen lisäksi, että tulee syötyä riittävän vähän. Helposti syön liikaa, vaikkei olisi edes nälkä. Varmaan tässä voi mennä kauan, että muistaa aina lopettaa syömisen ajoissa? Kuulostaako tiputusvauhtini tyypilliseltä tiputusnopeudelta aluksi? 

 

Kolmekymppinen

Vierailija
2019/2251 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla painon pudotus on erilaista.

Itsellä paino putosi kolmen eka viikon aikana 4,8kg,

Mutta mulla oli lähtöpaino 108,7kg

Olen pistänyt ainetta nyt 1v ja 4kk ja paino on pudonnut -38,5kg. Vielä pitäisi saada muutama kilo pois.  Olen käyttänyt 5mg annosta, mutta nyt nostin pari viikkoa sitten 7,5, kun paino oli monta viikkoa sama eikä liikkunut mihinkään.

Nyt tänä aamuna paino oli tullut viikossa alas 0,9kg

Vaaka näyttää 70,1. Olin ajatellut aiemmin että juhannuksena olisi 65kg mutta ei onnistu.

Tosi taistelua on viimeisten kilojen kanssa.


-TA-

Vierailija
2020/2251 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on TAn kanssa liki samat lähtötiedot. Aloituspaino oli 108,8 ja ensimmäisen kolmen viikon pudotus oli 5,0 kg.

Kokonaispudotus reilu 50kg ja olen nyt painon ylläpito vaiheessa.

Myös minä nostin lääkitystä vaiheittain aina 10 mg saakka. Nyt saanut laskettua vaiheittain annostusta takaisin 5 mg. Koen edelleen lääkettä tarvitsevani eli en ole ihan heti lääkettä lopettamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan