Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1735)

Vierailija
1721/1735 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,kokeilin viime vkolla ekan kerran kwikpeniä käsivarteen.Ja nyt tänään oli toisen käsivarren vuoro.Huomasin,että on tullut pienet mustelmat sekä pienet patit.

Annokseni siis 15mg ja tässä kk käytössäni 5mg sekä 10mg kynät yhdessä.Onko muille tullut vastaavaa eli onko normaalia?

Kokeilen käsivarsia,kun paino junnannut nyt lähes 3kk paikallaan.

Vierailija
1722/1735 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että itselläni alkoi hiusten massalähtö 4kk:n jälkeen. Niitä oli joka paikassa ja hiukset oheni silmissä. Onneksi on sen verran luonnonkiharaa, etten ihan kaljulta näyttänyt, vaikka julma totuus paljastui hiukset märkänä. Kyllä oli aikamoinen hiirenhäntä tullut ja sulkasato vaan jatkui.

Ostin vahvan annoksen biotiinia ja päälle omegaa 3 kapselia. Ensin tuntui, ettei auta mitään, mutta netistä luin vaikutuksen tulevan vasta 2-3kk:n käytön jälkeen. Nyt joulukuun aikana huomasin, että hiuksia ei enää lähde. En tiedä, onko niitä tulossa takaisin, mutta ainakaan niitä ei lähde enää.

Kymppikeiju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/1735 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla on myös hiusten lähtö ollut runsasta useamman kuukauden, mutta nyt vähän rauhoittunut. Ruokavalio on ollut monipuolinen ja lisävitamiinejakin olen syönyt, mut silti vaan hiuksia lähti runsaasti. Kampaaja lohdutti, et kyllä niitä täältä tulee lisää. Onneksi on ollut mistä lähteä, mut silti harmittaa! Biotiinia en ole vielä ostanut, mut taidan hankkia jos vaikka auttaisi, kiitos vinkistä.

Paino on jumittanut pitemmän aikaa, marraskuusta lähtien työt ovat stressanneet tosi paljon, mut nyt alkaa helpottamaan ja jää taas aikaa itselle. Liikunta jäänyt satunnaisiin kävelylenkkeihin ja syötyä on tullut myös ohi ruokavalion. Stressi vie yöunet ja palautuminen huonoa, joten jumin syyt on kyllä tiedossa! Noin -20kg takana ja edessä vielä 5-7kg. Usko on kova, että ne viimeiset ylimääräiset ovat poissa kesään mennessä, pitää vaan tehdä ryhtiliike!

Hyvää alkavaa vuotta kaikille kanssakulkijoille!

Lemmikki

Vierailija
1724/1735 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kiitos - noin siinä varmaan kävi: eli se unohtui, että koska massaa on lähtenyt, niin pienempikin ylimäärä ruokaa tekee vaikutuksen. Tämä oli oikeastaan terveellinen muistutus siitä, ettei voi hetkeksikään herpaantua, jos aikoo pysyä hoikistuneena. Kiitos myös Kymppikeiju. Kyllä se nälkä pysyy kurissa eli en varmaan tarvitse sitä vahvempaa annosta.

mm

Niillä esivanhempien geeneillä, joilla on puristettu nauriista, perunasta, puurosta ja marjoista maksimimäärä energiaa elämästä selviämiseen ja lisääntymiseen, on nykyaikana sellainen vaikutus, että ne pistävät ihmispolon tiukkaan pakkorakoon syömisten suhteen. Kun vielä nykyajan huomattavasti energiapitoisempi ruoka- ja juomatarjonta yhdistetään selviytyjän genetiikkaan, kertyy pienelläkin päivittäisellä ylimääräisellä energiamäärällä kiloja nopeasti. Se on raakaa todellisuutta ja tuntuu tietenkin epäreilulta. 

Vierailija
1725/1735 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki ja mukavaa alkanutta vuotta!

Paljon on tapahtunut ja paljon on täällä teille muillekin! Onnittelut heille, joille joulu ei tuonut lisäkiloja ja tsemppirutistukset niille, joille joulu toi painon kanssa haasteita. Paljon tuttuja tunteita ja kokemuksia oli kirjoituksissanne.

Itsellä joulu toi positiivisena sen, että paino tippui niin että BMI on nyt alle 30! Eli en ole enää lihava! Jee!! Toki jouluhan tätä ei itsessään tehnyt, vaan pääsin tavoitteeseen joulusta huolimatta. Oletin, että saavutan sen vasta tammikuun puolella, mutta niin vain lukema tuli uudenvuoden aattona.  Normaalipainoon on vielä 16 kg matkaa, eli todella paljon. Takana siis 29 kg pudotettuja kiloja.

Joulu toi siis saavutuksen, mutta myös nosti pintaan ruuan ajattelun, jota ei ole oikeastaan ollut ollenkaan lääkkeen aikana. Olin päättänyt, että nautin joulusta ilman ruuasta murehtimista, ainoastaan niin että lisää en mene ottamaan,

K: Kuinka olet laihtunut? 
V: Olen saanut vähemmän kaloreita kuin olen kuluttanut. Vain siten ihminen laihtuu (lääkkeellä tai ilman).

K: Millä liikunnalla laihtuu?

V: Sellaisella liikunnalla, jonka avulla nostaa päivittäistä kulutustaan helposti ilman erikoisjärjestelyjä. Se tarkoittaa lisää liikkeitä, joissa mieluiten useampi lihasryhmä joutuu töihin kuten kävely, juoksu, kyykyt ja omalla kehonpainolla tapahtuvat lihaskuntoliikkeet. Jos ei muuta keksi niin voi hankkia steppilaudan ja astella sen kanssa menemään samaan aikaan kun laittaa mieluisan biisin soimaan. Vaikutus tulee siitä, että toimintaa kerrataan kerta toisensa jälkeen. 

Vierailija
1726/1735 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä törppöjä ihmisiä, jotka ihmettelevät milloin mitäkin asioita ymmärtämättä ylittävänsä niin omia kuin myös muiden rajoja, löytyy joka paikasta. Osalla on se sukulaisuus ikäänkuin muka oikeuttamassa utelua ja tölvimisiä. Jos ei ole puheena paino, puhutaan ulkonäöstä, omaisuudesta, rahasta, lapsista tai niiden puutteesta. Tuskin lienee sellaista aihetta, josta nämä muiden elämien kyttääjät eivät keksisi vatvoa. Älkää välittäkö heistä! 

Vierailija
1727/1735 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sille, joka nosti keskusteluun vatsan toiminnan tai toimimattomuuden ja riskin suolilamasta. En ollut lainkaan tajunnut, kuinka pitkä aika (useita päiviä) oman vatsan edellisen kerran toiminnasta olikaan. Olen syönyt tosi niukasti ja on luonnollista, että vatsa ei joka päivä toimi (ainakin itselle). 
Otin muutaman laxoberonin ja sain kuin sainkin jäätävien vatsakramppien saattelemana vatsan toimimaan. Olipas taas herätys, että kiireisestä arjesta huolimatta pitää pystyä hieman keskittymään.

Vierailija
1728/1735 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,kokeilin viime vkolla ekan kerran kwikpeniä käsivarteen.Ja nyt tänään oli toisen käsivarren vuoro.Huomasin,että on tullut pienet mustelmat sekä pienet patit.

Annokseni siis 15mg ja tässä kk käytössäni 5mg sekä 10mg kynät yhdessä.Onko muille tullut vastaavaa eli onko normaalia?

Kokeilen käsivarsia,kun paino junnannut nyt lähes 3kk paikallaan.

No miten muutit elintapoja? liikutko paljon? ei se paino putoa jos et vähennä syömisiä

Vierailija
1729/1735 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hakemassa valmiiksi uuden 10mg kynän. Hinta oli nyt 395, viimeksi 400. Jess, hinta tippuu... Kynästä otan 12 annosta ja näin ollen hinta kuukaudessa noin 130e . Joulu meni +-0 painon suhteen. Nyt en ehkä käy hetkeen puntarilla, vasta kun tunnen taas hoikistuneeni. Nahka löystynyt jonkin verran. Ei näytä mitenkään hirveältä, mutta tunnustelemalla tämän huomaa. Löysää nahkaa kun nappaa käteen ja puristelee niin tuntuu omituisia pieniä muhkuroita, tavallaan kuin hernepussia puristelisi. En osaa tuon tarkemmin kuvailla, mutta itse ihmettelen mitä nuo ovat. Rasvasoluja? 

S1988

Vierailija
1730/1735 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa. 

Nyt on kohta kuukausi takana Mounjarolla ja pudotusta ehkä 1,5 kg. Paino siis 70,5 kg. Nyt nostin annoksen 5 Mg, sillä olen ollut aika nälkäinen. Varmaan odotin että vaikutus olisi tuntuvampi. Olen syönyt tosi terveellisesti, paljon kasviksia, juonut paljon vettä. Maha on löysällä! Sekin oli yllätys kun ajattelin että enemmänkin ummetusta ois luvassa. Mutta joo. Etenkin uutena vuotena keräsin nesteitä kroppaan juomisella ja syömisellä. Tässä kun kirjoitan tätä auki tässä, niin huomaan että hyvinhän tää on lähtenyt liikkeelle. Olen jostain syystä ollut aika turhautunut mutta ehkä siihen yhdistyy enemmänkin se, kun en ole moniin kuukausiin saanut painoa alas, niin kärsimättömyys alkaa nostaa päätään toden teolla. Nyt pitäis vaan laittaa jäitä hattuun ja uskoa siihen että hyvä tästä tulee. Uskon että hitaalla painon pudotuksella on kuitenkin paljon etuja. 

Vierailija
1731/1735 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heipparallaa. 

Nyt on kohta kuukausi takana Mounjarolla ja pudotusta ehkä 1,5 kg. Paino siis 70,5 kg. Nyt nostin annoksen 5 Mg, sillä olen ollut aika nälkäinen. Varmaan odotin että vaikutus olisi tuntuvampi. Olen syönyt tosi terveellisesti, paljon kasviksia, juonut paljon vettä. Maha on löysällä! Sekin oli yllätys kun ajattelin että enemmänkin ummetusta ois luvassa. Mutta joo. Etenkin uutena vuotena keräsin nesteitä kroppaan juomisella ja syömisellä. Tässä kun kirjoitan tätä auki tässä, niin huomaan että hyvinhän tää on lähtenyt liikkeelle. Olen jostain syystä ollut aika turhautunut mutta ehkä siihen yhdistyy enemmänkin se, kun en ole moniin kuukausiin saanut painoa alas, niin kärsimättömyys alkaa nostaa päätään toden teolla. Nyt pitäis vaan laittaa jäitä hattuun ja uskoa siihen että hyvä tästä tulee. Uskon että hitaalla painon pudotuksella on kuitenkin paljon etuja. 

T: Juustohiiri

Vierailija
1732/1735 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heipparallaa. 

Paljonko olet pitkä tai saitko lääkkeen vaikka bmi ei ole 30?

Vierailija
1733/1735 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin hakemassa valmiiksi uuden 10mg kynän. Hinta oli nyt 395, viimeksi 400. Jess, hinta tippuu... Kynästä otan 12 annosta ja näin ollen hinta kuukaudessa noin 130e . Joulu meni +-0 painon suhteen. Nyt en ehkä käy hetkeen puntarilla, vasta kun tunnen taas hoikistuneeni. Nahka löystynyt jonkin verran. Ei näytä mitenkään hirveältä, mutta tunnustelemalla tämän huomaa. Löysää nahkaa kun nappaa käteen ja puristelee niin tuntuu omituisia pieniä muhkuroita, tavallaan kuin hernepussia puristelisi. En osaa tuon tarkemmin kuvailla, mutta itse ihmettelen mitä nuo ovat. Rasvasoluja? 

S1988

Nahka on löysänä rasvaklönttien päällä. Näin minä sen tulkitsen. Totta kai ihon alla on runsaasti vielä rasvaa ja normaalisti se nahka on siinä napakasti päällä tasoittamassa sitä, mutta nyt nahka on vetelänä päällä ja siten ollaan muhkuraisia. Itsellä huomaa eniten reisistä. Ne on ohentuneet todella paljon, mutta ovat samalla muhkuraiset, koska iho on niin velttona siinä päällä. 

Itselläni se häiritsevin seuraus on tuo leuan alusta, jossa on pitkittäisiä ihopoimuja. Ts. olen kalkkunakaula. Ne löysät poimut on valuneet kasvoista asti sinne alas ja tietysti kaksari on myös vähentynyt ja jättänyt löysää nahkaa siihen. Toivon, toivon todella, että ne hiukan kuroutuu aikanaan. Olen kaikkeni yrittänyt hifusta retonoliin, mutta en tiedä, onko ne hyödyttäneet yhtään. Minähän olen samalla laihtunut lisää, joten en tiedä, miltä näyttäisin ilman noita hoitoja/tuotteita. Jos pidän kaulan pitkänä ja hymyilen, niin poskipäiden noustessa kaula kiristyy, eikä poimuja ole näkyvillä. Olen samalla tajunnut, että nämä monien tähtien poskipallukat (täytteet) on sitä varten, että löysää nahkaa nousee hamstereista ja kaulaa myöten ylöspäin.  

Vatsa näyttää ryppyiseltä ja napa on sellaisen alaspäin irvistävän vanan alla. Se onkin ollut oma hommansa. Sinänsä makkaroita ei sillä tavoin toistaiseksi ole, että iho hautuisi, mutta pari kertaa olen huomannut navan punottavan, kun nostelen ihoa ja katson sinne. Talkkia ja kuivausta, niin ongelma katoaa päivässä. 

Ja tänään oli 76,8kg eli viikonloppu meni hienosti. Toivon, että jumi nyt helpottaisi ja saisin sen -1kg tästä viikosta paikkaamaan kuukauden heikkoa etenemistä. Virallinen viikkopunnitus on vasta perjantaina, mutta tsemppaan nyt kaikkeni, että silloin olisi hyvät lukemat. Valitettavasti perjantaina ja lauantaina on taas kekkereitä tiedossa. Yritän olla maltillinen ja olenkin mielestäni ollut. Ne vaan valitettavasti silti rikkoo hyvän putken. Jos tarkoitus olisi vain ylläpitää painoa, ei ne olisi ongelma, koska paino kyllä tasaantuu. Mutta kun ei pitäisi tasaantua vaan mennä alaspäin.

Kymppikeiju

Vierailija
1734/1735 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tullut närästystä mounjarosta?

Vierailija
1735/1735 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli alussa ja oli tosi kamalaa, etenkin yö aikana.

Lääkäri kirjotti somakia, mutta ei tarvinnut ottaa sitä kuin kahtena päivänä sen jälkeen ei oo närästänyt.

34,4kg pudonnut paino

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan