Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1665)

Vierailija
1661/1665 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi, otan 0,3ml, en 0,3mg.

Ja Satakeiju kirjoittelee...

Vierailija
1662/1665 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N51!

--

Mitä tarkoitat kun puhut lisäannoksesta? 

--

Tarkoitan sitä, että kun otan puolikkaita annoksia 15mg:n kynästä eli 7,5mg, niin nimitän niitä insuliinineulalla kaivettavia lisäannoksiksi. Siellähän on kepeästi se 0,6ml ja ylikin jäljellä. Ja jos otan puolikkaan eli 0,3mg, niin saan helposti kaksi annosta niiden naksujen päälle. Tällöin kynä kestää naksuttelulla 8 viikkoa ja neulalla kaivelulla vielä kaksi lisää eli 10 viikkoa kokonaisuudessan.

Kiitos vastauksesta, kokeilen tätä sitten kun on aika, mutta en ihan vielä ole tavoitepainossa, en uskalla vähentää kun muutenkin on tosi hidasta etenemistä kun BMI on 24.

N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/1665 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mitä teen sain mounjoorit reseptit työterveydestä ja julkinen puoli tarjonnee vatsan ohitus leikkausta 2026... nyt  Painoa 185kg  pituutta 186cm. En tiedä mitä tehdä

Pyydät lääkäriltä lähetteen sekä ravitsemusterapeutille että Painonhallintatalon digitaaliseen terveyslaihdutusvalmennukseen. Sen lisäksi tilaat heti Ravitsemusterapeuttien yhdistykseltä esitteen, jossa käsitellään lihavuusleikatun ruokavalioa. Tutustu siihen ja syö niiden ohjeiden mukaan sekä sen lisäksi kasviksia, marjoja, sieniä ja hedelmiä 800 grammaa, jopa kilon, vuorokaudessa. Laita jo edellisenä iltana valmiiksi seuraavan aamun smoothieainekset, pestyt porkkanat ja kirsikkatomaatit. Parsakaalilla ja kukkakaalilla korvaa helposti perunan ja ne valmistuvat nopeammin kuin perunat.  

Kokeile, mitä tapahtuu kun syöt kuin lihavuusleikattu, mutta hevi-tuotteet sen lisäksi. Päädytpä sitten ravitsemusterapeutille IRL tai netissä tai terveyslaihdutusvalmennukseen, olet jo oikealla ruokavaliolla ja sinne lihavuusleikkaukseen sitten menet tai olet menemättä. Osa laihtuu niin tehokkaasti RTY:n ohjevihkon ruokavalion + hevin yhdistelmällä, että päättää jättää lihavuusleikkauksen myöhempään ajankohtaan. Nyt jouluna on rosolli erinomainen ruokalaji, johon uppoaa hevi-tuotteita: porkkanaa, punajuurta, hapankurkkuja ja omenaa kuutioina.

Jos ei välitä punajuurella värjätystä kermavaahdosta rosollin kanssa, voi sekoittaa kevyestä hapankermasta kevyesti suolatun kastikkeen tai tehdä vinegretti-tyylisen kastikkeen. Turkkilainen ja kreikkalainen jugurtti ovat hyviä ja edullisempia vaihtoehtoja smetanalle muutenkin mätien kanssa.

Hevi-ryhmän tuotteita on niin paljon, että kannattaa estottomasti kokeilla ja pitää sinnikkäästi kiinni siitä, että niitä tulee syötyä minimimäärä joka päivä. Laihdutus on useimmilla pitemmän aikaa vaativa projekti ja elämässä pitää olla iloakin myös ruoasta ja juomasta. Makuaisti tottuu kuudessa viikossa uusien kasviksien ja hedelmien makuun. 

Vierailija
1664/1665 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minulla sama juttu, että maku- ja hajuaisti jotenkin terävöityvät. Tästä johtuen ei ole voinut syödä enää makeaa käytännössä ollenkaan, tulee puistatuksia, jos suuhun menee jotain äklömakeaa. Nyt kun tulee joulu, niin tämä on vähän haikeaakin.

mm

Minulla on alkanut valua nenästä vetistä räkää kun syön. Se johtuu parantuneesta makuaistista ja lisääntyneestä syljenerityksestä. Hyvä puoli on se, että kylläisyys ja ruoan makuun kyllästyminen tulee nykyään nopeammin. Makea on ylimakeaa ja suolainen on ylisuolaista. 

Vierailija
1665/1665 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Oliko  niin että 1 annosta on 60 napsautusta ja 30  napsautusta on puolikas annos? Pyysin kirjoittamaan suuremman annoksen ihan taloudellisin perustein.

Jouduin palaamaan puolen vuoden jälkeen  Mounjaroon, kun kilpirauhasarvoni meni vajaatoiminnaksi. Lääkärini suositteli minulle lämpimästi palaamista lääkitykseen. 

Lääkärini kertoi ettäTallinnasta saa Mounjaroa halvemmalla. Onko  teistä kukaan ostanut sitä sieltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän