Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1617)

Vierailija
1521/1617 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauaksi aikaa teille on lääke kirjoitettu? Minua ehkä hiukan ärsyttää, että lääkäri kirjoittaa vain 2 kynää kerrallaan. Joutuu turhaan ravaamaan lääkärissä parin kuukauden välein.

Lääkäri haluaa nähdä ja kuulla, että paino putoaa heti alussa sen 5% puolessa vuodessa. Jos ei putoa, lääkkeestä ei ole sitten mitään hyötyäkään jatkossakaan. Lääkkeiden kanssa kannattaa aina varautua sivuvaikutuksiin. Jos ei saa hyötyjä ja saa vain sivuvaikutukset, ei kannata jatkaa lääkettä. Lääkäri haluaa myös varmistaa asiakkaansa voinnin muutenkin.

Vierailija
1522/1617 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kaksi viikkoa sitten kävin täällä iloitsemassa, että alle kilon päästä alle 100kg. Nyt jo hyvin alapuolella, tänään 98,7kg. Viimeisen viikon aikana paino on kyllä pudonnut vain 0,4kg, mutta on se aiemminkin aaltoillut eli humpsahdusta odotellessa.

Ikävänä vaivana nykyisestä kynästä on tullut jokaisen kolmen pistoksen jälkeen kutiava patti muutamaksi päiväksi. Ensimmäiset 2krt pistin vatsaan, kolmannen ensimmäistä kertaa reiteen. Saa nähdä onko tämä pysyvä vaiva (toivottavasti ei) vai jotain tästä kynästä johtuvaa. Ensimmäisestä kynästä ei tämmöistä tullut. 

habanero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1617 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Habanero (btw  kiva nimimerkki). tuo hetki, kun pääsee uudelle kymmenkuvulle saati uudelle sataluvulle on kyllä melkoinen virstanpylväs. En tiedä miten muilla, mutta on ihan eri tunne painaa esim. 99,7kg kuin 100,2  kg, vaikka oikeasti eron on vain 500g. Silti se on vaan ihan eri juttu kuin se, että painaako 100,7 kg tai 100,2 kg.. Vaikka siinäkin eron on vain 500g, niin tunne on kuitenkin ihan eri. Onnittelut Habanero taas yhdestä virstanpylväästä, olet jo reilusti ali 100 kg. Onnittelut ja tsemppiä. 

Se, että paino on laskenut 400g viikossa, on oikeasti paljon kun matkaa on jo takana. Tiedän että 200g tai 300g voi tuntua pieneltä, kun aluksi tippuu enemmän, mutta sitten jos ajattelee esim. 400g viikossa, niin se on yli 20 kg vuodessa ja se on paljon ja tosi nopea tahti, kun kuitenkin ollaan maratonilla.  Silti tiedän, että jos on pienikin hosulig eeni matkassa (niin kuin minulla), niin ei mitenkään jaksaisi odottaa. Mutta tsempataan me kuitenkin. Tsemppiä Habanero!!!

-AP

Vierailija
1524/1617 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on parikertaa tullut vähän ihottumaa päiväksi pariksi. Ekakerralla ajattelin, että se on jotain "hikinäppyjä", mutta toisella kertaa ei ollut ainakaan siitä kyse. Olen pistänyt melkein aina vatsaan ja kaksi kertaa olen saanut aikaiseksi myös mojovan mustelman. Mielestäni ihan samalla lailla aina pistän, enkä ole mitenkään survonut neulaa mutta mustelma on silti tullut.

Lemmikki

Vierailija
1525/1617 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AP ja näinhän se on, jokainen grammakin vie lähemmäs maalia. Hosuli löytyy täältäkin, mutta jospa tämäkin matka opettaisi hieman lisää kärsivällisyyttä. 

Lemmikki mulla myös tuli mustelma parilla ekalla kerralla, mutta huomasin painavani kynää huomaamattani liikaa. Tää nykyinen patti on sellainen halkaisijaltaan 5cm turvonnut, punainen ja himputisti kutiava patti. Loppuvaiheessa kun laskee ja rauhoittuu niin leviää vielä. Mahassa kutisi enemmän kuin reidessä. Eipä tuo muuten niin haittaisi, mutta esimerkiksi kavereiden kanssa saunoessa kiinnittää muiden huomiota kun näyttää pahalta. En ole kertonut lääkityksestä kuin muutamalle läheisimmälle. 

habanero

Vierailija
1526/1617 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habanero, hienoa! Hosuleita olemme monet, mutta kaksinumeroinen tuntuu varmasti heti paremmalta ja mukava osavoitto tässä vaiheessa! 

Minähän nostin viikko sitten annokseni 5mg->7,5mg. Olen nyt ottanut tuosta 10mg:n kynästä kahdesti 7,5mg ja aika vähissä se alkaa olla. Saapi nähdä, saanko vielä ensi viikon täyden annoksen vääntämällä vai joudunko täydentämään jo ruiskulla puuttuvaa osaa. En vaan enää pysy laskuissa mukana, kuinka paljon olen tuosta kynästä ottanut. Siitä intoutuneena poikkesin apteekissa hakemassa jo valmiiksi seuraavan kynän. Kyllä se hiukan sattui. 515 Euroa kustansi. Otin siis 15mg kynän tällä kertaa, kun se tietysti on aina halvempi viikkohinnaltaan. Mutta ei tämä ilmaista ole. Toisaalta täytyy muistaa, että tuolla kynällä mennään tällä annoksella tammikuun lopulle saakka. 

Satakeiju

Vierailija
1527/1617 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakeiju, Habanero, kaikki muut Hosulit ja maltillisemmin matkassa kulkevat - ette tiedä miten innostavaa on lukea kuulumisianne. Tänään on sitten 46 viikkoa siitä, kun oma hosulimatkani ohitti tavoitteen. Olin kyllä todella malttamaton ja koin melkoista turnausväsymystä kun paino putosi "nomaali"vauhtia.Mitään vertaiskokemusta ei ollut lääkkeen alasajosta ja se prosessi etenkin sitten tosi vauhdikkaasti kaiken päättelyn mukaan ja osin taustalla oli myös ajatukset siitä, että jos kuitenkin voisi tulla jotain pitkäaikaiskäytön haittavaikutuksia yms. Tämä johtui ehkä ennen kaikkea  siitä, ettei minulla ollut siihen kohtaan vertaiskokemuksia. Luin kuitenkin paljon tutkimuksia yleisesti painon säilyttämisestä ja keskityin kuuntelemaan todella paljon oman kehon reaktioita ja tuntemuksia. Ja kaikkiin juttuihin, mitä on kokenut itselleen toimiviksi, löytyy  myöhemmin joku ismi tai koulukunta. Myöhemmin tajusin , että minulle luontaista on tuo juttu, mitä kutsutaan pätkäpaastoksi ja joku muu on sanoittanut keskittymiseni ruokailuun mind fullnessiin tms. Aivan sama mitä termejä käytetään, mutta tärkeintä on ollut se oma oivallus, joilla sitten on  keksittyjä ismejä. Aivan sama. Jokaisella toimii omat jutut,

Mielenkiintoista on ollut se, että tavalla tai toisella lääke motivoi minua tiristämään annoskokoja. Osin varmaan ihan lääkkeenä, mutta kyllä erityisesti lääkkeen hinta motivoi pysymään tiukasti ruodussa ja tarkkailemaan kaloreita Se eka 2-3 kk on sellainen, jossa olisin pysynyt varmasti muutenkin, mutta sen jälkeen lääkkeen hinta kyllä auttoi sinnittelemään eteenpäin, vaikka kilot tippuivat hitaammin. Eli alkuhuuman jälkeen motivaationa oli myös sijoitettu raha.

Nyt olen iloinen, että takerruin siihen tanskalaistutkimuksen 1. vuoden merkitykseen jatkon kannalta. Eli jos sen kykenee pysymään painossa, niin onnistuminen pitkällä tähtäimellä on todennäköistä. No, ihan loogista ilman tutkimustakin, mutta on motivoinut minua. En olisi koskaan uskonut miten koko suhde ruokaa ja ruokailuun voi muuttua näin radikaalisti. Ei tee mieli syödä vain syömisen takia. Pienet annokset tyydyttää eikä tee mieli ottaa lisää. Tekee mieli hieman erilaisia asioita kuin ennen, vaikka olen koko ajan syönyt kaikkea mahdollista enkä ole kieltäytynyt mistään tai "pakkosyönyt" mitään erikoisruokavaliota tai tietyllä rytmillä. Tämä sopii minulle, jollekin toiselle sopii esim. säännölli 2-4 tunnin välin syöminen jokainen on yksilö ja jokaisen keho on myös eri rytminen. Näiin uskon, vaikka nykyään onkin yksi totuus vallalla. Joka tapauksessa olen huojentunut ja joka päivä kiitollinen, että lähdin tähän projektiin ja olen löytänyt tasapainon painonhallinnan helppoudessa. Tsemppiä kaikille, iloitsen itseni ja meidän kaikkien puolesta. Ihania olette. -AP

Vierailija
1528/1617 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on enää 800 g normaalipainon ylärajaan, aivan uskomatonta. Minulla on parin kuukauden takainen jumittelu loppunut ja viimeisen kuukauden paino mennyt alas tahtia kilo viikossa, kuten alussakin. Olen edelleen aloitusannoksella 2.5 mg, ja huomenna takana 19 viikkoa. Pudotus -15 kg.

Ajattelin, että ei minulla lähde lihakset mitenkään isossa mittakaavassa, koska minulla on aina ollut isot lihakset. Mutta niin vain ne ovat huvenneet. Iso syy tähän oli se nilkan murtuma, toinen pohje ja jalka ovat suorastaan naurettavia. Osui todella huonoon aikaan se murtuma. Mutta muutenkin, myös kädet ovat ruipelommat. Tosin treenipainot eivät ole pienentyneet, että ehkä se vain näyttää siltä. Mutta vasen jalka on oikeasti huono. Luulen kyllä että tilanteen saa melko nopeasti korjattua, koska kuten sanottu, minuun tarttuu lihakset nopeasti.

Nyt olen ruvennut toden teolla miettimään, mihin asti tätä kannattaa jatkaa. En ole koskaan uskonut BMI-rajoihin, koska minulla isot lihakset vääristää. Ajattelin, että kyllä se kroppa sitten jotenkin kertoo, ja vauhti alkaa tasaantumaan, mutta ei se tasaannu. Pitäisiköhän minun laskea annosta? Tai ruveta syömään lisää? Mistä tietää, mikä on tavoitepaino? Vuonna 2002 olin tästä vielä n -6 kg hoikemmassa kunnossa. Vuonna 1995, kun terveydenhoitaja sai aloittamaan ensimmäisen isomman kuurin (joka aloitti jojoilun kierteen), olin tässä painossa. Sattuuko joku tietämään, miten voi arvioida ihannepainoa, jos on paljon lihaksia? Jos ajattelee, että ehkä muutama kilo tuosta -15 kg:sta on lihaksia, niin normaalipainoon on sitten vielä sen verran enemmän matkaa. Pitäisikö mennä kehonkoostumusmittaukseen? Vyötärö on nyt naisten riskirajan alla, mutta ei hirveästi.

mm

Vierailija
1529/1617 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on enää 800 g normaalipainon ylärajaan, aivan uskomatonta. Minulla on parin kuukauden takainen jumittelu loppunut ja viimeisen kuukauden paino mennyt alas tahtia kilo viikossa, kuten alussakin. Olen edelleen aloitusannoksella 2.5 mg, ja huomenna takana 19 viikkoa. Pudotus -15 kg.

Ajattelin, että ei minulla lähde lihakset mitenkään isossa mittakaavassa, koska minulla on aina ollut isot lihakset. Mutta niin vain ne ovat huvenneet. Iso syy tähän oli se nilkan murtuma, toinen pohje ja jalka ovat suorastaan naurettavia. Osui todella huonoon aikaan se murtuma. Mutta muutenkin, myös kädet ovat ruipelommat. Tosin treenipainot eivät ole pienentyneet, että ehkä se vain näyttää siltä. Mutta vasen jalka on oikeasti huono. Luulen kyllä että tilanteen saa melko nopeasti korjattua, koska kuten sanottu, minuun tarttuu lihakset nopeasti.

Nyt olen ruvennut toden teolla miettimään, mihin asti tätä kannattaa jatkaa. En ole koskaan uskonut BMI-rajoihin

Noissa

itsepalvelukehonkoostumusmittauskopeissa (vou mikä sana) voi hyvin mitata, Puhdilla oli just tarjous alle 70€/vuosi rajattomat mittaukset

Vierailija
1530/1617 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Tänään oli paino 99,1 kg! Ihan mahtavaa! Paino tippunut siis nyt jo 26 kg.

Ajattelin aina ennen, että sitten kun paino on tippunut vaikka sen 20 kg niin olen varmasti tyytyväisempi ulkonäkööni. Ja tänään suihkusta tullessa katselin että olen kyllä pelkkä pötkylä. Jälkikäteen olisi pitänyt enemmän hyväksyä ja "embrace" (pahoittelut englanti, mutta en keksinyt sopivaa sanaa suomeksi) kurvikkaampaa vartaloa. Olen onnellinen pudonneesta painostani, todellakin, ja joillain valtavirran kauneuskäsityksillä olen jo nyt paljon paremman näköinen, mutta olisinpa rakastanut itseäni enemmän isompanakin, koska siinä oli kuitenkin oma kauneutensa ja seksikkyytensä.  

20 kg olisi vielä normaalipainoon, olisin kyllä tyytyväinen jo tähän hetkeen. Joogassa liikkuvuus on parantunut, varmaan sitkeän lähes joka iltaisen joogan, mutta todennäköisesti myös siksi että eristekerros ei estä liikettä. Hauikset myös näkyvät selvästi kun pullistelen peilin edessä :D

Painon pudotus ei olekaan tässä se ainoa asia joka on haastavaa. Oman pään sisäiset asiat ja hyväksyminen korostuvat nyt jotenkin enemmän. Omituista. Koska olen aina ollut hieman tai paljon ylipainoinen, niin sitkeässä on ollut ajatus, että kevyempänä olisin onnellisempi.

Ja olen siis kyllä onnellinen ja tyytyväinen, jotenkin rauhallinen. Ehkä siksi kun jatkuvat itsesyytökset epäonnistuneista laihdutuskuureista tai päätökset huomenna alkavasta laihdutuskuurista eivät enää huutele taka-alalla.

Tsemppiä kaikille tässä urakassa :) mm, mahtava saavutus, paljon onnea normaalipainon ylärajan kolkutellessa!

-Pehmis

Vierailija
1531/1617 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. viikko Wegovya tänään, nyt 0.5mg annostus.

Paino on jumittanut, olen aivan siinä 5% painonlaskun rajalla mutta pari viikkoa paino on sahannut. En tiedä onko yhteyttä talviaikaan siirtymisellä ja kaamosväsymyksellä, toisaalta olen tehnyt taas aktiivisemmin kuormittavampaa liikuntaa. Yritän olla ottamatta tätä takaiskuna, vaan ajatella että alussa paino laski vaikken juuri nähnyt vaivaa ja nyt on se hetki, kun on laskettava vähän tarkemmin kaloreita ja makroja. Kokonaiskuvassa painonlaskuni on ollut hyvällä mallilla.

Joku masennuksen puuska meinasi kyllä iskeä kun ostin netistä uudet urheilurintsikat, jotka sovittaessa olivatkin aivan liian tiukat. Hetken hengiteltyäni tajusin, että firma oli lähettänyt pienemmän koon kuin mitä olin mielestäni ostoskoriin lykännyt. Niin optimisti en kyllä ole, että olisin kuvitellut kuukaudessa kaventuneeni kaksi kokoa 😀 

- Hillevi

Vierailija
1532/1617 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ummetuksesta kärsiville konjacia eli konjakia (glukomaanikuitua). Kapselimuotoisena runsaan veden kanssa 1/2 tuntia ennen ruokailua, ei tarvitse syödä sitä paketeissa esitettyä 3 krt/päivä vaan kerran tai kaksi riittää. Itse syön salaatti- tai keittolounaan alle pari kapselia. Konjac on ollut hyvä tuki, pitää suoliston aktiivisena ja se sisältää myös kromia eli pitää verensokerin tasaisena koko iltapäivän. Vihannekset ja psyllium ja pellava tietty myös hyviä kuidun lähteitä. Olen yrittänyt pitää hiilihydraattien määrää pienenä, ja konjac on ollut minulle helppo apu laihdutuslääkkeen mukanaan tuomiin mahakipuihin.

Vierailija
1533/1617 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä keventyminen on lisännyt onnea myös todella paljon. Ei ole yksi tai kaksi töissä, jotka ovat kommentoineet säteilevää ulkonäköäni. En ole sen kummemmin meikattu kuin ennen ja kyse ei ole "piilokommentista" liittyen painoon, koska nämä tietää mun laihduttaneen. Eivät tosin lääkkeestä. Mutta olen reippaasti sanonut, kun joku on epämääräisesti sanonut jotain uusista vaatteista ja "ootpa freesinnäköinen", että "joo, painoa on lähtenyt, oon tosi tyytyväinen" ja siihen on sitten tullutkin heti, että "olenkin katsellut, että tosi paljon olet laihtunut". Ihmiset on hienotunteisia painoasioissa nykyään ja olen päättänyt sanoa suoraan, kun huomaan toisen jotenkin kiemurtelevan varovaisesti ulkoisissa seikoissa. Mitäpä sitä asiaa peitellä, kun kerran toinen sen näkee ja olen kokenut luotevaksi sanoa suoraan, että mulle asia ei ole mikään ongelma kommentoida vaan voin itsekin sanoa sen ääneen. 

Tänään juuri koiran kanssa mietin, että mähän suorastaan lennän. Voisin melkein ottaa juoksuaskeleita. Harmittaa vaan, että kävelylenkit oli ensin flunssan takia jäissä ja nyt sitten tänäänkin on satanut koko illan. Koiran kanssa lenkit on lyhyitä ja hidastahtisia. Haluan tehdä kuntolenkit ilman koiraa. Käytännössä tässä on menty jo yli viikko ilman kunnon kävelylenkkiä. Eikä tilannetta helpota se, että olen tänäänkin syönyt ihan liikaa. Otin pullan töissä ja töiden jälkeen olen puputtanut useamman siivun juustoa ja yhden paistetun munan sen perusruokavalion lisäksi. Ei kuulosta pahalta, mutta kun tässä on viikko mennyt jo pienillä puputuksilla. Nyt pitäisi saada ryhti päälle ja oikeasti joka päivä ei voi jotain napostella. Olo on "huono". Ihan kuin olisi syönyt lanttulaatikkoa ja kinkkua kasan, vaikka eihän se tuosta ruokamäärästä tule vaan maanantaina otetusta piikistä isommalla annoksella. Siinä mielessä lääke kyllä toimii erinomaisesti. On täysi olo. Se ehkä juuri pahentaa sitä tunnetta siitä, että on syönyt ihan mahdottoman paljon tänään, kun on täydellisen ähky olo.

Satakeiju

Vierailija
1534/1617 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tuo Kwikpen kynä säilyy jääkaapissa? Kun olen saanut niin ristiriitaista tietoa. Olen käyttänyt 5 mg kynää, joka minulla kestää siis neljä viikkoa. Maksaa 290 eur/kk. Mutta mietin jos ostaisin 10 mg kynän ja se siis riittäisi kahdeksi kuukaudeksi. Taisi maksaa noin 440 eli tällöin kuukausiannos olisi vähän siedettävämpi, noin 220 euroa. Mutta säilyykö kynä jääkaapissa 2 kuukautta?

Vierailija
1535/1617 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi, että säilyy kuukausia jääkaapissa. Ei vaan saa antaa välissä lämmetä vaan nopea pistos ja heti takaisin. Eli suositteli ostamaan 15mg, vaikka käytin 5mg:n annosta. Sanoin, että se onkin sitten 15 viikon setti, kun neulalla vielä kaivelen loput. Sanoi, ettei näe ongelmaa. 

Jokainen toimii kuten haluaa, mutta sinuna ottaisin sen 10mg:n kynän ja vielä pari insuliiniruiskua päälle, niin saat sen riittämään 10 viikkoa. Tällöin hintaa per viikko tulee reilut 40 Euroa. 

Vierailija
1536/1617 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle lääkäri sanoi, että säilyy kuukausia jääkaapissa. Ei vaan saa antaa välissä lämmetä vaan nopea pistos ja heti takaisin. Eli suositteli ostamaan 15mg, vaikka käytin 5mg:n annosta. Sanoin, että se onkin sitten 15 viikon setti, kun neulalla vielä kaivelen loput. Sanoi, ettei näe ongelmaa. 

Jokainen toimii kuten haluaa, mutta sinuna ottaisin sen 10mg:n kynän ja vielä pari insuliiniruiskua päälle, niin saat sen riittämään 10 viikkoa. Tällöin hintaa per viikko tulee reilut 40 Euroa. 

Minullekin lääkäri sanoi, että säilyy kauemmin kuin neljä viikkoa jääkaapissa. Ja että kynää voi jakaa. Näin oli lääke-esittelijä sanonut hänelle. Mutta sitten apteekissa sanoivat, että vain neljä viikkoa säilyy. 

Vierailija
1537/1617 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauaksi aikaa teille on lääke kirjoitettu? Minua ehkä hiukan ärsyttää, että lääkäri kirjoittaa vain 2 kynää kerrallaan. Joutuu turhaan ravaamaan lääkärissä parin kuukauden välein.

Lääkäri haluaa nähdä ja kuulla, että paino putoaa heti alussa sen 5% puolessa vuodessa. Jos ei putoa, lääkkeestä ei ole sitten mitään hyötyäkään jatkossakaan. Lääkkeiden kanssa kannattaa aina varautua sivuvaikutuksiin. Jos ei saa hyötyjä ja saa vain sivuvaikutukset, ei kannata jatkaa lääkettä. Lääkäri haluaa myös varmistaa asiakkaansa voinnin muutenkin.

Yksityisellä puolella haluavat rahastaa näin. Jokainen reseptin uusiminen ja puhelu maksaa noin 100 eur. Jatkuvaa laskutusta heille. Julkisella puolella on kirjoitettu vuoden resepti. Eikä uusiminen maksa. 

Vierailija
1538/1617 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä puolella haluavat rahastaa näin. Jokainen reseptin uusiminen ja puhelu maksaa noin 100 eur. Jatkuvaa laskutusta heille. Julkisella puolella on kirjoitettu vuoden resepti. Eikä uusiminen maksa. 

No ei kaikki toimi noin, Minulle kirjoitti  heti kaikkia annoskokoja vuoden reseptin varmuuden vuoksi, ettei tarvitse tulla niitä erikseen hakemaan. Tosin muistutti että jos ei kolmessa kuukaudessa putoa tettyä määrää, niin lääkettä on turha jatkaa.

Vierailija
1539/1617 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on parikertaa tullut vähän ihottumaa päiväksi pariksi. Ekakerralla ajattelin, että se on jotain "hikinäppyjä", mutta toisella kertaa ei ollut ainakaan siitä kyse. Olen pistänyt melkein aina vatsaan ja kaksi kertaa olen saanut aikaiseksi myös mojovan mustelman. Mielestäni ihan samalla lailla aina pistän, enkä ole mitenkään survonut neulaa mutta mustelma on silti tullut.

Lemmikki

Mustelma tulee herkästi, jos on ottanut esimerkiksi ibuprofeenia siinä 24-48 tunnin lähituntumassa kun pistää tai joutuu pistetyksi.

Vierailija
1540/1617 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen ruvennut toden teolla miettimään, mihin asti tätä kannattaa jatkaa. En ole koskaan uskonut BMI-rajoihin

Rasvaprosentti on yksi tapa mittauttaa asiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän