Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1474)

Vierailija
1041/1474 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka suunnittelit siirtyvänsä suoraan 5mg:stä 10mg:hen, älä tee sitä. MJ:n yksi potentiaalinen haittavaikutus on vatsalaukun halvaus. Ylös annostuksessa kannattaa mennä ehdottomasti portaitain haittavaikutusten välttämiseksi. 10mg on jo tosi iso annos, joten kannattaa antaa 7,5mg:lle ensin mahdollisuus ja nostaa vasta, kun se on todettu riittämättömäksi.

Vierailija
1042/1474 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en vielä oikein uskaltanut pudotuksen määrää lähteä analysoimaan, mutta pakko nyt oli kuitenkin tulla päivittämään, että tänä aamuna vaaka näytti 1,1 kg vähemmän kuin viikko sitten. Ei tämä ilmaiseksi ja täysin helpolla ole tullut, kuten moni muukin on asian jo ilmaissut, mutta kyllä se lääke auttaa kuitenkin aika paljon. Huomenna seuraava piikki lihaan ja eteenpäin.

-Pullasorsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1474 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No - elimistön luonnollinen olotila on pitää kiinni aivan kaikesta mitä on tullut - näin ainakin niillä joilla on huomattava määrä ylipainoa. Elimistön luonnollinen tyyli on, että kun on vaivalla ja työllä laihtunut, niin sitten se, minkä sai laihdutettua, otetaan väkisin takaisin ja korkojen kera. Jos tätä on tapahtunut monta kertaa, niin elimistö melkein jo laihduttamisen ajattelusta rupeaa varastoimaan. Näin toimivat elimistön toiset aivot, eli suolistomikrobit, joilla on suora yhteys päätöksentekoon.

Eri asia, jos ylipainoa on vain vähän. Esim puolisoni ei ole koskaan ollut kuin n. 5 kg yli ihannepainon, ja häneltä lähtee helposti ja huomaamatta. Minulla taas ei, ja jokaisen luonnollisen laihdutuskerran jälkeen tilanne pahenee.

Mounjaro iskee juuri tuohon elimistön pakonomaiseen laihtumisen vastustamiseen, eli sen avulla on mahdollista laihtua luonnollisesti (syömällä terveellisesti ja pieniä annoksia) ilman että varastoimismekanismit puuttuvat asiaan. Täytyy muistaa, että varastoimismekanismit ovat kaikkein vanhimpia ja kaikkein monimutkaisimpia järjestelmiä, mitä lajillammme on, ja ne ovat kehittyneet satojen tuhansien vuosien aikana tähtäimenään lajin säilyminen. Eli minusta on niin, että varsinkin jos on jojoillut muutaman kerran, niin vaihtoehdot ovat joko ylipainon hyväksyminen (mikä on tietty aivan ok), tai sen hyväksyminen, että tarvitsee apua.

Sokerinhimo on vissiin yksilöllinen juttu: Minulla ensimmäinen pistos aiheutti sen, että rupesin inhoamaan makeaa. En aiemminkaan syönyt sitä mitenkään hirveästi, mutta nyt kerta kaikkiaan ajatuskin oksettaa. Olin viikonloppuna juhlissa, ja melkein oksensin kun näin siellä kakun. Sitten pitää jotenkin diplomaattisesti näytellä, että selviää siitä sosiaalisesta paineesta. En tiedä miten yleistä tämä on.

mm

Vierailija
1044/1474 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Tätä voi olla kysytty jo aiemmin, mutta keskustelun suuren suosion vuoksi on hankala etsiä vastausta.

Sain lääkäriltäni reseptin 10 mg annoskynään josta ohjeeksi puolittaa annos 5 mg:ksi. Näin säästäisi hinnassa kun tuo kynä maksaa 400€ ja siitä saa kahdenkuukauden annokset. Mutta, kynän säiyysajaksi sanotaan vain 30 vrk ensimmäisestä käyttökerrasta. Näin vastaavaa keskustelua annoksen puolittamisesta täällä, mutta en huomannut viitteitä säilytysaikaan. Miten te olette toimineet sen suhteen?

T. Nallepuh

Vierailija
1045/1474 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka,

Tätä voi olla kysytty jo aiemmin, mutta keskustelun suuren suosion vuoksi on hankala etsiä vastausta.

Sain lääkäriltäni reseptin 10 mg annoskynään josta ohjeeksi puolittaa annos 5 mg:ksi. Näin säästäisi hinnassa kun tuo kynä maksaa 400€ ja siitä saa kahdenkuukauden annokset. Mutta, kynän säiyysajaksi sanotaan vain 30 vrk ensimmäisestä käyttökerrasta. Näin vastaavaa keskustelua annoksen puolittamisesta täällä, mutta en huomannut viitteitä säilytysaikaan. Miten te olette toimineet sen suhteen?

T. Nallepuh

Käsittääkseni jääkaapissa säilyy pidempään, mutta huoneenlämmössä vain 30 vrk. Eli voi jakaa annoksen ja käyttää pidempään, kun säilyttää kylmässä.

Vierailija
1046/1474 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No - elimistön luonnollinen olotila on pitää kiinni aivan kaikesta mitä on tullut - näin ainakin niillä joilla on huomattava määrä ylipainoa. Elimistön luonnollinen tyyli on, että kun on vaivalla ja työllä laihtunut, niin sitten se, minkä sai laihdutettua, otetaan väkisin takaisin ja korkojen kera. Jos tätä on tapahtunut monta kertaa, niin elimistö melkein jo laihduttamisen ajattelusta rupeaa varastoimaan. Näin toimivat elimistön toiset aivot, eli suolistomikrobit, joilla on suora yhteys päätöksentekoon.

Eri asia, jos ylipainoa on vain vähän. Esim puolisoni ei ole koskaan ollut kuin n. 5 kg yli ihannepainon, ja häneltä lähtee helposti ja huomaamatta. Minulla taas ei, ja jokaisen luonnollisen laihdutuskerran jälkeen tilanne pahenee.

Mounjaro iskee juuri tuohon elimistön pakonomaiseen laihtumisen vastustamiseen, eli sen avulla on mahdollista laihtua luonnollisesti (syömällä terveellisesti ja pieniä annoksia) ilman että varastoimis

Tunnistan tuon, että iskee elimistön laihtumisen vastustamiseen. Eka annos ei ainakaan itselläni vaikuttanut siihen, että makea maistuisi pahalta. Lähinnä vain ei samalla tavalla tee mieli makeaa/pystyy olemaan paremmin ilman tai vähemmällä makealla, koska nälkä lähtee syömällä tavallista ruokaa.

-Pullasorsa

Vierailija
1047/1474 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teissä Mj käyttäjissä Ozempicia kokeilleita? Miten näette onko samanlainen vai erilainen?

Mounjaro on paljon tehokkaampi. Ozempic toimii ensimmäisen vuoden ajan. Sen jälkeen pitäisi ilmeisesti vaihtaa Wegovyyn, jos haluaa laihtua lisää?

Iltalehdessä oli juttua Ozempicin sivuvaikutuksista eli siitä, että tukkaa lähtee kun laihtuu paljon ja vitamiinien ja hivenaineiden sekä proteiinien saanti jää liian niukaksi. Sama tapahtuu kyllä muutenkin, jos dieettiä ei ole koostettu kunnolla ja siitäkin huolimatta laihtuminen voi olla keholle stressitila, joka saa hiukset putoamaan päästä. Onneksi väliaikaisesti. 

Toinen Ozempicin sivuvaikutus on se, että laihduttaessa lähtee aina lihasmassaa. Sekin tapahtuu ilman laihdutuslääkkeitäkin laihduttamalla. Siihen neuvoksi tarjotaan riittävää proteiinin syömistä ja lihaksia rakentavien liikuntaharjoituksiin keskittymistä. Ylipainoisella on siinä mielessä onnea, että aluksi on sitä kuntosalia omasta takaa kun liikkuu paikasta toiseen, tekee kehonpainotreeniä ja punnertaa vaikka seinää vasten kolmesti päivässä sarjoja.

Ongelmat alkavat siinä vaiheessa kun painoa ja siten myös ikäänkuin painoja on lähtenyt kehosta eikä saakaan yhtä paljon treeniä. Silloin on hyvä miettiä, josko lähtee kuntosalille tai löytää jonkin muun lajin, jonka avulla ylläpitää lihasmassaansa. Jos punttisali ei nappaa, voi motivoida itseään ajatellen lihasmassan ylläpitävän tehokkaampaa perusaineenvaihduntaa. Se tarkoittaa sitä, ettei joudu ihan kitudieetillä elämään. 

Hius- ja lihasmassaongelmat koskevat kaikkia laihduttajia siitä riippumatta, käyttääkö laihdutuslääkkeitä vaiko ei. Laihdutuslääkkeet ovat niin kuuma puheenaihe, että media uutisoi niistä mielellään klikkien vuoksi. 

Vierailija
1048/1474 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi,

Olen ollut vakaasti sitä mieltä, että en lääkkeillä lähde laihduttamaan, koska noin periaatteen tasolla haluaisin suosia luonnollisia menetelmiä ja asioita yleensäkin. Ylipainoinen olen ollut alle kouluikäisestä ja laihduttanut elämäni aikana satoja kiloja. Ongelmani on kuitenkin enemmänkin herkut ja sokeri, kuin ruuan ylensyöminen. Tämä on ollut myös yksi syy olla kokeilematta lääkkeitä. Mitä nyt kuitenkin ketjusta luin, niin lääkkeestä voisi olla apua myös nimenomaan  sokerihimoon? Painoa tällä hetkellä n. 115kg ja pituutta 162cm, eli pudotettavaa riittäisi. 

Herkkuperse

Osa saa avun Mysimbasta ja osa saa avun pistettävistä laihdutuslääkkeistä. Sinulla voi olla ongelma aterioiden koostumuksen kanssa. Lisää enemmän ruokaa aamiaiselle ja lounaalle, vaikka puoli desiä kerrallaan. Se estää iltapäivän ja illan makeanhimoja, jotka laukeavat kun syöt liian vähän aamulla ja lounaalla. 

Millainen ateriarytmi olisi paras? https://www.is.fi/laihdutus/art-2000010400283.html

Näin vältät ylensyömisen - 7 keinoa hillitä himoa https://www.is.fi/laihdutus/art-2000000196389.html

Me olemme yksilöitä ja sen vuoksi yhdelle sopii syödä kolmen tunnin välein ja toinen pärjää syömällä 4-5 tunnin välein. Molemmissa tapauksissa on kuitenkin mahdollista ja pikku pakkokin panostaa aamun ja lounaan laatuun ja määrään, mikäli haluaa välttää iltapäivän ja illan himot. Jos tapa pistellä jotain poskeen on voimakas, kuori ja paloittele porkkanoita kiekoiksi ja napsi niitä aluksi. Niiden määrää voi rajoittaa sitten myöhemmin. Luin ohjeen, jossa oli liotettu porkkananpaloja vedessä, johon oli lisätty nestemäistä Hermesetasta, kardemummaa ja vanilliini-aromia. En ole kokeillut itse ohjetta. 

Vierailija
1049/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen pistos eilen ja yö meni velloessa oksuolossa ja päänsäryssä, ja jatkuu nyt aamulla, aivan kuten ekan pistoksen jälkeen vointi huononi normista selkeästi. Onkohan tämä odotettavissa jokaisen pistoksen jälkeen? Koko eka viikko meni muuten hyvin, hassua ihan kuin olisin löytänyt itseni-sellainen tunne oli viikon. Nukun aina hyvin, vaikka herään triljoona kertaa yössä, mutta nyt vielä paremmin heräilyistä huolimatta. Ikäänkuin kävelen vessaan kuin unissakävelijä ja takaisin sänkyyn, pää tyynyyn ja samalla sekunnilla unessa. En nyt enkä aiemminkaan useinkaan muista montako kertaa tuli noustua :)

Miumau

Vierailija
1050/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Voiko todella esim 5 mg kynän puolittaa että ei työnnä sitä annosta siihen ykköseen asti vaan puoleen väliin? Saako näin virallisesti tehdä? Minulle ei sopinut 5 mg mutta 2, 5 mg kyllä 

Vierailija
1051/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Voiko todella esim 5 mg kynän puolittaa että ei työnnä sitä annosta siihen ykköseen asti vaan puoleen väliin? Saako näin virallisesti tehdä? Minulle ei sopinut 5 mg mutta 2, 5 mg kyllä 

Voi. Täysi anno on 60 napsua. Jos otat 5mg kynästä 2,5ng annoksia, laske hitaasti pyörittäen mäntää 30 napsausta, siten sinulla on käytössä 2,5 mg annos. Kun säilytät kynän jääkaapissa, se säilyy kauan, mutta huoneen lämmössä ainoastaan 30 vrk.

Vierailija
1052/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen pistos eilen ja yö meni velloessa oksuolossa ja päänsäryssä, ja jatkuu nyt aamulla, aivan kuten ekan pistoksen jälkeen vointi huononi normista selkeästi. Onkohan tämä odotettavissa jokaisen pistoksen jälkeen? Koko eka viikko meni muuten hyvin, hassua ihan kuin olisin löytänyt itseni-sellainen tunne oli viikon. Nukun aina hyvin, vaikka herään triljoona kertaa yössä, mutta nyt vielä paremmin heräilyistä huolimatta. Ikäänkuin kävelen vessaan kuin unissakävelijä ja takaisin sänkyyn, pää tyynyyn ja samalla sekunnilla unessa. En nyt enkä aiemminkaan useinkaan muista montako kertaa tuli noustua :)

Miumau

Voit odottaa, että kolmannen pistoksen jälkeen olosi on vielä kauheampi. Lääkettä nimittäin on enemmän elimistössäsi. Esimerkiksi jos 1. annos on 0,5 mg, se puoliintuu n. viikossa, ja sitten pistät uudelleen 0,5 mg, on elimistössäsi 0,75 mg. Jne kunnes se tasaantuu. Ja sama tapahtuu taas annosta nostaessa.

Vierailija
1053/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksesta. Miksi sitten sanotaan että avattu kynä (jota ei muka saisi käytön jälkeen laittaa jääkaappiin) menee pilalle 30 vuorokauden kulutuessa vaikka olisi jääkaapissa? 

Vierailija
1054/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksesta. Miksi sitten sanotaan että avattu kynä (jota ei muka saisi käytön jälkeen laittaa jääkaappiin) menee pilalle 30 vuorokauden kulutuessa vaikka olisi jääkaapissa? 

Se säilyy jääkaapissa pidempään kuin huoneen lämmössä. Eli korkattu kynä pitäisi laittaa jääkaappiin, missä se säilyy kauemmin kuin 30 pv oikeasti. Sen verran moni on tuloksellisesti kliksutellut pienempää annosta, että näin se on oikeasti, vaikka siinä ohjeessa lukisi mitä. (Sanotaanhan siinä siitäkin, ettei saa ottaa sitä viimeistä annosta pois, vaikka se kuitenkin kannattaa ehdottomasti tehdä, koska se halventaa annoksen hintaa huomattavasti). Pakkohan se on ottaa välillä jääkaapista pois esim jos matkustaa; pitää laittaa käsimatkatavaroihin. Eli mun mielestä se 30 päivää viittaa siihen, että ei säilytä jääkaapissa.

mm

Vierailija
1055/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lainen pitää olle sen insuliini ruiskun jolla saa sen viimeisen annoksen.

Vierailija
1056/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli sitten 32 viikkoa tavoitepainon saavuttamisesta ja Mounjaron aloittamisesta tulee huomenna 1 v ja 1 viikko. Tavoittteeni oli -20kg ja aamupaino on nyt -22kg aloituksesta. Välillä sitten taas -21kg.  Nyt olen tyytyväinen, että löysin tämän lääkkeen, vaikka en olisi ikimaailmassa uskonut turvautuvani  mihinkään piikkeihin painonpudotuksen tukena. Kun en mitenkään meinannut saada painoa lähtemään alas motivaatiopuuskassa hankin Mounjaron. Nyt olen tyytyväinen, että panostin tähän. Tietysti helpottaa myös se, että paino on pysynyt kurissa, vaikka lopetin lääkkeen ja jännitysmomenttina ollut kesä ja sen tuomat hurvittelut eivät tuoneet pelkäämiäni lisäkiloja. Välillä aina hiipi muutama satagrammaa, jotka sitten myös lähtivät parissa päivässä.  Mutta kuten olen monesti kirjoittanut, koen edelleen olevani "matkalla" pysyvään painon hallintaan ja iloitsen onnistumisista joka päivä. Samalla on motivoivaa lukea teidän kaikkien kokemuksista, ajatuksista ja tuntemuksista. Itsensä kannattaa "keskustella", kuunnella ajatuksiaan ja tunnistaa kehon viestejä. Tietysti se on yksilällistä, mutta minua tuo auttoi. 

Tsemppiä kaikille, mukavaa kun on paljon uusia kokemuksia.

-AP

Vierailija
1057/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimeinkin painonpudotustani on kommentoitu. Palasin kahden kuukauden kesälomalta ja useampi työkaveri noteerasi painonpudotuksen. Olen nyt helmikuusta pudottanut kokonaisuudessaan reilut 40kg ja matka jatkuu. Itsetunto kohenee vauhdilla, vaikka olen vielä hyvin isokokoinen mies niin kävin bodybalancetunnilla missä käy kuulemma myös miehiä. Eihän siellä mitään miehiä ollut, mutta osallistuin kuitenkin. Oli kai ensimmäinem ryhmäliikuntatunti elämässäni. En laske kaloreita tai punnitse ruokia enkä käytä älykelloa. Joogailen ja suurinta herkkua on jääkaappikylmä omena ja appelsiini. Iloitsen siitä mitem energiaa riittää koko päiväksi, oli töissä tai lomalla.

Tänään ostin toisen 10mg kynän, josta otan 5mg annoksia. Taas henkilökunta kauhisteli tuotteen hintaa. 

S1988

Vierailija
1058/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on meille loistava esimerkki siitä, että niitä kiloja ei välttämättä tule takaisin. Toisaalta itse olen alistunut ajatuksessa tosiaan vuosien lääkitykseen. 

Viikonloppuna oli juhlaa kaksi päivää ja söin tavallista enemmän. Ainakin kolme palaa täytekakkua, ehkä neljäkin. En laskenut. Päälle piiraita, makeaa, suolasta jne. Siis aidosti kyllä tuli syötyä ihan toisella tavalla kuin kertaakaan tämän lääkkeen aikana. Muutenkin olen nyt lisännyt osittain energiatasojen takia tietoisesti syömistä. En jaksa töissä enää ihan kitudieetillä. Edelleen ajatus on, että päivän kalorit pitäisi jäädä alle 1400, mieluummin noin 1200, mutta ei nyt sentään alle 1000 kalorin päiviä tarvisi tulla koko ajan. Laihtuminen tulee hidastumaan, mutta pakko miettiä omaa fysiikkaansakin. Kuitenkin takana pian 4,5kk ja pitkä talvi edessä. 

Toissa aamuna kuivatessa hiuksia vessassa allas tulvehti hiuksia. En tiedä, oliko vaan sattumalta sulkasatopäivä vai alkoiko tämä dieetti/lääke vaikuttaa nyt hiuksiin. Monethan sanoo, että hiuksia alkaa lähteä pitkän päälle. Toivottavasti ei kuitenkaan liikaa. Minulla on aika vahva tukka ja päälle kihartuva, joten hiukset on luonnostaan "isot". Pieni oheneminen ei vielä haittaa, kunhan ei ihan hiirenhännäksi mene. 

Ja tosiaan tuossa neuvottiin, että kannattaa säilyttää lääkettä jääkaapissa. Olen säilyttänyt alusta asti, vaikka ensimmäinen piikki 2,5mg meni ihan normaalisti viidellä kerralla, kun kaivoin sen viidennen neulalla. Enkä lämmitä sitä lainkaan. Suoraan kylmiltään nopeasti mahamakkaraan ja takaisin jääkaappiin heti. Eihän sitä pakko olisi pitää jääkaapissa, jos käyttää kuukauden sisällä, mutta sittemmin olen aina ostanut isompia kyniä kuin tarvitsen. Nytkin menee parhaillaan 10mg kynä, josta olen ottanut 2 kertaa 5mg. Ainakin seuraava on 5mg edelleen. En pidä mahdottomana, että nostaisin tuosta 6,25 tai 7,5 ennen kuin kynä on loppu, mutta yritän olla pidättyväinen nostojen kanssa. Tämä on niin pitkä projekti, etten halua päätyä jo talvella siihen, että 15mg käytössä ja sitä myöten yli satasen viikkohinta. Vaikka raha ei ole nyt kriittisin tässä asiassa, niin kyllä se 15mg alkaisi jo purra taloudessa ja jostain pitäisi tinkiä. Mutta nostan kyllä, jos ei ole vaihtoehtoja. Priorisoin tämän ykköseksi ja rahansa arvoiseksi. 

Tonnikeiju

Vierailija
1059/1474 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt viimeinkin painonpudotustani on kommentoitu. Palasin kahden kuukauden kesälomalta ja useampi työkaveri noteerasi painonpudotuksen. Olen nyt helmikuusta pudottanut kokonaisuudessaan reilut 40kg ja matka jatkuu. Itsetunto kohenee vauhdilla, vaikka olen vielä hyvin isokokoinen mies niin kävin bodybalancetunnilla missä käy kuulemma myös miehiä. Eihän siellä mitään miehiä ollut, mutta osallistuin kuitenkin. Oli kai ensimmäinem ryhmäliikuntatunti elämässäni. En laske kaloreita tai punnitse ruokia enkä käytä älykelloa. Joogailen ja suurinta herkkua on jääkaappikylmä omena ja appelsiini. Iloitsen siitä mitem energiaa riittää koko päiväksi, oli töissä tai lomalla.

Tänään ostin toisen 10mg kynän, josta otan 5mg annoksia. Taas henkilökunta kauhisteli tuotteen hintaa. 

S1988

Minäkin palasin kahden kuukauden kesälomalta ja yksi työkaveri kuiskasi, että "näkyy kyllä, että oot laihtunut tosi paljon". Hän tietää ainoana työpaikalla lääkkeestä. Toisaalta olen katsonut yhtä toista työkaveria, joka oli jo keväällä selvästi laihtunut ja nyt kesän aikana reippaasti lisää. Mietin, että uskaltaisinko sanoa hänelle asiasta. On kyllä järkevä ihminen, joka ei draamaile turhasta. Ehkä sanon jossain vaiheessa. 

Mutta on tämä muuttunut. Vielä 20 vuotta sitten jopa pomo edellisessä paikassa kehui, kuinka hyvältä näytin, kun olin laihtunut 10kg. Ylipäätään ihmiset kehui ja intoili. Tavallaan se oli hiukan outoa, koska sehän viestii, ettei ylipainoisena ole hyvä. Toisaalta se tuntui kivalta. No, ihan sama. Tiedän laihtumisen näkyvän jo, että kyllä se huomataan. Ei vaan ole sopivaa nykyään kommentoida. 

Tosi kiva kuulla, että fiilis on loistava. Ei kun kohti uusia mittoja vaan. Muistaakseni sinullakin urakka oli aika iso ja jäljellä on vielä jokusia kiloja. Itsellä takana nyt joku 22kg ja jäljellä 27kg eli ei ihan puoliväli edes. 

Tonnikeiju

Napsija
1060/1474 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen innolla lukenut ketjua ja nyt olen viimein varannut myös itselleni ajan lääkäriin. 

Teidän kokemukset on innostavia ja kannustavia ja niitä on kiva lukea. Ainut mitä itse pohdin on se, että mitä ruokaa sitä söisi. Syöttekö ihan normaalisti esim makaroonilaatikkoa ja nakkikeittoa?

Ja pahoittelut, jos on mennyt ohi tällaista keskustelua. 

-Napsija 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän