Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1474)

Vierailija
761/1474 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut tätä ketjua, monet ovat luetelleet useampiakin muutoksia?

Vierailija
762/1474 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut tätä ketjua, monet ovat luetelleet useampiakin muutoksia?

Tämä viesti siis sille henkilölle joka kertoi laihduttaneensa pienellä kalorimäärällä ja liikunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1474 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mitä muuta elämäntaparemonttia olette tehneet lääkkeen ohella? Itse olen laihduttanut kahdessa kuukaudessa noin 20 kiloa ilman lääkkeitä ihan vaan perinteisesti syömällä n. 750-1000 kcal päivässä ja lisäämällä liikuntaa. Ei ole ainakaan itsellä mitään himoja tai mielitekoja ruokiin, eikä ole tehnyt tiukkaa karsia ylimääräisiä "herkkuja". En myöskään koe, että olisin tarvinnut tähän mitään lääkkeitä laihdutuksen tueksi eikä ole nälkäkään vaivannut, kun päivän ruoat suunnittelee kunnolla.

Hyvä juttu! Taidat olla kuitenkin nyt väärässä ketjussa, kun et tarvinnut painonpudotukseesi keskustelussa puhuttavaa lääkettä joten sinulla ei ole siitä oikein kokemuksia jaettavaksi  :)

Jos olisit lukenut tämän ketjun kokonaan, olisi sinulle kyllä selvinnyt, miten monenlaisia elämäntapamuutoksia Mounjaro on  mahdollistanut. 

Vierailija
764/1474 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen keskustelu on vastenmielinen lukeakin. Osa vastauksista on asiallisia ja osa ihan neutraalisti haluaa tietää lisää, mutta yllättävän monet tuntuvat vetävän pulttia näistä lääkkeistä. Vaikea ymmärtää syytä. Ihan kuin he olisivat kateellisia, koska tunteet on niin pinnassa. En vain ymmärrä mistä. Siitä, että läski olisi vähemmän läski, kun itse ovat normaalipainoisia? Mitä kadehtimista siinä on, että joku saa kiloja pois ja itsellä asia ei ole ongelma? Paremmin ymmärtää toista ylipainoista, joka ei onnistu tai ole varaa lääkkeeseen. Mutta miksi ihmeessä nämä hoikat/normaalipainoiset hermostuu asiasta? Yllättävän monella tosiaan on vielä käsitys, että voi mussuttaa rauhassa herkkuja ja paino vaan tippuu. 

S1988 kyllä varmasti joku on huomannutkin, mutta toisen painon kommentointi on hankalaa. Lisäksi isossa lähtöpainossa ei välttämättä heti huomaa. Toki 30kg on niin paljon, että kyllä se pitäisi jo näkyä ja erityisesti alussa se usein näkyy eniten naamassa. Itselläni lähtöpainoa selvästi vähemmän ja tiedän, että osa ei ole huomannut mitään, vaikka 12kg lähtenyt. Nuorempana ja kevyempänä nämä kilot olisi kyllä jokainen jo nähnyt, mutta kun ollaan tässä kolminumeroisissa lukemissa, niin ei sitä heti niin huomaa. 

Minäkin ensin ajattelin, etten kerro lääkkeestä kenellekään. Toki siis puoliso tietää ja teini-ikäiset lapset ihmetteli, mitä piikit jääkaapissa on. Lisäksi kerroin työkaverille, joka on käyttänyt myös lääkettä jo tovin. Nyt tästä tietää kolme muutakin työkaveria, sisko ja lapsuudenystävä. Kaikki ovat olleet kannustavia ja pari on kysellyt kovin lisää. Epäilen, että pohtivat itsekin tätä vaihtoehtoa. Ajattelen sitä niin, että ei haukku haavaa tee ja mitäpä sitä salailla sitten kuitenkaan. Ymmärrän, että moni ei halua kertoa, mutta itse olen sen verran avoin, että kerron helposti. Onneksi nämä kaikki ovat sivistyneitä ihmisiä ja mitään möllötystä ei ole asiasta tullut. 

Tonnikeiju

Vierailija
765/1474 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa neuvottiin pyörittämään kynää niin, että näkyviin tulee 1, tätä sai pyörittää kauan. Kun laitoin annoksen, jäi kynään annosta noin 3/4 osaa. Käytinkö kynää oikein eli kuuluuko ainetta jäädä ns. läpinäkyvään osaan näkyville ja tämä sitten viikottain vähenee pistäessä? 

Vierailija
766/1474 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys vielä, vaikka olen pudottanut painoa miltei 30kg niin kukaan tuttu ei tunnu huomaavan. Johtuneekohan siitä, että olen joka tapauksessa edelleen näin isokokoinen... Ja toisaalta hyvä, ettei tänä päivänä enää niin paljon kommentoida ihmisten ulkonäköä ja kokoa. 

S1988

Kyllä sen eron huomaa. Nykyaikana ei ole korrektia kommentoida toisen painoa. Kannattaa siis antaa itse itselleen tunnustusta. 

Vierailija
767/1474 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa neuvottiin pyörittämään kynää niin, että näkyviin tulee 1, tätä sai pyörittää kauan. Kun laitoin annoksen, jäi kynään annosta noin 3/4 osaa. Käytinkö kynää oikein eli kuuluuko ainetta jäädä ns. läpinäkyvään osaan näkyville ja tämä sitten viikottain vähenee pistäessä? 

Väännät niin kauan kuin vääntyy. Tarkkaan sanottuna 60 kliksausta ja kyllä, 1 tulee näkyville. Teit ihan oikein. Ja sitä ainetta näkyy tietysti siinä seuraavia pistoksia varten. Ja kun on neljä pistosta takana, niin siellä on edelleen ainetta jäljellä yhteen. Kannattaa pihistellä ja käyttää sekin. Joko vääntämällä väkisin sitä kynää tai ottamalla 1ml ruiskuun 0,6ml ja pistämällä sen. Itse hankin ruiskuja ja katsoin netistä jonkun tekemän ohjevideon. Ei todellakaan vaikeaa. Pyyhkäistään päällynen, neula pehmeästä sisään ja sinne imaisee sen 0,6ml. Sitten ilmat pois ja loput nahkaan.

Vierailija
768/1474 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin alunperin suunnitelmasta äidilleni ja siskolleni. Suunnilleen koko aikuisikänsä ylipainosta kärsinyt äitini vastusti ja luetteli kaikki ne vakiojutut. Se on korvien välistä kiinni, alat vain liikkumaan, menee vaan turhaan rahaa ja se ja sekin on käyttänyt ozempicia ja 10 kiloa laihtui, mutta kaikki tuli takaisin jne. Tosi hassua miten ihmiset eivät kykene muuttamaan ajatteluaan, vaikka ei omilla neuvoillaan ole koko elämänsä aikana onnistunut pysyvästi laihduttamaan.

Olen myös kertonut muutamille muille sukulaisille ja useammalle kaverille. Olen levittänyt ilosanomaa sellaisille, joiden olen uskonut hyötyvän tästä ja jopa onnistunut käännyttämään ihmisiä näiden lääkkeiden käyttäjiksi. 

Töissä en ole puhunut tästä kenellekään. Koen tämän kuitenkin niin henkilökohtaiseksi, että haluan rajata työyhteisön ulos. Olen myös suunnattoman onnellinen, ettei nykyään kukaan kehtaa kommentoida painoa. 

-Puolikas

Vierailija
769/1474 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iski kyllä pettymys, ja yritän tässä muistaa että tämä on maraton, ei pikajuoksu. Nostin viime keskiviikkona annostuksen 0,5 mg ja samaan aikaan aloin kiinnittämään vielä tarkemmin huomiota ruokavalioon ja kävin pari kertaa porrastreeneissä. Joogaan myös päivittäin, mutta en usko että sillä on painon kanssa niin tekemistä. Lisäksi itsellä oli olo, että olisinko nyt selvästi hoikistunut kun housutkin tuntuivat löysiltä. 

No niin, hyvältä kuulostaa, eikö? Paino kuitenkin tippui viikon aikana 200 g! Sinänsähän olen edelleen siinä kilo/viikko vauhdissa, kun edellisellä viikolla oli tippunut 1,8 kg, mutta miksi näin ottaakin päähän 😅

Monenlaisia teorioita olen jo tässä aamusta ehtinyt pohtimaan, oliko edellisellä viikolla tippunut niin reilusti että ei siksi tippunut (en tiedä mihin tämä edes perustuisi), olinko vähentänyt syömistä liikaa, onko porrastreenit nostaneet nestettä lihaksissa ja se nostanut painoa jne En tiedä pitäisikö syödä sitten enemmän, mutta ei ole kyllä oikein maistunut.

-Pehmis

Vierailija
770/1474 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvinkin porrastreeni on voinut tehota ja ottaa lihaskasvua ja nestettä isoihin lihasryhmiin, pakaroihin ja reisiin. Paino joka tapauksessa putoaa niin pitäisin kaiken ennallaan ellei kunnon jumitusta tule.

S1988

Vierailija
771/1474 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos S1988, yritän jatkaa sitkeästi enkä anna tämän mennä ihon alle 😅 Entisessä elämässä ilman lääkettä olisin tässä kohtaa heittänyt hanskat tiskiin ja hakenut kerrosaterian pehmiksellä

-Pehmis

Vierailija
772/1474 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, mä niin tunnen ton fiiliksen Pehmis! Itselläni on nyt kaksi viikkoa takana ja oma paino ei toisella viikolla tippunut lainkaan. Ensimmäisellä viikolla tippui -3,5kg joka oli kyllä paljon enemmän kuin ajattelin. Vaatteet kuitenkin menee aivan eri tavalla tavalla päälle, eli kyllä edistymistä tapahtuu. Oma mieli on vaan niin malttamaton.Tuo -200g ei todellakaan ole epäonnistuminen - se on tulosta. Keho ei toimi tasaisesti viikko viikolta. Joskus tulee pomppuja, pysähdyksiä, nesteiden kertymistä, tai palautumista treeneistä mutta kaikki vaikuttaa taustalla pitkän aikavälin trendiin, ei pelkkiin viikkonumeroihin.

Se, että housut tuntuu löysemmiltä se on huikea konkreettinen merkki siitä, että jotain tapahtuu. Keho voi muuttua tosi paljon ilman että vaaka ehtii mukaan heti. Jos paino ei juuri liiku, mutta olo muuttuu ja vaatteet istuu eri tavalla, se kertoo usein kehon koostumuksen muutoksesta vähemmän nestettä, vähemmän rasvaa, ehkä vähän enemmän lihasta.

Tämä on todellakin maraton, ei sprintti ja maratonissa tulee ylämäkiä, tasamaata ja alamäkiä. 

-Lila

Vierailija
773/1474 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä Lila! Tässäkin ketjussa on ollut vinkkiä, että kannattaisi mitata itsensä. En vaan ole saanut aikaiseksi. Ehkäpä tässä vinkki meille kummallekin 😊

-Pehmis

Vierailija
774/1474 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmis, ensi viikko tuo taas valon! Minulla oli seitsemäs viikko +200g ja siihen yritin keksiä syitä. Hormoneista, pohdin syömisiä jne. En voinut uskoa, että paino nousee. No, se nousi vaan. Edellinen viikko oli ollut -1,3kg ja tuon +200g-viikon jälkeen seuraava oli -1,8kg. Eli 3,1 kg/3 viikkoa. Pitää muistaa katsoa keskiarvoa. Silti se syö henkilöä sillä hetkellä. Kun lähden matkalle, on tätä takana 9 viikkoa ja on ollut sen verran tiukkaa menoa, että hyvä saada väliin löysempi viikko luvalla. Yritän tietysti pitää järjen päässä ja lääke tukee siinä, mutta hyväksyn sen, ettei paino tipu ja ehkä jopa nousee hiukan. Voi olla hyväkin, ettei elimistö mene ihan tukkoon ja säästöliekille, kun välissä on kahdeksan päivän löysempi jakso syömisten kanssa. 

Tonnikeiju

Vierailija
775/1474 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt iski kyllä pettymys, ja yritän tässä muistaa että tämä on maraton, ei pikajuoksu. Nostin viime keskiviikkona annostuksen 0,5 mg ja samaan aikaan aloin kiinnittämään vielä tarkemmin huomiota ruokavalioon ja kävin pari kertaa porrastreeneissä. Joogaan myös päivittäin, mutta en usko että sillä on painon kanssa niin tekemistä. Lisäksi itsellä oli olo, että olisinko nyt selvästi hoikistunut kun housutkin tuntuivat löysiltä. 

No niin, hyvältä kuulostaa, eikö? Paino kuitenkin tippui viikon aikana 200 g! Sinänsähän olen edelleen siinä kilo/viikko vauhdissa, kun edellisellä viikolla oli tippunut 1,8 kg, mutta miksi näin ottaakin päähän 😅

Monenlaisia teorioita olen jo tässä aamusta ehtinyt pohtimaan, oliko edellisellä viikolla tippunut niin reilusti että ei siksi tippunut (en tiedä mihin tämä edes perustuisi), olinko vähentänyt syömistä liikaa, onko porrastreenit nostaneet nestettä lihaksissa ja se nostanut paino

Juuri tuon takia hankin kehonkoostumusvaaan, jotta näen onko rasvaprosentti pudonnut ja laiha kehon massa lisääntynyt. Vaikka paino ei putoaisi, muut kehon muutokset motivoivat! T.CL 

Vierailija
776/1474 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kropan aivoituksia ei aina voi tietää. Itselleni on tehty useita vuosia sitten sleeve ja ekan 12 päivän aikana tippui noin 8kg ja sen jälkeen oli 3kk, kyllä 3kk ettei tapahtunut yhtään mitään!! Silloin olin syvissä vesissä...

Suosittelen todellakin ottamaan mitat ja johan on taas Tsemppi päällä. Vaaka ei aina ehdi mukaan. 

Tonnikeiju:meillä on sama aikataulu, että 9viikkoa käyttöä ja sitten matkalle. Aion myös ottaa rennosti loman ja sallia pienet mieliteot, mikäli niitä tulee. Tällä hetkellä haaveilen tuorepuristetusta appelsiinimehusta😅. Se on vain 1 viikko elämässä. Pitäis olla armollisempi itselle, mut kun sitä niin haaveilee terveellisemmästä ja kevyemmästä itsestä. 

-Daalia-

Vierailija
777/1474 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan mahtava ketju, kiitos AP! Minä aloitin eilen Mounjaron 2,5mg. Takana reilut 2v Saxendan kanssa, joten tuntuu oudolta ettei tarvitse pistää joka päivä, vaan kerta viikossa riittää.

Saxenda toimi ensimmäiset puolisen vuotta hyvin ja paino putosi ilman nälkää. Sitten tuli toimituskatkos lääkkeessä ja olin kuukauden ilman lääkettä. Tuo katkos konkretisoi sen, että suolistohormoneissani on todella vikaa. Kun yritin pitää annoskoot samoina kuin ennen katkosta, nälkä oli jatkuva, yölläkin heräilin nälkään. Kun toimituskatkos loppui, ei Saxenda enää toiminut samoin kuin ennen. Paino jämähti paikoilleen, mutta jatkuva ruokahäly ja yönälkä kuitenkin loppuivat, joten jatkoin lääkkeen käyttöä pitääkseni painon edes siinä missä se oli.

Kun sain keväällä reseptin Mounjaroon, löysin tämän ketjun ja sain paljon hyviä vinkkejä. Minulla oli vielä 1,5kk Saxendaa hankittuna kotona, joten käytin ne loppuun. Olin pistänyt Saxendan aina vatsaan ja täältä sain vinkin pistää käsivarteen. Ero oli valtava, puolentoista vuoden jälkeen sama lääke lähtikin taas toimimaan ja paino alaspäin. Olisin siis voinut jatkaa Saxendallakin, mutta siihen minulla ei ole nyt reseptiä.

Ekasta Mounjaro-piikistä ei tullut sivuvaikutuksia, vaste ei ainakaan vielä vaikuta yhtä hyvältä kuin mitä oli Saxendan täydestä annoksesta nyt viime aikoina kun hoksasin vaihtaa pistospaikan käteen. Voi olla, että nostan Mounjaro-annosta jo ensi viikolla 3.75mg. Lääkäri ohjeisti, että olisin voinut aloittaa suoraan 5mg kun on jo kokemusta lääkkeistä, mutta halusin minimoida sivuvaikutuksia ja aloittaa pienemmällä.

Olen jo kohtalaisen lähellä normaalipainoa, joten viimeisten kilojen pudotus tulee olemaan hidasta. Mutta ei ne kilot ihan hetkessä tulleet, joten on noita aikaa pudottaakin. Nyt matkaa takana -12 kg, tavoitteeseen matkaa vielä 9 kg. Jospa ei ihan kahta vuotta kuitenkaan menisi noihin loppuihin, toivoisin vuodessa olevani tavoitteessani.

Tsemppiä kaikille, ihana lukea teidän matkasta! 

Violet

Vierailija
778/1474 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino tosiaan putoaa ihan omalla logiikallaan. Itselläni 7 viikkoa takana ja pudotusta 8 kg. Tosin väliin tuli kahden viikon jakso, ettei paino hievahtanutkaan. Sitten viime viikolla pudotusta tuli 2,5 kg. Uskoa siis vaatii välillä, mutta homma toimii. Minulla on 10mg kynä, josta naksuttelen 2,5 annoksia. Kynä kestää tällä tahdilla 4 kk ja yhden kuukauden hinnaksi tulee 100 e. Ainakin vielä lääke tehoaa oikein hyvin. Mielenkiinnolla seuraan, tehoaako se myös viimeisen neljännen kuukauden aikana. Jos lääke toimii niin pitkään, kustannus 2,5 Mg annoksella tai vähän suuremmallakin on erittäin kohtuullinen. 

Minulla on reilusti ylipainoa, mutta 8 kg pudotus kyllä kohottaa mielialaa ja tsemppaa jatkamaan samalla tavalla. Ihanaa kun kesä tulee ja liikkuminen luonnossa on helpompaa, kuin talvipakkasilla. Tsemppiä teille kaikille! T. Minninen 

Vierailija
779/1474 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin alunperin suunnitelmasta äidilleni ja siskolleni. Suunnilleen koko aikuisikänsä ylipainosta kärsinyt äitini vastusti ja luetteli kaikki ne vakiojutut. Se on korvien välistä kiinni, alat vain liikkumaan, menee vaan turhaan rahaa ja se ja sekin on käyttänyt ozempicia ja 10 kiloa laihtui, mutta kaikki tuli takaisin jne. Tosi hassua miten ihmiset eivät kykene muuttamaan ajatteluaan, vaikka ei omilla neuvoillaan ole koko elämänsä aikana onnistunut pysyvästi laihduttamaan.

Olen myös kertonut muutamille muille sukulaisille ja useammalle kaverille. Olen levittänyt ilosanomaa sellaisille, joiden olen uskonut hyötyvän tästä ja jopa onnistunut käännyttämään ihmisiä näiden lääkkeiden käyttäjiksi. 

Töissä en ole puhunut tästä kenellekään. Koen tämän kuitenkin niin henkilökohtaiseksi, että haluan rajata työyhteisön ulos. Olen myös suunnattoman onnellinen, ettei nykyään kukaan kehtaa kommentoida painoa. 

Voimakas vastustus johtuu siitä, että toisen toiminnan koetaan haastavan henkilön oman identiteetin. Toimii samoin kuin joku kertoo olevansa kasvissyöjä ja joku ottaa sen heti arvosteluna itseään kohtaan ja jopa riidan haastamisena. Tietoa on nykyään internetissä saatavilla vaikka kuinka paljon. Siitä huolimatta monilla ovat painoasioista vahvat mielipiteet, jotka eivät millään tavalla pohjaudu nykytieteeseen. Sen vuoksi jopa professoreiden näkemyksiä pidetään väärinä ja mutu on muka todempaa. Etenkin täällä on keskusteluissa jollakulla kymmeniä lihavuuslääkkeitä käyttäviä ja lihavuusleikkauksessa käyneitä, joilla homma ei toimi ja he lihovat entistä enemmän joko ahmimalla tai alkoholisoitumalla. Mikään tutkimustieto ei tue väitettä. Siten kirjoittajalla on ilmeisen poikkeava ystäväpiiri tai tarina on palturia.

Melkein kaikkeen menee rahaa muutenkin. Harva täällä elää pyhästä hengestä. Mitä sillä on väliä jos jättää yhden ulkomaanmatkan vuodessa pois välistä lihavuuslääkkeiden vuoksi? Tai ei vaihda sisustusta/remontoi asuntoa yhtä usein kuin ennen? Sille ei voi mitään, että laihtuva ihminen joutuu päivittämään ainakin alusvaatevalikoimansa ja tiivistämään jaloissa hölskyviä kenkiään lisäpohjallisilla. Jos ei halua luksusta, saa marketista oman aikansa kestäviä alusvaatteita ja se ei ole taloudellinen katastrofi. Olisi hyvä jos joku alkaisi pyörittää laihduttajille suunnattua bisnestä, jossa saisi myydä omat suureksi jääneet vaatteensa ja voisi ostaa toisilta suureksi jääneitä vaatteita itselleen. Huuto.net ja Tori eivät nykyisellään oikein toimi ja ihmiset eivät ymmärrä kirjoittaa ilmoituksiin muutenkaan vaatteen kokonumeroa.

Jos vaatteensa pystyy ostamaan alennuksista tai kirpputorilta, siinä säästää pitkän pennin. Kalleimmaksi vaatteiden vaihtaminen käy heille, joiden pitää olla työpaikallaan siististi pukeutuneita. 

Vierailija
780/1474 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvinkin porrastreeni on voinut tehota ja ottaa lihaskasvua ja nestettä isoihin lihasryhmiin, pakaroihin ja reisiin. Paino joka tapauksessa putoaa niin pitäisin kaiken ennallaan ellei kunnon jumitusta tule.

S1988

Treenatessa tulee lihaskudokseen mikrotraumoja. Elimistö kerää ja sen pitääkin kerätä nestettä. Kaikki toimii siis normaalisti. Sen vuoksi kovien treenipäivien välissä pitää malttaa ottaa rauhallisemmin, vaikka olisi kova into päällä. Liikkumista, kuten joogaa tai kävelyä, ei tietenkään kielletä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä