Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia
Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.
Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.
Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.
Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli miten lopetus onnistui?
Kommentit (2502)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt 4-5 kk ja laihtunut n.10kg. Toiset 10kg haluaisin vielä mutta laihtuminen loppui kuin seinään 3kk kohdalla. Olen nostanut annosta 5mg, 7.5mghen, kuntoinen 1-2 kertaa viikossa, ruokavalion olen muokannut (herkut pois, ainoastaan sokerittomia juomia, vain arkiruokaa, pienemmät annoskoot, yritän olla syömättä niin pitkään kuin pystyn). Mikään ei auta enää kesän jälkeen ja olen hieman jo toivoton.
Ensimmäiset 3 kk oli tuntui jatkuvasti miellyttävän täydeltä ja söin yleensä vain aamiaisen, yhden lämpimän ruoan. Nyt nälkä ei varsinaisesti ole niin kova, mutta vatsa tuntuu usein siltä että täytyy syödä 4x päivässä ja helpommin heikottaa. Toki toisena syynä varmasti että kesällä tuli ulkoilua reippaasti ja lomat edesauttoivat. Nyt kuitenkin paluu arkeen ja normaali toimistotyöläisenä ei päivällä tule liikuttua, eikä kyllä sen puoleen kauheasti illallakaan kun kurjat kelit ja pieniä lapsia.
Pitääkö nostaa annostusta vai mikä auttaisi että saisi takaisin sen täyden tunteen/vatsan turvotuksen (osa ihmisistä ei pitänyt siitä mutta minä pidin)?
Sun nimenomaan pitää opetella pois tuosta täyden vatsan tunteen hakemisesta, se on se pahin juttu. Pikkuhiljaa menee lisää ja lisää ruokaa .
Tervetuloa mukaan keskusteluun. Sivuoireita ei oikein voi ennakoida, jokaisella on niin omanlaisiaan. Useimmilla ei käytännössä mitään muuta kuin ruokahalun muutos, vatsan täysinäinen tunne jne., mutta joukossa on myös niitä, joille on tullut pahoinvointia yms. Eli todellakin erilaisia kokemuksia. Voimakkaimmat tuntemukset ovat yleensä heti aloittaessa 1-3 pv pistoksen jälkeen. Jatkossa useimmilla sivuoireet ovat poistuneet. Ensimmäinen pistos on yleensä se sivuoireiltaan voimakkain. Ainnakaan omalla kohdalla ei ole ollut mitään vaiktusta fyysiseen suorituskykyyn.