Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkasi erolla

Vierailija
08.08.2024 |

Meillä oli riita aika arkisesta asiasta, ei siis mikään iso asia, mutta se on ollut pinnalla lähiaikoina usein. Muista asioista ei ole riidelty. Sanoin, että mulle alkaa riittää, kun samasta asiasta on puhuttu usein ja mitään sille ei tehdä. Lähinnä harmitti, että mies kääntyy tässä asiassa aina mua vastaan, vaikka mun mielestä meillä on yhteinen ongelma, joka pitäis yhdessä selvittää. Mies sitten kysyi, että mitä tässä sitten muka pitäis tehdä, ja kun vastasin etten tiedä niin mies sanoi että varmaan erota.

Me ei edes juurikaan riidellä, eikä ole mitään tiuskimista, valittamista, haukkumista tms muutenkaan. Mielestäni meillä on mennyt ihan normaalisti hyvin, kuten jo monta vuotta. Eikä meillä tosiaan ole millään erolla uhkailtu, jos joskus on riidelty. Ja nyt olen kyllä vähän hämmentynyt, mistä toi tuli. Ja mietin, että ottaisinko sen puheeksi vai antaisinko olla. Myöhemmin pyydettiin anteeksi jne. Mutta se jäi vaivaamaan.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitit sanomalla, että sulle alkaa riittää? Minusta sekin kuulostaa erolla uhkailulta. 

Sitä siis, että en halua riidellä koko ajan samasta asiasta vaan saada siihen ratkaisun, ja miehellekin sen kyllä sanoin niin.

Haluat asiaan ratkaisun, mutta sulla ei oo ehdotusta miten asian ratkaisisi? Miten kuvittelit asian ratkeavan? Vastaavassa tilanteessa itse mietin ehdotuksen asian ratkaisemiseksi tarvittavan keskustelun aloitukseksi.

Ehdotin yhteistä kalenteria, kokeiltiin, mutta mies ei sitä kuitenkaan käyttänyt. En ole mikään ideapankki. Mielestäni tästä pitäisi voida keskustella yhdessä, ja yrittää löytää ratkaisu, joka nimenomaan saisi miehen aktivoitumaan.

Vierailija
22/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä on ongelmia kommunikaatiossa parisuhteessa. Oletatte puolin ja toisin, "mennään vaan leikkipuistoon tänään kun ei ole muuta" ja oho kun mies oli sopinut muuta - olitko kysynyt häneltä ennen kuin lupasit lapsille hänen puolestaan? 

En koskaan lupaa, sanon vain että kysytään iskältä ensin. Ja tätä harvemmin tapahtuu toisinpäin. Ei ole mielestäni kohtuutonta, että perheessä ihan oma-aloitteisesti puhutaan mitä samana päivänä kenelläkin on ohjelmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä on ongelmia kommunikaatiossa parisuhteessa. Oletatte puolin ja toisin, "mennään vaan leikkipuistoon tänään kun ei ole muuta" ja oho kun mies oli sopinut muuta - olitko kysynyt häneltä ennen kuin lupasit lapsille hänen puolestaan? 

En koskaan lupaa, sanon vain että kysytään iskältä ensin. Ja tätä harvemmin tapahtuu toisinpäin. Ei ole mielestäni kohtuutonta, että perheessä ihan oma-aloitteisesti puhutaan mitä samana päivänä kenelläkin on ohjelmassa.

En jaksaisi suhdetta, jossa jokainen leikkikenttäkäynti pitäisi erikseen sopia. Meillä on kalenterissa ne niin sanotut asiat jotka on vaan ihan pakko hoitaa. Niiden raameissa kumpikin menee ns menojaan. 

Vierailija
24/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että olet jo äiti miehellesi. Passivoituu tai vetäytyy kun haluat vaan ratkaista. Mies taitaa olla luovenpi ihminen ja sinä enemmän kaikki langat käsissä ihminen? Etkö voi itse mennä sinne leikkipuistoon ja soittaa miehelle et tuutko hei mukaan? Jos mies ei halua aidosti koskaan mitään tehdä perheenä niin kyllä se on sitten siinä, olette kämppiksiä. 

Vierailija
25/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi suhdetta, jossa jokainen leikkikenttäkäynti pitäisi erikseen sopia. Meillä on kalenterissa ne niin sanotut asiat jotka on vaan ihan pakko hoitaa. Niiden raameissa kumpikin menee ns menojaan. 

Pakolliset asiat on pakollisia, ja ne on tietty hoidettava. Leikkikentälle pääsen ihan itseksenikin lasten kanssa, siihen en miestä tarvitse, enkä kenenkään lupaa. Mutta jos mies on sopinut pakollisen menon x itselleen ja minä asian y itselleni kertomatta toiselle, ei kukaan ole lasten kanssa. Siksikin olisi ihan kiva jos mies kommunikoisi tekemisiään. En edes rajoita noita miehen ei-pakollisia menoja, ellei ole jotain pakottavaa muuta. Toi leikkikenttä -esimerkki oli sen vuoksi, että siinä myös lapsia harmittaa tämä miehen toiminta.

Vierailija
26/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitit sanomalla, että sulle alkaa riittää? Minusta sekin kuulostaa erolla uhkailulta. 

Itse käytin tuota sanamuotoa edellisen suhteen loppuvaiheessa, kun olin ongelmakohdista puhunut jo useampaan otteeseen. Kun mitään muutosta asioihin ei tapahtunut, niin tottahan se oli, että minulle alkoi riittää se tilanne.

Olisiko parempi hoitaa tilanne niin, että ilmoittaa suhteen olevan nyt sitten ohi, eikä tilanteesta enää sitten keskustella? 

Vierailija
27/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa riidan aikana lipsautti mitä haluaa tehdä ja tulee tekemään, kunhan sinut korvaava uusi palvelija on nalkissa. Palveluihin ei saa tulla katkoja. 

Vierailija
28/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että olet jo äiti miehellesi. Passivoituu tai vetäytyy kun haluat vaan ratkaista. Mies taitaa olla luovenpi ihminen ja sinä enemmän kaikki langat käsissä ihminen? Etkö voi itse mennä sinne leikkipuistoon ja soittaa miehelle et tuutko hei mukaan? Jos mies ei halua aidosti koskaan mitään tehdä perheenä niin kyllä se on sitten siinä, olette kämppiksiä. 

No nyt ei ole kyse tuosta. Tehdään paljon yhdessä perheenä reissuja, retkiä jne miehenkin aloitteesta. Kyse oli siitä, että miehen toiminta hankaloittaa meidän muiden mahdollisuuksia suunnitella yhtään mitään, kun jatkuvasti ilmenee sitä sun tätä sovittua, josta ei ole maininnut mitään.

Vierailija
29/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahingossa riidan aikana lipsautti mitä haluaa tehdä ja tulee tekemään, kunhan sinut korvaava uusi palvelija on nalkissa. Palveluihin ei saa tulla katkoja. 

Ei ole meillä palvelijaa näkynyt. Ihan tasapuolisesti hoidetaan lasten menot ja puuhat, kokkaukset, pyykit ja siivoukset. Kyse on nyt vain tuosta yhdestä asiasta, josta mies ei osaa kommunikoida, vaikka odottaa samaa meiltä muilta.

Vierailija
30/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ihan itse toivoo, että jos vaikka sovin jotain menoja tai lapsille tulee jotain menoja, niin kerron niistä heti, jotta ei tule päällekkäisyyksiä. Ja sitten kuitenkaan ei itse muista kertoa mitään. Tuskin edes tekee sitä kiusalla tai tahallaan, mutta se aiheuttaa välillä harmia, myös lapsille.

Siksipä haluaisinkin asiaan ratkaisun. Oikeastaan ihan sama millaisen, kunhan se toimii. Tästä ei kuitenkaan voi keskustella, vaan tästä tulee jotenkin aina mun syy.

Alat tehdä näistä menoista merkinnän kalenteriisi (esim. gmail) ja lähetät kutsun miehelle. Samoin mies laittaa menonsa kalenteriinsa ja lähettää kutsun sinulle.

Problem solved. 

Vierailija
31/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet kuormittaa myös miehiä. Ei kaikki osaa hahmottaa jotain kalenteria elämässään tai ylipäätään halua suorittaa elämää sen avulla. Helpottaisi se tietysti ja järjestelmällisen ihmisen kanssa se on jo melkein itsestäänselvyys. 

Ehkä keitätte sunnuntaina kahvit ja puhutte seuraavan viikon läpi? Lusikassa sängyssä höpötätte seuraavan viikon menot? 

Vierailija
32/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sovi yhteen jos ette osaa olla riitelemättä. Lusikat vaan jakoon ja eri suuntiin niin se on parempi teille. Riitely on tyhmää muutenkin.

Vierailija
33/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ihan itse toivoo, että jos vaikka sovin jotain menoja tai lapsille tulee jotain menoja, niin kerron niistä heti, jotta ei tule päällekkäisyyksiä. Ja sitten kuitenkaan ei itse muista kertoa mitään. Tuskin edes tekee sitä kiusalla tai tahallaan, mutta se aiheuttaa välillä harmia, myös lapsille.

Siksipä haluaisinkin asiaan ratkaisun. Oikeastaan ihan sama millaisen, kunhan se toimii. Tästä ei kuitenkaan voi keskustella, vaan tästä tulee jotenkin aina mun syy.

Alat tehdä näistä menoista merkinnän kalenteriisi (esim. gmail) ja lähetät kutsun miehelle. Samoin mies laittaa menonsa kalenteriinsa ja lähettää kutsun sinulle.

Problem solved. 

Tätä koitettiin, niin että oli jaettu kalenteri. Siellä oli sitten mun menot, lasten menot, mutta ei miehen menoja. Ehdotin myös paperikalenteria. Ei ratkennut, vaikka yritin puhua asiasta. Nalkuttaakaan ei viitsi.

Vierailija
34/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä siis, että en halua riidellä koko ajan samasta asiasta vaan saada siihen ratkaisun, ja miehellekin sen kyllä sanoin niin.

Haluat asiaan ratkaisun, mutta sulla ei oo ehdotusta miten asian ratkaisisi? Miten kuvittelit asian ratkeavan? Vastaavassa tilanteessa itse mietin ehdotuksen asian ratkaisemiseksi tarvittavan keskustelun aloitukseksi.

Ehdotin yhteistä kalenteria, kokeiltiin, mutta mies ei sitä kuitenkaan käyttänyt. En ole mikään ideapankki. Mielestäni tästä pitäisi voida keskustella yhdessä, ja yrittää löytää ratkaisu, joka nimenomaan saisi miehen aktivoitumaan.

Mutta kokemuksesta tiedän, että se keskustelu vaatii yhden tai useamman ehdotuksen keskustelun lähtökohdaksi. Miten voi alkaa keskustelemaan ratkaisusta, jos ei ole ratkaisuehdotusta? 

Vierailija
35/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkavuodet kuormittaa myös miehiä. Ei kaikki osaa hahmottaa jotain kalenteria elämässään tai ylipäätään halua suorittaa elämää sen avulla. Helpottaisi se tietysti ja järjestelmällisen ihmisen kanssa se on jo melkein itsestäänselvyys. 

Ehkä keitätte sunnuntaina kahvit ja puhutte seuraavan viikon läpi? Lusikassa sängyssä höpötätte seuraavan viikon menot? 

No se tietty jos jo sunnuntaina yhdessä vaikka täyttäisi sen kalenterin, tai jos pysyy muistissa niin vaan keskustellen kävis seuraavan viikon läpi. Sen voisi ottaa puheeksi.

Nyt tämä vain harhautui sivuraiteille siitä alkuperäisestä eli pitäisikö se eron mainitseminen ottaa puheeksi.

Vierailija
36/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ehdotus oli se kalenteri. En voi yksin olla vastuussa asian ratkaisemisesta ja ideoiden keksimisestä.

Mielestäni ihan hyvä alku olisi se, että "meillä on tässä ongelma x, joka pitää ratkaista tavalla y. Vai mitä? Onko hyviä ideoita? Ai ei, no ei oo nyt just mullakaan. Sovitaanko, että mietitään pari päivää ja sitten kumpikin ehdottaa jotain? 

Vierailija
37/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla uhkailu voi myös olla juurikin epätoivoa tilanteeseen. Sama riita, sama ratkaisu ja ei toimi. 

Entäs läheisyys? Oletteko erkaantuneet toisistanne? Mitä sinulle kuuluu ja mitä miehelle? Entä mitä kuuluu perheelle? 

Lisää lempeyttä ja läheisyyttä kaipaatte. 

Vierailija
38/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä haluaa ennemmin luikkia pakoon kuin korjata ongelmaa 

Vierailija
39/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies! Jätä se nauta!

Vierailija
40/100 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että mies ei HALUA kertoa menoistaan sinulle etukäteen. Tuo kalenteri oli hyvä ehdotus, mutta ei toimi, kun toinen ei suostu osallistumaan.

Meillä oli kotityökalenteri, johon piti merkata, kun on tehnyt sen kotityön, joka oli kummallekin sovittu. Siihen tuli vain minun merkintöjäni, kun mies ei niitä oman vastuunsa kotitöitä tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme