Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanheminen pelottaa, ärsyttää ja mietityttää

Vierailija
07.08.2024 |

Miltä näytän kun täytän 40, 50, 60 jne. Milloin tapahtuu totaalinen rupsahtaminen ja ulkonäkö romahtaa täysin.

En ole vielä edes 30, mutta siksi asia juuri mietityttää :(

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä elää terveellisesti. Nuku riittävästi, vältä alkoholia ja tupakkaa, älä stressaa, syö kevyesti, liiku, säilyt nuorekkaana. Edellyttää, ettet sairastu.

Yksi juttu mikä helpottaa, on, että myös arvosi muuttuvat iän myötä. Hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet.

Valitettavasti muitten ihmisten arvot ei muutu, ja siksi useimmat keski-ikäiset naiset kokee muuttuvansa näkymättömäksi yhteiskunnassa ulkonäön rupsahtamisen myötä. Jotkut saattaa joutua myös etsimään nelikymppisenä kumppania, ja huomata että oman ikäiset miehet etsii 10 v nuorempia naisia. 

Kyllä ne miehet yleensä ihan ikäisiään etsii. Tuskin haluavat enää aloittaa perhe-elämää alusta tuossa vaiheessa.

Vierailija
62/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö romahtaa lopullisesti?! En tiedä mitä tuolla tarkoitat, mutta eipä ole käynyt mielessäkään ulkonäön romahtaminen.

N42

No sitä mitä käy viimeistään vaihdevuosissa kun estrogeeni romahtaa että alkaa ulkonäöltään muistuttaa mummoa. Varmaan tiedät miltä mummot näyttää. 

Miksi murehdit tuollaista 29-vuotiaana?

En ole 29 vaan 42, mutta itsekin mietin tuossa iässä ulkonäön muuttumista ja minulle kävi juuri niin että esivaihdevuosien myötä ulkonäkö on muuttunut selvästi huonompaan suuntaan. 

Mutta aloittajaa tarkoitin, hän sanoi ettei ole vielä edes 30v

No esim kollageeni alkaa vähentyä jo kaksvitosena, mikä näkyy ryppyinä, juonteina, ihon veltostumisena ja ohentumisena. Sellainen fyysinen kukoistuskausi, jossa joka vuosi näyttää edellistä paremmalta, on ohi aloittajan iässä ja edessä vanheneminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä elää terveellisesti. Nuku riittävästi, vältä alkoholia ja tupakkaa, älä stressaa, syö kevyesti, liiku, säilyt nuorekkaana. Edellyttää, ettet sairastu.

Yksi juttu mikä helpottaa, on, että myös arvosi muuttuvat iän myötä. Hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet.

Valitettavasti muitten ihmisten arvot ei muutu, ja siksi useimmat keski-ikäiset naiset kokee muuttuvansa näkymättömäksi yhteiskunnassa ulkonäön rupsahtamisen myötä. Jotkut saattaa joutua myös etsimään nelikymppisenä kumppania, ja huomata että oman ikäiset miehet etsii 10 v nuorempia naisia. 

En koe itseäni keski-ikäisenä näkymättömäksi. Miesten huomio ei ole se, joka tekee mut näkyväksi. Elämässä on muutakin kuin se. Esim. lapset, työ, harrastukset, ystävät, sukulaiset jne.

Vierailija
64/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne miehet yleensä ihan ikäisiään etsii. Tuskin haluavat enää aloittaa perhe-elämää alusta tuossa vaiheessa.

Ei etsi, se selviää kun menee minne vain seuranhakupalveluun. Jotkut miehet myös haluaa tehdä niitä lapsia vielä nelikymppisenä. 

Vierailija
65/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli kuusikymppinen itseeni tyytyväinen nainen. Ikääntyminen näkyy minussa, mutta elämänmyönteisyys ja iloisuus "näkyvät" ja tuntuvat enemmän. Ihailen yli ysikymppisiä, jotka näyttävät elämäänsä tyytyväisiltä ja ovat rohkeasti oman ikäisensä näköisiä..

Vierailija
66/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ap tarvitset ulkonäköäsi esimerkiksi 40-vuotiaana?

Itse olen pian 50, esim.miesystävän löytymiseen.

Vierailija
67/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe itseäni keski-ikäisenä näkymättömäksi. Miesten huomio ei ole se, joka tekee mut näkyväksi. Elämässä on muutakin kuin se. Esim. lapset, työ, harrastukset, ystävät, sukulaiset jne.

Ei ole kyse vain miesten huomiosta, vaikka kyllä moni joutuu nelikymppisenäkin etsimään puolisoa. Työnsaanti vaikeutuu,  ihmiset on ylipäänsä vähemmän kiinnostuneita mitä itsellä on sanottavaa. 

Vierailija
68/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32v. ja mies sanoo että olen kaunis mutta en tiedä sanooko enää sit kun oon 45v ja en tiedä olenko enää silloin elossakaan. 

Vierailija
69/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 32v. ja mies sanoo että olen kaunis mutta en tiedä sanooko enää sit kun oon 45v ja en tiedä olenko enää silloin elossakaan. 

Mä luulin 20 veenä etten elä kolmikymppiseksi ja kolmikymppisenä etten elä nelikymppiseksi mutta nyt olen 43 ja varmaan täällä vielä toiset 40 v joutuu olemaan. 

Vierailija
70/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus lisää karismaa. Se on kuule niin että huolet ja murheet siirtyvt taka-alalle ja seesteinen onnellinen vanhuus tuo toivoa ja säpinää elämään. Asiat eivät enää mittasuhteiltaan kasva ylimalkaisiksi ja elämänkokemus tuo tullessaan muuta kuin sitä nuoruuden aikaista näköalattomuutta. Vehtaat kolmekybäsiä miehiä jotka ovat sinuun lääpällään ja tahtovat uida pöksyihisi. Heristät nyrkkiä nuoremmillesi ja osoitat olevasi kuuma puuma joka tietää mitä tahtoo. Kypsemmällä iällä vertaistensa tuki ja olkapää heltyy inhimillisimmistä syistä kun nuorilla sen tuen tarve on suurempi ja ilmassa velloo pinnalliset pahaelkeiset käytöstavat. Ihminen saavuttaa itsetuntonsa varttuneemmalla iällä jolloin voi tyynesti lasetella menemään vailla ylimääräisiä paineita. Voi nauttia elämäntuomista pienistä asioista jotka hoituvat kädenkäänteessä. Viheliäs elämä raapii nuoren ruvelle ja arvet hälvenee iän myötä kun elämä opettaa ja tuo tullessaan aina uudet pettymyksen aiheet. Mieli maassa ryvetään mutalammikossa odottaen että vanhemmat lausuvat muutaman viisaan sanasen mutta niitäkään ei osata arvostaa. Sen vasta tajuaa kun kasvaa isoksi ja on valpas kuuliainen ottamaan kritiikkiä vastaan.