Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanheminen pelottaa, ärsyttää ja mietityttää

Vierailija
07.08.2024 |

Miltä näytän kun täytän 40, 50, 60 jne. Milloin tapahtuu totaalinen rupsahtaminen ja ulkonäkö romahtaa täysin.

En ole vielä edes 30, mutta siksi asia juuri mietityttää :(

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks??

Suunta on alaspäin. Noh, eipä asialle kukaan voi mitään,  mutta ketäpä tämä tieto ei masentaisi.

ap

Nelikymppisenä on yleensä jo muutakin ajateltavaa kuin ulkonäkö. Yleensä keski-iässä ihmisellä on parempi itsetunto.

Näinpä, nelikymppisenä lähinnä harmittaa että hukkasi nuoruusvuosia niinkin typerän asian kuin ulkonäön miettimiseen.

Ehkä sinä olet hukannut, mutta kaikki ei ole.

No, väitänpä, että aika moni nainen (varmasti mieskin) on nuorena vatvonut paljonkin jotain typerää yksityiskohtaa ulkonäössään ja ajatellut, että kukaaaa

Ei kaikki ole nuorenakaan nättejä. Minä en ole ikinä saanut miehiltä muuta kuin negatiivista palautetta ulkonäöstäni, ja yksin olen edelleen nelikymppisenä. 

Vierailija
42/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks??

Suunta on alaspäin. Noh, eipä asialle kukaan voi mitään,  mutta ketäpä tämä tieto ei masentaisi.

ap

Nelikymppisenä on yleensä jo muutakin ajateltavaa kuin ulkonäkö. Yleensä keski-iässä ihmisellä on parempi itsetunto.

Näinpä, nelikymppisenä lähinnä harmittaa että hukkasi nuoruusvuosia niinkin typerän asian kuin ulkonäön miettimiseen.

Ehkä sinä olet hukannut, mutta kaikki ei ole.

No, väitänpä, että aika moni nainen (varmasti mieskin) on nuorena vatvonut paljonkin jotain typerää yksityiskohtaa ulkonäössään ja ajatellut, että kukaaaa

Kyllähän nuorella ja nätilläkin voi olla murehdittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks??

ap

Aika typerä yleistys, että nuoret naiset ei sit muuta ajattelis kuin ulkonäköä? :D

Harvinaisen tyhmä kommentti keskusteluun, jossa nuori nainen murehtii ulkonäköä.

No en mä miettinyt 29 vuotiaana että nyt apua alan vanheta. Jotain tämä sosiaalinen media on tehnyt nuorille naisille. Kysyin äi

Kyllä mä mietin jo parikymppisenä vanhenemista, ennen kuin mulla oli edes omaa nettiyhteyttä kotona. 

Vierailija
44/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö romahtaa lopullisesti?! En tiedä mitä tuolla tarkoitat, mutta eipä ole käynyt mielessäkään ulkonäön romahtaminen.

N42

Vierailija
45/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo johtuu siit' ett'ä ihmiset seurustelee ihan väärien ihmisten kanssa."

Mitä tarkoitat, ystäväpiiriä vai parisuhdetta? Ei mulla ollut nuorena jatkuvasti vaihtuvia poikaystäviä, olin sinkku kyllä pitkään. Ystäväpiirini ei ollut ulkonäkökeskeinen. Silti vatvoin ulkonäköäni ja pidin itseäni välillä kamalana.

Vierailija
46/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kaikki ole nuorenakaan nättejä. Minä en ole ikinä saanut miehiltä muuta kuin negatiivista palautetta ulkonäöstäni, ja yksin olen edelleen nelikymppisenä. "

Kirjoitin yleistyksen. Sen ei ollut tarkoitus tavoittaa jokaikisen ihmisen yksittäistä kokemusta.

Vierailija
47/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö romahtaa lopullisesti?! En tiedä mitä tuolla tarkoitat, mutta eipä ole käynyt mielessäkään ulkonäön romahtaminen.

N42

No sitä mitä käy viimeistään vaihdevuosissa kun estrogeeni romahtaa että alkaa ulkonäöltään muistuttaa mummoa. Varmaan tiedät miltä mummot näyttää. 

Vierailija
48/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllähän nuorella ja nätilläkin voi olla murehdittavaa."

Enpä missään kohdassa sanonut, ettei voisi olla.

Vierailija
49/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä elää terveellisesti. Nuku riittävästi, vältä alkoholia ja tupakkaa, älä stressaa, syö kevyesti, liiku, säilyt nuorekkaana. Edellyttää, ettet sairastu.

Yksi juttu mikä helpottaa, on, että myös arvosi muuttuvat iän myötä. Hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet.

Vierailija
50/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

No sitä mitä käy viimeistään vaihdevuosissa kun estrogeeni romahtaa että alkaa ulkonäöltään muistuttaa mummoa. Varmaan tiedät miltä mummot näyttää. 

Miksi murehdit tuollaista 29-vuotiaana?

Vierailija
51/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kaikki ole nuorenakaan nättejä. Minä en ole ikinä saanut miehiltä muuta kuin negatiivista palautetta ulkonäöstäni, ja yksin olen edelleen nelikymppisenä. "

Kirjoitin yleistyksen. Sen ei ollut tarkoitus tavoittaa jokaikisen ihmisen yksittäistä kokemusta.

Juu, mutta on monia naisia ketkä ei löydä ikinä kumppania ja epäviehättävällä ulkonäöllä on tässä osansa. 

Vierailija
52/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä elää terveellisesti. Nuku riittävästi, vältä alkoholia ja tupakkaa, älä stressaa, syö kevyesti, liiku, säilyt nuorekkaana. Edellyttää, ettet sairastu.

Yksi juttu mikä helpottaa, on, että myös arvosi muuttuvat iän myötä. Hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet.

Valitettavasti muitten ihmisten arvot ei muutu, ja siksi useimmat keski-ikäiset naiset kokee muuttuvansa näkymättömäksi yhteiskunnassa ulkonäön rupsahtamisen myötä. Jotkut saattaa joutua myös etsimään nelikymppisenä kumppania, ja huomata että oman ikäiset miehet etsii 10 v nuorempia naisia. 

Vierailija
53/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti muitten ihmisten arvot ei muutu, ja siksi useimmat keski-ikäiset naiset kokee muuttuvansa näkymättömäksi yhteiskunnassa ulkonäön rupsahtamisen myötä. Jotkut saattaa joutua myös etsimään nelikymppisenä kumppania, ja huomata että oman ikäiset miehet etsii 10 v nuorempia naisia. 

Niin ne suosituimmat miehet??

Vierailija
54/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

En ole 29 vaan 42, mutta itsekin mietin tuossa iässä ulkonäön muuttumista ja minulle kävi juuri niin että esivaihdevuosien myötä ulkonäkö on muuttunut selvästi huonompaan suuntaan. 

Vierailija
55/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta on monia naisia ketkä ei löydä ikinä kumppania ja epäviehättävällä ulkonäöllä on tässä osansa. 

Totta kai on ihmisiä, jotka ei löydä kumppania, ja toki ulkonäölläkin on merkityksensä. Sitä en sanonut. Puhuin omasta kokemuksestani, ja niin monen muun ikäseni naisen kokemuksesta. 

Vierailija
56/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

En ole 29 vaan 42, mutta itsekin mietin tuossa iässä ulkonäön muuttumista ja minulle kävi juuri niin että esivaihdevuosien myötä ulkonäkö on muuttunut selvästi huonompaan suuntaan. 

Mutta aloittajaa tarkoitin, hän sanoi ettei ole vielä edes 30v

Vierailija
57/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne esivaihdevuodet alkoi minulla jo n kolmivitosena (näkyi esim kuukautiskierron lyhenemisen, unihäiriöinä ym) , että ei se 29 v ole sinänsä liian nuori asiaa miettimään. 

Vierailija
58/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

En koe normaalia vanhenemista ulkonäön romahtamisena millään tavalla. Ulkonäkö muuttuu läpi elämän, ei se mitään romahtamista ole.

Eipä ihme että jo parikymppiset teettää kaikkia operaatioita itselleen kun vanheneminen noin pelottaa.

Vierailija
59/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä N63

Varmasti on ulkonäkö muuttunut paljonkin kakskymppisestä, asenne ratkaisee...

Mulla on ihanat naururypyt silmäkulmissa, osoittaa vaan, että naurettu on. Hymyillen elelen elämääni samanhenkisten parissa, puolisokin tietysti mukavaa seuraa. Ulkonäkö on harvemmin mielessä, kukapa ikuista nuoruutta kestäisi...

Vierailija
60/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 ja on paljon kremppaa. Lisäksi olen parantumattomasti sairas, syöpäkasvain löydettiin vatsasta...ihankuin ei muuten asiat ois huonosti...jatkuva vatsakipu ja helvetilliset kuukautiset. Töissä en voi olla,oksentelen ja olen laihtunut sairauden myötä 20 kg. Ja olen 160 cm, paino nyt 42...