Mitä Suomessa tapahtuu? Ei mitaleja, ei töitä, ei lisäännytä, kukaan ei ole onnellinen
Ihan oikeasti tämä tilanne on huono. Tosi, tosi huono. Sellainen sivilisaation loppu -tasoinen huono homma. Ihmisiltä on mennyt terveys, työkyky ja toivo tulevaisuudesta. Vain todella pienellä eliitillä menee rahallisesti hyvin, mutta heitä kun katsoo, niin en voi kadehtia, koska eivät hekään näytä onnellisilta ja terveiltä... Mitä Suomessa tapahtuu? Hallitus luonnollisesti on iso syy moneen asiaan, mutta jokuhan heidät äänesti valtaan. Se kertoo jo pahoinvoinnin tasosta jotain, kun ihmiset äänestävät omaa parastaan vastaan.
Kommentit (510)
Äläpä höpötä. Meillä menee erittäin hyvin, joten älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Da da sjuomilaisilla ei ole mjitään toivoa! Hjyvä Îgor!
Toivoa olisi helppo luoda oikeansuuntaisilla päätöksillä. Mutta hallitusta ei kinostele. Vain rikkailla saa olla kivaa, muista paskat.
Jos lapsilla olisi esikuvina vaikka joku Paavo Nurmi, tai joku hieman tuoreempi juoksija, saattaisi tulla intoa olla kuin hän. Lajia pystyy harrastamaan paljon helpommin ja halvemmalla kuin vaikka jääkiekkoa. Kaikista ei voi tulla nhl-tähtiä. Mutta esikuvana on nykyään, niin, mitä lie, sisällöntuottajia. Tarvittaisiin sitä harrastajien isoa määrää, joista sitten löytyisi niitä menestyjiä.
Tämä nyt mietintönä siihen, miksi ei tule mitaleja.
Olen rakastunut ihmiseen vaikka en ole nähnyt häntä pitkään aikaan. Uskalsin osoittaa välittämiseni työkaverille, olen kiitollinen ruuasta, terveydestä, perheestä, auringosta. Tuntemattomat ihmiset ilahduttivat minua. Kaipasin toista työkaveriani joka ei ole ollut nyt töissä, mutta joka myöskin löysi heti tiensä sydämeeni. Katsoin naisten aktiivisia ja tiedostavia ilmeitä, katsoin miesten varovaisia ja välillä tutkivia ilmeitä.
Opetelkaa olemaan kiitollisia! Terveydestä, työpaikasta, ystävis. Kyllä on vtun tyhmää sakkia kun vuorollaan etsitään syyllistä hallituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy hallitukselta, miksi haluavat tuhota tämän hienon maan ja kansan.
Höpöhöpö
Yllä edustava näyte persujen argumentaatiotaidoista.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä höpötä. Meillä menee erittäin hyvin, joten älä yleistä.
Tukehdu kultalusikkaasi, paskakokkare
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkavat Marinin kauden tuhovaikutukset näkyä karmeudessaan. Kaikki sössitty.
Sössötä lisää, pelle.
Hyvä vaan että suomessa asiat menee päin peetä. Lapsia en tähän paskamaahan tee.
Olen koronarokottamaton ja koko aikuisikäni suomi on mennyt vain surkeampaan suuntaan.
Pitäkää tunkkinne!
M32
Vierailija kirjoitti:
Rahat ja ideat on loppu.
Ideoita ei kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Kysy hallitukselta, miksi haluavat tuhota tämän hienon maan ja kansan.
Kolme sanaa: kateus, kateus ja kateus.
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa olemaan kiitollisia! Terveydestä, työpaikasta, ystävis. Kyllä on vtun tyhmää sakkia kun vuorollaan etsitään syyllistä hallituksesta.
Luuletko pe'rsläpi, että kaikilla on terveyttä ja työpaikka? Siitähän tässä juuri on kyse, että ihmiset ovat ahdingossa. Ja olet itse aivan helvetin tyhmä, jos kuvittelet, ettei hallitus näillä päätöksillään yritä nimenomaan kurjistaa ihmisten elämää. Jos sinä nautit siitä, että sinua nk. vedetään turpaan ja perseeseen, niin ihan vapaasti. Mutta älä kuvittele, että kaikki ovat samanlaisia masokisteja.
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkavat Marinin kauden tuhovaikutukset näkyä karmeudessaan. Kaikki sössitty.
Ilmiannettu disinformaationa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni tarkennus. Onnellisia kyllä ollaan kuten palstan ystävällisistä mielipiteistä voi päätellä.
Apua, tälle nauroin ääneen :'D kiitos
Jotain surullista Suomessa tapahtuu, eikä ole enää luottamusta yhteiskuntaan ja poliittisiin päättäjiin.
Viikonlopun uutisista nousevat suurimmat ongelmat
Viimeisen vuoden aikana lapsia on syntynyt ennätysvähän ja kaikissa kunnissa ne ovat miinusmerkkiä, verrattuna edelliseen vuoteen.
Ja vielä pahimpaa on muuttoliike ulkomaille. Yhä nuoremmat ja koulutetut muuttavat pysyvästi työn- tai opiskelun perässä ulkomaille. Esityisesti Pohjoismaat vetävät porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen onnellinen.
Onni tuli, kun tajusin ettei raha, status ja materia onnea tuo.
Uskaltauduin elämään pienemmin, noin niinkuin rahallisesti. Joo, olen keski-ikäinen ja perheellinen, mutta autona on kohta 20 vuotta vanha Toyota, asumme kerrostalokolmiossa pienellä paikalla, asuntomme on kiva ja siisti mutta remontoitu viimeksi 90-luvulla. Kylppäri piti kyllä jo uusia. Mutta eipä ole muodikasta meillä. Mutta rahat riittää, ei ole stressiä veloista (kun sitä ei juuri ole) eikä alv:n nousustakaan!
Pystyn pienesti elämisen vuoksi tekemään osa-aikatyötä. Jaksan paremmin tehdä kotityöt, meillä ei niistä riidellä.
Emme ole ottaneet lemmikkejä emmekä kalliita harrastuksia, joten ei ole stressiä eikä rahapulaa.
Arvostamme vapaa-aikaa, liikumme paljon, lenkkeilyä, kunnan kuntosalilla käyntiä, tapaamme läheisiämme, käymme kaikenlaisissa pienissä ja edullisissa tapahtumissa.
Tämä oli varmaan parasta mitä olen koko vuonna lukenut! Kiitos! Näinhän se on. Sanoisin, että some on kaiken pahan alku ja juuri. Sieltä nousevat riidat, kateus, provosoituminen, turhautuminen, tyytymättömyys kun joka asiassa on niin helppo vertailla muita, aina on jollain hienompaa ja parempaa, odotukset nousevat epärealistisiksi. Ihmisten tyhmyys väsyttää, uhriutuminen, puolesta ja vastaan vänkääminen. Parempi kun ei edes lue niin ei mene hermot.
Meilläkin on tämän alkavan lukuvuoden tavoite höllätä suorittamista, vähentää harrastuksia, vähentää kiirettä ja itse aion jättää uutiset ja somen selailun huomattavasti vähemmälle. Huomaan miten se kiristää nopeasti hermoja. Käytän säästyneen ajan lapsiin, liikuntaan, yhteiseen aikaan.
Jo viikossa on olo helpottanut ja mieli iloisempi, toiveikkaampi olo. Mietin miten saisin vielä lapsilleni sanoitettua, että keskittyisivät aikanaan arjen pieniin asioihin, omaan elämään ja onneen, hetkeen, ihmisiin, arjen yksinkertaisiin iloihin. Ei tarvitse olla menestynyt, paras, rikas ollakseen onnellinen. Eikä turhaan murehtisi asioita, joihin eivät kuitenkaan voi isommin vaikuttaa. Tämä maailma on ahdistava aikuisen mielellekin jos antaa kaikelle sonnalle vallan.
Suomi ja suomalaiset on ryöstetty putipuhtaaksi ja koko maa on suunnilleen pysähtynyt täysin. Näin käy kun sinisilmäinen kansa uskoo ulkomaisia pahantahtoisia niljakkeita jotka suurinpiirtein käyvät taloudellista sodankäyntiä kaltaisemme tyyppisia maita vastaan. Globaali markkinatalous ei toimi näin pienessä maassa vaan on tuhonnut maamme täydellisesti ja kansainväliset suursijoittajat nauravat partaansa koko matkan pankkiin.
Olen itsekin melko onnellinen, vaikka olenkin köyhä opiskelija, enkä edes tiedä, onko tämä ala lopulta minun juttuni ja onko minulle edes töitä :D
Vaikka valmistuisin työttömäksi, saisin työttömänä paljon enemmän tukia kuin nyt, ja eläisin niillä hyvin. :)
Asun 30 neliön ihanassa kodissa, joka tuntuu 19 neliön kopin jälkeen melko luksukselta. Sähkökin kuuluu nykyään vuokraan, joten voin ottaa vaikka pitkän lämpimän suihkun, toisin kuin ennen kun sähköstä erikseen maksaessani, jolloin jouduin välillä käymään kylmissä suihkuissa.
En juuri arvosta rahalla saatavia asioita. Kampaajalla olen käynyt viimeksi 10 vuotta sitten, ja kahvilassa ja baarissa käymisestä tulee vain paha mieli, kun kotona keittää kahvit tai juo kaljat halvemmalla.
Vaikka syönkin halpaa ruokaa, osaan kokata ja ruoka on hyvää :)
Kesällä kävin festareillakin ilmaiseksi talkoolaisena.
Lainaakin olen ottanut vain puolet maksimimäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Porukka makaa kotona ja mietii, onko mies vai nainen vai mikä, mitä vaatteita tms tilaa, tuijottaa ruutua. Kukaan ei ota vastuuta edes itsestään saatika lapsistaan. Helppo elämä tuhoaa. Se tuhosi Roomankin.
Tämä.
Ylipaisunut hyvinvointivaltio, jossa ihmiset vaativat itselleen kaikkea valmiina, tuilla eläminen on yhtä kannattavaa kuin työnteko. Järjestelmä ei kannusta ponnistelemaan eteenpäin ja tavoittelemaan menestystä, päinvastoin verotus ja kateuden tasapäistää ilmapiiri lannistavaa. Kellään ei saa mennä paremmin kuin muilla, eikö saa erottua, tai kiusataan ulos joukosta.
Mitä sinä horiset? Kyllä eläkeläiset ovat ihan vapaita poistumaan maasta. He vain eivät saa kansaneläkettä, jos muuttavat ulkomaille. Sehän on ihan oma valinta, missä asuu. Eihän ulkomaille saa asumistukeakaan, tai toimeentulotukea. Onko niidenkin saajat esitettyjä poistumaan maasta?
Tosin en minäkään voi muuttaa ulkomaille, työnantaja ei anna minun tehdä töitä ulkomailta käsin. Pitää olla fyysisesti työpaikalla. Estetäänkö minuakin siis.