Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Suomessa tapahtuu? Ei mitaleja, ei töitä, ei lisäännytä, kukaan ei ole onnellinen

Vierailija
07.08.2024 |

Ihan oikeasti tämä tilanne on huono. Tosi, tosi huono. Sellainen sivilisaation loppu -tasoinen huono homma. Ihmisiltä on mennyt terveys, työkyky ja toivo tulevaisuudesta. Vain todella pienellä eliitillä menee rahallisesti hyvin, mutta heitä kun katsoo, niin en voi kadehtia, koska eivät hekään näytä onnellisilta ja terveiltä... Mitä Suomessa tapahtuu? Hallitus luonnollisesti on iso syy moneen asiaan, mutta jokuhan heidät äänesti valtaan. Se kertoo jo pahoinvoinnin tasosta jotain, kun ihmiset äänestävät omaa parastaan vastaan.

Kommentit (510)

Vierailija
141/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyttö hallitus ajoi suomen perikatoon

Nykyhallituksessa on saman verran naisia kuin Marinin hallituksessa, ja lisäksi munaton Orpo päälle, joten nykyhallitus on se oikea tyt tö hallitus.

Vierailija
142/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"😂 olet päästäsi sekaisin. 

En ole kultalusikka suussa syntynyt, vaan yh äidin kasvattama. Isä kuoli viinaan kun olin nuori. Minulla on ADHD, joten koulut jäi vähiin. Sain lapset nuorena, ja erosin pian, kun mies oli niin vaikealuontoinen. Ostin halvan talon, ja elätin itseni ja lapseni matalapalkka-alalla, jota teen edelleen. Lapsetkaan eivät ole paljoa saaneet, vähemmän, kuin monet muut lapset. 

Mutta, kuten sanoin, olen onnellinen, töitä on riittänyt,vaikka työ on raskasta ja terveyskään ei ole priimaa. Lapset opiskelevat ja vanhin on töissä, siivoojana, mutta työtä sekin on. 

En minä kadehdi niitä, joilla on paremmat palkat. Enkä niitä, joilla on hienot talot. Olen tyytyväinen siihen, mitä minulla on. Olen selvinnyt palkallani, kasvattanut lapseni ja vaikka rahaa ei ole paljoa, voin elää oman näköistä elämää; puuhailla pihalla, leipoa, kokkailla, neuloa ja lukea kirjoja. Käyn kävelylenkillä ja

Sinun siivoojalapsellasi tulee olemaan vielä rankempaa kuin sinulla, tilastollisesti. Mieti, jos olisitkin voinut elää rennompaa ja mukavampaa elämää ja tarjota lapsillesi enemmän, koska olisit elänyt terveemmässä ja tasavertaisemmassa yhteiskunnassa. Toki, hyvä että pärjää vähälläkin, mutta kun se ei olisi tarpeen jos asiat olisi yhteiskunnassa toisin. Ihmisillä olisi myös varaa elää omien arvojensa mukaista elämää eikä ostaa riistokapitalistien halpistavaroita tuhoten planeettaa entisestään, jos rahaa ja koulutusta jaettaisiin tasavertaisemmin. Se hyödyttäisi sinua ja lapsiasi enemmän kuin pahan maailman hyväksyminen ja alistuminen.

Hän pitää välivuotta, hakee sitten opiskelemaan. Minä olen iloinen ilmaisesta lukiosta. Lapsi sai läppärin, ei tullut kirjamaksuja. En tiedä, olisivatko kaikki kolme voineet mennä lukioon, jos olisi pitänyt maksaa kirjat. Nyt he pystyivät.

Se, että nuori on töissä,on todella tärkeää. Minä olen ylpeä hänestä. Hän on myös ylpeä itsestään, koska tienaa rahaa. Hän on ahkera ja säästeliäs, joten nyt saatavat tienestit auttavat sitten jatko-opiskeluissa

Raha ei koskaan jakaannu maailmassa tasaisesti, eikä elämä ole reilua. Minä koen, että minulla on kaikki tarvittava.  Luotan, että lapset löytävät omat polkunsa elämässä. 

Miksi vatvoa jotain, mitä muilla on, mutta itsellä ei? Minun elämäni on ollut rankkaa syistä, joihin raha ei olisi auttanut mitään. 

Koen, että nimenomaan edes rahalla en olisi saanut parempaa elämää. Joo, ehkä kalliimman talon, auton, enemmän palkkaa. Mutta raha ei olisi pelastanut isääni, tai tehnyt ex-miestäni mukavammaksi. Oma terveyskään ei muuttuisi millään summalla paremmaksi. 

Minä en koe maailman olevan paha paikka. Minun maailmani on täynnä onnea ja mahdollisuuksia. 

Se, että sinä näet maailman pahana ja epäoikeudenmukaisena, ei tarkoita että kaikki muut ajattelisivat tai kokosivat niin. 

Ihmisten mahdollisuudet eivät ole koskaan tasavertaiset monesta muustakaan syystä, kuten älykkyys, asuinpaikka (tai maa), ne henkiset eväät, mitä kotoa saadaan, omat taidot ja kyvyt, terveys ja fyysiset asiat ja henkinen puoli. Ihmisillä on ihan erilainen paineensietokyky tai resilienssi. Ihmiset ovat yksilöitä. Lisäksi ihmisten kiinnostuksen kohteet  ja lahjakkuus vaihtelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan tuet pois niin kansa alkaa tervehtymään nykyisestä loisapatiasta

Ja mistä ne ihmiset saa töitä? (kun ei niitä nytkään ole kaikille)

No täyttäkää nyt aluksi ne vapaat työpaikat. 

Sitten voi sanoa, ettei töitä ole kaikille. Nyt on paljon ihan oikeita työpaikkoja auki. Siis muutakin kuin puhelinmyyntityötä. 

Eivät ne ole auki loputtomiin. Kaikki kunnolliset paikat kunnollisine palkkoineen tulevat täytetyksi. Ja mitä muutenkaan sanot jollekin anonyymille, että "täyttäkää työpaikat"? :D Täytä itse. 

En mitenkään voi olla monessa työpaikassa yhtäaikaa. Minulla on jo kokoaikainen työ. Alalla, johon tarvitaan kokoajan lisää työntekijöitä. Ja alalle pääsee muutamien kuukausien koulutuksella. 

Vierailija
144/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, vuosi toisensa jälkee tutkimuksissa "maailman onnellisin kansa"!

Ja Helsingin Lauttasaari maailman onnellisimman maan kaikkein onnellisin saari. 

Metro sinne tuli 2020-luvulla, ensimmäinen silta joskus 1970- luvun lopulla ehkä.

Rahaa, pääomatuloja ja omaisuutta saarelaisilla on kohta enemmän kuin Kauniaisissa, puolet asukkaista lääkäreitä, toinen puoli tuomareita ja asianajajia. Onnellisten perheiden onnelliset lapset, lajinsa viimeiset.

Vierailija
145/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkaa aina vaan enemmän ja enemmän tuntumaan siltä, että alijäämämenettely, jolla hallitus meitä pelottelee, voisi oikeasti olla kansalle parempi vaihtoehto kuin hallituksen toimet.

Ehkä kaikki se pelottelu johtuu vain siitä, että päättäjät pelkäävät itseensä kohdistuvia seurauksia jos joku ulkopuolinen tulee tutkimaan maamme taloudenpitoa. Pelkäävät että heidän keskinäiset kähminnät paljastuisivat.

En todellakaan luota lainkaan tämän maan päättäjiin.

Ranska, italia ja muut alijäämämenettelyyn joutuneet maat, ovat kukin saaneet useiden miljardien tukipaketit. Eikä edes Ranskassa ole näkynyt mielenosoituksia. Niitä varmasti heti näkyisi jos kansaa uhattaisiin kohtuuttomilla heikennyksillä. Eihän siellä mennyt eläkeiän nostokaan läpi, vaan kansa nousi barrikadeille.

Vierailija
146/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokote toimii.

Uskotko tuohon oikeasti,vai käytkö vain spämmäämässä joka ketjussa? Koski ketju sitten tomaatin kasvattamista tai mummon hautajaisia, saat kaikkeen k-piikin tungettua jotenkin

Sinulla on suorastaan pelottava pakkomielle, jos olet tosissasi. 

Vierailija
147/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys lisääntyy, kaikki kallistuu (seuraava hintojen nousu 1. 9.), omistusasunnon ostaminen tulee useammalle yhä vaikeammaksi, lainaa ei saa tai asuntosäästäminen hankaloituu entisestään pätkätöiden ja hintojen nousun seurauksena. vuokrat kallistuu, lapsia ei uskalleta hankkia tai niihin ei ole varaa. Ne jotka on yhä töissä tekee kahden edestä eikä energiaa riitä muuhun. Palkka menee selviytymiseen, elämyksiin ei enää kuluteta. Raha ei liiku koska ostovoima on syöty joten tämä syö työpaikkoja. Sukupuolet ja sukupuolten maailmankatsomus on yhä kauempana toisitaan, pareja ei enää synny.

Saa nähdä kuinka kauan eliitti voi bilettää pää pensaassa. Anarkiaan saakka, luulen, mikäli historia toistaa itseään. Ja toistaahan se. 

Tottakai se toistaa. Kun ihmisiltä viedään toivo ihmisarvoisesta elämästä, niin ainoa vaihtoehto on väkivalta, eikä sitä käyttämällä kukaan enää ainakaan häviä mitään. Jo keskipitkällä aikavälillä tämä järjestelmä on pakko rakentaa aivan uusiksi.

Vierailija
148/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurisyy on teissä lihavissa mätisäkeissä, ei tuollaista jatkuvaa kitinää jaksa kukaan kuunnella.

Tässä oiva esimerkki persujen älykkyydestä. Elämämkoulu käytynä, tulos on tämä.

Vierailija
149/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"😂 olet päästäsi sekaisin. 

En ole kultalusikka suussa syntynyt, vaan yh äidin kasvattama. Isä kuoli viinaan kun olin nuori. Minulla on ADHD, joten koulut jäi vähiin. Sain lapset nuorena, ja erosin pian, kun mies oli niin vaikealuontoinen. Ostin halvan talon, ja elätin itseni ja lapseni matalapalkka-alalla, jota teen edelleen. Lapsetkaan eivät ole paljoa saaneet, vähemmän, kuin monet muut lapset. 

Mutta, kuten sanoin, olen onnellinen, töitä on riittänyt,vaikka työ on raskasta ja terveyskään ei ole priimaa. Lapset opiskelevat ja vanhin on töissä, siivoojana, mutta työtä sekin on. 

En minä kadehdi niitä, joilla on paremmat palkat. Enkä niitä, joilla on hienot talot. Olen tyytyväinen siihen, mitä minulla on. Olen selvinnyt palkallani, kasvattanut lapseni ja vaikka rahaa ei ole paljoa, voin elää oman näköistä elämää; puuhailla pihalla, leipoa, kokkailla,

Olet aika ainutlaatuinen ihminen. Antiikin filosofit kutsuisivat sinua viisaaksi. Osaat olla onnellinen ja optimistinen. Se on aika vaikeaa monille. Voi olla, että se on pitkälti sisäsyntyistä. 

Vierailija
150/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi sanoa, ettei töitä ole kaikille. Nyt on paljon ihan oikeita työpaikkoja auki. Siis muutakin kuin puhelinmyyntityötä. 

Eivät ne ole auki loputtomiin. Kaikki kunnolliset paikat kunnollisine palkkoineen tulevat täytetyksi. Ja mitä muutenkaan sanot jollekin anonyymille, että "täyttäkää työpaikat"? :D Täytä itse. 

En mitenkään voi olla monessa työpaikassa yhtäaikaa. Minulla on jo kokoaikainen työ. Alalla, johon tarvitaan kokoajan lisä

Taidat olla varhaiskasvatusalalla, sinnä onnen myyrä! Kutsumusalalla, maailman tärkeintä työtä tekemässä, jossa suuri sydän vain vahvistuu siitä rakkauden määrästä, jota puserrat menemään.

Hienoa, jaksaa jaksaa, loppu häämöttää...

Vierailija
151/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tästä kuopasta nousta, kun väki vähenee , huoltosuhde vääristyy ja on älyttömät eläkkeet maksettavana. No eläkeläiset voivat Suomessa hyvin.  Ainoa väestöryhmä suunnilleen johonbon panostettu. Suomen valtion iltarusko on koittanut. 

Miten hyvin eläkeläiset muka todellisuudessa voivat. Suuri enemmistö saa minieläkettä ja nyt ollaan perumassa kansaneläkkeitä tuhansilta suomalaisilta. Ja vain sillä perusteella että auvat ulkomailla, esimerkiksi Ruotsissa. 

Perustuslain mukaan jokaisella suomalaisella on oikeus poistua maasta ja palata maahan. Paitsi eläkeläisillä ei enää ole oikeutta poistua maasta. Mikä ryhmä on seuraavaksi vuorossa? Kielletäänkö ulkomailla opiskelu tai työnhaku ulkomailla? Aletaanko DDR:ksi?

Vierailija
152/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä todellakin on viimeinen oikeistohallitus pitkään aikaan. Ehkä nyt jotkut yksinkertaiset ihmiset tajuavat, että psykopaattien äänestäminen jonkun ihmeellisen "vassarivihan" tai misogynian takia on aika helvetin tyhmää.

Työnnä vessaharja pílluusi.

Työnnä itse vessaharja perceeseesi ja sitten suuhusi. Ei kun niinhän sä olet jo tehnytkin.

Vierailija
153/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu on luksustuote. 

Vierailija
154/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurisyy on teissä lihavissa mätisäkeissä, ei tuollaista jatkuvaa kitinää jaksa kukaan kuunnella.

Mene äidilles ulisemaan, ihmisjä te

Vierailija
155/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään voi olla monessa työpaikassa yhtäaikaa. Minulla on jo kokoa

Taidat olla varhaiskasvatusalalla, sinnä onnen myyrä! Kutsumusalalla, maailman tärkeintä työtä tekemässä, jossa suuri sydän vain vahvistuu siitä rakkauden määrästä, jota puserrat menemään.

Hienoa, jaksaa jaksaa, loppu häämöttää

En ole hoitoalalla, johon kai myös vaka-ala kuului. eikä sillä ole mitään merkitystä millä alalla olen. 

Minulle työ on mieluisaa, ja työyhteisö mukava. Töissä on monenlaisia persoonia, ja joskus viihdytän itseäni kuvittelemalla että jos täällä luvattaisiin tosi tv.tä, kuinka mehukkaan siitä saisi. On helpompi pitää työstään, kun keskittyy hyviin asioihin. Etsii ne hyvät jutut. Silloin töissä olo on kevyempää. Kaikissa töissä on hyvät ja huonot puolensa. Kuten kaikissa asioissakin. 

Moniin asioihin ei voi vaikuttaa. Voi vaikuttaa vain siihen, miten asiaa katsoo. Onko lasi puoliksi tyhjä vai puoliksi täysi.

En kyllä ollenkaan ymmärtänyt viestisi ironista sävyä. Varhaiskasvatus on tärkeää työtä, ja ainakin minun lapsilleni oli aivan loistavat hoitajat ja opet päiväkodissa. Ja koulussa muuten myös. Tottakai heidän työnsä on vastuullista ja vaativaa, ja varmasti raskasta, ja hekin haluaisivat enemmän palkkaa, kuten me kaikki. Sille mikä on minkäkin alan palkkataso tai resurssit minä en voi mitään. 

Jotain työtä nyt kuitenkin on tehtävä. Kuten tälläkin palstalla huomaa, ne, jotka käyvät töissä, ovat tyytyväisempiä elämäänsä, kuin ne, jotka eivät ole töissä.

Se,että kokee voivansa vaikuttaa omaan elämäänsä, on todella tärkeää ihmiselle.

Vierailija
156/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da da sjuomilaisilla ei ole mjitään toivoa! Hjyvä Îgor!

Vierailija
157/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma Murto tuo Suomelle mitalin 🏅

Vierailija
158/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilu on luksustuote. 

Todellakin. Jos kuluttuuria ei muka tarvita mihinkään, niin urheilu se vasta turhake on. Ei sen sohvaperunan kunto siitä nouse, että toljottaa toisten urheilua. Kirjoja lukiessa sentään saattaa järki vähän kasvaa.

Vierailija
159/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hallitukselta, miksi haluavat tuhota tämän hienon maan ja kansan. 

Vierailija
160/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy hallitukselta, miksi haluavat tuhota tämän hienon maan ja kansan. 

Höpöhöpö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi