Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Suomessa tapahtuu? Ei mitaleja, ei töitä, ei lisäännytä, kukaan ei ole onnellinen

Vierailija
07.08.2024 |

Ihan oikeasti tämä tilanne on huono. Tosi, tosi huono. Sellainen sivilisaation loppu -tasoinen huono homma. Ihmisiltä on mennyt terveys, työkyky ja toivo tulevaisuudesta. Vain todella pienellä eliitillä menee rahallisesti hyvin, mutta heitä kun katsoo, niin en voi kadehtia, koska eivät hekään näytä onnellisilta ja terveiltä... Mitä Suomessa tapahtuu? Hallitus luonnollisesti on iso syy moneen asiaan, mutta jokuhan heidät äänesti valtaan. Se kertoo jo pahoinvoinnin tasosta jotain, kun ihmiset äänestävät omaa parastaan vastaan.

Kommentit (510)

Vierailija
61/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, laita netti ja some kiinni, tuomiopäivän klikkiotsikoilla kerätään vain klikkauksia. Negatiivinen uutisointi kerää enemmän klikkauksia, mutta se ei kerro koko totuutta maailmasta.

Oikeasti asiat eivät ole niin mustavalkoisia.

Ei kuule tarvitse mitään nettiä tai somea kun ihan oikeassa elämässä tulee tämän hetken realiteetit vastaan. Ruokakaupassa, kaduilla, omassa lähipiirissä, työpaikalla. Kaikkialla on todella ankea ja pelokas tunnelma.

Mitä ihmettä sä oikein odotat? Arki on just tuollaista puurtamista ja menemistä, luuletko, että ihmiset tanssivat hymyssä suin tavalllisessa elämässä mitalit kaulassa?

Hyvin on sinutkin aivopesty uskomaan, että ainutkertaisen elämäsi kuuluu olla kärsimystä, jotta muut voivat rikastua sillä.

Vierailija
62/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti tuohon urheiluun. Pariisin kisoissa on kyllä nähty hyviä uusia nuoria urheilijoita. Monille nuo Pariisin kisat ovat vasta ensimmäiset arvokisat. Näen kyllä potentiaalia monissa suomalaisurheilijoissa tulevaan menestykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taantuva kansa jonka liika sosiaalidemokratia ja viherhöttö pilasi. Nykyinen hallitus on toivon kipinä että saadaan asiat parempaan päin, ihmiset töihin ja talous tervehdytettyä. Sosialismi on laiskistanut ihmiset jotka vain makaavat sohvalla tai käyvät sossussa käsi ojossa.

Tarvitaan lisää nokioita, päteviä ministereitä tyyliin Iiro Viinanen, Riikka Purra, lisää Teemu Selänteitä, vähemmän elokapinointia...

Ihmiset töihin?! Vuodessa on tullut 40 000 työtöntä lisää ja isoja yrityksiä mennyt nurin.

Vierailija
64/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan meidän maan tuhoavia tunkeutujia yli kaiken. En tunnista Suomeksi enää tätä maata. Tyttöjä ei uskalla päästää yksin kulkemaan edes harrastuksiin kun on aina joku örkki vaanimassa.

Minä inhoan kelan tukia nostelevia työttömiä läskivätyksiä sydämeni pohjasta. Voi kun joku hävittäisi nämä epäisänmaallista elukat.

Vierailija
65/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Minulla riittää töitä,työskentelen työvoimapula-alalla. Lapsiakin olen tehnyt yli keskiarvon. Vanhin lapsista sai heti töitä, ja kesätöissä on kaikki olleet. Olen ollut yh.  Omakotitalo on maksettu. 

Mitaleita en ole saanut. Ei ole mielenterveys ongelmia. Olen todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni. 

Suurin osa tuntuu olevan tyytyväisiä. Ne valittajat on äänekäs vähemmistö

No omassa kuplassa on kiva elää ja nähdä asiat sellaisena kuin itse haluaa.

No omasta elämästä voi ottaa vastuun. Silloin ei ole riippuvainen muiden päätöksistä. Kuten joku aiemmin sanoi, muuta omaa ajattelutapaasi. Tyytyy vähään, eikä kyttää, mitä muilla on. 

Mussun mussun, kultalusikkaporsas. Noinhan eliitti on aina yrittänyt määräillä kansaa, että tyytykää vaan paskaan osaanne

😂 olet päästäsi sekaisin. 

En ole kultalusikka suussa syntynyt, vaan yh äidin kasvattama. Isä kuoli viinaan kun olin nuori. Minulla on ADHD, joten koulut jäi vähiin. Sain lapset nuorena, ja erosin pian, kun mies oli niin vaikealuontoinen. Ostin halvan talon, ja elätin itseni ja lapseni matalapalkka-alalla, jota teen edelleen. Lapsetkaan eivät ole paljoa saaneet, vähemmän, kuin monet muut lapset. 

Mutta, kuten sanoin, olen onnellinen, töitä on riittänyt,vaikka työ on raskasta ja terveyskään ei ole priimaa. Lapset opiskelevat ja vanhin on töissä, siivoojana, mutta työtä sekin on. 

En minä kadehdi niitä, joilla on paremmat palkat. Enkä niitä, joilla on hienot talot. Olen tyytyväinen siihen, mitä minulla on. Olen selvinnyt palkallani, kasvattanut lapseni ja vaikka rahaa ei ole paljoa, voin elää oman näköistä elämää; puuhailla pihalla, leipoa, kokkailla, neuloa ja lukea kirjoja. Käyn kävelylenkillä ja hankin vasta koiran, johon säästin hyvän aikaa. -ja josta haaveilin kauan. 

Vierailija
66/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, laita netti ja some kiinni, tuomiopäivän klikkiotsikoilla kerätään vain klikkauksia. Negatiivinen uutisointi kerää enemmän klikkauksia, mutta se ei kerro koko totuutta maailmasta.

Ei kuule tarvitse mitään nettiä tai somea kun ihan oikeassa elämässä tulee tämän hetken realiteetit vastaan. Ruokakaupassa, kaduilla, omassa lähipiirissä, työpaikalla. Kaikkialla on todella ankea ja pelokas tunnelma.

Minä taas en tuollaista tunnelmaa näe missään. Ihmiset ovat nauttineet kesästä, lomailleet, matkustelleet, ovat hyväntuulisia. Ei mitään pelokkaita ja ahdistuneita. Työssäni kohtaan satoja ihmisiä päivittäin, myös niitä huonompiosaisia.

Vierailija
67/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tulevaisuudenluottamusta.

Ja tämän merkitystä nämä nykyisin hallitsevat riemuidiootit eivät suostu ymmärtämään. Marinin aikana oli sentään ihmisillä yleisesti sellainen tunne, että heistä jotenkin huolehditaan ja välitetään. Nyt vallitseva ilmapiiri tuntuu olevan lamaannus ja sen lopullisen kuoliniskun odottelu. Kaikki jotenkin jähmettyy paikoilleen ja näivettyy. En todellakaan tiedä, mitä tässä maassa tapahtuu ja miksi. Mutta se on oudointa mitä olen ikinä kokenut.

Niin varmaan niillä ulkomaisilla joille Marin jakoi rahaa sanoen vielä,  että pystymme antamaan, Suomi on rikas maa.

Muistatko?

Muistatko sinä, kun heikoimmassa asemassa olevien ihmisten elämää helpotettiin, eikä ajettu heitä siihen lopulliseen helvettiin? Muistatko, kun pandemian ja sodan keskellä pidettiin kansalaisia kannustavia ja rauhoittavia puheenvuoroja sen sijaan, että joku psykopaatti olisi heilutellut saksia? Muistatko, kun tässä maassa oli vielä arvossaan sellainen asia kuin inhimillisyys? 

Vierailija
68/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset= läskikasajuoppoja, hyvä, että n eekereille kelpaa.

Eikä ole, lopeta. Suomalaiset on ihan yhtä hyviä/huonoja kuin kaikki muut, mutta täällä on nyt paha ilmapiiri ja ihmiset voi huonosti. Siitä ne päihdeongelmatkin johtuu.

Älä vttu selitä. Sanonko mitä ns. suomalaiset ovat? Toisen kansan identiteetillä ja historialla kutevia, rypeviä ällöttäviä kehitysmaalaisia. Ihan sama mihin puolueeseen tällainen rasite kuuluu, tulos on aina jotain vmp. 

Vierailija
69/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä todellakin on viimeinen oikeistohallitus pitkään aikaan. Ehkä nyt jotkut yksinkertaiset ihmiset tajuavat, että psykopaattien äänestäminen jonkun ihmeellisen "vassarivihan" tai misogynian takia on aika helvetin tyhmää.

Hyvä hallitus tämä on ollut. Parempi kuin edellinen, joka jakoi rahaa kaikille taskut täyteen, italiaa myöten.

Vierailija
70/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

stasi elättää ja majoittaa vähä älyiset muu suomi maksaa

Vierailija
71/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tuet pois niin kansa alkaa tervehtymään nykyisestä loisapatiasta

Ja mistä ne ihmiset saa töitä? (kun ei niitä nytkään ole kaikille)

Vierailija
72/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taantuva kansa jonka liika sosiaalidemokratia ja viherhöttö pilasi. Nykyinen hallitus on toivon kipinä että saadaan asiat parempaan päin, ihmiset töihin ja talous tervehdytettyä. Sosialismi on laiskistanut ihmiset jotka vain makaavat sohvalla tai käyvät sossussa käsi ojossa.

Tarvitaan lisää nokioita, päteviä ministereitä tyyliin Iiro Viinanen, Riikka Purra, lisää Teemu Selänteitä, vähemmän elokapinointia...

Ihmiset töihin?! Vuodessa on tullut 40 000 työtöntä lisää ja isoja yrityksiä mennyt nurin.

Työpaikat ovat oikeistolaisten mielestä vähän samanlaisia kuin laituri 9 3/4 Harry Potterissa. Sellainen jotenkin mystisesti ilmestyy, kun vaan menee.

Vierailija
73/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa. Joku muutos on tapahtunut mutta se ei ole sellainen ilmiselvä terveellä järjellä selitettävä asia. Jotain on mennyt rikki.

Muutos on siinä, että loisia kansanosa joutuu nyt ottamaan vastuuta itsestään. 

He ovat tyytymättömiä, ei ne, jotka elävät omalla työllään. Ne loiset tässä vinkuu ja valittaa, aamusta iltaan. Hyvin ne pärjäävät jatkossakin, mutta kukapa nyt ilmaisesta rahasta luopuisi

Vierailija
74/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen onnellinen 🙂 ja aika varmasti moni muukin.

Vierailija
75/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kannattaisi ajatella vaan etta tama hallitus on mika on, ja ensi vaalien jalkeen tilanne voi olla jo toinen. Eduskunnan ja sita mukaa hallituksen kokoonpano heijastelee vain sita mita ihmiset halusivat viime vuonna. Muutoksia varmasti tarvittiin mutta muutoksiakin voi tehda monella tavalla ja niista voi puhua monella tavalla. Voi puhua rohkaisevasti, etta tulee tiukat ajat, mutta yhdessa me selviamme tasta kylla. Nykyhallituksen retoriikka on ollut aika kostonhimoista ja valilla suorastaan ilkeaa. Ei luottamusta tietenkaan lisaa jos hallituksen linja on suurin piirtein etta parjatkaa jotenkin, ja jos ette parjaa niin kuolkaa vaikka nalkaan sillan alle pahvilaatikkoon, ei liikuta meita. 

Siita olen myos yhta mielta etta meilta puuttuu jonkun sortin henkinen johtajuus. Joku tai jotkut valamaan uskoa meihin kansakuntana ja maana. Joku joka kertoo meille etta meilla on tulevaisuus ja etta tulemme toimeen ja etta jonain paivana taival muuttuu taas hiukan helpommaksi. 

Jostain syysta tulee mieleen aina Star Wars ja se lause "Dont give in to hate, hate leads to the dark side". Sinne pimealle puolelle me olemme nyt joutuneet koska olemme kollektiivisesti antaneet vihalle vallan ja siita se paha olo sateilee kaikkeen ja kaikkialle. 

Vierailija
76/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassarien suunnitelma toteutui.

Vierailija
77/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä oikein odotat? Arki on just tuollaista puurtamista ja menemistä, luuletko, että ihmiset tanssivat hymyssä suin tavalllisessa elämässä mitalit kaulassa?

Hyvin on sinutkin aivopesty uskomaan, että ainutkertaisen elämäsi kuuluu olla kärsimystä, jotta muut voivat rikastua sillä.

Mutta kun normaalin, mieleltään terveen ihmisen elämä ei ole kärsimystä. Sellaiset ihmiset ovat ihan aidosti tyytyväisiä elämäänsä. 

Masentunut taas luulee, että hänen synkkä tunnetilansa on se normaali, ja että muidenkin maailma on yhtä musta. Ei se ole. 

Vierailija
78/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan ja pääoman ihannointi, ainoa millä väliä niin osakkeenomistajat ja heidän tuottonsa

Maahan muutto

Vierailija
79/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan tuet pois niin kansa alkaa tervehtymään nykyisestä loisapatiasta

Ja mistä ne ihmiset saa töitä? (kun ei niitä nytkään ole kaikille)

No täyttäkää nyt aluksi ne vapaat työpaikat. 

Sitten voi sanoa, ettei töitä ole kaikille. Nyt on paljon ihan oikeita työpaikkoja auki. Siis muutakin kuin puhelinmyyntityötä. 

Vierailija
80/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tulevaisuudenluottamusta.

Ja tämän merkitystä nämä nykyisin hallitsevat riemuidiootit eivät suostu ymmärtämään. Marinin aikana oli sentään ihmisillä yleisesti sellainen tunne, että heistä jotenkin huolehditaan ja välitetään. Nyt vallitseva ilmapiiri tuntuu olevan lamaannus ja sen lopullisen kuoliniskun odottelu. Kaikki jotenkin jähmettyy paikoilleen ja näivettyy. En todellakaan tiedä, mitä tässä maassa tapahtuu ja miksi. Mutta se on oudointa mitä olen ikinä kokenut.

Niin varmaan niillä ulkomaisilla joille Marin jakoi rahaa sanoen vielä,  että pystymme antamaan, Suomi on rikas maa.

Muistatko?

Muistatko sinä, kun heikoimmassa asemassa olevien ihmisten elämää helpotettiin, eikä ajettu he

Voi voi, kun et lapsi tajua mitä ku setusta tää kaikki on.