Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Suomessa tapahtuu? Ei mitaleja, ei töitä, ei lisäännytä, kukaan ei ole onnellinen

Vierailija
07.08.2024 |

Ihan oikeasti tämä tilanne on huono. Tosi, tosi huono. Sellainen sivilisaation loppu -tasoinen huono homma. Ihmisiltä on mennyt terveys, työkyky ja toivo tulevaisuudesta. Vain todella pienellä eliitillä menee rahallisesti hyvin, mutta heitä kun katsoo, niin en voi kadehtia, koska eivät hekään näytä onnellisilta ja terveiltä... Mitä Suomessa tapahtuu? Hallitus luonnollisesti on iso syy moneen asiaan, mutta jokuhan heidät äänesti valtaan. Se kertoo jo pahoinvoinnin tasosta jotain, kun ihmiset äänestävät omaa parastaan vastaan.

Kommentit (510)

Vierailija
21/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat ja ideat on loppu. 

Mutta kun rahat ei ole loppu. Ne on vaan suppiloitu pienelle määrälle ihmisiä, jotka ei edes tee niillä hyviä asioita vaan tuhoaa oman terveytensä ja planeetan.

Käytännössä tämä on sama asia kuin että rahat olisivat loppu. Politiikka Suomessa (kuten monessa muussakin maassa) on todella poteroitunutta ja puolueita yhdistää vain se, että saadaan kahmittua rahaa ja etuja omille kavereille ja sidosryhmille. Ei silloin ole ihme jos maa ei toimi oikein lainkaan (verrattuna siihen kuinka hyvin voisi toimia) ja ilmapiiri on surkea. Suomessa ei myöskään arvosteta menestystä lähes missään asiassa.

Aika iso ero on se, että vasemmiston kaverit on kansa, etenkin työntekijät, eli valtaosa kansasta, kun taas oikeiston kaverit on vähemmistö, eli eliitti, joka koostuu häiriintyneistä ja itsekkäistä ihmisistä, joiden tavoitteena ei ole kenenkään muun hyvinvointi. En tosin edes tiedä onko heidän tavoitteenaan heidän omakaan hyvinvointinsa, koska eivät näytä siltä. 

Vierailija
22/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet muuttuivat häpeällisesti naisiksi. Uskomatonta roskaa Suomen "miehet' nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni urheilukisoissa mitaleitta jääminen ei ole sivilisaation loppu. Lasten tekemättömyys kyllä on.

Ihan turhia molemmat, mitalit ja kakarat.

Vierailija
24/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Minulla riittää töitä,työskentelen työvoimapula-alalla. Lapsiakin olen tehnyt yli keskiarvon. Vanhin lapsista sai heti töitä, ja kesätöissä on kaikki olleet. Olen ollut yh.  Omakotitalo on maksettu. 

Mitaleita en ole saanut. Ei ole mielenterveys ongelmia. Olen todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni. 

Suurin osa tuntuu olevan tyytyväisiä. Ne valittajat on äänekäs vähemmistö

No omassa kuplassa on kiva elää ja nähdä asiat sellaisena kuin itse haluaa.

No omasta elämästä voi ottaa vastuun. Silloin ei ole riippuvainen muiden päätöksistä. Kuten joku aiemmin sanoi, muuta omaa ajattelutapaasi. Tyytyy vähään, eikä kyttää, mitä muilla on. 

Vierailija
25/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ollut jo pitkään tuuliajolla, ilman henkistä johtajaa, joka/jotka loisivat yhteishenkeä ja uskoa tulevaisuuteen. 

Mielestäni on vaarallista ja alkeellista laittaa yhden tai muutaman henkilön harteille kansakunnan henkistä tilaa. Ei Suomeen tarvita diktaattoria tai mitään hurmosjohtajaa. Yleinen ilmapiiri ei ole missään yksittäisestä johtajasta kiinni.

Vierailija
26/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi odottaa silloin kun valtaa pitää yksi kokopäiväinen yllättäjä, saksilla leikkivä väkivallasta fantasioiva sadistipsykopaatti, seksuaalisesti häiriintynyt puutarhatonttu ja litania muita vastaavia hahmoja? Mikä hitto on suomalaisia äänestäjiä vaivannut? 

Vierailija
27/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tulevaisuudenluottamusta.

Näin on, mutta miksi? 

Miten niin miksi? Missä tynnyrissä elät? Etkö ole tietoinen hallituksen päätöksistä?

Olen tietoinen, ja se ei selitä kaikkea. Jokin syvempi juttu ajaa tätä kansaa nyt ahdinkoon ja on tehnyt sitä jo pitkään. Joku psykologinen ilmiö, josta on saatava ote. Itselläni on teorioita asiasta, mutta yritän saada muutkin miettimään kysymällä kysymyksiä. Mikä ajaa nykyhallituksen poliitikkoja siihen mitä tekevät? Mikä heitä motivoi? 

Vierailija
28/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on Euroopan pahimpia huumeongelmia ja pahin huumekuolleisuus väkilukuun suhteutettuna

Vierailija
29/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Minulla riittää töitä,työskentelen työvoimapula-alalla. Lapsiakin olen tehnyt yli keskiarvon. Vanhin lapsista sai heti töitä, ja kesätöissä on kaikki olleet. Olen ollut yh.  Omakotitalo on maksettu. 

Mitaleita en ole saanut. Ei ole mielenterveys ongelmia. Olen todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni. 

Suurin osa tuntuu olevan tyytyväisiä. Ne valittajat on äänekäs vähemmistö

No omassa kuplassa on kiva elää ja nähdä asiat sellaisena kuin itse haluaa.

No omasta elämästä voi ottaa vastuun. Silloin ei ole riippuvainen muiden päätöksistä. Kuten joku aiemmin sanoi, muuta omaa ajattelutapaasi. Tyytyy vähään, eikä kyttää, mitä muilla on. 

Mussun mussun, kultalusikkaporsas. Noinhan eliitti on aina yrittänyt määräillä kansaa, että tyytykää vaan paskaan osaanne.

Vierailija
30/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ollut jo pitkään tuuliajolla, ilman henkistä johtajaa, joka/jotka loisivat yhteishenkeä ja uskoa tulevaisuuteen. 

Mielestäni on vaarallista ja alkeellista laittaa yhden tai muutaman henkilön harteille kansakunnan henkistä tilaa. Ei Suomeen tarvita diktaattoria tai mitään hurmosjohtajaa. Yleinen ilmapiiri ei ole missään yksittäisestä johtajasta kiinni.

Tällainen ilmapiiri ja politiikka taas luo erinomaisen pohjan potentiaalisen diktaattorin nousulle. Radikaalivasemmistolainen tai jokin kansallissosialistin tyyppinen.

Vierailija
31/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, laita netti ja some kiinni, tuomiopäivän klikkiotsikoilla kerätään vain klikkauksia. Negatiivinen uutisointi kerää enemmän klikkauksia, mutta se ei kerro koko totuutta maailmasta.

Oikeasti asiat eivät ole niin mustavalkoisia.

Vierailija
32/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Orpo ja Purra vaikuttavat onnellisilta.

Vierailija
33/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni urheilukisoissa mitaleitta jääminen ei ole sivilisaation loppu. Lasten tekemättömyys kyllä on.

No, kakarat nyt on vaan ihmislajin selviytymisen kannalta välttämättömiä.

Vierailija
34/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kakarat nyt on vaan ihmislajin selviytymisen kannalta välttämättömiä.

Evvk. Minun jälkeeni tulkoon vedenpaisumus.

-vela

Vierailija
35/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, laita netti ja some kiinni, tuomiopäivän klikkiotsikoilla kerätään vain klikkauksia. Negatiivinen uutisointi kerää enemmän klikkauksia, mutta se ei kerro koko totuutta maailmasta.

Oikeasti asiat eivät ole niin mustavalkoisia.

Ei kuule tarvitse mitään nettiä tai somea kun ihan oikeassa elämässä tulee tämän hetken realiteetit vastaan. Ruokakaupassa, kaduilla, omassa lähipiirissä, työpaikalla. Kaikkialla on todella ankea ja pelokas tunnelma.

Vierailija
36/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap sekoilee? Elämme ihan eri todellisuuksissa.

Vierailija
37/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki ihan pahaa katsoa kun tuo yksi nainen olympialaisissa vaikutti niin epäitsevarmalta haastattelussa ja kyseltiin vielä lannistavasti "vieläkö mitali on tavoitteena". Rivien välistä pystyi molemmilta lukemaan että mitali ei ole tavoitteena

Vierailija
38/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Orpo ja Purra vaikuttavat onnellisilta.

Vahingoniloisilta, ehkä. Terveiltä ja aidosti onnellisilta? Toivon että olet tavannut oikeasti onnellisia ihmisiä joihin voit verrata ja huomata eron.

Vierailija
39/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni usko, kun maa täytettiin n eekereillä.

Ja rasisteilla.

sama asia.

Vierailija
40/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyy on teissä lihavissa mätisäkeissä, ei tuollaista jatkuvaa kitinää jaksa kukaan kuunnella.