Mitä Suomessa tapahtuu? Ei mitaleja, ei töitä, ei lisäännytä, kukaan ei ole onnellinen
Ihan oikeasti tämä tilanne on huono. Tosi, tosi huono. Sellainen sivilisaation loppu -tasoinen huono homma. Ihmisiltä on mennyt terveys, työkyky ja toivo tulevaisuudesta. Vain todella pienellä eliitillä menee rahallisesti hyvin, mutta heitä kun katsoo, niin en voi kadehtia, koska eivät hekään näytä onnellisilta ja terveiltä... Mitä Suomessa tapahtuu? Hallitus luonnollisesti on iso syy moneen asiaan, mutta jokuhan heidät äänesti valtaan. Se kertoo jo pahoinvoinnin tasosta jotain, kun ihmiset äänestävät omaa parastaan vastaan.
Kommentit (510)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskittykää lapsiin ha lasten hyvinvointiin niin seuraava sukupolvi on onnellisempi. Ihmiset ovat itsekkäitä, minä, minä minä, minun elämä.
Eiköhän kaikkien suomalaisten hyvinvointi ole tärkeää eikä vain yhden pienen ryhmän. Lapsiahan ei juuri suomessa ole eikä synny.
Et ole tosissasi. Kyllä lapsia syntyy. THL:n syntyneiden lasten rekisterin mukaan vuonna 2023 Suomessa syntyi 43 705 lasta. Trendi on kyllä laskeva mutta ei todellakaan tarkoita ettei lapsia enää syntyisi tai olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kivat vaan kaikille niille jotka vieläkin uskoo että kansa äänesti Kokoomuksen valtaan ja Stubukan presidentiksi. Tämä oli Kokoomuksen masinoima homma jossa kansa "äänesti" tällä lopputuloksella. Vai luuletteko että oli sattumaa että Petteri Orpo isoon ääneen tiesi jo vuotta ennen että hänestä TULEE pääministeri?? Ja Stubb esiintyi yli itsevarmasti presidenttikilpailussa, koska tiesi että kähmintä kulisseissa on käynnissä ja voitto on jo varma?
Herätkää ja tajutkaa että olemme nyt Jenkkilä. Jenkeissä politiikka on todella likaista ja huijaaminen arkipäivää. Näin se on nyt meilläkin!! Kokoomus ei edusta Suomea ja suomalaisia vaan amerikkalaisia rikkaita pellejä, jotka vähät välittää pieni- ja keskituloisista työtätekevistä ihmisistä.
Kokoomus kokoomus kokoomus persu jankuti jankuti
Tosi "syvällistä" analyysiä eli copypastaa taas vasurispämmijältä. Saako teillä bonukset joka kerrasta kun kokoomus mainitaan tai persut mainitaan vai mistä tuo hokeminen johtuu?
Ja ei, lässytyksesi ei kerro muusta kuin tavastanne tehdä propagandaa. Suomen tilasta se ei sinänsä kerro mitään koska väitteesi on vasurityyliin olkiukkoja ja muuta roskaa.
GEG
Nuoriso on Suomessa köyhää. Oikeaa työtä ei ole. Työnhakusimputus ei auta tilanteessä. Herrat, kuten orporotta ovat varastaneet sähkön.
Atomivoimalaan meni 20 miljardia. Kumman ikäluokan säästäisi+
Jotain 30 vuotta on raahattu tänne kaksin käsin väkeä kehitysmaista ja nyt ovat tehneet maasta kaltaisensa.
d
Keskittykää lapsiin ha lasten hyvinvointiin niin seuraava sukupolvi on onnellisempi. Ihmiset ovat itsekkäitä, minä, minä minä, minun elämä.
Eiköhän kaikkien suomalaisten hyvinvointi ole tärkeää eikä vain yhden pienen ryhmän. Lapsiahan ei juuri suomessa ole eikä synny.
Et ole tosissasi. Kyllä lapsia syntyy. THL:n syntyneiden lasten rekisterin mukaan vuonna 2023 Suomessa syntyi 43 705 lasta. Trendi on kyllä laskeva mutta ei todellakaan tarkoita ettei lapsia enää syntyisi tai olisi.
Riippuu onko ulkomaisia, Ulkomaisista on hyötyä vain EK:lle.
Köyhät, sairaat ja avuttomat kyykkyyn! Se onpi meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivat vaan kaikille niille jotka vieläkin uskoo että kansa äänesti Kokoomuksen valtaan ja Stubukan presidentiksi. Tämä oli Kokoomuksen masinoima homma jossa kansa "äänesti" tällä lopputuloksella. Vai luuletteko että oli sattumaa että Petteri Orpo isoon ääneen tiesi jo vuotta ennen että hänestä TULEE pääministeri?? Ja Stubb esiintyi yli itsevarmasti presidenttikilpailussa, koska tiesi että kähmintä kulisseissa on käynnissä ja voitto on jo varma?
Herätkää ja tajutkaa että olemme nyt Jenkkilä. Jenkeissä politiikka on todella likaista ja huijaaminen arkipäivää. Näin se on nyt meilläkin!! Kokoomus ei edusta Suomea ja suomalaisia vaan amerikkalaisia rikkaita pellejä, jotka vähät välittää pieni- ja keskituloisista työtätekevistä ihmisistä.
Kokoomus kokoomus kokoomus persu jankuti jankuti
Tosi "syvällistä" analyysiä eli copypastaa taas vasurispämm
Te oikeistolaiset tykkäätte lätkiä vsurikorttia pöytään aina kun ette osaa argumentoida jotain vastaan. Se on huvittavaa. Jatkakaa, se näyttää niin tyhmältä että saa taas koko päivän nauruannoksen heti aamupäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 30 vuotta on raahattu tänne kaksin käsin väkeä kehitysmaista ja nyt ovat tehneet maasta kaltaisensa.
Onko Orpopurrahallituksen ministerit tullut tänne kehitysmaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkenen veikata, että monet näistä lapsista on syntynyt jo valmiiksi isoihin perheisiin. Monella pariskunnalla ei ole varaa hankkia ensimmäistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa näsäviisastelua. Nykysyntyvyys enää 2/3 osa vain kymmenen vuoden takaisesta eikä sekään riittänyt terveeseen väestörakenteeseen. Tämä on enemmän kuin katastrofi, mutta kuin sammakot kiehuvassa vedessä sopeudutaan kunnes tullaan mahdottoman eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkenen veikata, että monet näistä lapsista on syntynyt jo valmiiksi isoihin perheisiin. Monella pariskunnalla ei ole varaa hankkia ensimmäistäkään.
Tuskin. Moni hankkii lapsia vaikka niihin ei olisi varaakaan. Jos ei hankkisi, niin asiat olisivat täällä aika paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Varsin kannatettavaa, mutta resurssit menevät siihen toiseen suuntaan, eläkeläisiin. Eläkeläisyys on Suomessa nostettu itseisarvoksi. Suuret ikäluokat suorastaan lanseerasivat sen elämänvaiheessa jossa voi vielä jopa tienata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsin kannatettavaa, mutta resurssit menevät siihen toiseen suuntaan, eläkeläisiin. Eläkeläisyys on Suomessa nostettu itseisarvoksi. Suuret ikäluokat suorastaan lanseerasivat sen elämänvaiheessa jossa voi vielä jopa tienata
Monet eläkeläiset kyllä myös työskentelee.
Vierailija kirjoitti:
Ai persut on kotoisin jostain kehitysmaasta?
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö. Minä ja moni, moni ystäväni olemme onnellisia, terveitä, työkykyisiä ja töissä. Osa sinkkuja, osa perheellisiä, joilla löytyy lapsia ja vanhemmilla porukasta jo lastenlapsia. Emmekä kuulu mihinkään ihme eliittiin, vaan tavallisia pitkälle kouluttautuneita keskiluokkaisia ihmisiä.
Rupusakki alapeukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa samaa kirjoittamaan. Ilmapiiri on huono ja usko tulevaisuuteen. Katsokaa uusia ohjelmia Pohjoismaista, siellä näkyy vielä ilo ja luottamus maahan, meillä ei.
Katsokaa normaali-ihmisten tubeja englanninkielisistä maista. Osaan kielen hyvin ja siksi kuuntelen niitä, täysin ero meininki ja ihmisillä varaa siihen, mitä meillä oli ennen. Nykyään ei rahat riitä kuin sähköön, ruokaan ja muuhun perustarvikkeeseen.
TÄTÄKÖ TE PÄÄTTÄJÄT HALUATTE! KUNHAN TEILLÄ ITSELLÄ MENEE HYVIN?
Turha väittää, että päättäjät ei voi mitään. Kyllä voi. He laatii päätökset ja niillä voi vaikuttaa. Kun kansalle olisi annettu porkkanaa eikä keppiä olisi se toki vienyt hieman lisää rahaa, mutta varmasti tulokset paljon parempia ja tuottavampia kuin nykyiset. Ollaan kohta suossa, josta ei nousta. Päättäjät uhraa Suomen kansan.
Eli siis tukiaisiako pitäisi syytää edelleen kaikissa muodoissa noille luusereille?
Jaa. Mä olen onnellinen. Olen aina ollut, oli työpaikkaa tai ei. Olen kiitollinen siitä, että on katto pään päällä. Tarkoituksena on myös lisääntyä (Jos Luoja suo)
Tässä on tainnut mennä yksi sukupolvi nuorisoa, jota ei ole kiinnostanut mikään urheileminen ja harjoitteleminen, kun on vaan pitänyt tuijottaa älylaitteita.
Meidänkin kuntaan tehtiin isolla metelillä tekojäähalli ja urheilukenttä, mutta en ole nähnyt siellä koskaan mitään toimintaa. Paitsi joku rompetori pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tainnut mennä yksi sukupolvi nuorisoa, jota ei ole kiinnostanut mikään urheileminen ja harjoitteleminen, kun on vaan pitänyt tuijottaa älylaitteita.
Meidänkin kuntaan tehtiin isolla metelillä tekojäähalli ja urheilukenttä, mutta en ole nähnyt siellä koskaan mitään toimintaa. Paitsi joku rompetori pari kertaa.
Liikkumattomuus on usein masennuksen merkki ja sitten se vielä pahentaa masennusta entisestään. Miksi suomalaiset nuoret on masentuneita?
Sulla on jäänyt aamulääkkeet ottamatta vain eikö sulla ole varaa ostaa niitä enää ollenkaan. Yritä ymmärtää ettei kaikki suomalaiset ole samanlaisia luusereita kuin sinä. Kokoomus on menestyneiden puolue ja sen kannatuksen nousu kertoo siitä että suomalaisilla menee hyvin.