Mitä Suomessa tapahtuu? Ei mitaleja, ei töitä, ei lisäännytä, kukaan ei ole onnellinen
Ihan oikeasti tämä tilanne on huono. Tosi, tosi huono. Sellainen sivilisaation loppu -tasoinen huono homma. Ihmisiltä on mennyt terveys, työkyky ja toivo tulevaisuudesta. Vain todella pienellä eliitillä menee rahallisesti hyvin, mutta heitä kun katsoo, niin en voi kadehtia, koska eivät hekään näytä onnellisilta ja terveiltä... Mitä Suomessa tapahtuu? Hallitus luonnollisesti on iso syy moneen asiaan, mutta jokuhan heidät äänesti valtaan. Se kertoo jo pahoinvoinnin tasosta jotain, kun ihmiset äänestävät omaa parastaan vastaan.
Kommentit (510)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeaikaisia hallituksia voi syyttää loputtomiin, mutta suomen ongelmat liittyvät epäterveeseen huiltosuhteeseen ja valtaviin eläkemenoihin sekä sitten aina maailmanpolitiikkaan ja sen suhdanteisiin. Omat virheet nyt, ovat melko pieniä nyansseja isossa kokonaisuudessa. Tällä värstörakenteella on mahdotonta menestyä. Valtava elätettävien määrä on niin iso rasite työllistäjille ja siten palkansaajille . Valtion toimii nyt pääasiassa nykyeläleläisten isona hoitokotina ja koko muu yhteiskunta on valjastettu sen ylläpitoon. Muut asiat ovat sellaisella askarrelutasolla.
Ahneuden valtakunnassa ei enää työllistetä kun yhdellä ihmisellä teetätetään kolmen ihmisen työt. Jaksamisen sietokyky työelämässä on vedetty ihan äärimmilleen. Kauheita voittoja pitää saada kun n
Ainakin suurimmat eläkkeet joutaa leikkuriin. Maksimieläke 3 tonnia kaikille.
Keskittykää lapsiin ha lasten hyvinvointiin niin seuraava sukupolvi on onnellisempi. Ihmiset ovat itsekkäitä, minä, minä minä, minun elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tulevaisuudenluottamusta.
Näin on, mutta miksi?
Kenellä on, kenellä ei.
Minulla on ainakin asiat tosi hyvin, olen onnellinen. Elämä on tosi ihanaa juuri nyt.
Minulla on rakastava puoliso, kaksi kouluikäistä lasta, oma kaunis koti, kesämökki, juuri palasin leppoisalta lomalta työni ääreen. Pidän pientä taukoa. Viihdyn työssäni, työkaverit ovat ihania. Palkka riittää yhdessä puolison palkan kanssa tarpeisiimme. Asuntolainaa ei enää ole, josta johtuen lapset saavat harrastaa mieliharrastuksiaan.
En koe enää kuuluvani tänne. Olen varsin hyvin toimeentuleva, mutta en tunne yhteenkuuluvuutta rikkaiden kanssa. En osaa sulkea silmiä. Vähäosaisten ongelmat tunnistan ja tunnustan. Siihenkään porukkaan en silti kuulu. Sitten on se tavallinen kansa, johon tavallaan kuulun, mutta minulla menee liian hyvin, joten saan osakseni kateutta. Sitten on vielä muualta tulleet. Juuei.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vakituisia työpaikkoja.
Kuka jaksaa jatkuvasti mennä uuteen työpaikkaan tekemään sijaisuuksia.
Ei saa lainaa, kun ei ole vakituista työpaikkaa.
Voi kun saisi edes määräaikaisen työn.
Vierailija kirjoitti:
AP on sosialisti. Sosialisteilla ei mene nyt hyvin. Sosialistit eivät ole vallassa. AP elää sosialistisessa kuplassa. Kuplassa josta ilma karkaa ja happi loppuu. Oma elämäntapa on uhattuna. Joutenolon elämäntapa jonka muut maksavat. Eihän se kivaa ole.
Eihän se ole ei. Mutta siinäpä märisevät, kyllä ne tottuvat siihen, että suunta on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan meidän maan tuhoavia tunkeutujia yli kaiken. En tunnista Suomeksi enää tätä maata. Tyttöjä ei uskalla päästää yksin kulkemaan edes harrastuksiin kun on aina joku örkki vaanimassa.
Minä inhoan kelan tukia nostelevia työttömiä läskivätyksiä sydämeni pohjasta. Voi kun joku hävittäisi nämä epäisänmaallista elukat.
Suurin osa suomalaisista inhoaa juuri tuota samaa asiaa. Se on vain pieni räksyttävä joukko, joka täällä mellastaa.
Miksi ihmiset olisivat äänestäneet omaa parastaan vastaan äänestäessään hallitusta. Minä en ainakaan äänestänyt. Suomessa on vieläkin paljon enemmän ihmisiä joilla menee ihan hyvin, jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja ovat onnellisia kuin niitä joilla asiat ovat huonosti. Ainoa ongelma on se että tämä joukko jolla menee huonosti pitävät jatkuvasti kovaa mölyä itsestään, jolloin media yms. antaa ihan vääristyneen kuvan tilanteesta. Nykyään on niin trendikästä valittaa omaa surkeuttaan tai huonoa oloa. Ihan kuin se olisi tavoiteltava ja ihailtava olotila, se saa eniten sympatiapisteitä jolla on kaikkein huonoiten. Jos joku kertoo että hänellä menee hyvin niin hänet halutaan heti vaientaa tuomitsemalla. Ei kerta kaikkiaan ole enää sallittua että jollakin menee hyvin. Ei ole ihme että tässä ympäristössä pahoinvointi lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Minulla riittää töitä,työskentelen työvoimapula-alalla. Lapsiakin olen tehnyt yli keskiarvon. Vanhin lapsista sai heti töitä, ja kesätöissä on kaikki olleet. Olen ollut yh. Omakotitalo on maksettu.
Mitaleita en ole saanut. Ei ole mielenterveys ongelmia. Olen todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni.
Suurin osa tuntuu olevan tyytyväisiä. Ne valittajat on äänekäs vähemmistö
Moni voi samaistua sinuun. Minä olen myös onnellinen ja tyytyväinen elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vakituisia työpaikkoja.
Kuka jaksaa jatkuvasti mennä uuteen työpaikkaan tekemään sijaisuuksia.
Ei saa lainaa, kun ei ole vakituista työpaikkaa.
Voi kun saisi edes määräaikaisen työn.
Mitä te näistä työpaikoista kitisette. Minulla on kaksi lasta ja molemmat ovat työllistyneet kotikunnassa. Toinen jopa vaihtoi vakituisesta työpaikasta toiseen vakituiseen.
Vierailija kirjoitti:
Keskittykää lapsiin ha lasten hyvinvointiin niin seuraava sukupolvi on onnellisempi. Ihmiset ovat itsekkäitä, minä, minä minä, minun elämä.
Kyllä monella lapsella on asiat varsin hyvin. Tarkoitan että lasten eriasteista hylkäämistä on ollut pitkään, tätä voi perustella vaikka "lapsi on pieni aikuinen" idiotismilla. Jos mitään rajoja ei aseteta niin jälki on yhtä tuhoisaa kun liialla ankaruudella.
Materiasta on harvalla pulaa, vakaa aikuisuus voi olla sitten toinen juttu. Kuitenkin valtavasti hyviä tolkun tyyppejä vanhempina. He ansaitsevat arvostusta.
Näin vanhustyössä olevana en ymmärrä miksi esim. palvelutalon siirtyessä ei realisoida omaisuutta. Laitoshoidostahan ei enää palata kotiin. Yhteiskunta maksaa yksityiselle hoivalle 4000euroa/kk ihmisen loppuelämän ajan jossa ainakin puolet ilmaa. Samaan aikaan kyseisellä henkilöllä on mahdollisesti omistusasunto/talo, mökki ja 30 000 tilillä. Entäpä jos ensin nämä realisoitaisiin ja käytettäisiin kuluihin ja vasta sen jälkeen yhteiskunta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikkien suomalaisten hyvinvointi ole tärkeää eikä vain yhden pienen ryhmän. Lapsiahan ei juuri suomessa ole eikä synny.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset olisivat äänestäneet omaa parastaan vastaan äänestäessään hallitusta. Minä en ainakaan äänestänyt. Suomessa on vieläkin paljon enemmän ihmisiä joilla menee ihan hyvin, jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja ovat onnellisia kuin niitä joilla asiat ovat huonosti. Ainoa ongelma on se että tämä joukko jolla menee huonosti pitävät jatkuvasti kovaa mölyä itsestään, jolloin media yms. antaa ihan vääristyneen kuvan tilanteesta. Nykyään on niin trendikästä valittaa omaa surkeuttaan tai huonoa oloa. Ihan kuin se olisi tavoiteltava ja ihailtava olotila, se saa eniten sympatiapisteitä jolla on kaikkein huonoiten. Jos joku kertoo että hänellä menee hyvin niin hänet halutaan heti vaientaa tuomitsemalla. Ei kerta kaikkiaan ole enää sallittua että jollakin menee hyvin. Ei ole ihme että tässä ympäristössä pahoinvointi lisääntyy.
Samaa mieltä. Paljon pienituloisia jotka ovat varsin tyytyväisiä kun hallitsevat elämänsä, osaavat etsiä itselleen sopivan elämäntason, näkevät elämänsä hyvät puolet.
Tänään taas pisti Ylen jutussa silmään (asumistuen poisto) kun joku itki ettei ole varaa ostaa lapsilleen ja itselleen kalliita juustoja. Tätä on lukijan pilkkaaminen. Samalla pilkataan myös heitä jotka ovat ehkä koko ikänsä vetäneet edamia mutta eivät ole osanneet uhriutua asiasta.
Vierailia kirjoitti:
Suomessa on Euroopan pahimpia huumeongelmia ja pahin huumekuolleisuus väkilukuun suhteutettuna
Huumeongelmä on oma valinta. Työn saantiin ei voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan meidän maan tuhoavia tunkeutujia yli kaiken. En tunnista Suomeksi enää tätä maata. Tyttöjä ei uskalla päästää yksin kulkemaan edes harrastuksiin kun on aina joku örkki vaanimassa.
Minä inhoan kelan tukia nostelevia työttömiä läskivätyksiä sydämeni pohjasta. Voi kun joku hävittäisi nämä epäisänmaallista elukat.
Suurin osa suomalaisista inhoaa juuri tuota samaa asiaa. Se on vain pieni räksyttävä joukko, joka täällä mellastaa.
Sitten vaan antamaan töitä suomalaisille. Nämä samat työttömien solvaajat kun vinkuu aina sitä ulkolaista halpatyövoimaa. Missä on ne työvoimapula työpaikkailmoitukset? Missä häh?
Kivat vaan kaikille niille jotka vieläkin uskoo että kansa äänesti Kokoomuksen valtaan ja Stubukan presidentiksi. Tämä oli Kokoomuksen masinoima homma jossa kansa "äänesti" tällä lopputuloksella. Vai luuletteko että oli sattumaa että Petteri Orpo isoon ääneen tiesi jo vuotta ennen että hänestä TULEE pääministeri?? Ja Stubb esiintyi yli itsevarmasti presidenttikilpailussa, koska tiesi että kähmintä kulisseissa on käynnissä ja voitto on jo varma?
Herätkää ja tajutkaa että olemme nyt Jenkkilä. Jenkeissä politiikka on todella likaista ja huijaaminen arkipäivää. Näin se on nyt meilläkin!! Kokoomus ei edusta Suomea ja suomalaisia vaan amerikkalaisia rikkaita pellejä, jotka vähät välittää pieni- ja keskituloisista työtätekevistä ihmisistä.
Ahneus ja korruptio on saavuttaneet niskalenkin ns. tavallisista ihmisistä.
Ahneudella kun ei ole loppua niin paskainen dystopia on tien pää. Surkeaa sanon minä. Kuka päätti että koko ihmiskunnan tulee palvella vain muutaman rikkaimman etuja? Ei sen tarvisi olla niin.
kirjoitti:
Näin vanhustyössä olevana en ymmärrä miksi esim. palvelutalon siirtyessä ei realisoida omaisuutta. Laitoshoidostahan ei enää palata kotiin. Yhteiskunta maksaa yksityiselle hoivalle 4000euroa/kk ihmisen loppuelämän ajan jossa ainakin puolet ilmaa. Samaan aikaan kyseisellä henkilöllä on mahdollisesti omistusasunto/talo, mökki ja 30 000 tilillä. Entäpä jos ensin nämä realisoitaisiin ja käytettäisiin kuluihin ja vasta sen jälkeen yhteiskunta maksaa.
Ja menee veroparatiisiin. Ja tästä orposyöpä pitää.
Tämän ketjun paras kommentti!!