Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kestä yhtään, jos korotan ääntäni

Vierailija
07.08.2024 |

On kuulemma huutamista. Omasta mielestäni melko normaalia, että hermostuessa äänen voimakkuus nousee ilman että vielä huudetaan. Ymmärrän, ettei ole kovin aikuismaista, mutten pääse tavasta eroon. Missä menee huutamisen raja? Kyllähän jotkut ihan huutamalla huutaa riidellessään?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänen korottaminen on todella epäakateemista. Mies on ihan oikeassa, toimintasi on rahvaanomaista ja siitä olisi syytä päästä eroon. Asioista voi väitellä sivistyneesti.

Vierailija
2/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan kestänyt. Itse solvasi, vi**uili ja näytti yrittävän hurmata muita naisia. Sitten kun mun ääni kohosi niin naamalla se veemäinen hymy ja tyhjä katse, hullu oot, ja onhan sulla entisetkin masennusdiagnoosit. "Ei ihme ettei sua kukaan kestä". Ja yhä tämä ruikuttaa perässä kun lähdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi korotat ääntäsi?

Vierailija
4/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele että sinulle itselle huudetaan (korotetaan ääntä). Sinusta asia tai sen kokoluokka olisi ihan normaalisti sovittavissa.

Miltä tuntuisi? Siis etenkin jos läheisin ihminen tekisi sinulle tätä, ei joku satunnainen.

Vierailija
5/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini tekee noin ja se on sietämätöntä. On kuitenkin liian vanha muuttamaan tapojaan, mutta sinä ehkä vielä pystyisit? Ei ole mitään syytä huutaa. 

Vierailija
6/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänen korottaminen on todella epäakateemista. Mies on ihan oikeassa, toimintasi on rahvaanomaista ja siitä olisi syytä päästä eroon. Asioista voi väitellä sivistyneesti.

Voiko? Niin mies sanoo hyvin sivistyneellä äänenpainolla että läski kaksoileukainen valas, h***a. Viestittelee muille naisille, kolmas kerta kun jää kiinni, ja selittää että nehän on niin vanhoja juttuja. Vanhoja? 3 kertaa 3v suhteessa. Aina tulee uusi.

Täytyy sanoa että siinä vaiheessaole mitään väliä olenko minä sivistynyt.

Vierailija
7/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mun vanhempi yleensä itse triggeröi tyrkyttämällä jotain kummallista asiaa (vaikka asunnon etsiminen kamalasta paikasta), jos toinen sanoo ei ja yrittää perustella miksi ei, se alkaa kimittää sekä puhuu päälle ja sitten toinen kimittää - eikä se kestä jos joku muu kimittää tai puhuu kuin se itse. Ja hän vetäsee luurin korvaan. -Ja hän kuulee myös toisen äänensävyn väärin joskus, jos selittää asiaa. Riippuu kai kuinka kovaa puhut, mutta enpä usko että äänesi on vielä liian kova? Mutta jos miehen hermosto on herkässä tilassa, ääni voi kuulua kovempana ja onko väsynyt tms. Jaksatko sitä että joudut tukahduttamaan koko ajan sanomaasi. Ehkä muut kuulevat sen oikealla tavalla. Vai pitääkö kaikki sanoa samalla äänellä - mitä jos on sokka irti.

Vierailija
8/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako olla sellaisessa suhteessa, jossa riidellään?

Vierailija
9/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko? Niin mies sanoo hyvin sivistyneellä äänenpainolla että läski kaksoileukainen valas, h***a. Viestittelee muille naisille, kolmas kerta kun jää kiinni, ja selittää että nehän on niin vanhoja juttuja. Vanhoja? 3 kertaa 3v suhteessa. Aina tulee uusi.

Tätä et kertonut aloituksessa. Eroa.

Vierailija
10/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi korotat ääntäsi?

Hermostun, primitiivireaktio. Mies itse kyllä huutaa, mutta minulle se ei ole sallittua.

ap

Vierailija
11/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi katselet tuollaista "miestä"? En sietäisi, että minulle huudetaan enkä itse viitsisi korottaa ääntäni miehelleni. Yhdessä ollaan oltu 30v eli jotain erimielisyyksiäkin on jo ehtinyt ilmaantumaan.

Vierailija
12/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun kilpaillaan kumpi puhuu kovemmalla äänellä, peli on menetetty.

Vierailija
13/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, sanoin vaan että joskus se itsehillintä pettää, eikä voi vaan keskustella sivistyneesti.

Vierailija
14/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, sanoin vaan että joskus se itsehillintä pettää, eikä voi vaan keskustella sivistyneesti.

Olen minäkin eri, mutta oman elämänkokemuksen mukaan on ihmisiä, jotka eivät koskaan huuda, vaikka asia sinänsä olisi tärkeä (ja se näkyisi kasvoilta). Minustakin huutaminen on todella junttia/rahvaanomaista. Vielä kun sen tekee julkisesti niin avot.

Vierailija
15/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei mikään huutaminen auta, vaan ainoa ratkaisu on ero. Suosittelen siis sianjättöä, pikaisesti!

Vierailija
16/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä siis yksi raivohullu huutaja joka ei koskaan omasta mielestään tee mitään pahaa tai väärää. Meneekö teilläkin niin että ihan kaikki riidat johtuu miehestä etkä sinä tee koskaan mitään väärää?

Vierailija
17/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset huutaa aivan järkyttävästi ja jos mies vähänkin korottaa ääntä takaisin nainen uhriutuu ja alkaa tihrustamaan krokotiilin kyyneliä ja syyttämään miestä naisvihasta kun mies on niin pelottava kun se karjuu ja huutaa...

Vierailija
18/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi samanlainen.

Pienenä alkoi itkeä, kun me aikuiset keskenämme  kiistelimme. Nyt murkkuna kerran kunnolla huusi meille ja alkoi itkeä, ettei kestä kuunnella toraa.

Se on herkkyyttä.

Moni on sellainen. Aistiherkkä. 

Itsekin olen huomannut olevani.

Osaat varmaan olla ihan tavallisellakin äänellä?

Vierailija
19/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi korotat ääntäsi?

Hermostun, primitiivireaktio. Mies itse kyllä huutaa, mutta minulle se ei ole sallittua.

ap

No, kumpikin opettelee puhumaan rauhallisesti.

Vierailija
20/28 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi korotat ääntäsi?

ap

Jaah, no. Kirjoitin tähän vastaukseksi ihan toisenlaista viestiä, mutta jos kerran miehesi itse huutaa mutta ei sallisi sitä sinulle, niin unohdanpa koko jutun. Mies on päsmäri, joka haluaa muille eri säännöt kuin itselle ja tahtoisi kontrolloida toisten käytöstä.

Ehkä tuossa tilanteessa seuraava siirto olisi, että kysyt mieheltä, tajuaako hän huutavansa itsekin ja että hän ei voi vaatia sinulta jotakin sellaista, mitä ei vaadi itseltäänkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän