Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes yksin arkea pyörittävät, millä lataudutte?

06.02.2007 |

Eli kaipaisin kohtalotovereita ja kokemuksia keinoista, joilla saatte arkeen voimia.

Meillä mies aamusta iltaan töissä ja noin yksi vapaa per viikko. Mies tekee iltaisin toista, urheiluun liittyvää työtä ja tähän päädyttiin kyllä yhdessä, sain sanoa jaksanko vai en. Äitiyslomalla kun olen, hoidan kaiken vauvaan liittyvän lähes yksin ja kotitöistäkin suurimman osan. Kauppareissut ja juoksevat asiat mies onneksi autoa ajavana hoitaa.Yöt valvoskelen ja tassuttelen ja aamukuudelta alkaa iloisen kalkatuksen myötä taas mylly pyörimään. Kyllä te tiedätte :)

Nyt kun vauva puolivuotias, tuntuu että on pakko saada joku oma juttu. Tähän asti se on ollut koirien lenkitys yksin, miehen kotona ollessa. Muutaman kerran olen ollut useamman tunnin latautumassa, mutta melkein aina poika alkaa itkeä jo seisoessani bussipysäkillä, eikä suostu esim. nukahtamaan isänsä kanssa. Harkitsen silti vakavasti jonkun mll:n hoitajapalvelun kokeilemista, pääsisi vaikka uimahalliin kerran viikossa.

Siis vaikka tämä vauvailu on aivan ihanaa, niin tämä loputon siisvous, pyykkäys ja mössöjen keittely on joskus NIIN raskasta. Kyllä hattua täytyy nostaa kaikille yksinhuoltajille.

Ai niin, nämä päikkäriaikojen nettilataukset kera kahvikupin on kyllä tarpeellisia!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on viikonloput kotona ja viikot reissuhommissa. Lapset 4v ja 3kk. Henkireikiä ja arjen energisoijia ovat minulla koiranäyttelyt ja ratsastus. Kävelylenkit pelkästään koirien kanssa antavat myös virtaa (viikolla aina vauva vaunuissa ja esikko mukana). Lisäksi se että esikoinen on muutamana päivänä viikossa tarhassa suo myös hengähdystaukoa. Tarhapäivinä kun saan vauvan unille niin hemmottelen itseäni kiireettömällä kahvikupposella, surffailemalla tai lukemalla.

Hyvin on kyllä mennyt toisen kanssa osaa ottaa niin rennosti ja en stressaile turhia vaan suon myös itselleni omaa aikaa ja nautin kiireettömistä tuokioista.

Vierailija
2/6 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies on yrittäjä ja työajat sen mukaiset... ei paljon herraa kotona näy... Hän on myös tosi usein työmatkoilla, ainakin viikon/kk.

Lapsia meillä on kaksi, 3,5 v ja 10 kk. Hoidan koko talouden yksin, samoin lastenhoidon, laskujen maksun, autojen katsastukset jne. =)

Jos on niin ihanaa kuin nyt, että lapset nukkuu päikkärit yhtä aikaa, mä surffailen... Usein teen myös töitä eli mulla on muutamia freelancertöitä, joita pystyn tekemään kotona. Kun saan jotain valmiiksi kuten tänään suuri urakka valmistui, niin tuntuu mahtavalta, on ihan voittajafiilis! =)

Eli mulle se työntekeminen välillä on lepoa tästä ainaisesti kodin- ja lastenhoidosta. Nukun tosi huonosti, usein luen öisin. Sekin on sellainen henkireikä. Kerran kahdessa viikossa jätän lapset pariksi tunniksi vanhemmilleni, appivanhemmille tai lssten tädille ja käyn IHAN YKSIN kaupassa... Aah, miten ihanaa... ! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. aika vähiin on käynyt lataamiset...

Meillä yksi lapsi 9kk ja mies reissussa 3-4viikkoa kuukaudessa, viikonloput kyllä kotona.

Mutta käytännössä toi tarkoittaa, et mä saan hoitaa kaikki. Meillä on myös koira, mutta lenkit sen kanssa on pikemmin stressaavia, kun toi poju on toisinaan kova vetämään ja toisia koiria pelkää niin kovin, että yhtäkään koiraa ei ohiteta haukkumatta. Sit kun kyse on vielä isosta koirasta niin voimaa löytyy.

Mä olen tässä puolen vuoden ajan jo vihjannut mun miehelle, et olisin itse loman tarpeessa... olen myös sanonut ihan suoraan, et olis kiva jos se ees yhtenä aamuna sanois mulle, että tänään hän hoitaa kaikki, jotta mä saisin levättyä ja ottaa aikaa itselleni.... Mut edelleen tuota aamua odottelen...

Jaksamisia kaikille!

Vierailija
4/6 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä poika 8kk ja mies paljon matkatöissä.. kun ei ole kuin tämä yksi ihanuus niin lataudun pojan nukkuessa päiväunia sohvalla rönöttäen, lehtiä lukien, videolta joku " vaimot vaihtoon" pyörimään (mitä voi toki katsella pojan ollessa hereilläkin.)

Poika todella paljon liikkuu ja tempperamenttia löytyy, täyttä tohinaa on arki. Luksusta on päästä vaikka rauhassa suihkuun jonkun meillä käydessä tai hyvän ystävän luona on joskus myös sauna lämmennyt meidän siellä käydessä..aah!!

Voimia kaikille :)

Vierailija
5/6 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä aamua kun mies hakee heränneen pojan ja sanoo, että jatka sä vaan unia, mä hoidan kaikki täällä sillä välin. Käskystä tekee kyllä, ei oma-alotteisesti, ärsyttää vaan " komentaa" aikuista ihmistä.

" Meillä on myös koira, mutta lenkit sen kanssa on pikemmin stressaavia, kun toi poju on toisinaan kova vetämään ja toisia koiria pelkää niin kovin, että yhtäkään koiraa ei ohiteta haukkumatta. Sit kun kyse on vielä isosta koirasta niin voimaa löytyy. " Iluvatar 76, tää menee nyt koirankoulutuksen puolelle, mutta ootko kokeillu nakin palasia ym. koirasi herkkuja taskussa ja syöttää aina toista koiraa ohittaessasi? Toimii meillä :)

Voimia meille kaikille ja lisää saa laittaa!

Vierailija
6/6 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantsu:

tää menee nyt koirankoulutuksen puolelle, mutta ootko kokeillu nakin palasia ym. koirasi herkkuja taskussa ja syöttää aina toista koiraa ohittaessasi? Toimii meillä :)

Joo kokeiltu on, mut meidän sakemanni ei ymmärrä minkään hyvän päälle kun toinen koira on näköpiirissä. Sai kerran tanskandogilta patakintaan kohtelun ja on ollut siitä asti turhan pelokas muita koiria kohtaan...