Olisitko valmis Suomen tukijärjestelmän lakkautamiseen? Verotusta voitaisiin keventää merkittävästi, ostovoima nousisi huimasti...
..pienestäkin palkasta jäisi kivasti käteen ja työpaikkoja riittäisi, koska ihmisillä olisi rahaa, jota käyttää.
Vaihtoehtona työn tekemiselle olisi asua veneen alla ja syödä torijätteitä tai sitten turvautua suvun apuun.
Suomalaisilla palkansaajilla olisi joka kuukausi keskimäärin 1 000 euroa enemmän käyttörahaa. :D
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa menoistamme liittyy eläkkeisiin ja vanhuuteen. Jos niistä ei leikata, pitää yrittää leikata näitä pieniä puroja joilla on kuitenkin suuri vaikutus monen lapsenkin elämään. En näe järkeä.
Eläkkeitä maksetaan omista rahastoistaan, suurinta osaa ei makseta verokertymästä.
Ei nää vänkärit sitä ymmärrä vaikka rautalangasta vääntäisi.
Työssäkäyvät eli ME!, maksetaan suurten loisijais-luokkien eläkkeet. Itse ovat kustantaneet max. 2/5 osaa kuppamistaan rahoista. Me maksetaan se niiden kuppaama 3/5 osaa, ja jäädään samalla ilman itse eläkkeitä.
Suuret ikäluokat syntyneet 1946-1950 joten ei sun kauaa tarvitse maksaa kun nuorimmatkin on jo 74v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua ärsyttää palkastani eläkeläisille menevä 20% sivukuluina. Meneehän siitä roposia omaankin eläkkeeseen tulevaisuudessa (surkealla tuotto% sijoitettuna), mutta pääosa menee nykyisille eläkeläisille.
Antaisivat edes oman osuuteni niin sijoittaisin sen paremmin...
En anna, olen työeläkkeeni ansainnut. Piste.
Et ole! PISTE!
Et sä mun eläkettäni pois saa, vi tut taako? :D
Valtio voi verottaa eläkkeitä kuinka paljon haluaa. Vituttaako? :D
Nostakoot veroa, ei hetkauta mua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa menoistamme liittyy eläkkeisiin ja vanhuuteen. Jos niistä ei leikata, pitää yrittää leikata näitä pieniä puroja joilla on kuitenkin suuri vaikutus monen lapsenkin elämään. En näe järkeä.
Eläkkeitä maksetaan omista rahastoistaan, suurinta osaa ei makseta verokertymästä.
Kansakoulussa tyhmyys tiivistyi.
Niinkö? Olen käynyt kansakoulun, keskikoulun, lukion ja yliopisto-opinnot, nyt olen ollut eläkkeellä kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Perrsettään myyvä yyhhoo voisi vain lisätä asiakkaidensa määrää ja hän pärjäisi lapsineen ihan silläkin rahalla.
ilmiannettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, sillä olen minimisairaseläkkeellä. Sairastuin vakavasti neurologiseen harvinaissairauteen 20-vuotiaana. Millä silloin eläisin?
Hullun tuurilla.👍
Taas ketjussa yksi kusipää lisää.
Vierailija kirjoitti:
Niin kun täällä on todettu, ei se tukien lakkauttaminen paljoa vaikuta. Pitäisi lakkauttaa myös eläkkeet, koulutus, terveydenhuolto yms, että alkaisi jossain näkyä.
Yhteiskunnan romuttaminen taas johtaisi kaaokseen.
Ei noita koulutusta ja terveydenhoitoakaan tarvitse kokonaan lakkauttaa. Suurin osa eläkkeistä ei ole edes valtion budjetissa, joten ei niillä ole vaikutusta. Ehkä joitakin julkisen puolen huippueläkkeitä voisi tarkastella uudelleen ja koulutuksen ja terveydenhoidon voi kyllä todellakin järjestää halvemmalla.
Ensiksi voisi aloittaa sillä että hyvinvointialueitten määrä viiteen, jolloin tarvitaan vain viiden alueen hallinto. Suomen kokoiselle pienelle valtiolle se riittää oikein hyvin. Kaikki loput johtajan ja kehityksen kehittäjän työt voi lakkauttaa, eivätkä ne henkilöt joutuisi edes työttömiksi, koska iso osa on lääkäri- tai hoitajataustaisia jotka voi ohjata oikeisiin töihin hoitamaan potilaita. Koulutuspuolella voi ihan hyvin laittaa kouluruoan ja oppikirjat maksullisiksi. Sosiaalitoimi voi maksaa ne vähävaraisille ja muut voi maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Liian moni kuuluu tuetun asumisen piiriin. Järkevintä olisi keskittää heidät leireille.
Saat olla leirin ensimmäinen asukas.
Suomesta leivotaan koko ajan jotain kummallista versiota, mitä se ei ole. Tulos voi olla banaanivaltio tai siis on jo. Pitäisi olla tarkkana mitä toivoo. Lisäksi pitäisi mennä positiiviseen suuntaan, ei olla hullula.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te huomaa että tukien tarkoitus on lopulta vain orjuuttaa teidät valtion orjiksi ja tahtoa sen myötäileviksi ressukoiksi?
Ei ole, mikäli sen irrottaa orjuusjärjestelmästä. Ihmisillä on silti riittävän perustulon tarve, yrittäminen mahdottomaksi tehty ja yritykset eivät ota kaikkia tai pidä, niissä on tiukat säännöt. Aina joku ei ole firmassa, koska ei pääse. Pitää pitää huoli että ihmisillä on kodit ja rahat. Muuten ollaan pöpelikössä horisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että tämä oli aikuisten palsta. Täällä onkin lapsia?
Vauvalauta on vauvoja täynnä. Tuliko yllätyksenä?
Nämä pitäisi kasvattaa uudestaan. Jonkun taitavan pitäisi se tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perrsettään myyvä yyhhoo voisi vain lisätä asiakkaidensa määrää ja hän pärjäisi lapsineen ihan silläkin rahalla.
ilmiannettu
Totuus loukkasi kansanryhmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian moni kuuluu tuetun asumisen piiriin. Järkevintä olisi keskittää heidät leireille.
Tai ehkä pikemminkin jos sanottaisiin vaan että asuKKI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olisin ensimmäinen työntekijä ja vastaanottaisin sinut iloisesti ja ohjaisin sinut suihkun kautta uuteen kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, sillä olen minimisairaseläkkeellä. Sairastuin vakavasti neurologiseen harvinaissairauteen 20-vuotiaana. Millä silloin eläisin?
Hullun tuurilla.👍
Taas ketjussa yksi kusipää lisää.
Kiva kun ilmoittauduit. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansakoulussa tyhmyys tiivistyi.
Niinkö? Olen käynyt kansakoulun, keskikoulun, lukion ja yliopisto-opinnot, nyt olen ollut eläkkeellä kaksi vuotta.
Nykyisissä kännykkäoppilaiden luokassa puolestaan tiivistyy sitten kai se viisaus. (onhan kaikilla näet se 'äly-' jo taskussa valmiiksi...)
Tai ehkä jopa pulpetilla (sikäli kun sellaisia enää nykyisin edes kouluissa onkaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmiannettu
Totuus loukkasi kansanryhmää?
Tiesitkö, että vihreät ovat itseasiassa rasis tisin ryhmä mitä voi olla? Ensin sanovat, että eri rotuja ei ole, vaan kaikki ihmiset ovat samanlaisia ja sitten samaan hengenvetoon syyttävät valkoisia ihmisiä kansanryhmien loukkaamisesta. Heille valkoihoinen roturealistinen ihminen on rasis tinen vaikka rotuja ei ole olemassa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä on yyhhoo äitien kasvattamia joten älä odota heiltä kovin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä on yyhhoo äitien kasvattamia joten älä odota heiltä kovin paljoa.
Te tunnette toisenne?
Eihän tukien poisto juurikaan laskisi verotusta.
Sote-budjetti on kyllä iso budjetti, mutta tuet on vain pieni osa siitä. Suurin osa valtion rahoista menee sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämiseen, siinä on mukana kaikki kalliit johtajien palkat, keikkalääkärien huippusuuret palkkiot ja rakennusten ylläpitokulut. Ehkä jostain minimituestakin voi jotain nipistää, mutta noista isoista rahoista kannattaa mieluummin säästää, niin on enemmän vaikutusta.