Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet naisista, jotka eivät suostu kertomaan ikäänsä?

Vierailija
07.08.2024 |

Itse olen nainen jolla ei ole koskaan ollut estettä miksi en voisi kysyttäessä kertoa ikääni. Se ei ole sen suurempi salaisuus kuin elopainokaan.

Mitä ajattelet naisista, jotka eivät kysyttäessä kerro ikäänsä?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän liittyy se kieroutunut ajattelumalli että naiselta olisi epäkohteliaampaa kysyä ikää kuin mieheltä, koska ikä olisi naiselle jotenkin negatiivinen asia. Jotkut naiset uskovat tämän itsekin ja piilottelevat ikäänsä. 

Pidän tällaista ihmistä suoraan sanottuna yksinkertaisena ja huonoitsetuntoisena. Ikä on yksi tekijä ihmisen sen hetkisessä persoonassa eikä todellakaan pelkkä numero, vaan kertoo kyllä paljonkin. Ei kai kukaan tosissaan luule että vaikka 15 v ja 85 v voisivat olla jotenkin samalla tasolla elämänkokemuksessa tai kehitysvaiheessa.

Itse vastaan kysyttäessä ikäni miettimättä siitä mitään kummempaa. Se on yksi asia minussa, samoin kuin nimi, asuinpaikka tai siviilisääty. Merkittävä asia, eikä mikään outo salaisuus.

Kyllä, varsinkin netissä tätä näkee jos nainen on *kauhistus* 30 vuotias tai lähelle. Varsinkin jos hän on lapseton! Mutta myös jos lapsia on. Se on jännä että koskaan ei kelpaa. :D

Vierailija
42/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on heille itselleen jotenkin ongelmallinen, siksi eivät voi kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies yllytetään tähän puuhaan naiskerhon toimesta, niin se etsii eukkoa ja jos ei naimisiin tahdo päätyä on parempi heti sanoa, ettei lähde tähän leikkiin mukaan. 

Vierailija
44/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää puhua iästäni kahdesta syystä. 1) Näytän huomattavasti ikäistäni nuoremmalta (kyllä, oikeasti) ja en jaksa sitä ihmettelyä, mikä tilanteessa seuraa.

2) Elämäni ei ole mennyt ikään nähden normatiivisesti (ei puolisoa, lapsia, okt) ja tämä on näille iän kysyjille myös ihmettelyn ja kummastelun paikka.

Helpompaa itselleni skipata koko puheenaihe. 

Vierailija
45/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen miksi sitä ikää aina pitää kysyä ja tuoda esille? Mihin se vaikuttaa? Toisinaan lehdet tekevät jotain kyselyitä kaupungilla ihmisiltä, niin siihenkin kysytään ikä. Tai silminnäkijöiltä kyselevät vaikka kolaripaikalla niin sielläkin Martti 56 kertoo sitä, ja Anne 48 taas kertoo tätä. Jotenkin koen ahdistavaksi jonkun uuden tuttavan utelut iästä, asumisesta, ammatista ja koulutuksesta. Mihin ne vaikuttaa?

Ikä on yksi noista asioista jotka aiheuttaa automaattisesti ennakkoajatuksia. Vaikka se on liikkuvampi kuin vaikka ammatti tai koulutus. 

Vierailija
46/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on aina olleet outoja.

Vierailija
47/70 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan ok, jos joku kysyy ikääni. Sanon sen itsekin välillä ihan kysymättä joskus jossakin lauseyhteydessä. Jos minä olen 55v, niin minä olen 55-v. En ole salamyhkäinen ollenkaan. Hassua muuten, miten täällä kiukutellaan kysymisestä ja ollaan niin kovin salaperäisiä iän kertomisen kanssa ja samalla jaaritetaan kaikki omat asiat somessa persekuvien höystämänä.

Vierailija
48/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toisen iän kysyminen luontavaa onnittelujen ohessa kun toinen vaikka kertoo että hei, mulla on tänään synttärit! Outoa olisi jos tuossa tilanteessa synttärisankari ei kertoisi ikäänsä. Se on verrattavissa siihen, että joku kertoisi muuttaneensa, mutta ei sitten paljastaisi minne päin, tai kertoisi värjänneensä hiuksensa mutta kulkisikin pipo päässä paljastamatta uutta väriä :D

Vierailija
49/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia kuin palkka. Kerron jos se on olennainen asia. Jos joku tuntematon tulisi vaikka ruokakaupassa kysymään ikääni tai tulojani ilman hyvää syytä, niin jättäisin vastaamatta. Ei ne muuten salaisuuksia ole.

30 vuotiaana mun iäksi arvioitiin yleensä 23-25, mikä oli ihan hauskaa. Toki ulkonäköä suurempi syy oli se kun opiskelin silloin, niin ihmiset mielsi mut automaattisesti "reilu parikymppiseksi".

Vierailija
50/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviä. Ja ne, jotka pyytää arvuuttelemaan ikäänsä. Ikä on vain numeroita, eikä siitä kannata tehdä isoa numeroa 🙂. Vastaan, jos kysytään.  N55

Mikä siinä ärsyttää? Mihin tarvitset sitä tietoa?

En minä tarvitse sitä tietoa. Sivusta seuranneena ihmettelen, mikä siinä on niin vaikeaa. Normikeskustelua mielestäni, kun puhutaan iästä. 

Vierailija
51/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme uteliaisuuskiima joillain päällä että täytyy aivan väenvängällä saada tietää toisesta kaikki mahdollinen ja jos ja kun ei katsota aiheelliseksi kertoa sitä koska se kyselijä ei niillä tiedoilla mitään tee niin sitten ihmetellään mikä mahtaa vaivata kun eivät saa vastauksia🙄.. Pitäisi ennemminkin kysyä mikä vaivaa kyselijää joka kyselee toisten yksityisasioista joilla ei tee yhtikäs mitään?.. 

Vierailija
52/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes pysty ymmärtämään miten jollain voi olla niin huono itsetunto, ettei pysty edes kertomaan omaa ikäänsä.

Vierailija
53/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä oikeasti mitään tekemistä itsetunnon kanssa, jollei halua kertoa ikäänsä? 

Vierailija
54/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, mutta tyhmää mieheltä edes kysyä (tai naiselta). Iällä ei ole mitään väliä (jos laillinen) jos naama ja asenne mielyttää.

Vierailija
55/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei naisen ikä kiinnosta kunhan hän on kaunis kuin synti jota aion hänen kanssaan harjoittaa.

Omituista on sen sijaan se jos ei kerrota painoa. Se on kuitenkin paljon olennaisempi tieto.

Vierailija
56/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän heitä hölmöinä.

Vierailija
57/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää puhua iästäni kahdesta syystä. 1) Näytän huomattavasti ikäistäni nuoremmalta (kyllä, oikeasti) ja en jaksa sitä ihmettelyä, mikä tilanteessa seuraa.

2) Elämäni ei ole mennyt ikään nähden normatiivisesti (ei puolisoa, lapsia, okt) ja tämä on näille iän kysyjille myös ihmettelyn ja kummastelun paikka.

Helpompaa itselleni skipata koko puheenaihe. 

Vaikka itsekään en näytä päivääkään yli 25-vuotiaalta, niin silti minulla on 43-vuotiaan elämänkokemus ja takuulla erilainen näkövinkkeli asioihin kuin 25 vuoden ikäisellä. Minulla on myös 20 vuoden kokemus ihan oikeista töistä ja työelämästä, sekin on yksi erottava tekijä. Siksipä on turha luulla, että nelikymppisen kokemuksella ja itsevarmuudella menisin nuoremmasta.

Vierailija
58/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun ikäni kuuluisi kellekään random-kyselijälle? Käytöstavat kunniaan kiitos.

Vierailija
59/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan toisen iän kysyminen luontavaa onnittelujen ohessa kun toinen vaikka kertoo että hei, mulla on tänään synttärit! Outoa olisi jos tuossa tilanteessa synttärisankari ei kertoisi ikäänsä. Se on verrattavissa siihen, että joku kertoisi muuttaneensa, mutta ei sitten paljastaisi minne päin, tai kertoisi värjänneensä hiuksensa mutta kulkisikin pipo päässä paljastamatta uutta väriä :D

Minä olin naisystäväni syntymäpäivillä hänen lastensa kanssa, mutta en tiennyt, paljonko hän täytti! Ilmeisesti oli minua vanhempi, niin siksi ei kehdannut kertoa. En sitten alkanut kysymyksillä häntä ahdistelemaan, mutta onhan se nyt vähän erikoista moisia synttäreitä juhlia. Ei kertonut ikäänsä koskaan, ja vuosia oltiin yhdessä. 

Vierailija
60/70 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No utelijoiden vaan pitää hyväksyä ja kunnioittaa sitä tosiasiaa, että kaikki eivät halua kertoa ikäänsä. Ettekä te mahda asialle mitään. :) Itse en ainakaan jaksa kuunnella loputtomia, mukamas hauskoja vitsejä iästä. En halua keskustella siis koko aiheesta. Joskus saatan heittää tarkoituksella myös väärän iän. Yleensä nämä kyselijät ovat jotain työpaikan juoruakkoja, joita ei kuitenkaan kiinnosta kysyä lainkaan vaikkapa mitä sille sairaalaan joutuneelle äidillesi kuuluu. Ei, he haluavat tietää mieluummin minkä ikäinen olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme