Mitä ajattelet naisista, jotka eivät suostu kertomaan ikäänsä?
Itse olen nainen jolla ei ole koskaan ollut estettä miksi en voisi kysyttäessä kertoa ikääni. Se ei ole sen suurempi salaisuus kuin elopainokaan.
Mitä ajattelet naisista, jotka eivät kysyttäessä kerro ikäänsä?
Kommentit (70)
En tiedä, en ole törmännyt, eikä ole tullut kyseltyä. Mä olen vain törmännyt miehiin jotka piilottelee ikäänsä esim. deittipalstoilla.
En muista koskaan olleeni tilanteessa jossa naiselta (tai mieheltä) olisii kysytty ikää ja hän olisi kieltäytynyt kertomasta sitä. Tapahtuuko tällaista yleisestikin teille?
Huono itsetunto. Kolmekymppinen kaverinainen valehtelee Tinderissä ikänsä useaa vuotta nuoremmaksi ja etsii ihan vakavasti kumppania. Itse ainakin haluan sellaisen kumppanin, joka hyväksyy ikäni ja jossain vaiheessahan tuo kuitenkin tulee selville.
Päätän ihan itse mitä kerron ja missä seurustelun vaiheessa .Henkilökohtaisuuksiin meneminen liian aikaisin on helvetin moukkamaista 👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Miksi sitä ikää pitää kysellä? Ei ole kohteliasta kysyä, koska naisen ikääntymisessä ei nähdä mitään positiivista. Heti muistetaan mainita, että "parasta ennen päiväyksesi on ylittynyt" , "naiset rupsahtavat 30-vuotiaana", "nainen on kauneimmillaan 17-vuotiaana".
Eikä sitä elopainoakaan ole kohteliasta kysyä.
Aina kerron mielelläni ikäni ja kyselen miesten ikiä. Kyllähän niiden pitää tietää että olen 40v mitä ei kukaan usko niin voivat edetä sen mukaan. Että kyseessä on nainen eikä mikään tyttö ja lapdia en enää tee. Kai siitä sitten otan jotenkin ilon irti kun luullaan nuoremmaksi. Ja vaikkei myöhemmin enää luultaisikaan niin silti voin ihan ilomielin kertoa ikäni. Joka on elänyt kauan, se vanhenee. Sehän on suoritus mistä pitäisi olla ylpeä eikä mikään häpeän aihe
Mitä vanhemmaksi elää sen vähemmän jonkun iällä on merkitystä. Viiskymppisen elämänkokemuksella osaan arvioida ulkonäön ja puheen perusteella iän melko tarkalleen tai ainakin riittävän lähelle. Se onko ikä vuoden tai viisi enemmän tai vähemmän kuin arvioin ei merkitse yhtään mitään. Tavallaan ymmärrän parikymppisen tarpeen tietää ikä koska se on yksi tapa lokeroida tavatut ihmiset, kuten työkaverit. Itse väitän että loppujen lopuksi ikä on tosiaan vain numero ja "lokeroimiseen" tulee käytettyä muita mittareita. Kun ikää ja elämänkokemusta ei vielä paljoa ole, tulee turvauduttua toissijaisiin mittareihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä ikää pitää kysellä? Ei ole kohteliasta kysyä, koska naisen ikääntymisessä ei nähdä mitään positiivista. Heti muistetaan mainita, että "parasta ennen päiväyksesi on ylittynyt" , "naiset rupsahtavat 30-vuotiaana", "nainen on kauneimmillaan 17-vuotiaana".
Eikä sitä elopainoakaan ole kohteliasta kysyä.
Kylläpä liikut erikoisissa porukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen miksi sitä ikää aina pitää kysyä ja tuoda esille? Mihin se vaikuttaa? Toisinaan lehdet tekevät jotain kyselyitä kaupungilla ihmisiltä, niin siihenkin kysytään ikä. Tai silminnäkijöiltä kyselevät vaikka kolaripaikalla niin sielläkin Martti 56 kertoo sitä, ja Anne 48 taas kertoo tätä. Jotenkin koen ahdistavaksi jonkun uuden tuttavan utelut iästä, asumisesta, ammatista ja koulutuksesta. Mihin ne vaikuttaa?
Vaikuttaa moneen asiaan. Yleistäen, on eri asia keskustella 30 vuotiaan kuin 40 vuotiaan. Ikäero ei ole iso, mutta kokemukset ovat erilaisia. Esimerkiksi nuoremman elämässä on netti ollut "aina". Vanhemmalla ei.
Vierailija kirjoitti:
Tähänhän liittyy se kieroutunut ajattelumalli että naiselta olisi epäkohteliaampaa kysyä ikää kuin mieheltä, koska ikä olisi naiselle jotenkin negatiivinen asia. Jotkut naiset uskovat tämän itsekin ja piilottelevat ikäänsä.
Pidän tällaista ihmistä suoraan sanottuna yksinkertaisena ja huonoitsetuntoisena. Ikä on yksi tekijä ihmisen sen hetkisessä persoonassa eikä todellakaan pelkkä numero, vaan kertoo kyllä paljonkin. Ei kai kukaan tosissaan luule että vaikka 15 v ja 85 v voisivat olla jotenkin samalla tasolla elämänkokemuksessa tai kehitysvaiheessa.
Itse vastaan kysyttäessä ikäni miettimättä siitä mitään kummempaa. Se on yksi asia minussa, samoin kuin nimi, asuinpaikka tai siviilisääty. Merkittävä asia, eikä mikään outo salaisuus.
Tähän liittyy se kieroutunut ajatusmalli, että naisen iällä on jostain syystä kulttuurisesti enemmän merkitystä kuin miehen iällä. Naisen ikä tuntuu määrittävän monia asioita ja useimmiten niin, että nainen on joko liian nuori tai liian vanha, riippuen asiayhteydestä. Ja mitä vanhempi nainen on, sitä vähemmän häntä arvostetaan monessa asiassa. Iän (ja muiden ominaisuuksien ) perusteella usein myös pyritään lokeroimaan ihmisiä tietynlaiseksi jonkin stereotypian mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen miksi sitä ikää aina pitää kysyä ja tuoda esille? Mihin se vaikuttaa? Toisinaan lehdet tekevät jotain kyselyitä kaupungilla ihmisiltä, niin siihenkin kysytään ikä. Tai silminnäkijöiltä kyselevät vaikka kolaripaikalla niin sielläkin Martti 56 kertoo sitä, ja Anne 48 taas kertoo tätä. Jotenkin koen ahdistavaksi jonkun uuden tuttavan utelut iästä, asumisesta, ammatista ja koulutuksesta. Mihin ne vaikuttaa?
Vaikuttaa moneen asiaan. Yleistäen, on eri asia keskustella 30 vuotiaan kuin 40 vuotiaan. Ikäero ei ole iso, mutta kokemukset ovat erilaisia. Esimerkiksi nuoremman elämässä on netti ollut "aina". Vanhemmalla ei.
Jospa vaikka keskittyisi keskustelemaan sen yksilön kanssa, eikä yleistämiseen keinolla millä hyvänsä. Olen aina löytänyt keskusteltavaa kaikenikäisten kanssa, ja toisaalta on paljon omaikäisiä joiden kanssa toimivan jutunaiheen löytäminen on kivireen vetämistä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en ole törmännyt, eikä ole tullut kyseltyä. Mä olen vain törmännyt miehiin jotka piilottelee ikäänsä esim. deittipalstoilla.
Tai siis noilta miehiltä olen kysynyt, kun sitä piilottelee. "No ei tarvi niin tarkkaan" "ikä on vain numero". Sitten kun se jonkun iän on mulle sanonut, niin mietin valehteleeko mulle kuitenkin, kiinnostaako mua sittenkään. Ja kyllä se nyt näyttääkin vähän vanhemmalta kuin 56... viitsisinkö sitten tähän kuluttaa aikaa.
Toisaalta yhdessä ryhmässä minua rupesi pommittamaan joku mies, joka sai heti niinku säikähtämään. Ja näenhän mä että tämä on nuorempi, mutta kuinka paljon... En nuoremmista ole kiinnostunut sillä lailla.
Mielenkiintoisempi kysymys olisi mitä ajattelet ihmisestä, joka kysyy toisen ikää ilman syytä. Ja pidän vähän moukkana, mutta suomalaisilla nyt ei muutenkaan ole mitään tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis noilta miehiltä olen kysynyt, kun sitä piilottelee. "No ei tarvi niin tarkkaan" "ikä on vain numero". Sitten kun se jonkun iän on mulle sanonut, niin mietin valehteleeko mulle kuitenkin, kiinnostaako mua sittenkään. Ja kyllä se nyt näyttääkin vähän vanhemmalta kuin 56... viitsisinkö sitten tähän kuluttaa aikaa.
Toisaalta yhdessä ryhmässä minua rupesi pommittamaan joku mies, joka sai heti niinku säikähtämään. Ja näenhän mä että tämä on nuorempi, mutta kuinka paljon... En nuoremmista ole kiinnostunut sillä lailla.
Tuosta ekasta vielä, kertomansa mukaan meillä vain pari vuotta ikäeroa. Mutta se että hän julkisesti profiilissaan piilottelee, niin saa epäilemään että huomattavasti nuorempaa seuraa toivoo saavansa. Joten, oisko niin että minä kelpaan "kevyeen seuraan" ja sitten kun löytyy se nuorempi, niin unohtuu nämä "aikuiset ihmissuhteet joissa ei takerruta"...
Vierailija kirjoitti:
Tähänhän liittyy se kieroutunut ajattelumalli että naiselta olisi epäkohteliaampaa kysyä ikää kuin mieheltä, koska ikä olisi naiselle jotenkin negatiivinen asia. Jotkut naiset uskovat tämän itsekin ja piilottelevat ikäänsä.
Pidän tällaista ihmistä suoraan sanottuna yksinkertaisena ja huonoitsetuntoisena. Ikä on yksi tekijä ihmisen sen hetkisessä persoonassa eikä todellakaan pelkkä numero, vaan kertoo kyllä paljonkin. Ei kai kukaan tosissaan luule että vaikka 15 v ja 85 v voisivat olla jotenkin samalla tasolla elämänkokemuksessa tai kehitysvaiheessa.
Itse vastaan kysyttäessä ikäni miettimättä siitä mitään kummempaa. Se on yksi asia minussa, samoin kuin nimi, asuinpaikka tai siviilisääty. Merkittävä asia, eikä mikään outo salaisuus.
Oletko näkövammainen vai etkö muuten erota toisistaan 15-vuotiasta ja 85-vuotiasta? Eikö se riitä, että näkee millä vuosikymmenellä toinen on suunnilleen syntynyt, mihin tarvitset sen tarkan vuoden?
On epäkohteliasta kysyä ikää.
Toisaalta ilmeisesti pitäisi valehdella olevansa 10-15 vuotta nuorempi kuin on, ettei lykättäisi kategoriaan, jossa yli 60-vuotiaat yrittävät tulla jututtamaan iskemismielessä. Toisaalta mitä heidän mielessään liikkuu, jos he ajattelevat nelikymppisen olevan heistä kiinnostunut parisuhdemielessä?
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin 5 vuotta naisen kanssa, joka ei koskaan kertonut ikäänsä. Oli se vähän outoa.
On kyllä todella outoa. Mulla ainakin heräisi epäilykset, että miksi suhteessa ollessa ei voi kertoa ikäänsä. Miettisin, mitä kaikkea muuta se salailee.
Mitä kukaan tekee sillä tiedolla? Ellei sitten halua alkaa seurustella, tai se ihminen ei ole poliisi, lääkäri tai yms.
En mitään. He eivät ole velvollisia kertomaan yhtään mitään yhtään kenellekään. Ei edes ikäänsä.