Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela vaatii lääkärintodistusta, että saadaan pitää tää asunto

Vierailija
07.08.2024 |

Asutaan siis kolmiossa, jossa kummallakin lapsella oma huone. Kela ilmoitti, että asunto on liian kallis. Sanoin, ettei mahduta yksinkertaisesti pienempään, kun vanhemmalla murrosikä ja tarvii oman huoneen. Nyt pitää olla lääkärintodistus, että lapsella murrosikä :(

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuttakaa halvempaan kolmioon, jos haluat, että saatte täyden toimeentulotuen.

Jos et ole valmis muuttamaan halvempaan, maksatte erotuksen itse! Ja murrosikä ei ole peruste ylikalliille kolmiolle.

Vierailija
62/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kela paska aloituksia vaan.kela veti mua perseeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihmetellään kun ei lääkäriajat riitä, koska aika menee turhien todistusten laatimiseen. Lääkärinhän on todistus tehtävä, jos potilas haluaa, eli itse kirjaisin jotenkin näin: Potilas kertoo perheessä olevan kaksi lasta, joista toinen on murrosikäinen. Potilaan kertoman mukaan tämä murrosikäinen lapsi tarvitsee oman huoneen, jollainen on järjestettävissä ainoastaan 3h+k tai isompaan huoneistoratkaisuun.

Tuosta on julkisuudessakin keskusteltu ja lääkärit ovat ottaneet siihen kantaa. Siis, että monella suuri osa työajasta menee lausuntojen (joista monet ovat käytännössä turhia) kirjoittamiseen. Muutosta ei vaan näy.

Vierailija
64/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten isät ei tiedossa, joten sieltä ei taloudellista tukea heru.

Nukun olohuoneessa. Nykyinen asuntokin kokonsa puolesta kipurajoilla.

Ap

Ei hyvänen aika, miten tämä on mahdollista? 

Vierailija
65/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen lääkärintodistuksen meinaat murrosiästä hankkia? On sitä kuule ennenkin nukuttu sisarusten kanssa samassa huoneessa, oli minkäikäinen vaan. Kyllä murkku jo ymmärtää, että raha ei kasva puussa. Asunnon koko pitää suhteuttaa omaan maksukykyyn ja sinulla se ei selkeästi ole noin iso asunto, jossa nyt asutte. 

Niin että eikun yksiöön vaan koko konkkaronkka, täytyyhän se kurjuu saada maksimoitua, vai mitä?

Ja sitten ihmetellään, että miksi ihmiset eivät halua lapsia.

-eri

Vierailija
66/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muuttakaa halvempaan kolmioon, jos haluat, että saatte täyden toimeentulotuen.

Jos et ole valmis muuttamaan halvempaan, maksatte erotuksen itse! Ja murrosikä ei ole peruste ylikalliille kolmiolle.

Juuri näin! Jos kyse on toimeentulotuesta, ongelma ei ole asunnon koko, vaan hinta. Halvemmallakin voi vuokrata kolmion.

Vierailija
67/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerrassa 2 huonetta, jossa asui 5 lasta vanhempineen. Yläkerrassa yksi huone, jossa asui mummo. Tällaisessa tönössä 8 henkilöä. Revi siitä. Ja ihan itse maksoivat asumiskulunsa.

Moni asuu kadulla? Muutetaan kaikki kadulle? Miksi ette halua asioiden paranevan yhteiskunnassa te hellahuone ym. fanit?

Vierailija
68/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakerrassa 2 huonetta, jossa asui 5 lasta vanhempineen. Yläkerrassa yksi huone, jossa asui mummo. Tällaisessa tönössä 8 henkilöä. Revi siitä. Ja ihan itse maksoivat asumiskulunsa.

Moni asuu kadulla? Muutetaan kaikki kadulle? Miksi ette halua asioiden paranevan yhteiskunnassa te hellahuone ym. fanit?

Mene asumaan sellaiseen asuntoon, johon varat riittää.

Vierailija
69/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Ap saa asunnon pitää. Toimeentulotukea hyväksytään tiettyyn rajaan asti vuokrassa. Maksat itse tuloistasi ylimenevän osan. Ei kela ketään pakota muuttaan, ohjeistaa vaan. Mikäli ap et ole halukas ylimenevää maksamaan niin etsit halvemman asunnon. Murrosikäinen ei voi eikä saa olla syy että maksetaan liian kallista

Vierailija
70/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua?? Lasten isät ei ole tiedossa?? Kaikkea se maa päällänsä kantaa..

Vierailija
71/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi muuttaa omilleen, niin tuet maksimoituu!

Vierailija
72/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lakisääteinen juttu on, että murrosikäinen tarvii oman huoneen :)

Sukupuolisiveellisyys.

Vierailija
73/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi muuttaa omilleen, niin tuet maksimoituu!

hyvä hyvä.siksi ne leikataan surkeiksi kun teitä paska luusereita riittää.

Vierailija
74/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli hellahuone ja 4 ihmistä. Joillakin10 ja pikku kammari.

Muutetaan luoliin samantien.

muuttakaa vaan jos ei työt maistu .ei haittaa yhtään mua

Vierailija
75/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli hellahuone ja 4 ihmistä. Joillakin10 ja pikku kammari.

Muutetaan luoliin samantien.

muuttakaa vaan jos ei työt maistu .ei haittaa yhtään mua

Edelleenkin: monet tukien saajat käyvät töissä.

Vierailija
76/82 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha totuus;

Äidille maistui mela, lapset ruokkii Kela 😉

Vierailija
77/82 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hianoo

Vierailija
78/82 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaa ihan oikeesti.

Vierailija
79/82 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela myös nätisti osaa rikkoa lakia, ainakin minun kohdallani. Olen toimittanut lääkärintodistuksen tilanteestani. 

Nämä asiat löytyy ihan Finlexistä ja siinä ei ole nokan koputtamista kelalla.

Vierailija
80/82 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kiirevastaanotossa, en nähnyt edes lääkärin nenää. Hoitaja kävi lääkärin huoneessa. Kuulemma eivät tee sellaisia lausuntoja eikä asia koske minua. Lisäksi kuulemma pojan asia tulla lääkäriin eikä mun. No teini ei mihinkään lääkäriin mene, kun vaikea saada kouluunkin. Voi Pyhä Sylvi miten tää on näin vaikeeta... Kohta ollaan varmaan kadulla. Lasten kaikki kaverit ja mun äiti asuu lähellä, pitääkö siihenkin  joku todistus olla?

Ap