Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako autossa pitää puukkoa?

Vierailija
07.08.2024 |

Onko sinulla puukko autossa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla, mutta mukana kaupungilla ei saa kanniskella, ellei ole menossa tekemään töitä sen puukon kanssa. Ei edes taskussa.

Vierailija
22/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa olla esillä julkisella paikalla. Esimerkiksi itse armeija-aikana leireillä pidin puukkoa miehistövyössä. No eräänä iltana piti viedä  yksi varusmies, siihen aikaan kaikki asepalvelustasuorittavat olivat poikia/miehiä, leiriltä varuskuntasairaalaan. Paluumatkalla poikkesimme huoltoasemalla ja kuljettaja pysäköi poliisiauton viereen. Poliisit olivat juuri kävelemässä takaisin autolle, kun kävelimme kohti huoltoasemaa. Toinen konstaapeleista käski siirtää puukon reisitaskuun, ettei joku mummo saa kohtausta huoltoasemalla, kun näkee puukon esillä. Toki esimerkiksi suljetussa työkalu- tai kalastuspakissa puukko saa olla autossa mukana. 

Sotilaalla (terä)ase? Herranen aika! 

90-luvulla oltiin monta kertaa taisteluharjoituksissa Helsingin keskustassa, ja todellakin oli rynnäkkökiväärien lisäksi puukot vyöllä. Eikä kukaan seonnut.

Poliisi on

Ei vaan poliisi varmisti, ettei mummot ylireagoi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa olla esillä julkisella paikalla. Esimerkiksi itse armeija-aikana leireillä pidin puukkoa miehistövyössä. No eräänä iltana piti viedä  yksi varusmies, siihen aikaan kaikki asepalvelustasuorittavat olivat poikia/miehiä, leiriltä varuskuntasairaalaan. Paluumatkalla poikkesimme huoltoasemalla ja kuljettaja pysäköi poliisiauton viereen. Poliisit olivat juuri kävelemässä takaisin autolle, kun kävelimme kohti huoltoasemaa. Toinen konstaapeleista käski siirtää puukon reisitaskuun, ettei joku mummo saa kohtausta huoltoasemalla, kun näkee puukon esillä. Toki esimerkiksi suljetussa työkalu- tai kalastuspakissa puukko saa olla autossa mukana. 

Ei ne auton sisällä mitenkään esillä ole. Lapissa on melko tavallinen näky, että poromies tai metsästäjä tulee kauppaan puukko vyöllä, eikä siihen kukaan sen suuremmasti kiinnitä huomiota.

Vierailija
24/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku jonkun tappaa haluaisi, niin olisihan se itse autokin sinänsä  jo siinä paljon tehokkaampi väline kuin puukko.

Vierailija
25/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotilaalla (terä)ase? Herranen aika! 

90-luvulla oltiin monta kertaa taisteluharjoituksissa Helsingin keskustassa, ja todellakin oli rynnäkkökiväärien lisäksi puukot vyöllä. Eikä kukaan seonnut.

Poliisi on

2 aivan eri asiaa.

Vierailija
26/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne auton sisällä mitenkään esillä ole. Lapissa on melko tavallinen näky, että poromies tai metsästäjä tulee kauppaan puukko vyöllä, eikä siihen kukaan sen suuremmasti kiinnitä huomiota.

Lapissa ihmiset ovat tottuneet tähän, eivätkä ylireagoi. Siitähän tuossa oli kyse, että haluttiin välttää ylireagoiminen...

Vierailija
27/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt joku jonkun tappaa haluaisi, niin olisihan se itse autokin sinänsä  jo siinä paljon tehokkaampi väline kuin puukko.

Riippuu tilanteesta ja paikasta.

Vierailija
28/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuvimeisseli on hyvä olla jos Lada meinaa levitä. 

Saako ruuvimeisseliä pitää esillä julkisella paikalla?

Riippuu tilanteesta. Jos on tulkittavissa, että se on mukana aseena, et saa pitää.

Voit julkisella paikalla lastata halkoja kyytiin, mutta koivuhalko olalla torilla kävely todennäköisesti on rangaistavaa.

Vierailija
29/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on molemmissa, toisessa  oikein pistopuukko. Ihan sitä varten että jos  tulee hirvi ,tai peurakolaripaikalle, voi  pistää loukkaantuneen eläimen

Olen jäniksiä saanut tuoreeltaan koirille auton kolhimista  pupuista. Voi suolistaa tienposkessa

Ihan kätevää on myös teroittaa meikkikynä, jos  tarve on 

Olen siis nainen ja teurastustaitoinen.

Vierailija
30/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelit autossa kohti huoltoasemaa?

Vierailija
31/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Jos on tulkittavissa, että se on mukana aseena, et saa pitää.

Voit julkisella paikalla lastata halkoja kyytiin, mutta koivuhalko olalla torilla kävely todennäköisesti on rangaistavaa. 

Millä perusteella rangaistavaa.Jos olet  kotiin takkapuuksi viemässä, ei  kukaan voi kieltää

Voihan kävelykeppiäkin käyttää astalona, jos haluaa

Vierailija
32/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelit autossa kohti huoltoasemaa?

Luetunymmärtäminen? 🤣😂🤣

Vierailija
33/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihan taskussa on koko ajan, kukaan ei ole kieltänyt

Vierailija
34/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pesäpallomaila 🙂👍

Vierailija
35/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella rangaistavaa.Jos olet  kotiin takkapuuksi viemässä, ei  kukaan voi kieltää

Voihan kävelykeppiäkin käyttää astalona, jos haluaa

Minulla on käytössä Nokia 800 tough. Siinä on kiinteä paikka remmiä varten - minulla on käytössä siinä pyöreä lenkki, kyllä sekin astalosta käy hyvällä remmillä. 

Vierailija
36/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa sä hurja.🤣😂🤣

Vierailija
37/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roadman?

Hai, mien piän miun keklua autossa jos vaikka miun tekee mieli veistää pajupilli.

Vierailija
38/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa sä hurja.🤣😂🤣

Tuu koittaa onneas..

Vierailija
39/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öbaut 50 vuotta sitten tuntuu, että kaikilla jätkillä oli puukko povarissa tai vyön alla, ainakin liikkumissani piireissä.

Mieleen on jäänyt yhden tuttavan oikeudenkäynti, jossa puolustusasianajajan selitys syytetyltä löytyneistä veitsistä jäi mieleeni.

Päämieheni kuljeskelevasta elämäntavasta johtuen hän pitää ruokailuvälineitä aina mukanaan :-)

Vierailija
40/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa sä hurja.🤣😂🤣

Tuu koittaa onneas..

Hui😂😂🤣🤣😂😂