Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani sanoi minulle, että hänestä on outoa, kun moitin hänen kyvyttömyyttään hoitaa raha-asioitaan.

Vierailija
07.08.2024 |

Minä vastasin hänelle, että "moitin" sinua siitä niin kauan, kun sinä olet minulle velkaa. Ja muutenkin: aikuisen, kahden lapsen vanhemman ON opittava käyttämään rahaa järkevästi. Pitää ajatella omia lapsiaan ja näyttää heille hyvää esimerkkiä vastuullisesta taloudenpidosta. Velka on veli otettaessa, mutta veljenpoika maksettaessa. Tämä sanonta pitää paikkansa maailman tappiin asti. (Ja minä olen nyt oppinut sen, että en lainaa kenellekään enää killingin killinkiä.)

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan outoa kun ei saa ostaa velaksi koko ajan kaikkea mitä haluaa.

Vierailija
2/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäsi et sitten moiti, vaikka lainasit rahaa sellaiselle, jonka tiesit rajoitteiseksi elämänhallinnan suhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuh, tulee niin muuan ex-tuttu mieleen! "Köyhälläkin on oikeus hankkia lapsia!" No, sitten, kun niitä lapsia sitten tuli jonkun retkun kanssa, niin minulle soitettiin hätääntyneenä, että nyt pitää saada heti rahaa lainaksi, kun lapsilla ei ole ruokaa, ja jääkaappi on ihan tyhjä. (Huokaus!)

Vierailija
4/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuuh, tulee niin muuan ex-tuttu mieleen! "Köyhälläkin on oikeus hankkia lapsia!" No, sitten, kun niitä lapsia sitten tuli jonkun retkun kanssa, niin minulle soitettiin hätääntyneenä, että nyt pitää saada heti rahaa lainaksi, kun lapsilla ei ole ruokaa, ja jääkaappi on ihan tyhjä. (Huokaus!)

White trash.

Vierailija
5/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako velkaneuvonnasta apua? Mulla on about 30 tonnin velat. Onko se liikaa? En ole uskaltanut ottaa yhteyttä sinne kun pelottaa että jos en saakaan sieltä apua.

Vierailija
6/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

White trash.

Voi olla mustiakin.

Vierailija
7/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se olisi "hoitaa talouttaan" jos olisi kunnolliset tulot, mutta kun nykyään ei töistä makseta mitään vaikka elinkustannukset on EU:n kalleimmasta päästä, palkat EU:n heikointa tasoa ja silti ei firmat pärjää vaan menevät konkurssiin, minne ne rahat palkkasäästöistä oikein menevätkään...

Vierailija
8/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

White trash.

Voi olla mustiakin.

Black trash.

Vierailija
9/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se olisi "hoitaa talouttaan" jos olisi kunnolliset tulot, mutta kun nykyään ei töistä makseta mitään vaikka elinkustannukset on EU:n kalleimmasta päästä, palkat EU:n heikointa tasoa ja silti ei firmat pärjää vaan menevät konkurssiin, minne ne rahat palkkasäästöistä oikein menevätkään...

Eivät ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.

Vierailija
10/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asuminen tässä onnettomassa maassa kallistuu koko ajan, eikä edullisia asuntoja ole olemassakaan, ei menoihin voi juurikaan vaikuttaa. Asumisesta on muodostunut valtava taloudellinen taakka ihmisille tässä maassa, se vie valtaosan tavallisten ihmisten tuloista, ja se on väärin. Jollain päivittäistavaroiden ja ruoan tarjousten perässä juoksemisella ei ole kokonaisuutena arvostellen juuri mitään merkitystä, asuminen vie jokatapauksessa leijonanosan ihmisten käytettävissä olevasta rahasta. Tälle olisi pitänyt tehdä jo kymmeniä vuosia sitten jotain radikaalia.

Vuokrakatto ja säännöstely takaisin ja asuntokeinottelu ja sijoittajien ahneus kuriin!!

Vierailija
11/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainasitko?

Vierailija
12/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa.

Vierailija
13/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa.

Kamala Harris.

Vierailija
14/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako velkaneuvonnasta apua? Mulla on about 30 tonnin velat. Onko se liikaa? En ole uskaltanut ottaa yhteyttä sinne kun pelottaa että jos en saakaan sieltä apua.

Neuvon ilmaiseksi. Maksa velka(a)si, niin pääset siitä.

Vierailija
15/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asuminen tässä onnettomassa maassa kallistuu koko ajan, eikä edullisia asuntoja ole olemassakaan, ei menoihin voi juurikaan vaikuttaa. Asumisesta on muodostunut valtava taloudellinen taakka ihmisille tässä maassa, se vie valtaosan tavallisten ihmisten tuloista, ja se on väärin. Jollain päivittäistavaroiden ja ruoan tarjousten perässä juoksemisella ei ole kokonaisuutena arvostellen juuri mitään merkitystä, asuminen vie jokatapauksessa leijon

Asunnot ovat juuri nyt halpoja.  Ostat vain sopivan.

Vierailija
16/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan Ohisalolle!

Vierailija
17/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nostaa esille sellaisen pointin, että taloudelliseksi rahankäyttäjäksi voi tulla muidenkin kuin omien vanhempiensa kautta. Minä omaksuin tätini (=äitini sisko) rahankäyttöniksit. Arvostan ja kunnioitan tätä ihmistä muutenkin suuresti. Minun vanhempani ovat ihan OK-tapauksia, mutta heidän taloudenpidossaan ei ole paljon hurraamista.

Vierailija
18/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäsi et sitten moiti, vaikka lainasit rahaa sellaiselle, jonka tiesit rajoitteiseksi elämänhallinnan suhteen?

Niin tämä. Itse teit raha-asioissa virheen. Eikä toisen aikuisen rahaongelmat kuulu muuten sinulle kuin vaan se että penäät velkaa takaisin. Luulet olevasi parempi 🤣

Vierailija
19/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nostaa esille sellaisen pointin, että taloudelliseksi rahankäyttäjäksi voi tulla muidenkin kuin omien vanhempiensa kautta. Minä omaksuin tätini (=äitini sisko) rahankäyttöniksit. Arvostan ja kunnioitan tätä ihmistä muutenkin suuresti. Minun vanhempani ovat ihan OK-tapauksia, mutta heidän taloudenpidossaan ei ole paljon hurraamista.

Ihanko totta? En olisi ikinä uskonut.

Vierailija
20/53 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä. Itse teit raha-asioissa virheen. Eikä toisen aikuisen rahaongelmat kuulu muuten sinulle kuin vaan se että penäät velkaa takaisin. Luulet olevasi parempi 🤣

Milläs ajattelit tämän ihmisen oppivan paremmaksi rahankäyttäjäksi, jos ei siitä sovi sanoa tälle halaistua sanaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä