Mitä teillä jäisi tekemättä jos puolisosi katoaisi nyt? Jos ajatellaan, että et tekisi puolisosi tekemiä juttuja?
Meillä jäisi kaikki autoihin liittyvat jutut ja suurin osa siivoiksesta. Keittiö pysyisi kunnossa koska on mun tonttia.
Kommentit (101)
Aika monta pahaa mokaa ja vahinkoa, joista olen eron jälkeenkin vielä saanut vastata.
Vierailija kirjoitti:
Kun erosin aikoinaan mitään ei jäänyt tekemättä, kun miehen ulos talostani komensin. Auton renkaatkin vaihdoin itse, hankin polttopuut, lämmitin talon, maalasin talon ulkoa korjattiin katon jne. Ja mikä tärkeintäkasvatin kaksi fiksua lasta, nyt fiksuja aikuisia. Miksi ihmeessä en olisi tehnyt noita? Vain ää liö kyselee näin typeriä kuin ap kyselee.
niiden myötä ilo ja huumori katosi kokonaan.
Molemmilta hoituu perus kodinhoitotyöt. Mitä muuta sitä kerrostalossa tarvis osata/pystyä tekeen.
Lukekaa nyt edes otsikko, ennenkuin vastaatte. JOS ette tekisi niitä jotka puoliso yleensä hoitaa.... *huoh*.
Olisi paljon yksinkertaisempaa ruokaa kuin nyt, puolisoni tykkää kokata ja minä suosin nopeita ja simppeleitä ruokia. Iv-koneen suodattimet puoliso on hoitanut, mutta osaisin kyllä tehdä sen. Polkupyörien huollot täytyisi jatkossa teettää ulkopuolisella.
Meillä jäisi sauna/kylpäriremontti kesken ja joutuin käymään aina vaan kodinhoitohuoneeseen tuodussa väliaikaisessa suhkukaapissa pesulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan mitään. Tai no kukaan ei enää leipoisi tai paikkaisi lasten vaatteita (ostaisin vaan uudet jos tulisi reikiä).
m38
Ostatko itse nytkin lasten vaatteet? Jotenkin en jaksa uskoa.
Meillä on remontti ollut kesken jo vuosia.
Lähinnä rempataan, kun on rahaa. Säästöön tulee vain max 100 e kk, eli tahti ontosi hidas.
Sain keväällä paljon kirppistavaraa ja keväästä asti olen myynyt vintedissä pientä irtaimistoa ja ensi viikolla vien myymättömät kirppikselle.
Näistä kirppis plus säästöt rahaa tulee yht n tonni. Sillä saadaan yhden huoneen katto maalattua ja ostettua tapetit. Katsotaan riittääkö rahat kattoon ja lattiaan listoihin.
Mä kyllä osaan kiristää vyötä ja myydä kirppiksellä. Mutta remontti, edes tollainen pieni, jää täysin tekemättä.
Tässä huoneessa on kolo ja löysin koloon sopivan kaapin ja päälle irtohyllyjä. Veikkaan huone on kunnossa lokakuussa.
Ensi vuoteen jää makkari. Ikuinen projekti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun erosin aikoinaan mitään ei jäänyt tekemättä, kun miehen ulos talostani komensin. Auton renkaatkin vaihdoin itse, hankin polttopuut, lämmitin talon, maalasin talon ulkoa korjattiin katon jne. Ja mikä tärkeintäkasvatin kaksi fiksua lasta, nyt fiksuja aikuisia. Miksi ihmeessä en olisi tehnyt noita? Vain ää liö kyselee näin typeriä kuin ap kyselee.
Vaihdoitko renkaat ennen miehen lähtöä? Miksi ammut viestintuojan? Kannattaisko pitää tauko palstasta?
Ei mitään. Asumme kerrostalossa eikä meillä ole autoa. Lamputkin vaihdan itse...
Ikeassa käynti loppuisi kokonaan lihapullineen päivineen.
Kukaan ei jättäisi lattialle sukkia, pesukoneeseen ei unohtuisi puhtaita pyykkejä, keittiönkaappien ovet ei olisi aina auki, lattialla ei olisi outoja "en mä huomannu" -tahroja. Nuo nyt ainakin jäisi tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Saataisko joku palstan miehistä vastaamaan?
Siinä mielessä asioita jäisi pois, että olemme uusperhe ja mitä luultavimmin puolison lapset poistuisivat elämästäni siinä samalla, joten kaikki näihin liittyvä myös lakkaisi. Samasta syystä asuntokin vaihtuisi, eli muuttaisin johonkin pienempään vuokra-asuntoon puolison omistamasta isosta talosta. Se veisi ehkä pihatöitä, remontteja ja sellaista mennessään.
Varsinaiseen asumiseen ja elämään liittyvät normaalit hommat eivät jäisi mihinkään tietenkään. Edelleen pitäisi laittaa ruokaa, siivota, pyykätä, korjata autoa, hoitaa omat lapset jne. Määrät tietysti kaikessa olisivat pienempiä kun porukka pienenisi. Sinänsä varmaan vastaisi omaa osuuttani nykyisinkin suunnilleen, eli ei muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Kun ketjua lukee, niin täytyy sanoa nuoret suomalaiset ovat kerrassaan pæskasakkia, edes nurmikkoa ei osata leikata, eikä kasveja kastella. Vai oletteko te niin saatanan laiskoja? Hävetkää!
Aloituksessahan lukee, että Kuvitellaan että jos ei tekisi niitä. Ei kysytty, osaako tehdä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ketjua lukee, niin täytyy sanoa nuoret suomalaiset ovat kerrassaan pæskasakkia, edes nurmikkoa ei osata leikata, eikä kasveja kastella. Vai oletteko te niin saatanan laiskoja? Hävetkää!
Kun ketjua lukee, niin ymmärtää että suurin osa ei osaa lukea tai ei sisäistä lukemaansa, esimerkiksi sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Asumme kerrostalossa eikä meillä ole autoa. Lamputkin vaihdan itse...
Eli sinä hoidat nyt kaiken? Miksi katsot jotain miesvauvaa?
Kakkujen teko, lasten vieminen kulttuuritapahtumiin, käytöstapaopetus
Ei mitään. Kerrostalossa ei ole miesten töitä, eikä mies ole vaihtanut autooni renkaitakaan, vaan käy rengashotellissa vaihdattamassa ne.
Koiraa hän ulkoiluttaa, en jaksaisi sitä pitkään yksin, joten luopuisin koirasta. Se on enemmän miehen koira ja itse koen enemmän stressiä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Kerrostalossa ei ole miesten töitä, eikä mies ole vaihtanut autooni renkaitakaan, vaan käy rengashotellissa vaihdattamassa ne.
Koiraa hän ulkoiluttaa, en jaksaisi sitä pitkään yksin, joten luopuisin koirasta. Se on enemmän miehen koira ja itse koen enemmän stressiä siitä.
Tota, eikö sun mielestä ole työ, jos vie vaatteet pesulaan? Tai ostaa kaupasta valmista ruokaa? Pitkässä parisuhteessa työt yleensä jakautuu ihan luonnostaan, meillä esim. puoliso vie aina roskat joten kaaos olisi valmis parissa päivässä.
Jos puoliso katoaisi, niin jäisi kaikki tekemättä. Enhän mä pääsis omiin töihinkään.