Mitä teillä jäisi tekemättä jos puolisosi katoaisi nyt? Jos ajatellaan, että et tekisi puolisosi tekemiä juttuja?
Meillä jäisi kaikki autoihin liittyvat jutut ja suurin osa siivoiksesta. Keittiö pysyisi kunnossa koska on mun tonttia.
Kommentit (101)
Ei yhtään mitään, molemmat meistä osaa ja hoitaa kaikki kodin jutut ja korjaukset sekä autojutut jne joten kaikki tulisi silti tehdyksi vaikka puoliso ykskaks katoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ketjua lukee, niin täytyy sanoa nuoret suomalaiset ovat kerrassaan pæskasakkia, edes nurmikkoa ei osata leikata, eikä kasveja kastella. Vai oletteko te niin saatanan laiskoja? Hävetkää!
En halua leikata nurmikkoa (tuskin se kovin vaikeaa on, eli varmaan oppisin, jos haluaisin), mies halusi pihan, en minä. Joten hän sen siis hoitakoon.
Omalla kohdalla tämä on jo realisoitunut. Mitään ei jää tekemättä vaan päinvastoin nyt on paljon luppoaikaa ja rahaakin jää enemmän. Omaishoitaja olin niin luonnollisesti olen aina tehnyt kaiken muutenkin.
Leskimies43
Kevät- kesä- syys- ja jouluverhot jäisivät vaihtamatta. Avovaimo jaksaa niiden kanssa säätää, mua ei kiinnosta. Yksin asuessani käytin ja käyttäisin neutraaleja verhoja, jotka sopivat joka vuodenaikaan ja sisustukseen, eikä niitä tarvitse vaihdella.
Muutoin ei mitään. Teen kaikkea. Jos minä katoaisin, jäisi paljon enemmän tekemättä. Meillä ei palovaroittimen patteri vaihdu ilman minua eikä oven sarana rasvaudu. Puhumattakaan remonteista ja autojen ylläpidosta.
Mieheni on tapaturmani vuoksi nyt omaishoitajani, joten lähes kaikki jäisi nyt tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Auton pelkästään tankkaan, lisään pissapoikaan pesuainetta ja osaan tarkistaa öljyt. Renkaita en todellakaan vaihtaisi itse. Kaiken muun osaan omakotitalossa tehdä ja teenkin valtaosan talon töistä.
Auton renkaidenvaihto ei ole rakettitiedettä. N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ketjua lukee, niin täytyy sanoa nuoret suomalaiset ovat kerrassaan pæskasakkia, edes nurmikkoa ei osata leikata, eikä kasveja kastella. Vai oletteko te niin saatanan laiskoja? Hävetkää!
En halua leikata nurmikkoa (tuskin se kovin vaikeaa on, eli varmaan oppisin, jos haluaisin), mies halusi pihan, en minä. Joten hän sen siis hoitakoon.
Ostakaa robotti. Se on kätevä.
Ei mitään. Suosittelen kokeilemaan eroa. Siinä huomaa ettei kukaan ole korvaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän mikään kotihomma jäisi tekemättä. Nurmikkoa en leikkaa, mutta jos puoliso kuolisi, tämä torppa menisi myyntiin samantien muutenkin.
Miksi ukkosi ei tee *MITÄÄN*? :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän mikään kotihomma jäisi tekemättä. Nurmikkoa en leikkaa, mutta jos puoliso kuolisi, tämä torppa menisi myyntiin samantien muutenkin.
Miksi ukkosi ei tee *MITÄÄN*? :O
Koska vaimon mielestä ukko ei osaa mitään ja on vain tiellä kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitään, molemmat meistä osaa ja hoitaa kaikki kodin jutut ja korjaukset sekä autojutut jne joten kaikki tulisi silti tehdyksi vaikka puoliso ykskaks katoaisi.
Voisitko lukea aloituksen ja otsikon uudestaan. Et näytä ihan ymmärtävän. Lusikalla annettu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa robotti. Se on kätevä.
Kätevästi tappaa siilit :)
Puiden kaataminen varmaankin olisi ainut asia, jota pitäisi harjoitella enkä olisi niin tehokas siinä heti, mutta ei se tekemättä jäisi. Muut polttopuihin liittyvät asiat sujuvat kyllä jo nyt muiden askareiden ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, lähes kaikki sanoo ettei jäisi mitään tekemättä. Ärsyttävää sakkia. Tietysti palveluita voi ostaa, mutta on eri juttu osaako niitä itse.
Kyllä usein jää. Appiukon kuoleman jälkeen on autettu anoppia hänen pyynnöstään vaikka missä kun ei kukaan yksin kaikkea voi tehdä. Anoppi kyllä kaakeloi kylppärin yms. kätevää mutta ei se kaikkia maailman töitä osaa tehdä sekään. Sähkötöitä olen käynyt sille tekemässä ja asentelemassa laitteita.
Kyllä minulta jäisi esim ruuat tekemättä, olen aivan paska kokki. Eineksillä mentäisiin. Siivota osaan ja pyykit yms silitykset hoidan tottakai kuten myös lasten hoidon yms.
Minä olen ihan 20-vuotiaasta asti palkannut ammattimaiset remonttimiehet kotiini remontteihin. Häviävän pieni osa miehistä tekee mitään remonttitöitä.
N50+
Ehkä jossain kaupungissa. Täällä päin remontoida osaa useimmat.
JOS minulla olisi puoliso ja hän katoaisi, ei yhtään mitään jäisi tekemättä. Ei ole jäänyt tähänkään mennessä kun olen aikuisen ikäni asunut yksin. Itse en tosin koske sähkötöihin tai viemärihommiin yms. ammattilaista vaativiin töihin, niihin kyllä tilaan apua.
Auton käytän huollossa, mutta esim renkaat osaan vaihtaa yms. pientä. En ole avuton.
Meillä on paritalo sisareni kanssa, ja hänellä avopuoliso, mutta se on hänen puolisonsa enkä missää ntapauksessa halua käyttää häntä tekemään omia töitäni. Meillä on omat piha-alueet sekä yhtieistä pihaa josta esim nurmikon laikkaa se joka ehtii.
Ei kumpikaan, terve mies tai nainen ole niin avuton etteikö normaaleja hommia osaisi tehdä. Se on viitsimisestä kiinni.
En enää matkustaisi viiden tähden hotelleissa, tai söisi niin paljoa ravintoloissa
Ja jos kumppani katoaisi jäisi auton käyttö tai kyydit lähinnä ruokakauppaan pois. Jäisi lomamatkat vähemmälle. Jäisi lasten osalta jalkapalloon kuskaus ja jalkapallon pelaaminen vapaa-aikana mun kontolle.
Osa ruokien ostousta jäisi pois ja osa lapsiin liittyvistä kuluista kuten kännylaskut ja harrastukset.