Jännä tää Kela. Saan enempi tukea 122 n rivariin kuin esim 30 n yksiöön jossa sama vuokra!!!
Jännää jännempi Kela
Jännä tää Kela. Saan enempi tukea 122 n rivariin kuin esim 30 n yksiöön jossa sama vuokra. Laskuri sanoi, että 410 e asuntoon saa 287 e asuntotukea, muttei yhtään toimeentuloa. Eli pitäisi maksaa 120 e tuen jälkeen itse vuokraa työkkärin rahoista. Sen sijaan..#Käytännössä asun tässä 122 n rivarissa ilmaiseksi. Vuokralla perikunnalle 122 n rivarissa ja itse olen osa perikuntaa. Vastike 410e ja vesi 15e. Kela maksaa työkkärin 600e käteen ja toimeentukia 277e kk ja 175e asuntotukea ja sähköt 70ekk. Siis Kela maksaa enempi tukea asuntoon kuin vuokra eli 455e. Kiva asua tässä yksin 122 n asunnossa ilmaiseksi ja ruoka apu 300 m päässä ja kaikki ruoat sieltä tv pummi
Kommentit (71)
Mulle kans tuo. Perhe tulla afrikasta 10 lasta
Mistä talo ja kelahakemus?
Minä muutin Tampereen naapurikunnasta muutaman neliön isompaan asuntoon Tampereelle. Muuton syynä oli se, että nyt saan enemmän asumistukea. Edellisessä olisi jäänyt melkein satanen asumistuen jälkeen maksettavaa, nyt jää 9 euroa. Kukahan sekakäyttäjä nuo Kelan normit on säätänyt...
Jos saadaan myytyä asunto niin meen poste restanteen ja olen köytännössä Espanjassa ja työkkäri maksaa 600e kk
Toimeentulon antaa paikalliset viranomaiset Kelalla. Se on ihan arvontaa kuka saa enempi kuka vähempi
Amen. Ja oma autiralli jossa 2 prätkää ja myös paku ja ulkomailla 20 000e säästössä
Ne Kelan laskurit antoi mullekkin asumistueksi 400e mutta oikeasti se on alle 300e.
Eipä kannata siis niihin luottaa.
Ottaa neekeji vielä salavuokralle alakertaan ha pistää tekemään vielä lumityöt
Jaahas, täällä on taas perseiden puoluetoimiston kesähessut aamunavauspuuhissa.
On se noin. Sain veronpalautusta 213e ja toimeentuloa tälle kuulle 80 e eli 290e. Päälle asuntotuki 175 e ja työkkäri 600e. Siitä 425e miinusta vuokra ja vesi. Ja sähköt maksaa kela. Taas tuli siis reilusti yli vuokran tukia. Yes
Ja ensi kuussa taas jatkuu normituet. Päälle ruokajonosta kanafileet ja ilmaislounaat. Ruokas en osta edes kaupasta. Saan 200-300e edestä ruokaa kk avusta.
Neliömäärä ei vaikuta asumistukeen eikä toimeentulotukeen. Ero voi johtua vain siitä, että nuo AP:n rivari ja yksiö ovat eri kunnissa joissa eri normi, tai eri asumistuen alueella.
Ja tuostakin voi tulla ongelmia, että AP on osakas perikunnassa joka omistaa asunnon, eli omistaa osan asunnosta.
AP, en juhlisi sinuna pelkän laskurin tulosten perusteella. Ja vuodenvaihteen jälkeen ei kai omistusasuntoon myönnetä asumistukea ollenkaan.
Toimeentulotuessakin tuo omistus voi tulla esteeksi. Realisointikäsky uhkaa, ja väliaikainenkin tuki voi olla ehdollista. Peritään takaisin realisoinnin jälkeen. Tai sitten TT-tukea ei myönnetä ollenkaan varallisuuden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Neliömäärä ei vaikuta asumistukeen eikä toimeentulotukeen. Ero voi johtua vain siitä, että nuo AP:n rivari ja yksiö ovat eri kunnissa joissa eri normi, tai eri asumistuen alueella.
Ja tuostakin voi tulla ongelmia, että AP on osakas perikunnassa joka omistaa asunnon, eli omistaa osan asunnosta.
AP, en juhlisi sinuna pelkän laskurin tulosten perusteella. Ja vuodenvaihteen jälkeen ei kai omistusasuntoon myönnetä asumistukea ollenkaan.
Toimeentulotuessakin tuo omistus voi tulla esteeksi. Realisointikäsky uhkaa, ja väliaikainenkin tuki voi olla ehdollista. Peritään takaisin realisoinnin jälkeen. Tai sitten TT-tukea ei myönnetä ollenkaan varallisuuden perusteella.
Kuulostaa hyvältä. Piilovarakas joutoväki laitetaan samalle viivalle meidän muiden, köyhien kanssa.
olen 4 tuntia päivässä töissä (kun työtunteja leikattiin) ja nyt tienaan merkittävästi vähemmän kuin työttömänä, jotenkin tuntuu hullulta, että kun tekee nolla tuntia, saa enemmän, järjetön systeemi, ei voi toimia kauaa tällainen
Vierailija kirjoitti:
Kelalla on kyllä parhaat tuet, huomattu on...
Totta. Kilpailijat ei pysty lähellekään noin hyviin tukiin. Itsekin kannatan Kelaa.
AP, oletko asustellut pitkäänkin perikunnan asunnossa? Onko perunkirjoitus tehty ja onko tullut jo verotuspäätös?
Oletko ilmoittanut Kelalle olevasi osakas perikunnassa? Jos olet, niin mitä sanoivat?
Jos et ole ilmoittanut, niin Kela saa sitten tiedon omistuksestasi, kun verottaja tekee perintöverotuspäätöksen.
Ja sitten saatat olla lirissä.
Kela is best friend