Kiitos hallitus, menetin asuntoni
Leikkaukset iski ja lujaa. Tässä korjataan nyt satoa. Olen kohta asunnoton.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina ja kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne.
Sinusta ei taida olla edes siihen. Tuki jo suusi, ankeuttaja.
Olen kohta lähdössä töihin, mutta määräaikaiseen ja palkka 2500 brutto.
Onneksi kohta saa helposti irtisanoa ja näette mitä on isot tuet 😜
Et ole, sinua ei palkata edelleenkään, edes ilmaiseksi.
Eipä tässä ole niin helppoa muillakaan mutta en syytä siitä hallitusta. Nyt on pitkästä aikaa jopa vähän parempi hallitus. Tekevät sentään jotain oikeinkin.
"Ja ei tarvitse olla Pietarissa, vaan tämän tietää ihan suomalaisena, seuraamalla aikaansa ja uutisia,"
Mähän tiesin tän. Tää spämmi liittää samat lauseet pietarista käsin joka päivä kaikkiin ketjuihin, mitä tällä palstalla pyörii
Ei tarvitse olla pietarissa, mutta pietarista saa valtion palkkaa tästä spämmäämisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina ja kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne.
Sinusta ei taida olla edes siihen. Tuki jo suusi, ankeuttaja.
Olen kohta lähdössä töihin, mutta määräaikaiseen ja palkka 2500 brutto.
Onneksi kohta saa helposti irtisanoa ja näette mitä on isot tuet 😜
Et ole, sinua ei palkata edelleenkään, edes ilmaiseksi.
Olen just lähdössä töihin.
Kirjoitellaan illalla taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä. Elä varojesi mukaan.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa myös julkisella. Oletko jo säästänyt puskurin ettei omistusasunto lähde ulosottovirastolle?
Ansiosidonnainen leikattiin.
Pinnallisia heittoja ja yleistyksiä, mikä lienee taas tämänkin ketjun jankkauksen tarkoitus? Luoda vastakkainasettelua ja epävarmuutta ihmisten mieliin?
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla kun täällä en ole nähnyt moista itkua, kun tuilla ei enää saakaan keskiluokkaista elintasoa.
Kyllä tämä näkyy jo asuntosijoittajillakin. Juuri eilen sain kaksi puhelua vuokralailta ja pyysivät osittaista vuokranmaksu lykkäystä, kun toinen oli saanut asumistukea 230€/kk ja toinen 160€/kk ja molemmilta asumistuki poistettu. Molemmat kaupan alalla ja 19h viikkotuntisopimuksella ja työtunteja eivät ole saaneet riittävästi, kun kaupan alalla työvoima tarve ei ole ollut odotettua, kun ihmiset kuluttavat vähemmän, kun ostovoima heikentynyt. Mitä se tarkoittaa, kun 1.9 nousee arvonlisävero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla kun täällä en ole nähnyt moista itkua, kun tuilla ei enää saakaan keskiluokkaista elintasoa.
Kyllä tämä näkyy jo asuntosijoittajillakin. Juuri eilen sain kaksi puhelua vuokralailta ja pyysivät osittaista vuokranmaksu lykkäystä, kun toinen oli saanut asumistukea 230€/kk ja toinen 160€/kk ja molemmilta asumistuki poistettu. Molemmat kaupan alalla ja 19h viikkotuntisopimuksella ja työtunteja eivät ole saaneet riittävästi, kun kaupan alalla työvoima tarve ei ole ollut odotettua, kun ihmiset kuluttavat vähemmän, kun ostovoima heikentynyt. Mitä se tarkoittaa, kun 1.9 nousee arvonlisävero?
Siis töitä 19 tuntia viikossa ja oma kämppä? Voe hyvänen aika! Ei ihme jos tää maa menee down!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä. Elä varojesi mukaan.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa myös julkisella. Oletko jo säästänyt puskurin ettei omistusasunto lähde ulosottovirastolle?
Ansiosidonnainen leikattiin.
Pinnallisia heittoja ja yleistyksiä, mikä lienee taas tämänkin ketjun jankkauksen tarkoitus? Luoda vastakkainasettelua ja epävarmuutta ihmisten mieliin?
Olen eri, mutta kerro mitkä tuossa alkuperäisessä kirjoituksessa ei pitänyt paikkaansa? Noi tiedot löytyvät ihan googlaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Tulispa joku asumaan mun nurkkiin. Oon niin yksinäinen.
olis kiva tavata, toinen samanmoinen
Turhaan hallitusta haukut, katso peiliin, sieltä se syyllinen kurkkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulispa joku asumaan mun nurkkiin. Oon niin yksinäinen.
olis kiva tavata, toinen samanmoinen
Jos asut pääkaupunkiseudulla, voin muuttaa sun luo
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
Ei kukaan palkkaa asunnotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis töitä 19 tuntia viikossa ja oma kämppä? Voe hyvänen aika! Ei ihme jos tää maa menee down!
Luetun ymmärtäminen. Ainakin meillä töissä nuo 19h työsopparit tarkoittavat, työnantajan on tarjottava töitä Vähintään 19h/viikossa, mutta työntekijä sitoutuu tekemään vaikka 90h työviikkoa, jos työvoimaa tarvitaan. Ne ovat vähimmäistuntimääriä ja ihan yleisiä työelämässä monella alalla. Joskus työntekijä on töissä 2-3h mutta joskus tekee 14h työpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeksi missä näiden ihmisten sinun mielestäsi kuuluu asua?
Vierailija kirjoitti:
Pienissä kunnissa on jokaisessa kymmeniä tyhjiä edullisia asuntoja. Samat työttömyys korvaukset niissäkin.
siellä ei työtä tai vaikeat yhteydet maykustaa kaupunkiin töihin. autoon ei varaa,ei ajokorttiin, liikennöintiä ei ole. jumissa olet. jos sairas ja vanhus, turvaton olo,kotihoitoa juurikkaan ja ei rahaa maksaa kotiapua 30 km päästä, aikamoinen tuntipalkka,matkat,itse työ huushollissa. ei pieneläkeläisellä varaa asua korvessa. työttömien elämä samoin,työnsaanti vaikeaa,lasten koulut jne
Hallitusta ei kiinnosta tavallisen kansalaisen oleminen ja eläminen. Rahan heittely taivaan tuuliin on huomattavasti innostavampaa.
Ei se hallituksen vika ole että menetit asuntosi vaan se on sun oma vika koska et mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vuokranantajan kämppä.
Niin olet sitä mieltä että meidän muiden tulee maksaa sun asuminen? No varmasti juu, olishan se eri kivaa. Mutta mene itseesi ja häpeä. Ihan oikein että muutat halvempaan, kun et kerran itse pysty omaa asumistasi kerran maksamaan.
Perehtymällä valtion tukipolitiikkaan.
Mieti, jos nuo tukilokit samalla intensiteetillä opiskelisivat jonkun ammatin itselleen