Kiitos hallitus, menetin asuntoni
Leikkaukset iski ja lujaa. Tässä korjataan nyt satoa. Olen kohta asunnoton.
Kommentit (168)
Asunto ei ole mitään "ylellisyyttä" vaan ihmisten perustarve. Jos ihminen ei itse pysty kustantamaan asumista, se on yhteiskunnan tehtävä.
Eli jos sairastuu syöpään niin sairaspäiväraha on tällä hetkellä puolet palkasta ja hallitus leikkaa sitä ensi vuonna.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä "kiitos hallitus" kun itse ollaan niin saamattomia, ettei ole aikomustakaan ottaa vastuuta omasta elämästä ja elää sen mukaan paljonko tulot ovat. Jos on pienituloinen pitää asua vaatimattomammin ja jos elää tuilla pitää asua vielä vaatimattomammin. Yksi huutaa kelataksia toisessa ketjussa kun 72 v. äidillä on 5 km kauppaan ja sinne pitäisi päästä joka päivä Kelataksilla. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja sitten jos ei saa niin "kiitos hallitus".
Hienoa, että sinulla on pitkä ja terve elämä, jossa et missään tilanteessa menetä rahojasi tai elintasoasi. Onnittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä. Elä varojesi mukaan.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa myös julkisella. Oletko jo säästänyt puskurin ettei omistusasunto lähde ulosottovirastolle?
Ansiosidonnainen leikattiin.
Pinnallisia heittoja ja yleistyksiä, mikä lienee taas tämänkin ketjun jankkauksen tarkoitus? Luoda vastakkainasettelua ja epävarmuutta ihmisten mieliin?
Sitäpä sitä, vastakkain asettelua ja yleistä pahoinvointia, pelottelua miten kaikki huomenna joutuu katuojaan. Mä en tajua miksi y LLä pito ei reagoi tähän ihan selvään Pietarista tulevaan toistojaskaan. Samat linkit, samassa järjestyksessä, joka päivä.
Kyllä nuo leikkaukset näkyvät.
Ansiosidonnaisen porrastus tulee syksyllä eli ostoksista vähennetään 200 kuukaudessa.
Asumistuesta lähti 300 euron ansiotulovähennys huhtikuussa ja se katsotaan ihmisillä vuositarkastuksen yhteydessä, osalla se on vasta ensi vuonna eli saa tienata 300 vähemmän kuukaudessa jotta saa asumistukea. Ja tammikuussa tulee varallisuusraja eli saa olla säästöjä tilillä 10000 ja pariskunnalla 20000 eli jos saa asumistukea niin ei voi säästää omistusasuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos sairastuu syöpään niin sairaspäiväraha on tällä hetkellä puolet palkasta ja hallitus leikkaa sitä ensi vuonna.
No tuo on vain ja ainoastaan ok, että omistusasuntoon ei saa tukia, koska se eriarvoistaa köyhiä. Eihän kaikki huonoilla tuloilla elävät saa omistaa oikeastaan mitään.
Sairaspäivära leikkaus tulee tammikuussa ja asumituen varallisuusraja.
Itse olen nyt töissä, mutta ostan pelkkää halpaa ruokaa kaupasta ja saippuaa.
Leikkaan hiukset itse ja eväät töihin.
Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen ja työ on määräaikainen.
Etkä todellakaan ole ainoa. Helvetti on vasta alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on vain ja ainoastaan ok, että omistusasuntoon ei saa tukia, koska se eriarvoistaa köyhiä. Eihän kaikki huonoilla tuloilla elävät saa omistaa oikeastaan mitään.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Ei kannata kitistä, jos perikunnan asunto ei mene kaupaksi tulevaisuudessa.
Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös kerrostalo-osakkeen muuttotappiokaupungista jota ei saa myytyä eikä vuokrattua.
Yli 250 hotellin ja ravintolan ennustetaan menevän konkurssiin tänä vuonna maksuliikenteen perusteella.
Valtio irtisanoo 4000 virkamiestä ensi vuonna.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin, lainat ei ole asumismenoja.
Ei ole hallituksella mitään tekemistä sen kanssa, ettet osaa lainkaan taloudenhallintaa.
Normaali ihminen kyllä tietää, että palkasta maksetaan ensin vuokra ja muut laskut, näillä toimilla ei asunnottomaksi jää.
Välttämättömät uudistukset on tehtävä hyvinvointivaltion turvaamiseksi seuraaville sukupolville.
Kukaan ei ole edes vaivautunut listaamaan montako tuhatta vakituista on päätynyt työttömäksi Hallituksen toimien vuoksi jo
Kyseessä on kymmeniä tuhansia!
Vierailija kirjoitti:
Tuttu on julkisella ja sanoi, että irtisanovat niitä joille on kertynyt 38 lomapäivää, kun tuo uusi potkulaki tulee voimaan.
Saa ottaa uusia töihin vuodeksi ilman perustetta.
Jankuti jankuti.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole edes vaivautunut listaamaan montako tuhatta vakituista on päätynyt työttömäksi Hallituksen toimien vuoksi jo
Kyseessä on kymmeniä tuhansia!
Vaikka kuinka potkitaan päähän........Suomi, maailman onnelisin kansa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi me kustantaisimme sinulle liian kalliin asunnon?
Koska mä haluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt hallituksen toimet alkavat näkyä. Asuntomarkkinat menevät kaaokseen, asunnottomuus ja rikollisuus tulee nousemaan ja moni joutuu muutamaan sukulaisten nurkkiin.
Seuraava päivä on syyskuun 1, kun työttömyysturva heikkenee, jolloin esim soviteltu päiväraha poistuu ja työttömyysturva heikkenee esim monessa koulussa paljon tuntiopettajia, jotka joutuvat jopa maksamaan, kun käyvät töissä ja pitkät työmatkat, kun työmatkojen vähennysoikeutta leikattu ja omavastuuta lisätty, sama kaupanalan ja palvelut.
Lisäksi arvonlisäveron korotus, hinnat nousee entisestään.
Samoin opiskelijat ja moni joutuu lopettamaan opiskelunsa, kun rahaa ei ole.
Ei missään näe kaaosta paitsi ehkä teillä Pietarissa. Tukia on pakko leikata, ja se on ihan hyväkin asia.
Lässynlässyn. Nämä säästöt ovat mitättömän pieni osa valtion budjetissa. Samalla otetaan ennätysmäärä uutta velkaa ja jatketaan rahan haaskaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä älykääpiöitä sikiää? Kaikkein eniten näistä leikkauksista kärsivät omalla ahkeruudellaan itselleen varallisuutta kartuttaneet tavalliset ihmiset - he, joiden rahoilla tämä systeemi pyörii. Mutta heidän oikeutensa saada tarpeen tullen tukia viedään melkein kokonaan. Kelan kanta-asiakkaiden elämä sitä vastoin ei muutu mitenkään.
Millaisissa asunnoissa te köyhät olette asuneet? Jo ennen leikkauksia minä köyhä hain halvimpia asuntoja ja niitä ns. normin mukaisia. Valitettavasti sen jälkeen normin mukaisen asunnon vuokra on noussut kymmenillä euroilla, mutta edelleenkin asunto on kaupaunkiseudun hintatasolla halpa.