marrashaaveet****
avataanpa tämäkin pino, kun onhan meitä haaveilijoita, vaikka salaa taka-alalla nyt moni tuntuukin olevan:)
Täällä tää yönvalvoja taas on... uni ei tule, ja silleen. Tähän alkaa kyllä tottumaan jo. Sais vaan äkkiä päivätöitä niin vakiintus tää rytmi taas normaaliksi edes jollain lailla.
Omasta navasta sitä vaan, että ovista en tosiaan enää pongaile. Eikä kyllä tee mielikään! must tuntuu et mun mieli on sopeutunut siihen että tjot. Mies edelleen halukas tutkituttamaan simot, mutta mä sanoin sille et ei ainakaan mun oloja muuta tulos miksikään, että jos häntä kiinnostaa ni ilman muuta, mutta ei mun takia.
Tänään laskin, kp on 12.
Kommentit (51)
osalle varmaan jo entuudestaan lokakuisista tuttu, mutta kertaan lyhyesti jotain..
olen 26-vuotias ja mieheni on 25 v. meillä on yksi tyttö, joka on synytynyt toukokuussa 2005. asumme hämeessä.kakkosen yrityksen aloitimme tämän vuoden tammikuussa joten nyt on yrityskierto 2 menossa. mutta kuten toiset jo tietääkin, sattuneesta syystä eka kierto ei ollu ihan täysillä yrittämistä ikävien tapahtumien johdosta.
jotenkin alkukierrosta ei jaksanut kirjoitella tänne, vaikka oon lukenut joka päivä teidän juttuja, kuten muuten myös lyylien.. ;)
oon ollu viikon verran nyt tosi järkyssä lentsussakin ja saikulla töistä. ai että harmittaa kun just alotin työn ja heti kipeenä..
nyt vasta hokasin että mullahan menossa jo kp 10!oujee, ovishan voi olla ihan lähipäivinä. viime kierto jäi lyhyeks,vain 25 päivää. mulla ei oo ollu ennen noin lyhyttä kiertoo. 26 on lyhin ja sekin harvemmin. ylensä 28. ja muuten viimekierrossa tunsin niin selvästi oviskipuja kp 15 että aika outoo et 10 päivän päästä alkoi menkat. luulin et aina se noin 14 päivää menkkoihin oviksesta.
noh, oli miten oli, nyt en muista enää mitä piti kelleki kommentoida..
jonkun lääkäri oli ollu aika idiootti, menethän ensi kerralla jollekin toiselle?
ja sit jollain oli tullu haamu testiin kait kp 18? oon samaa mieltä kuin joku muukin että olisitko voinut raskautua jo edellisestä kierrosta? tai sit ovis on ollu tässä kierrossa ajoissa.
noh, ens kerralla lisää!
sannuska kp10/25-28
Toivottavasti saat tosiaan rytmin kuntoon.
Meillä lapsella todella huono rytmi tällä hetkellä. Oli nukkunut eilen tarhassa, eikä sitten suostunut yö- unille, haahuili pitkin ja nukahti vasta klo 01 yöllä. Meilläkin on todella väsynyttä porukkaa, koska ei ollut ensimmäinen yö.
Tämä on ollut nyt syynä, etten oikein jaksa innostua yrityksistä saada sitä pikkuista. Katsotaan nyt sitten, muuttuuko mieli. Joka tapauksessa, menen sinne tutkimuksiin huhtikuussa.
Nyt töihin. Oikein hyvää päivää kaikille.
Taitaapi olla 8/28-30
siirrympä tänne marras haaveisiin. mieluummin olisin kyllä jo siirtynyt odotus puolelle kokonaan. mutta minkäs teet, täti päätti tulla viime yönä, kehtas vielä herättää kesken unien:/
nyt vaan odottelemaan että vuoto loppuu ja uutta yritystä kehiin...
Liitynpä siis minäkin marrashaaveisiin, jos vain sopii. Mies pitkän harkinnan jälkeen lupautui toisen lapsen yrittämiseen. Itse olen asiasta haaveillut vuosia ja tuntuu ihanalta vihdoin jakaa täällä omia tuntemuksiaan (mies tuskin jaksaa niistä kierroista yms paljon innostua ;)
Näyttää tulevan aika kylmä viikko, ehkä sitten vällyjen alla pitää lämmitellä:). No, kiireinen viikko myös tulossa joten saa nähdä jääkö aikaa romantiikalle.
Nyt ei oikeastaan ole aikaa kirjoitella muuta, eikä minulle mitään uutta kuulukaan. Ja taitaahan tuo ovis olla tästä kierrosta jo ohi, joten nyt vain odotellaan. Paitsi että sen verran vähiin yritys on jäänyt etten usko vielä tärppäävän. Sitä paitsi en muutenkaan usko, että meillä ikinä voisi ekalla tärpätä, minusta se olisi aivan liian hyvää tuuria...:)
Uutu, kp 14/n.25
täällä tätä navan kyttäystä ei tosiaan ole harrasteltu liiemmin, verrattuna marras- ja joulukuuhun kun alko menee hulluuden puolelle. Eli ihan hyvä fiilis, tulee jos on tullakseen!! peitot on heilunu ihan kiitettävästi, johtuen kyllä ihan muusta kun raskautumistarkotuksesta;)) se on hieno homma!!
mutta tähän pinoon nyt alan laittamaan jo taas kp:tkin, tyyleihin en.
Eli priscilla kp 13/25-26 yk 4
öitä, palaillaan...
Aura: On ihanaa saada mies mukaan haaveisiin ja tehdä yhdessä niistä totta. Minulla kesti tuon miehen saaminen mukaan toisen yrittämiseen todella pitkään ja pitkään ollaankin jouduttu yrittämään.
uusille tosiaan tervetuloa.
Omaan napaan ei mitään uutta. Ovista tässä odotellaan, mutta saas nähdä, yritänkö sitä bongata. Greippimehua muuten kaupasta hain, onhan se aika kirpeetä, mutta menee janoon ihan hyvin.
Kp 9/28-30
Olipa karu aamu lähteä viemään lasta tarhaan aamulla ja huomata et pakkasta on -30 astetta... Hurrrr... Onneksi on takka lämmin =D
ON: Yritän tässä ovista bongailla ja olenkin ihan kysymysmerkkinä kun oireita on mutta LH näyttää vaan sitkeesti miinusta. Funtsin että kumpaa kuuntelisi, kroppaa vai tikkuja? Kas tässä pulma... Mitäs ootte mieltä? No se gyne on viikon päästä, taidan joutua hormoonikuurille... En kyl yhtään haluaisi =(
Yritetäämpä nyt plussautua emännät tästä kierrosta oikein urakalla =D =D!!!
Eppuliina
kp 19/??
liitympä tänne mukaan.
toivotaan että kukaan meistä ei joutuis enää tekemään pinoa jouluhaaveille, vaan tulis kunnon tärppi kuukausi :)
tänään on harvinaisen iloinen ja reipas fiilis, vaikka eilen masenti aika raskaasti menkkojen takia, ehti olla jo aika varma " plussa-olo" , joten ryminällä tultiin alas pilvilinnoista, :( olis niin ihanaa saada toinenkin lapsi, tytölläkin on jo kova hinku päästä isosiskoksi.
mies oli ihanaakin ihanampi kun tulin töistä kotiin. Pöydässä odotti pinoja vasta paistettuja lettuja, joiden kanssa oli kermavaaahtoa ja jätskiä, ai että oli muuten hyvää! nami :) (oli muuten eka kerta kun mies teki lettutaikinan) Kahvin kanssa oli sitten tarjolla suklaamunkkia (mun suurta herkkua) ja kaiken kruunasi kimppu tulppaneja, meinas tulla tippa linssiin, olikokonaisuudessaan niin ihana yllätys! ja kaiken tän teki mies joka väittää ettei oo tippaakaan romanttinen.
tässä pari runoa, jos ne vaikka houkuttelis vauvoja alulle...
laulu syntymättömälle lapselle
Missä sinä olet? Meillä on sinua ikävä.
Eikö sinuakin palele, etkö tahtoisi lämpöiseen syliin?
Olemme odottaneet jo kauan,
matkasi taitaa olla pitkä, kun et vielä ole tullut perille.
antaisit edes pienen merkin,
josta tietäisimme sinun päässen jo vähän lähemmäs,
että kasvaisit äitisi kohdussa, niin ikävämme hiukan helpottaisi,
kunnes synnyt isäsi syliin, äitisi rinnalle.
tulisit siemenestä,
täyttäisit kohtuni.
poistaisit ikävän,
antaisit toivoa.
Sylini on tyhjä,
mahtuisit siihe.
antaisin rakkautta,
tiedäthän sen.
iloista päivän jatkoa kaikilli, täytyy poistua tästä pikkuhiljaa
-ebba-
Tervehdys vaan kaikille tasapuolisesti!
Tämä kuumeilun riivaama eukko on tässä yrittänyt ottaa vähän etäisyysstä tähän palstaan ja siten saada pätään vähän seesteisemmäksi. Ihan kohtalaisesti olen siinä hommassa onnistunutkin ja nyt kun kierto rupeaa olemaan puolesa välissä niin " uskallan" antaa itselleni luvan vähän akivoitua!
Tämän porukan jutuista olen siis aivan pihalla, mutta varrotkaas pari päivää että pääsen kärryille!
(.) Taisi olla oilin vuoro vierailla eilen, kun limat oli vahvat ja nippailut aikamoiset. Peitot on pöllytelty viikon aikana niin tiuhaan tahtiin että yhtään pölypunkkia ei varmaan löydy enää vaikka kuinka etsisi... :) Tänään jos vielä lämpimikseen pöllyttäisi, niin tämän kierron osalta tehtävissä oleva olisi tehty. Toki pöllyttelyä jatketaan kun siltä tuntuu loppukierronkin aikana... ;)
-Rimpe- kp 12/n26 (jopas on päivät kuluneet nopeasti)
Rimpe: totta on, että puoliväli kun ohittuu ni taas alkaa kummasti aktivoitumaan tämä kirjottelu tänne päin... oireita en ole kyllä pohdiskellu just ollenkaan, että tulloo mitä tulloo!!!!
tänään on ollu kaikinpuolin huono päivä... itkettää ja v i t u ttaa:((((
Tervehdys kaikille marrasmuruille, täällä ollaan jälleen. Aikaa on kulunut kivasti ja mieli on jo parempi. Uusia tuulia odotellessa, omaa napaa:
kp 14/31 lämmöt 35,9c kk:korkealla, pehmeä, avoin :DD
Ovulaation pitäisi iskeä maanantaille tai jo viikonlopulle, hassua miten ihminen odottaa alapäästään jotain venyvää pihalle x)
Simppoja on kyllä rääkätty ahkerasti jo nyt, aamullakin kokivat yöpaitakuoleman ressukat kun piti tehdä aamiaista yhdeksäksi kouluun menevälle lapselle :D Toivotaan että tällä kertaa olisi parempi tuuri ja mamselli löytäisi sopivan paikan mihin perustaa leirinsä. Mitenkäs muilla menee, mä olen jo innoissani uudesta yrityksestä. Ainoa vaan että pari viikkoa sitten tilaamani ovistestit ei ole vieläkään saapuneet vaikka olen ne jo maksanut :EE jos ne ei tule huomennakaan niin on jo myöhäistä ja sitten vaadin rahani takaisin jos vaikka sattuikin tärppäämään ilman tikutuksia. Pälä pälä pälä ompas tällä tättärällä asiaa :D
Menenpä kahvin keittoon ja tuijottelemaan kuurankukkia keittiön ikkunassa <3
Mukavaa päivänjatkoa kaikille :)
Kun en tosiaankaan usko, että tässä kierossa on tärpännyt, mahdollisuudet on niiiiiiiin pienet että.
Menkat alkavat näillänäkymin huomenna. Katsellaan.
Onko tästä maraskuula tuhisian tahtovista tehty jo esittely listaa?
Voisin tehdä sen mikäli selaista ei vielä ole.
Sydämellisesti teretulemast Rölli, ja mun mielestä ei ole tehty esittelyjä, joten olet kiltti jos sellasen viisti rustata:))
Lastwish: Kiva kuulla sinusta pitkään aikaan, olenkin usein miettinyt mitä sulle kuuluu... kiva kun tulit siis,hali:)
priscilla 14/25-26
ps. tänään ei veeituta niin paljon enää, yes!!
vai onko jotain muita ehdotuksia joka voisi sitten mahdollisesti jatkaa mahdollisesti s-posti listana?
Ja jos ei tässä kierrossa tärppää, niin otetaan seuraavaksi nimeksi Joululahjat! Toivottavasti kaikille onnistaa tällä kertaa.
Itsellä on menossa nyt kp 27/28, mutta aloitimme vasta viikko sitten, joten suosiolla odotan parin viikon päähän. Eka sai alkunsa kerrasta ja tätä toista aloitetaan nyt. Tietysti toivon, että sekin saisi alkunsa saman tein, mutta esikoisen syntymästä on jo 5 vuotta ja oma ikäkin alkaa painaa, joten saas kattoa miten kauan täällä kanssanne haaveilen. Voi mennä kauankin.
Haaveillut olen jo monta vuotta, mutta mies vaati pidemmän ajan tottuakseen ajatukseen toisesta lapsesta. Syy lienee (tai yksi niistä), että synnytykseni oli melko vaikea ja miehelle jäi siitä suurempi pelko kuin mulle. Pelkää, että jää yksin kahden lapsen kanssa, jos mulle käy huonosti. Onko teillä muilla samanlaisia kokemuksia, että miehelle olisi synnytys ollut rankempi juttu kuin teille itselle?
Mutta nyt vihdoin päästimme haaveluista myös tekemisen puolelle. Tämä tuntuu itselle jo pieneltä voitolta, vaikka ei ihan heti tärppäisikään.
Onkohan täällä tuttuja enää? Pidin kierron yritystaukoa leikkauksen takia ja nyt alkaa lääkekuurit olla lopuillaan ja oviskin ilmeisesti ihan muutaman päivän sisään, joten yritys taas alkakoon.
Marrashaaveet tai vaikka Marrasmurut sopii minusta nimeksi. Haaveiden nimellä tässä vissin olette jo kirjoitelleetkin.
Viime menkat oli minulla kummat, kun osuivat juuri leikkauspäivälle niin alkoivat ja loppuivat ja tulivat sitten vasta parin päivän päästä. Taisi kovat lääkkeet tehdä tepposensa. Saapa siis nähdä tuleeko kunnon ovistakaan tässä kierrossa. Lämpöjen mittauksenkin olen taas laiskasti aloitellut, minähän noita käyriä piirrän yms. Saa käydä kurkkimassa: http://koralli.page.tl/ Varsinkin jos on tuossa asiassa hengenheimolaisia.
Eipä tässä kummempia, peiton pöllytykset pitäisi aloittaa mitä pikimmiten, on vain leikkauksen jälkeen ollut sellainen olo, ettei huvita, mutta nyt alkaa ovis olla ovella, joten pitäisi nyt ruveta fiilistelemään, ettei mene ohi. Personamonitori on käytössä mulla, mutta taitaa mennä ovis Personalta ohi tässä kuussa, kun ne menkat oli niin oudot. Monitori on jo pyytänyt yli puolet tämän kuun testitikuista, ja epäilen että voi mennä pian ovis ohi kun aloitti tikkujen pyytämisen liian aikaisin. No, eiköhän tässä jo ovis muutenki osata tunnistaa, limoista ja sitten jälkikäteen lämmöistä. Tärppiä ei vaan ole kuukausien saatossa tullut. :/ Saisi jo tulla..
Kun viime kierto ei ollut yritystä niin tämä on kait nyt sitten 7. varsinainen yrityskierto, jos oikein laskin. Kesästä asti yritelty, *huokaus* Esikoinen täytti just 3 v, joten väkisinkin on tulossa 4 vuotta ikäeroksi. No tulkoot vaikka enemmänki kunhan joskus ees tärppäis.
Iloista loppuviikkoa kaikille!
Koralli73 kp 11/24-30 yk7
elikkäs siis pillerit jätin pois heti vuoden alussa,viimeiset pilleri menkat alko 4.1... siitä sitten hyvällä alulla ja mielellä et heti tärppää...
vaan täti tuli viikonloppuna kylään...eli kiertokin vielä ainakin säännöllinen, täytyy sanoo et pettymys oli aika suuri. nyt siis meneillään 6/31 jos oikein laskin...
tärppiä kovasti odotellaan...vaikka toisaalta mieli tekis odottaa, ois hienoa saada vauva heti vuoden vaihteen jälkeen ;) mut taitaa olla et kun ehkäisyä ei käytetä niin tärppää aiemmin, kun tuota yritystä ainakin on...
tuttuja nimiä pisti silmään... ei muutakuin hommiin vaan, kyllä me itsemme " paksuksi" saadaan ;) ja sitten päästääkin jo valittelemaan odotus puolelle niitä iän kaikkisia vaivoja mitä se mukanaan tuopi ;D
kaunista kevättä ja onnea yritykseen
tearangel 6/31
tervetuloa tearangel, joukkoon vaan tummaan...
Tänään olis sit kierron 15.pvä. Alkaa loppuviimoset pari vkoa jännättävää... mul on ihan hyvä ja rauhallinen olo. Ovista en oo pongannu, ihan niinku en koskaan! mul ei ole mitään ovisoireita:) toivottavasti oli ja simot kohillaan...
nyt mä alan kattoo telkkaa... palailen taas kun herään....
priscilla 15/25-26 yk.4
Olipa tosiaan -ebba-lla ollut aika ihme lääkäri! Ei kyl kovin normaalilta kuulosta noi kivut..Kaikenlaiset sille alalle meneekin.
Galluppia oli ollut..
Esikkoa odottaessa keksittiin miehen kans sekä pojalle että tytölle nimivaihtoehtoja. Yksi löytyi molempia, jonka kumpikin kelpuutti:) Ja kun tuli tyttö niin se pojan nimi jäi sit käyttämättä..Joten jos täs joskus raskaaksi tullaan ja tyttö tulee niin se on taas mietittävä uus nimi. Ja jos tulee poika, niin sit pitää kattoo käviskö se jo keksitty nimi, jos siis tulokas on nimen näkönen:)
Eipä muuta..Vissiin telkkaa kahtomaan vie taas tie:)
Milenna