Kerrostalo yksiön sähkölasku
Hei!
Olen muuttamassa ensimmäistä kertaa omilleni, joten kaikki asiat tulevat olemaan sen osalta uusia. En osaa yhtään sanoa millainen sähkösopimus kannattaisi tehdä. Koska muutan opiskelujen perässä tulen todennäköisesti asumaan kesät kotona, jolloin asunnossani ei sähköä kulu, sillä täältä saisin kesätöitä vanhasta tutusta paikasta.
Kysymys kuuluukin minkälaisia sähkölasluja teillä on tullut, nimenomaan laskuja ilman sähkönsiirtoa. Minkälainen sopimus teillä on, mikä on sähkön kiinteä hinta ja minkä kokoinen asunto, montako sähköä on kuluttamassa.
Näin osaisin vähän hahmottaa mitä sähkö voisi mahdollisesti tulla maksamaan jos kiinteänkin esimerkiksi ottaisin.
Kommentit (87)
Pörssisähkö on keskimäärin halvin.
Ei sähkölasku ole iso,viis euroa kuukaudessa + verot, mutta sulta menee keskimäärin 20 euroa sähkönsiirtomaksua kuukautta kohti. Sitä toimittajaa et voi kilpailuttaa vaan joudut ottamaan sen, kenen langat sun kämppääsi sähköä toimittaa.
Suuri osa pikkukämpän laskusta on sitä siirtomaksua, joten ei niissä suuria eroja ole.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloyksiön normaali sähkölasku on kaikkinensa 10-15e/kk ainakin minulla täällä Helsingissä, ihan sama onko määräaikainen vai jatkuva sopimus. En kehota tarttumaan huijarifirmojen tarjouksiin.
Tämä! Minulla on tuo 10€, ja olen tehnyt ihan paikallisen sähköyhtiön kanssa sopimuksen, ja ollut siellä aina. Kerrostalossa sähkönkulutus ei ole suurta.
Pörssisähkö ja katso firma, joka tarjoaa ilman kuukausimaksuja. Sitten vaihdat, kun tarjous loppuu. Mulla menee noin 80-100kWh kuukaudessa. Käyttänyt paljon kuivausrumpuakin. Ja pyykkiä pesen, kun opiskeleva lapsi usein vierailee ja tuo pyykkinsä. Saunaa en lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sähkölasku ole iso,viis euroa kuukaudessa + verot, mutta sulta menee keskimäärin 20 euroa sähkönsiirtomaksua kuukautta kohti. Sitä toimittajaa et voi kilpailuttaa vaan joudut ottamaan sen, kenen langat sun kämppääsi sähköä toimittaa.
Riippuu milloin otettu sopimus. Mulla on loppukesän 2022 halvin eli aika paljon enemmän kuukaudessa. Minun sopimus on kuitenkin halpa ja edullisempi kuin mitä nykyään tarjoavat. Laskureiden perusteella ei enää halvemmalla saa, kun tulee ties mitä lisämaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö ja katso firma, joka tarjoaa ilman kuukausimaksuja. Sitten vaihdat, kun tarjous loppuu. Mulla menee noin 80-100kWh kuukaudessa. Käyttänyt paljon kuivausrumpuakin. Ja pyykkiä pesen, kun opiskeleva lapsi usein vierailee ja tuo pyykkinsä. Saunaa en lämmitä.
Miksi joku opiskelija tarvii pörssisähköä? Koneet voi ladata kirjastossa tai koululla.
Pörssisähköllä kolmen kuukauden lasku siirtoineen on nelisenkymppiä, joskus hieman yli, joskus hieman alle. Pyykkikone ei pyöri, eikä uunia käytetä superkalliina päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloyksiön normaali sähkölasku on kaikkinensa 10-15e/kk ainakin minulla täällä Helsingissä, ihan sama onko määräaikainen vai jatkuva sopimus. En kehota tarttumaan huijarifirmojen tarjouksiin.
Itselläni taas on 15-25 koska porssisahko. Talvella kalliimpaa. Siihen päälle samanhintainen siirto.
Toistaseks voimassaoleva sopimus jossa hintaa tarkistetaan 3kk välein, on ollut keskimäärin 20e kuussa. Lattialämmitys kylpyhuoneessa suurin sähkösyöppö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu milloin otettu sopimus. Mulla on loppukesän 2022 halvin eli aika paljon enemmän kuukaudessa. Minun sopimus on kuitenkin halpa ja edullisempi kuin mitä nykyään tarjoavat. Laskureiden perusteella ei enää halvemmalla saa, kun tulee ties mitä lisämaksuja.
No siirtomaksuun et voi vaikuttaa olet koska tahansa ottanut. Mulla Elenialla taitaa olla siirto perusmaksuineen 22e tms kuukaudessa. Sähköenergian kulutus noin 4-5e.
Käytätkö paljon uunia?
Pesetkö joka päivä vaatteita?
Onko jääkaappipakastin vanha?
Pelaatko pöytäkoneella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku opiskelija tarvii pörssisähköä? Koneet voi ladata kirjastossa tai koululla.
Lataavat ne kahvilassa istuen tuntikausia yhden lattekahvin hinnalla.
Itsellä yksiössä 30 % sähköstä kuluu yöllä eli jääkaappipakastin kuluttaa puolet kaikesta sähköstä.
Meillä menee kahdelta hengeltä kolmiossa sähköenergiaan 10€/kk ja siirtoon 15€
Joku 20€/kk lienee hyvä varata yksiössä. Meillä siis kiinteäsähkön hinta 8snt/kwh + siirto.
Sanoisiin että pörssisähkö opiskelijalle! ei missään nimessä näitä kk hinnoiteltuja muka edullisia opiskelijasähköjä. Ne on tyyliin 15€/kk +siirto
Kantaisin suurempaa huolta vesilaskusta, jos on mittariperusteinen. Päivittäin suihkussa käyvällä ja paljon pissaavalla nousee 30 e kk.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloyksiö on yhdyssana.
Ei saa kiusata, ap on varmaan lukee varmaan suomea yliopistossa.