Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisilla ei ole keskustelutaitoja

Vierailija
05.08.2024 |

Ei oikein olla kiinnostuneita muitten asioista, vain niistä omistaan. Ei kysellä toiselta mitään tarkentavia kysymyksiä tämän sanomiin asioihin, ja lähinnä kerrotaan vaan niitä omia asioita. Itse en ainakaan saa tuollaisesta juttelusta kuin ärsyyntyneen olon.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen tavannut useamman suomalaisen, jotka ovat kysyneet tarkentavia kysymyksiä. Kysyn itsekin, jos haluan tietää enemmän. Mutta sellaisten ihmisten kanssa keskustelu on raskasta, jotka puhuvat todella vähän ja joutuu kysymään lisäkysymyksiä, että saa edes perusasiat kuulla. Esimerkiksi, jos joku kertoo vaikka käyneensä viime viikolla Roomassa, mutta ei kerro yhtään mitään muuta ilman haastattelua. En halua olla toimittaja, jos en tee toimittajan työtä omasta halustani.

Vierailija
42/46 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mikään juuri suomalaisten yleinen vika ole, vaan ihmisten yleinen vika. Harva ihminen on hyvä keskustelija, koska harva ihminen on aidosti utelias, kantaaottava ja osaa kuunnella sekä ymmärtää toista. Useimmilla juurikin tarve vain selostaa, tiedottaa ja julistaa omia asioitaan ilman kunnon vuorovaikutusta. Tai sitten vain kyslevät ja kyselevät ja kyselevät, koska eivät aidosti ymmärrä miten keskustelun rytmiä, vaan lähinnä esittävät vain kiinnostunutta.

Hyvät keskustelijat menestyvät deittielämässäkin, vaikka eivät olisi aina komeimpia/kauniimpia, koska oikeasti hyvät keskustelijat ovat harvinaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä tämä, vaan sellaiset ihmiset jotka eivät kestä muiden mielipiteitä. Näitä on tämä maa täynnä. Esimerkki keskustelusta, jota olen itse ollut todistamassa :

”Työkaverin tyttö pelaa lätkää ja koko hänen perheensä on lätkähulluja. en tykkää itse jääkiekosta ja jääkiekkokulttuurista, mutta makunsa kullakin.”

”OOTKO JOKU H*NTTARI KYLLÄ TOSIMIES ON LÄTKÄMIES JA JÄÄKIEKKO ON AINOA OIKEA URHEILULAJI. JA MEIDÄNKIN VEETIEEMELISTÄ (2 v) TULEE AIKUISENA ÄNÄRITÄHTI JA NAISTENMIES. JA NAISTEN JÄÄKIEKKO EI OLE URHEILUA AKAT PYSYKÖÖT KOTONA”

Vierailija
44/46 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en keskustele edes omista asioistani.

Vierailija
45/46 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ärsytä tämä, vaan sellaiset ihmiset jotka eivät kestä muiden mielipiteitä. Näitä on tämä maa täynnä. Esimerkki keskustelusta, jota olen itse ollut todistamassa :

”Työkaverin tyttö pelaa lätkää ja koko hänen perheensä on lätkähulluja. en tykkää itse jääkiekosta ja jääkiekkokulttuurista, mutta makunsa kullakin.”

”OOTKO JOKU H*NTTARI KYLLÄ TOSIMIES ON LÄTKÄMIES JA JÄÄKIEKKO ON AINOA OIKEA URHEILULAJI. JA MEIDÄNKIN VEETIEEMELISTÄ (2 v) TULEE AIKUISENA ÄNÄRITÄHTI JA NAISTENMIES. JA NAISTEN JÄÄKIEKKO EI OLE URHEILUA AKAT PYSYKÖÖT KOTONA”

Tai joku ei kestä sitä, että jonkun toisen lempiväri on eri kuin itsellä. Tätä on paljon.

Vierailija
46/46 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai joku ei kestä sitä, että jonkun toisen lempiväri on eri kuin itsellä. Tätä on paljon.

Ai muillakin kuin lapsilla?