Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein temutat, ja kauanko kestää kun kamat tulee?

Vierailija
04.08.2024 |

Minä nykyään melkein kerran kuussa. Viimeksi sain tavarat viikossa Matkahuollon automaattiin.

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ymmärrä, mitä ihmiset sieltä Temusta oikein tilaa. Kyllä jos tarvii jonkun muutaman euron jutun (joku kaapeli, tai liitin tai jotain), niin suuntaan lähimpään halpakrääsäkauppaan ja haen sen. Oon valmis sen pari euroa maksamaan enemmän siitä ilosta, että saan tuotteen heti, voin vaihtaa/palauttaa sen, jos se onkin vääränlainen ja pystyn ihan itse hypistelemään ja tutkimaan tuotetta ennen ostoa.

Sitten jos kyse on jostain isommasta ja kalliimmasta asiasta, niin haluan todellakin, että tuote on laadukas ja minulla on kaikki kuluttajalle kuuluva turva ostoksessa. Ikinä en jostain kiinankaupasta ostaisi mitään, missä pannaan töpseli seinään tai mikä on kosketuksissa minun kehoni kanssa.

Ruokaa Temusta ei onneksi saa(?), joten mitä se kaikki tavara oikein on, mitä oikein "joka viikko" sieltä tilataan?

Vierailija
142/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temuketjujen aloittajat ihan itse antaa ilmaista mainostusta temulle ja muistuttaa ihmisiä koko ajan temusta. Ensimmäinen keksitty kommentti aina ylistää Temua ja lopuissa haukutaan niin ettei normaalia keskustelua voi aiheesta käydä. Miksi pelaatte Kiinan pussiin ja nostatte itse temua koko ajan pinnalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ainakin tilaavat. Jos ei ole sopiva, niin roskiin.

Vierailija
144/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tuotteitahan on testattu. Suurin osa testatuista myrkyllisistä ainesosista.

Oliko linkkiä tähän testaukseen?

Myöhemmin selvisi että kaikki oli ihan EU:n määräysten mukaisia.

Niistä on kerrottu uutisissa ja TV:n asiaohjelmissa.

Vierailija
145/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä nousee kahdeksan lentokonetta tuomaan temutavaraa Eurooppaan. Se on melkoinen juttu ilmastolle. Varsinkin, kun valtaosa tavaroista päätyy roskiin.

Vierailija
146/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä nousee kahdeksan lentokonetta tuomaan temutavaraa Eurooppaan. Se on melkoinen juttu ilmastolle. Varsinkin, kun valtaosa tavaroista päätyy roskiin.

On todella pieni määrä,

verrattuna kokonaismäärään.

Ja valtaosa on vain että ihmisiä siirretään jonnekkin ja viikon päästä takaisin. Täysin järjetöntä.

Vierailija
147/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tilaa tai tue lapsityövoimalla valmistettua halpaa krääsää.

Mö tilasin just sporttirintaliivejä ja pillun asentoa korjaavia pohjallisia. Mikä siinä on sellaista krääsää, että jos ostan ne 6 x kalliimmalla Suomesta, niin ne muuttuu ihan järkeviksi hankinnoiksi?

Vierailija
148/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temuketjujen aloittajat ihan itse antaa ilmaista mainostusta temulle ja muistuttaa ihmisiä koko ajan temusta. Ensimmäinen keksitty kommentti aina ylistää Temua ja lopuissa haukutaan niin ettei normaalia keskustelua voi aiheesta käydä. Miksi pelaatte Kiinan pussiin ja nostatte itse temua koko ajan pinnalle?

Siksi kun ne on köyhiä ja tyhmiä ja ansaitsevat paskaisen lopun.

Vierailija
149/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on pyrkimys päästä eroon kaatopaikkatasoisesta romusta eikä missään tapauksessa hankkia sellaista lisää kotiiini. Eli ei, en todellakaan tilaa temusta tai muista vastaavista yhtään mitään.

Tilaan ensisijaisesti AINA ulkomailta. En suosi mitään ryöstöhintaisia kotimaisia tuotteita!!!! Kyllähän minä idiootti olen, mutta minkäs teet!!!

Vierailija
150/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kamaa sieltä oikein ostellaan? Jotain piikitettävää tai nokkaan nuuhkaistavaa? Ihan viihdekäyttöähän minä vain tarkoitan.

Vierailija
151/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne tehdään, samaa romua löytyy prisman hyllyiltä, made in china paskaa hyllyt notkuu. Mitä halvemmalla tehdään, sen paremmat rahat siitä saadaan 

.Eipä löydy kaupan hyllyiltä läheskään kaikkea,mitä siellä myydään

Vierailija
152/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi en yhtään mutta heti kun alv nousee alan temuttamaan lähes kaiken minkä vaan suinkin voin.

Vierailija
153/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ns. hyvä ja luotettava firma teettää idässä tuotteensa.

Vierailija
154/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten etelänmatkoista puhumattakaan.

Vierailija
155/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yleensä paras on https://www.amazon.de  siellä on helppo maksaa (muutaman tilauksen jälkeen ei tule mitään varmistuskyselyjä), toimitusaika on yleensä luokkaa 5-10 vrk ja on ilmainen jos ostaa yli 100e (kaikkien pikkufirmojen tuotteet eivät sisälly tuohon 100e rajaan, niiden toimitus maksaa erikseen).  Sivut toimivat hyvin (kielet: eng, de, ym.) valtavasti tavaraa. Palautus- ja vaihto-oikeus on ja se toimii sujuvasti kuluitta. Tietenkin siellä on myös paljon sellaista jota https://www.aliexpress.com/ myy halvemmalla, mutta sieltä toimitus kestää kuukauden tai yli (tai vaihtoehtoisesti on erittäin kallis DHL)

Vierailija
156/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon ihmisestä kertoo jos temusta tilaa

Vierailija
157/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon ihmisestä kertoo jos temusta tilaa

Varmasti enemmän kuin sinun mölähdyksesi.

Vierailija
158/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita tuotteitahan on testattu. Suurin osa testatuista myrkyllisistä ainesosista.

No? Kertooko tarina ja onko suomalaisten jälkeenmyyjuen samat tuotteet nyös testattu? Ei kerro! Jätetään taas olennaisia asioita pois ja rakennetaan propaganda-tarinoita suojallekseen omia/kotimaisia välikäsiä.

tässä esim h&m greenwashing skandaali viime vuodelta: https://www.thesustainablefashionforum.com/pages/hm-is-being-sued-for-m…

ei nämä ns lännen toimittajat/myyjät ole sen kummoisempia kun nuo idän, mistä kuitenkin kaikki tavarat loppupeleissä tulee

Vierailija
159/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä temutan ehkä kerran kuussa ja paketit tulee budbee-automaattiin. Paketit tulee alle kahdessa viikossa. Nyt oon ajatellu pitää taukoa koska ostelen sieltä ihan liikaa.

Vierailija
160/168 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteita ainakin tilaavat. Jos ei ole sopiva, niin roskiin.

En heitä roskiin. Jos vaate ei oo sopiva, annan kaverille tai myyn Vintedissä parilla eurolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan