Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko aloittaa työt johon pitäisi herätä klo 7.00 kun mulla on viivästynyt unirytmi ja saan unta vasta 2.00 maissa?

Vierailija
04.08.2024 |

Olen koittanut korjata tuota viivästynyttä unirytmiä jo vuosia mutta en saa unta ennen tuota koskaan. Niin mietin kannattaako ottaa tuollainen työ vastaan...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa kokemuksesta, että ei kannata mennä tuollaiseen työhön. Viikon pari ekaa päivää vielä onnistuu, mutta sitten univelka kasvaa liian suureksi. Ensinnäkin, olo on todella kaamea koko päivän. Toiseksi työ ei suju, kun pää ja kroppa eivät toimi. Kolmanneksi alat vihata koko olemassaoloasi, lopulta.

Vierailija
42/51 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä korjaa älä huoli. Tyypillistä teineillä ja opiskelijoilla, valvoin minäkin nuorempana 2-3 aamulla vaikka töitä aamulla klo 9. Nykyisin 40+ ja tuskin jaksan 23 asti valvoa, mutta pakko on tai herään neljältä. 23-06 saan just nukuttua 7h mikä riittää.

Nuorena juhlittii, ei alkoholin kanssa, pizään yöhön ja aamulla täihin, ei se unirytmiä sekoittanut. Myöhemmin tuntui vaikealta mennä liian vähän nukkuneena töihin.

Minulla on todettu krooninen unettomuus ja saan oman tarpeeni mukaan zopikloonia, mutta varottava, ettei se tee aamulla pöpperöiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ohjeet millä muutuin iltakukkujasta klo 6.30 herääjäksi:

säännöllinen liikunta

säännöllinen ruoka klo 17-18 illallinen ja iltapala 21

suihku ja hampaanpesu aina samassa järjestyksessä.

Vierailija
44/51 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö homeoffice ole vapaata työtä. Aamulla nukkuu ja yöllä tekee töitä. Helpompaa.

Vierailija
45/51 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilääkärin ohje YLEllä. Tärkeintä on säännöllinen ja varhainen herääminen myös viikonloppuisin ja lomalla, silloin illalla nukuttaa. Toimii. Jos nukkuu 10.00, voi olla varma, ettei 2.00 vielä nukuta.

Vierailija
46/51 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole vastaava rytmi kääntynyt 25 vuodessa työelämää. Olen valinnut kaksivuorotyön, jossa saan itse valita vuoroni. Teen kuukaudessa vain 5-7 aamuvuoroa. Tämä toki onnistuu vain koska ei ole pieniä lapsia. Silti joudun välillä kääntämään rytmin lääkkeillä. Ei minua ne epäsäännöllisesti käytettyinä haittaa, ei ole tullut eteen mitään haittavaikutuksia. 

Vierailija
47/51 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ja millä tavoin olet pyrkinyt korjaamaan? 

Nostamalla työttömyyskorvauksia, koska hän yrittää sopeutua aamuherätyksiin ja hankkii työpaikan vasta sitten kun on tottunut 

Vierailija
48/51 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luonnollinen unirytmi on aamu-uni ja illan kukkuminen. Kyllä se väkisin kääntyy, kun on säännöllinen unirytmi. Kukaan ei jaksa kauaa väkisin keikkua yöllä hereillä parin tunnin yöunilla. 

Päiväunet on ne, jotka sotkee unirytmin, joten aina kun iltapäivällä alkaa nukuttamaan, niin lähdet vaikka ulos kävelemään 

On toiminut itselläni. Kesälomalla rytmi tuppaa aina kääntymään takaisin, mutta kun siihen kerran on päässyt sisään ei se loman jälkeen enää juuri viikkoa kauempaa kestä. Säännöllinen työaika on paras unirytmin kääntäjä  

Vierailija
49/51 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onnistuu, kun nukun heti töiden jälkeen ns. yöunet. 

Vierailija
50/51 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jaksat, jos olet noin virkeä että työpäivän jälkeen uni tulee vasta klo 2...

Vierailija
51/51 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin mielelläni ns.tehdastöitä mutta niissä ollaan todella nihkeitä joustamaan vuoroissa. Itse tekisin mielelläni pelkkää iltavuoroa mutta ei onnistu. Yleensä pitäisi tehdä sitä aamuakin. Tein muutaman vuoden kahta vuoroa ja se oli yhtä tuskaa. En vaan millään tottunut aikaisiin aamuihin. Muutenkin vuorotyö tuntui vaikealta. Olin koko ajan väsynyt. Sitten tein vuoden pelkkää iltaa ja ai että tykkäsin. Ikinä en ole nukkunut niin hyvin.

Ymmärrän ettei siitä mitään tulisi jos kaikki alkais vaatimaan omia vuoroja mutta aiemmissa töissä iltavuorot ovat olleet niitä joista porukka ei tykkää, etenkin perheelliset. 

Uskon että ihmiset jaksais duunarihommissa paremmin ja työntekijöitäkin olisi helpompi saada jos työvuoroissa olisi edes jonkinlaista joustoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä