Miten kertoa miehen vanhemmille että heille syntyy uusi lapsenlapsi?
Mieheni kuoli keväällä yllättäen, meillä oli silloin 1-vuotias lapsi. Muutama viikko miehen kuoleman jälkeen huomasin olevani raskaana. En tietenkään aluksi kertonut kenellekään, koska raskaus oli sen verran alussa ja mietin mitä teen. Aluksi päätin etten kerro mitään ennen hautajaisia, mutta nyt en ole kertonut vieläkään. Omille vanhemmilleni ja sisaruksilleni kerroin juhannuksen aikoihin, la on joulukuussa. En vaan tiedä miten voisin kertoa, vaikka raskauden piilottaminenkin alkaa olla jo aika vaikeaa. Pelkään miten he reagoivat.
Kommentit (106)
Joten miksi pitäisi kertoa isovanhemmille uudesta lapsenlapsesta kun ei heitä kiinnosta ensimmäinenkään?
Missä sanottiin, ettei kiinnosta? Kai sinäkin sen verran tajuat, että surun keskellä ei tuosta vaan lähdetä kyläilemään. Etkä myöskään tiedä, kuinka pitkä välimatka on. Utsjoelta Hankoon ei ihan viikottain mennä. Noin esimerkiksi. Nykytekniikalla on helppo olla yhteydessä ja kiinnostunut ilman, että mennään konkreettisesti paikan päälle.
Kyllä se aika paljon kysymyksiä lapsen isyydestä herättäisi, jos olisi pimitetty raskautta näinkin pitkään. Itse ainakin ajattelen, että pimittämiseen ei ole mitään syytä, jos lapsi todella on näiden appivanhempien pojan. Mitä pidempään asia pidät piilossa, sitä suuremmalla todenäköisyydellä kyseenalaistetaan, onko se edes heidän lapsenlapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen raskaana"
Ei kai se tuon kummempaa vaadi.
Kyllä vaatii. Nimittäin juurikin tiedon siitä, että vauvan isä on heidän edesmennyt poikansa.
Muutoin ei osaisi edes olettaa näin olevan.
Oletat siis automaattisesti, että ap on hypännyt toisen miehen petiin välittömästi miehensä kuoleman jälkeen? Ei kovin terve olettama.
Huhhuh.... Kannattaa avoliitossa ruveta lisääntymään.... Ei ole samat oikeudet, eikä syntyvän lapsen isyys ole mitenkään selvä, pitää tehdä DNA-testi. Leskeneläkkeettäkin jäit tyhmyyttäsi.
Kaikkea sitä. Tietysti kerrot isovanhemmille, etkä venytä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika paljon kysymyksiä lapsen isyydestä herättäisi, jos olisi pimitetty raskautta näinkin pitkään. Itse ainakin ajattelen, että pimittämiseen ei ole mitään syytä, jos lapsi todella on näiden appivanhempien pojan. Mitä pidempään asia pidät piilossa, sitä suuremmalla todenäköisyydellä kyseenalaistetaan, onko se edes heidän lapsenlapsensa.
En nyt puhuisi pimittämisestä. Itsellänikin on laskettu aika joulukuussa, nyt 22. raskausviikko. Sukulaisille kerroimme nyt kesäloman aikana heinäkuussa.
Tosi asia on se, että olet raskaana ja siitä pitää kertoa. Esim kivasti muotoiltu viesti asiasta ei varmaan ole liikaa vaadittu. Se miten muut siihen reagoivat tai ovat reagoimatta, ei tietääkseni ole sinun vastuullasi. Kukin vastaa itse omista tunnetiloistaan.
Ei kannata loukkaantua vaikka vaatisivat esim dna-testiä, sillä lapsi tulee aikaan perimään heidät.
Lapsellinen, uskomattoman typerä trolli aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Tosi asia on se, että olet raskaana ja siitä pitää kertoa. Esim kivasti muotoiltu viesti asiasta ei varmaan ole liikaa vaadittu. Se miten muut siihen reagoivat tai ovat reagoimatta, ei tietääkseni ole sinun vastuullasi. Kukin vastaa itse omista tunnetiloistaan.
Ei kannata loukkaantua vaikka vaatisivat esim dna-testiä, sillä lapsi tulee aikaan perimään heidät.
Eipä isovanhemmilla ole mitään oikeutta vaatia mitään dna-testiä jos ja kun lapsi on juridisesti isänsä lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs jos lapsi tai molemmatkin lapset olisi saatu aikaan luovutetuilla sukusoluilla? Tällainen asiakaan ei isovanhemmille kuulu.
Jos alkavat ilkeäksi kun saavat aikanaan kuulla niin ei kannata tuhlata omia voimavaroja heihin. Sinulla on aivan tarpeeksi tekemistä muutenkin.
Kerro nyt enne kun vaavi syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Joulukuuhun on vielä kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään pakkoa kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuuhun on vielä kuukausia.
3 kk
Vierailija kirjoitti:
Milloin sitten raskaudesta pitäisi kertoa? Tietääkseni jokainen valitsee itse sopivan hetken.
Jokainen kertoo raskaudesta kun on itse valmis
Eiköhän raskaus ja uusi lapsenlapsi ole tällaisessa tilanteessa vain iloinen uutinen.Itse kertoisin mahdollisimman pian.
Viittomakielellä kai, jos miehesi ja hänen vanhempansa ovat mykkiä.
Kyllä vaatii. Nimittäin juurikin tiedon siitä, että vauvan isä on heidän edesmennyt poikansa.
Muutoin ei osaisi edes olettaa näin olevan.