Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset valehtelevat yhä enemmän työnhaussa - ja jäävät yhä helpommin valehtelusta kiinni

Vierailija
04.08.2024 |

Valehtelu työ hakemuksissa ja ansioluetteloissa on lisääntynyt ilmiönä Suomen työmarkkinoilla siitä huolimatta että valehtelusta jää yhä useammin ja helpommin kiinni.

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/3771b223-7f5f-49a3-b5cc-4bc1baf0941c

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta näkee miten ajatusvääristymät toimivat. Osalla työnhakijoista on työnantajien toivomat osaamiset ja ominaisuudet. Nämä hakijat saavat työpaikat.

Toinen osa hakijoista ei omaa oikeita ominaisuuksia ja osaamisia. Joten he kuvittelevat, että kaikki valehtelevat hakemuksissa, ja taitavimmat valehtelijat saavat työoaikat.

Nämä jälkimmäiset vääristyneesti ajattelevat eivät huomaa, että ihmisten osaamisessa on oikeita eroja, ja että heitä pätevämpiä hakijoita oikeasti on. Pettymys peitetään ajatusvääristymään, jonka mukaan valitut hakijat llivat vain taitavampia valehtelemaan.

Vierailija
82/84 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, joka valehtelee haastattelussa = liioittelee osaamistaan ronskisti. Kuinka ollakaan tulee kerta toisensa jälkeen koeajalla irtisanotuksi.

Valheella on lyhyet jäljet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valehdellut ja saanut töitä.  Olen keksinyt cv hen työnantajia että olen ollut töissä ettei cv ssä ole isoja aukkoja eikä kukaan niitä tarkista joten se on helppoa. On minulla oikeitakiin suosittelijoita joten olen kyllä töitä saanut.

Vierailija
84/84 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltäköhän tämä tieto on kysytty? Omassa työpaikassani CV:täni ei edes katsottu, mutta minun oletettiin silti olevan etuja väärinkäyttävä huijari. Kannattaa huomioida, että myös esimiesasteella on jos jonkinlaista suhaajaa ja kusipäätä, jotka eivät sovi asemaansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä