Reimatecin talvihaalari 86 cm 2-vuotiaalle?
Tulee 86 senttiselle tytölle. Kannattaako ostaa?
Kommentit (39)
suositteli juuri tuota kokoeroa.
Tyttö nyt 108 senttiä, ensi talveksi kokoa 122. Tyttö nyt 80 senttiä, ensi talveksi kokoa 92. Ekalla kerralla minäkin ihmettelin (kun ostin tuolle esikoiselle ekoja), mutta nyt ollaan menty kyllä jo kolme talvea tällä linjalla ja on kyllä osoittautunut oikeaksi.
Ajattelimme silloin, että parempi vähän reilu, että mahtuu villavaatteetkin alle. Myyjät suosittelivat yhtä kokoa pienempää, mutta onneksi emme ostaneet sitä, sillä tuo puku menee juuri nyt ja välillä tekee tiukkaakin esim. nostettaessa ja istuttaessa lahkeet karkaisivat ylös, jos ei olisi niitä kumilenkkejä kengän alla. Itse valitsisin siis reilumman koon eli 92 cm.
Tuolla et nimittäin pärjää maaliskuulle asti.
ja reimatec 92 koko menee just, haara-kaulaväli alkaa oleen nippis nappsi, mut mennee tän talven
eli ei kandee ostaa 86 kokoa
niin huomaisitte, että koon 86 ja koon 92 välillä on todellisuudessa vain n. 3cm eroa! Siis oleellinen mitta on perse-niska ja jos perseen jää naisen nyrkin verran (n. 5cm) tyhjää, mahtunee se koko tulevan talven (kun ostetaan syksyllä). Eli missään tapauksessa ei kannata ostaa 86cm.
Sama pätee kokoon 74 ja 86. Olen ällistyksekseni mitannut, että nämä haalarit ovat melkein identtisiä mitoitukseltaan - jopa useimmilla merkeillä!
kanssa mitään tekemistä, koska haalaria ostetaan ap:n lapselle, ei sinun. UUTINEN: kaikki samanikäiset eivät ole samankokoisia!
Ja todellakin " ammattilaisia" ei kannata aina kuunnella, vaan luottaa omaan mielipiteeseen. Uskon kuitenkin, että pärjäämme vielä tämän lopputalvenkin, sillä kävellessä puku on hyvä ja lahkeet reilusti kenkien päällä, muttei istuttaessa jne. Tyttö on muuten vasta reilun vuoden ikäinen (eikä parivuotinen niin kuin monella vastaajalla taisi olla) ja puvun käyttökin sitten iän mukaista.
meidän 2,5-vuotias on nyt 82-senttinen.
Tietysti jos vanhemmat on todella lyhyitä.
että minä olen tosi pitkästä suvusta, nykyään 175-senttinen ja kaksivuotiaana olin 81 senttiä pitkä.
ja isommat lapset on kummatkin olleet 2v neuvolassa 95cm ja nuorin on nyt ( 6kk ) n. 74cm
Meillä 90-senttisellä nyt käytössä 86-senttinen Reimatec-haalari ja 117-senttisellä 110-senttinen Reimatec-takki. Molemmilla on sopivat vaatteet, eivät kiristä eivätkä roiku.
92cm ei menisi niska-haraa mitta. Mittaa lapsella 94cm ja lahkeet tai hihat ei kyllä lepata ollenkaan. JA ens talvena ei mene edes alkutalvesta tämä haalari ja uskaltaisin melkein ostaa 110cm ens talveksi.
Päiväkodeissa näkee näitä lapsia,joiden vanhemmat kuvittelee lapsen pituuden ja puvun numeron korreloivan yhteen,mutta näin ei ole. Sitten lasten on esim hankala mennä kyykkyyn leikeissä.
Ostaisin esim 82 cm pitkälle välikausihaalariksi numeron 92,jos haluaisin sen menevän vielä syksyllä. Pienempi koko(86) riittäisi,jos haluaisin sen menevän vain keväällä.
Tunnettu tosiasia on,että lapset kasvavat eniten juuri kesällä.
T. 11 vuotta lapsia päikkäreissä hoitanut 3 lapsen äiti.
ostin ko. haalarin joulun jälkeen alesta, jolloin se oli vielä suuri. Haalarin otin käyttöön ehkä 1,5 kk ennen tytön 2v- synttäreitä ja oli sinä keväänä vielä aika reilu.
Seuraavana syksynä pidettiin haalaria vielä vähän aikaa, mutta sitten jäi pieneksi.
Nyt kohta 4v, mittaa reilut 100cm ja reiman haalari kokoa 104, joka on juuri hyvä.
Riippuu siis lapsesta ja haalarin merkistä/ mallista, mikä sopii.
2v- pojalla on nyt 92 cm haalari ja aivan hyvänkokoinen.
Itse vastasin toisena ja luulin että johan se vastaus riittää, mutta EHEI! Jo täällä on taas sotakäynnissä! Kyllä te jaksatte.. Jos otsikossa on Reimatec niin sehän taitaa saada monilla niskakarvat nousemaan pystyyn ja lähtemään haastamaan riitaa.. :/
Ap:lle tsemppiä haalarin ostoon ;-)
Meillä tyttö ihan kohta 3v. Pituus n. 85cm, paino just yli 10kg. Repikää siitä! ; )
t: äiti 155cm, 50kg
poika on reilu 2v ja pituutta on n. 92 cm. Onneksi myyjä suositteli kuitenkin ottamaan 98cm puvun. Kun siinä on kuitenkin se vyötärön kiristysnauha saa puvun istumaan hyvin, eikä leikeissä haittaa yhtään, vaikka onkin vähän reilumpi. Poika on hoikka ja aluksi epäilin hukkuvan niin isoon haalariin, mutta niin ei ollutkaan. Aiemmin käytössä oli ollut reimatecin babymalli 86 cm, joka jäi liian lyhyeksi, eli selän mitta ei riittänyt enää.
En sitten tiedä miten tytöillä menee koot...
Vierailija:
- Mun mielestä kannattaa. Voi ottaa heti käyttöön. On luultavasti juuri hyvän kokoinen.
- Jos haluat ostaa puvun tulevia vuosia varten, niin sitten kannattaa ostaa isompi haalari.