Työelämän kusetukset
Olen nyt tässä jo vuosien ajan aikaa kohdannut vaikka minkälaista sankaria töissä. Ja koska psykologia ja ihmismieli kiinnostavat, kysyisin että uskotteko te automaattisesti kaiken, mitä puolisonne/ystävänne teille kertoo esimerkiksi siitä, miksi työsuhde päättyi äkillisesti (suomeksi potkut) tai että työkaveri on esimerkiksi laiska, hankala paska ja tämä siippa/ystävä se supersankari? Vaikka todellisuus on, että tämä tyyppi on itse se hankala, ei hoida töitään kunnolla, laiskottelee jne. Kunniankin voi ottaa muiden tekemisistä ja syyttää muita omista mokistaan.
Minulla on aivot heittäneet kuperkeikkaa kaiken kokemani jälkeen. On paljon mukaosaavia, on laiskoja ja kaksinaamaisia pelureita. Ja suoraan sanottuna vähän yksinkertaisiakin, jotka kuitenkin kuvittelevat olevansa priimoista priimointa. Normaalit rehelliset, fiksut, oman tonttinsa hoitavat, auttavat ja työtä tekevät tuntuvat olevan katoava luonnonvara.
Sitä vaan mietin, että kuinka moni kusettaa omia läheisiään ja ystäviään työelämänsä osalta... Kokemani perusteella sanoisin, että aika moni.
Kommentit (61)
ja ap itse siis kuvittelee olevansa tuollainen hyvä työntekijä?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan kuullut jonkun sanovan että sain potkut koska itse mokasin? En ole kuullut. Eiköhän aina ole "työnantajan vika".
Pointti tässä nyt se, että uskooko väki kaiken mitä siippa/ystävä kertoo työelämästään.
Vierailija kirjoitti:
ja ap itse siis kuvittelee olevansa tuollainen hyvä työntekijä?
Ei tartte kuvitella :)
paskanpuhujat itse on niitä "hyviä ja parhaita työntekijöitä".
hiljaiset ja vaatimattomat kärsivät vaikka tekee kusipäiden työt
Kaikki kusettaa. Kun joku sanoo jotain voi melkein automaattisesto olettaa, että on tapahtunut päinvastaista. Ja jotkut taas fanaattisesti uskovat omaan asiaansa, eivätkä näe muita näkökulmia
Vierailija kirjoitti:
paskanpuhujat itse on niitä "hyviä ja parhaita työntekijöitä".
hiljaiset ja vaatimattomat kärsivät vaikka tekee kusipäiden työt
Juuri näin minäkin tein. Aikani kärsin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kusettaa. Kun joku sanoo jotain voi melkein automaattisesto olettaa, että on tapahtunut päinvastaista. Ja jotkut taas fanaattisesti uskovat omaan asiaansa, eivätkä näe muita näkökulmia
hölmöläisiä voi kusettaa
Jatkan vielä. Miten reagoisitte, jos teille selviäisi, että siippanne/ystävänne on kusettanut teitä työelämään liittyvissä asioissa? Kaikki on muuta kuin kerrottu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hölmöläisiä voi kusettaa
Näyttää tapahtuvan aika hyvin läpi joka työpaikalla
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan kuullut jonkun sanovan että sain potkut koska itse mokasin? En ole kuullut. Eiköhän aina ole "työnantajan vika".
jos työnantaja / työkaverit kohtelee huonosti niin kyllä se työntekijä lähtee kävelemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos työnantaja / työkaverit kohtelee huonosti niin kyllä se työntekijä lähtee kävelemään
työterveyslääkärin ohjeistus: jos sua kohdallaan huonosti niin lähdet vain vetää siellä. ei kenenkään tarvitse sietää huonoa kohtelua
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä. Miten reagoisitte, jos teille selviäisi, että siippanne/ystävänne on kusettanut teitä työelämään liittyvissä asioissa? Kaikki on muuta kuin kerrottu?
Kuka on kertonut mitä ja millä perustein. Eikö ne keskustelut pidä käytä asianomaisen kanssa. Ei kai kukaan toisen pään sisään pääse, ei edes siippa / kaverit, kun eivät ole olleet läsnä niillä työpaikoilla
Mitäs sanoisit tällä naiselle: "Sulla on päässä vikaa, kun et siedä epäasiallista käyttäytymistä?"
"Miksi johto ei tee työtään, että puuttuu häirintään, että työntekijä saa tehdä työnsä?"
Yksi mies puuttuisi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työterveyslääkärin ohjeistus: jos sua kohdallaan huonosti niin lähdet vain vetää siellä. ei kenenkään tarvitse sietää huonoa kohtelua
tässäkin tapauksessa työnjohto kyvytön puuttumaan häirintään (itse työnjohto osallinen)
Häirintään pitää puuttua matalalla kynnyksellä heti kun työntekijä ottaa asian esille
Työelämän kusetuksia on niin paljon että eipä paljon muuta jääkään, no paska valuu alaspäin johtoportaasta.
Ydin ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ite aikanaan pistin stopin asiattomalla kohtelulle, niin mua uhattiin potkuilla. Ilmeisesti ihmiset ei tykkää kun saa palautetta käytöksestään takaisinpäin