Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämän kusetukset

Vierailija
04.08.2024 |

Olen nyt tässä jo vuosien ajan aikaa kohdannut vaikka minkälaista sankaria töissä. Ja koska psykologia ja ihmismieli kiinnostavat, kysyisin että uskotteko te automaattisesti kaiken, mitä puolisonne/ystävänne teille kertoo esimerkiksi siitä, miksi työsuhde päättyi äkillisesti (suomeksi potkut) tai että työkaveri on esimerkiksi laiska, hankala paska ja tämä siippa/ystävä se supersankari? Vaikka todellisuus on, että tämä tyyppi on itse se hankala, ei hoida töitään kunnolla, laiskottelee jne. Kunniankin voi ottaa muiden tekemisistä ja syyttää muita omista mokistaan.

Minulla on aivot heittäneet kuperkeikkaa kaiken kokemani jälkeen. On paljon mukaosaavia, on laiskoja ja kaksinaamaisia pelureita. Ja suoraan sanottuna vähän yksinkertaisiakin, jotka kuitenkin kuvittelevat olevansa priimoista priimointa. Normaalit rehelliset, fiksut, oman tonttinsa hoitavat, auttavat ja työtä tekevät tuntuvat olevan katoava luonnonvara.

Sitä vaan mietin, että kuinka moni kusettaa omia läheisiään ja ystäviään työelämänsä osalta... Kokemani perusteella sanoisin, että aika moni.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koskaan kuullut jonkun sanovan että sain potkut koska itse mokasin? En ole kuullut. Eiköhän aina ole "työnantajan vika". 

Vierailija
2/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap itse siis kuvittelee olevansa tuollainen hyvä työntekijä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan koskaan kuullut jonkun sanovan että sain potkut koska itse mokasin? En ole kuullut. Eiköhän aina ole "työnantajan vika". 

Pointti tässä nyt se, että uskooko väki kaiken mitä siippa/ystävä kertoo työelämästään.

Vierailija
4/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ap itse siis kuvittelee olevansa tuollainen hyvä työntekijä?

Ei tartte kuvitella :)  

Vierailija
5/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

trolli

Vierailija
6/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskanpuhujat itse on niitä "hyviä ja parhaita työntekijöitä". 

hiljaiset ja vaatimattomat kärsivät vaikka tekee kusipäiden työt

Vierailija
7/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kusettaa. Kun joku sanoo jotain voi melkein automaattisesto olettaa, että on tapahtunut päinvastaista. Ja jotkut taas fanaattisesti uskovat omaan asiaansa, eivätkä näe muita näkökulmia

Vierailija
8/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paskanpuhujat itse on niitä "hyviä ja parhaita työntekijöitä". 

hiljaiset ja vaatimattomat kärsivät vaikka tekee kusipäiden työt

Juuri näin minäkin tein. Aikani kärsin.

Vierailija
9/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kusettaa. Kun joku sanoo jotain voi melkein automaattisesto olettaa, että on tapahtunut päinvastaista. Ja jotkut taas fanaattisesti uskovat omaan asiaansa, eivätkä näe muita näkökulmia

hölmöläisiä voi kusettaa

Vierailija
10/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä. Miten reagoisitte, jos teille selviäisi, että siippanne/ystävänne on kusettanut teitä työelämään liittyvissä asioissa? Kaikki on muuta kuin kerrottu?

Vierailija
11/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hölmöläisiä voi kusettaa

Näyttää tapahtuvan aika hyvin läpi joka työpaikalla

Vierailija
12/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos työnantaja / työkaverit kohtelee huonosti niin kyllä se työntekijä lähtee kävelemään

Vierailija
13/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos työnantaja / työkaverit kohtelee huonosti niin kyllä se työntekijä lähtee kävelemään

työterveyslääkärin ohjeistus: jos sua kohdallaan huonosti niin lähdet vain vetää siellä. ei kenenkään tarvitse sietää huonoa kohtelua

Vierailija
14/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. Miten reagoisitte, jos teille selviäisi, että siippanne/ystävänne on kusettanut teitä työelämään liittyvissä asioissa? Kaikki on muuta kuin kerrottu?

Kuka on kertonut mitä ja millä perustein. Eikö ne keskustelut pidä käytä asianomaisen kanssa. Ei kai kukaan toisen pään sisään pääse, ei edes siippa / kaverit, kun eivät ole olleet läsnä niillä työpaikoilla

Vierailija
15/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanoisit tällä naiselle: "Sulla on päässä vikaa, kun et siedä epäasiallista käyttäytymistä?"

https://yle.fi/a/74-20099123

"Miksi johto ei tee työtään, että puuttuu häirintään, että työntekijä saa tehdä työnsä?"

Yksi mies puuttuisi !

Vierailija
16/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työterveyslääkärin ohjeistus: jos sua kohdallaan huonosti niin lähdet vain vetää siellä. ei kenenkään tarvitse sietää huonoa kohtelua

tässäkin tapauksessa työnjohto kyvytön puuttumaan häirintään (itse työnjohto osallinen)

Vierailija
17/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirintään pitää puuttua matalalla kynnyksellä heti kun työntekijä ottaa asian esille

Vierailija
18/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämän kusetuksia on niin paljon että eipä paljon muuta jääkään, no paska valuu alaspäin johtoportaasta.

Vierailija
19/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/61 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ite aikanaan pistin stopin asiattomalla kohtelulle, niin mua uhattiin potkuilla. Ilmeisesti ihmiset ei tykkää kun saa palautetta käytöksestään takaisinpäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan