Älykello Temusta, asiallisia vastauksia.
Tilasin toissapäivänä temusta älykellon n. 10€:lla. Ei siis ole vielä saapunut...
Kuulisin mielelläni (asiallisia viestejä) kokemuksia teiltä, jotka olette tilanneet sieltä vastaavan tuotteen!
Tarvitsen työssäni ihan perus rannekellon, puhelinta ei aina voi hakea kaukaa, että voisi tarkistaa ajan. Ajattelin kokeilla ekaa kertaan ns. älykelloa. Perusrannekelloakaan (pelkkä ajan näyttäminen) ei tunnu saavan mistään kaupasta Suomessa n. 10 eurolla. Tai ainakaan eivät ole ladattavia ja tarvitsevat patterinvaihdon jossain liikkeissä!
Puhelimeen vastaamis-ja soitto-ominaisuudet ja askelmittarit jne ovat periaatteessa vaan plussaa minulle mutta haluaisinkin kokeilla niitä. Yritin katsella esim. meidän lähialueen kodinkoneliikkeistä, niin halvimmat pyörivät siinä 50 eurosta ylöspäin, ja vain taivas oli rajana kalliimmissa... useita satoja euroja.
Kiitos jo etukäteen asiallisista kommenteista!
Kommentit (73)
No oon myöhäs mut en kyl ostais Temusta.. Enkä noin halpaa. Ei kuitenkaan toimis. Mieluummin kunnollinen! (nykyinen n.300e)
En itse ostaisi elektroniikkaa EU:n ulkopuolelta, sillä jos se sytyttää tulipalon, vakuutus ei korvaa sitä, sillä olen itse maahantuoja.
Toiseksi en ostaisi mitään iholla pidettävää Temusta. Olen ostanut sieltä kaikenlaista ja osasta irtoaa jotakin hengitysteitä ärsyttävää. Iholla pidettävä saattaa ärsyttää ihoa.
Pidän peukkuja, että tilaamasi tuote on kunnollinen eikä aiheuta ongelmia.
Suomen hallitus ajaa päätöksillään kansan köyhyyteen. Niinpä rahat virtaavat ulkomaille, usein Kiinaan. Olen ostanut oppo brändin kiinavalmisteisen ns älykellon. On toiminut jo pitkään. Apissa vaan on mainoksia, sellainen jälkimaksu. Älykello on itseasiassa oikeastaan puhelimen kaukosäädin. Omat ominaisuudet on heikompia. Kellon hinta oli mykistävät 35 euroa. Seuraavakin kello on kiinalainen ilman Suomen välikäsiä. Kerrottakoon vielä että kellon mukana tuli laadukas metalli, nahka ja silikoninen ranneke. Lataus tapahtuu magneetisen alustan avulla, kello hyppää siihen kiinni. Akku kestää viikon jos et koko ajan räplää. Jos tietoturva pelottaa, et ota appia puhelimeen ja et lupaa sinihammas yhteyttä.
Minulla monta älykelloa temusta ja toimivat. Jotkut kyselleet miten on varaa kun pidän eri päivinä eri kelloa ja minulla on monta puhelinta (ei Temusta puhelimet) mutta kun ostaa oikeista paikoista saa halvalla;)
Vierailija kirjoitti:
En itse ostaisi elektroniikkaa EU:n ulkopuolelta, sillä jos se sytyttää tulipalon, vakuutus ei korvaa sitä, sillä olen itse maahantuoja.
Toiseksi en ostaisi mitään iholla pidettävää Temusta. Olen ostanut sieltä kaikenlaista ja osasta irtoaa jotakin hengitysteitä ärsyttävää. Iholla pidettävä saattaa ärsyttää ihoa.
Itse mietin tuota iholle laitettavaa myös, että ei sellaista missään nimessä temusta. Älykellon täytyy olla aika tiiviisti ihossa kiinni ja siinä väkiselläkin kehittyy hikeä, joka irrottaa kellosta kaikenlaisia aineita. Noissa metalleissa on ollut jopa lyijyä, mikä kertyy ja kumuloituu elimistöön ja aiheuttaa vakavia aivovaurioita.
Jopa Suomessa myytivissä halvoissa koruissa saattaa olla metalleja, jotka on ihmiselle haitallisia. Ostin teräskorun ja siinä todennäköisesti on jotain minulle sopimatonta (veikkaan nikkeliä), kun se kutittaa niin pirusti. En voi enää käyttää sitä.
Kukin tietysti tyylillään ja jokainen tekee itse omat valinnat. Se on surullista, että köyhät joutuvat valitsemaan halvimman ja vaarallisemman vaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkki? En kyllä luottaisi siihen. Lähettää kaikki tietosi Kiinaan.
Mitkä tiedot? Köyhän temutilaajan erääntyneet laskut Kiinaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tiedot? Köyhän temutilaajan erääntyneet laskut Kiinaan?
Tuota minäkin ihmettelen. Temulla on minusta tiedossa nimi, osoite, puhelinnro ja s-posti, siis normaalit yhteystiedot ja tietysti tietävät mitä ostelen, osaavat ehdottaa minulle sopivia tuotteita mikä on minusta vain hyvä asia. Ei niitä pakko ole ostaa, pitää järjen mukana! Kukaan ei sitä äppiä käske lataamaan eikä sitä läppärille kai saisikaan? Minulla älytön luuri.
Ap tarvitsee älykelon Temusta, eipä taida ap:llä älyä olla.
Vierailija kirjoitti:
Ja Applen kello ameriikkaaan 🤔 Nokian puhelin lähetti aikoinaan kaikki tietoni Suomeen. Ja Toyotani kommunikoi Japaniin. Olivat hyvin pelottavia aikoja 🥱
Applen porukka jankuttaa Kiinan myrkyistä ja silti itse pitää Watchia kädessä minkä hihnassa käytetään myös myrkkyä. 🤣
Apple muuten valmistaa puhelimensa Kiinassa. Keskihintaisen Applen valmistaminen maksaa noin 10€ ja suomalainen kuluttaja maksaa siitä 600€. Sellaista on kapitalismi jossa jenkkilä käyttää hyväksi halvan työvoiman maata ja vetää kapitaalit välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi siis saada 10 eurolla? Kyllähän järkikin sanoo ettei materiaalit+ työ + kuljetus Suomeen voi olla kunnossa tuolla hinnalla.
Pienituloisilla on mahdollisuus päästä kokeilemaan! Ei minulla ainakaan ole ikinä mahdollisuutta ostaa esim. 100euron älykelloa vain todetakseni, ettei ollut minun juttu. Enkä vieläkään usko, että kaikissa tuotteissa on niin iso ero. Että maksaisin siis kymmenen kertaisen eron esim. prismassa vs. temussa.
Eikä se 10 euron älykello (tai mikä tahansa muu tuote!) välttämättä AINA OLE HUONO. Se selviää kokeilemalla.
Jos mulla ei ole jotain varaa ostaa kaupasta, se tarkoittaa, että mun pitää pärjätä ilman sitä tai säästää jostain muusta, että saan sen. En ala tilailemaan jostain halvalla, kun saatan sen seurauksena menettää tulipalossa kotini tai korttitiedot kopioi joku, joka myy ne eteenpäin. On aivan riittävän raivostuttavaa, kun johonkin tarjoustilausansaan lankesin ja sieltä myytiin sähköpostiosoite yhteistyökumppaneille. Sen jälkeen on tullut 1000 viestiä viikossa, joista 0-2 on jotain muuta kuin turhaa mainospostia. Valitettavasti tuo oli vielä sellainen osoite, jota en pysty vaihtamaan, koska tarvitsen tuon yhteisön osoitetta ja sieltä ei anneta uutta.
Mieheni osti tavallisen digitaalisen rannekellon Temusta seitsemällä eurolla. Se edistää hieman, mutta ei paljon. Nuppikin irtosi, mutta se korjaantui pikaliimalla. Varmuuden vuoksi hän liimasi kaikki nupit liimalla kiinni. Muuten ihan toimiva peli eikä ole heittänyt pois. Kannattaa katsella vähän kalliimpia tuotteita jos haluaa laatua.
Me tilattiin 25 e Temu-kello ja hyvin on toiminut. Ostin pojalle sen takia, että muuten ei olisi rahaa ostaa mitään älykelloa. Meillä on vain positiivinen kokemus ollut.
Jos ap ensin tekisi asiallisen kysymyksen, niin siihen voisi myös sen jälkeen vastata asiallisesti
Siinä temu-kellossa ei varmaan ole yhtään myrkkyä käytetty. Oma asiasi päästäänpä sustakin aikaisemmin eroon
Vierailija kirjoitti:
Suomen hallitus ajaa päätöksillään kansan köyhyyteen. Niinpä rahat virtaavat ulkomaille, usein Kiinaan. Olen ostanut oppo brändin kiinavalmisteisen ns älykellon. On toiminut jo pitkään. Apissa vaan on mainoksia, sellainen jälkimaksu. Älykello on itseasiassa oikeastaan puhelimen kaukosäädin. Omat ominaisuudet on heikompia. Kellon hinta oli mykistävät 35 euroa. Seuraavakin kello on kiinalainen ilman Suomen välikäsiä. Kerrottakoon vielä että kellon mukana tuli laadukas metalli, nahka ja silikoninen ranneke. Lataus tapahtuu magneetisen alustan avulla, kello hyppää siihen kiinni. Akku kestää viikon jos et koko ajan räplää. Jos tietoturva pelottaa, et ota appia puhelimeen ja et lupaa sinihammas yhteyttä.
Ammattiliitot vaativat lisää liksaa työntekijöille, koska ostovoima on niin alhaalla. Miten ajattelit hinnoille käyvän palkankorotuksen jälkeen ja syytätkö senkin jälkeen hallitusta siitä, että olet itse päättänyt täyttää asuntosi temulla
Ihan samoissa tehtaissa ne valmistetaan kuin Gigantissa/Powerilla/Tokmannilla myytävät kellot (jotka kaikki myös vuotavat puhelimen tietoja Kiinaan....). Järki käteen, mitä tietoja puhelimessaan säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin tuota iholle laitettavaa myös, että ei sellaista missään nimessä temusta. Älykellon täytyy olla aika tiiviisti ihossa kiinni ja siinä väkiselläkin kehittyy hikeä, joka irrottaa kellosta kaikenlaisia aineita. Noissa metalleissa on ollut jopa lyijyä, mikä kertyy ja kumuloituu elimistöön ja aiheuttaa vakavia aivovaurioita.
Jopa Suomessa myytivissä halvoissa koruissa saattaa olla metalleja, jotka on ihmiselle haitallisia. Ostin teräskorun ja siinä todennäköisesti on jotain minulle sopimatonta (veikkaan nikkeliä), kun se kutittaa niin pirusti. En voi enää käyttää sitä.
Kukin tietysti tyylillään ja jokainen tekee itse omat valinnat. Se on surullista, että köyhät joutuvat valitsemaan halvimman ja vaarallisemman vaihtoehdon.
Älykello ei ole kenellekään välttämättömyys, saati vähävaraiselle ja/tai Temusta ostettuna.
Faija tilas jonkun 15 eken älyrannekellon ja eipä ole hääppöinen, joku kiinalainen appi pitää ladata puhelimeen että sillä kellolla edes tekee mitään ja saa ajan kohdilleen. Akunkestokaan ei varmasti mikään loistava. Kyllä vanhanmallinen digitaalirannekello on toiminut itsellä ihan hyvin.
Casio kellon saa muutamalla kympillä ja kestää isältä pojalle. Askelmittari on kännykässä jos tarvitsee.