Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

N46v ja miten tämä ikääntyminen ottaa niin koville?

Vierailija
04.08.2024 |

Olen ollut jo pari vuotta jonkinlaisessa kriisissä on vain hirveän vaikea löytää mitään hyvää vanhenemisesta ja ulkonäön rupsahtaminen masentaa oikeasti. Ajatus, että tästä mennään vain alaspäin joka suhteessa. Oma peilikuva saa mielen matalaksi ja tuntuu, että päivittäin löytyy vain uusia vanhenemisen merkkejä, kuten juonteita, ihon veltostumista, piirteiden valahtamista, harmaita hiuksia ym. Muistelen jatkuvasti haikeudella miltä näytin nuorena ja tuntuu, ettei tässä nykyisyydessä ole enää mitään hyvää. Onko muita, joita vanheneminen ja varsinkin ulkonäkö masentaa? 

- N46-

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoile, värjää hiukset vaaleammiksi (nuorentaa tutkitusti ulkonäköä muiden mielestä) ja aloita hormonikorvaushoito (lisää kollageenintuotantoa eli kiinteyttää ihoa toisin kuin ryppyvoiteet).

Joo ehdottomasti hormonikorvaushoito, pitää ihon sileänä. ,55v kolme vuotta käyttänyt.

Vierailija
22/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on ikääntymisen ongelmista pienin, mutta en voi auttaa kun olet noin pinnallinen bimbo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voi miettiä onko se oikeasti paha vai kuvitteletko osan. Ja voiko osalle tehdä jotain ja osalle ei voi mitään. Ehkä pitää keskittyä muihin asioihin välillä aina. Mieti kuivattaako kasvovesi tai joku ihoa lisää, elvyttääkö voide ja ravintoaineet. Entä onko tarpeeksi nesteytystä, ei liika. Raikastaako kävely hieman tai suihku. Miten huulipuna. Vaikea asia kyllä. Joku väitti että piikit vanhentavat, miten on.

Vierailija
24/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen nuoruus on todella lyhyt. Alamäki alkaa naisella 25 vuodesta eteenpäin. Kolmenkympin jälkeen se on jo vapaapudotusta.

Mun parhaimmat vuodet alkoi viiskybäsenä. 

Vierailija
25/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Tuntuu, että itsekin olin just äsken 46 ja kappas vaan nyt jo 60. Aika menee aivan tajuttoman nopeasti. Kyllähän se välillä masentaa, että vanhuutta kohti mennään hyvää vauhtia. Minkäs teet.

Vierailija
26/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-80 vuotiaat nauraaa sulle

Vierailija
27/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on. Tuntuu, että itsekin olin just äsken 46 ja kappas vaan nyt jo 60. Aika menee aivan tajuttoman nopeasti. Kyllähän se välillä masentaa, että vanhuutta kohti mennään hyvää vauhtia. Minkäs teet.

Aika menee nopeasti, koska ihmiset eivät tee asioita jotka kehittävät heitä ihmisenä vaan junnaavaat paikoillaan samassa paikassa. 18 vuodesta 30 vuoteen aika menee hitaasti koska ihminen kehittyy niin paljon ihmisenä.

Vierailija
28/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota perspektiiviä asioihin. Maapallolla on 8 miljardia ihmistä ja yhden ihmisen vanheminen ei taida olla kovin iso juttu? Sä olet vaan yksi tuosta isosta joukosta. Se on kuitenkin kumma juttu, että vanhenemisesta aiheutuvat oikeat vaivat ja rajoitteet ei kiinnosta ketään ennen kun rupeaa saapumaan omalle kohdalle. Mikä lieneekään itku ja parku sitten, kun nykyiset eläkeläisiä haukkuvat nuoremmat alkavat vanhentumaan. Rupsahtaneet kasvot ja hiusten harmaantuminen taitaa johtua silloin suurista ikäluokista. Ihminen vanhenee, ellei kuole nuorena.

Vierailija
29/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntoile, värjää hiukset vaaleammiksi (nuorentaa tutkitusti ulkonäköä muiden mielestä) ja aloita hormonikorvaushoito (lisää kollageenintuotantoa eli kiinteyttää ihoa toisin kuin ryppyvoiteet).

Joo ehdottomasti hormonikorvaushoito, pitää ihon sileänä. ,55v kolme vuotta käyttänyt.

Mä olen 56, enkä käytä korvaushoitoa. Ei ole ryppyjä naamassa sen enempää kuin ennenkään. Kävin äskettäin lääkärissä (aivan muusta syystä) jossa hoitava lääkäri joutui pyytämään kokeneemman kollegan käymään huoneessa. Hetken päästä kokeneempi lääkäri meni käymään näyttöpäätteen luona ja tuli sitten takaisin naamani eteen ja sanoi, että piti käydä tiedoista varmistamassa sun ikä (jonka kuuli kollegaltaan) kun en meinannut uskoa että oot 56. Kun ei sulla oo yhtään ryppyjä! Nauratti koko loppupäivän. Taikasana on marketin halpa hand cream ja äidiltä perityt geenit.

Vierailija
30/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lompakko antaa myöten, ota botoxia. Sillä saa valahtaneet silmät ylemmäs ja pystyjuonteen pois silmien välistä. Huuliryppyihin ja suun juonteisiin se ei auta. Niihin pitäis ottaa täyteaineita, mutta sen olen itse päättänyt, että naamaani en täytteitä ota. 

Hoida myös hampaasi kuntoon. Se vanhentaa hurjasti, jos suussa on kusenkeltaiset, hammaskiven peittämät, lähes sammaloituneet hampaat.

Hiuksiin väriä, en ymmärrä näitä luonnollisesti harmaantuvia hippejä, esim. Irina Björklund, jolla olisi varaa laitella väriä päähän kampaajallakin. 

Sitten vain unohdat ikäsi, ei kukaan ulkopuolinen sun naamaasi niin tarkkaan tiiraa. 

Ite olen 47 ja kieltämättä suht karu ilmestys. Kun meikkaan, näytän ikäiseltäni ja siinä kategoriassa ihan ok:lta.