Mikä tauti? Ihan jäätävä väsymys, ei muita oireita?
Nukuin parin tunnin päiväunet ja vieläkin vaan väsyttää.
Kommentit (28)
Siis oletko väsynyt vain tänään, vai joka päivä?
Jos vain tänään, luultavasti nukuit liian pitkään. Päiväunien pitäisi olla aivan lyhyet, noin 15 minuuttia.
Itse en nuku päiväunia juuri koskaan, ja jos nukun, olen aivan tokkurainen koko loppupäivän.
Sama täällä jo viikon ajan. Aivan uupunut olo, eikä muita oireita. Vaikka nukkuisi hyvin niin olo on, kuin jyrän alle jäänyt. Voimat pois, eikä jaksaisi mitään tehdä. Olen ihmetellyt, että mitä tämä on?
Et kertonut onko väsymystä esiintynyt jo pitkään, vai alkoiko vasta tänään?
Ensimmäisen vaihtoehdon kohdalla tsekkauttaisin ensimmäisenä hemoglobiinin, ferritiinin, d-vitamiinitason ja kilpirauhasarvot.
Toisen vaihtoehdon kohdalla vähentäisin teen ja kahvin kulutusta puolenpäivän jälkeen, sulkisin älylaitteet tuntia ennen nukkumaanmenoa ja koittaisin rukata unirytmiä säännölliseksi ja nukkua joka yö 8-9 tunnin yöunet.
Itsellä alkoi jo pari viikkoa sitten valtavan väsynyt olo ja apea mieliala, ei muita oireita. Ihan, kuin olisi kaikki voimat poissa ja kaikki mitä tekee joutuu pakottamaan itsensä. Ei mitään flunssan oireita kuitenkaan, uupumus vain.
Jos on ihan uusi oire, niin tämänhetkinen koronaversio aiheuttaa rajuaväsymystä ja lihaskipuja, muttei välttämättä klassisia flunssaoireita kuten kurkkukipua ja nuhaa.
Kesäväsymys on vain vaihtumassa syysväsymyseksi. Sitten tulee talviväsymys ja kevätväsymys.
Raskaus