Olen aikaisemmin vastustanut kauneusoperaatioita, mutta mieleni on alkanut vähitellen muuttua, kun 40v alkaa olla mittarissa
Nuorempana en missään nimessä halunnut mitään kauneusleikkauksia tms, vaikka esimerkiksi rintani ovat aina olleet pienet ja hampaatkin mitä sattuu. Nyt tosin hampaissa on purentaan liittyviä vaivoja, joten olen sen suhteen hakeutumassa hoitoon. Sen lisäksi olen myös yhä useammin päätynyt erilaisten klinikoiden sivustoille tutkimaan hinnastoja rintojen suurennukseen/ kiristykseen. Rinnat ovat edelleen pienet, mutta hieman tyhjät, joten kaipaisin hieman täytettä niihin. Taustalla on pari raskautta ja imetystä, joiden jälkeen painoa on saanut pudottaa noin 10 kiloa. Paino pääsi parin vuoden aikana hieman nousemaan (painoindeksin alareunasta melkein lievän ylipainon puolelle), joten nyt olen skarpannut syömisen ja liikkumisen suhteen. Huomaan, että kasvoista on lähtenyt rasvaa ja myös lantiolta ja rinnoista. Sen sijaan vatsassa on edelleen, joten kiinteytymisestä huolimatta kroppa ei edelleenkään näytä siltä miltä toivoisin. Näyttää siltä, että nämä luomukeinot ovat varsin rajalliset ja tästä syystä kirurgin palvelut ovat alkaneet kiinnostaa.
Kaipaisn siis ajatuksia ja kokemuksia rintojen suurennuksesta. Pohdin myös rasvansiirtoa, mutta se on myös kallista ja lopputulos ei välttämättä ole hyvä eikä kestävä. Ajattelen, että näissä operaatioissa on kehitytty niin paljon, että ovat varsin turvallisia. Toki lekkauksessa on aina infektioriski ja nukutus itsessään on riski, mutta enää ne eivät niin paljoa pelota kuin aikaisemmin. Onkohan tämä alkavaa ikäkriisiä.
Kommentit (163)
Sairastin rintasyövän ja toiseen rintaan tehtiin 2 osapoistoleikkausta. Rinnat ovat täysin eriparia ja leikattu tosi epäluonnollisen näköinen.
En edes muista asiaa. Omasta mielestäni ihmiset eivät tuijottele, saunassa tai muutenkaan. Jos itse häpeilet itseäsi ja asia on mielestäsi suuri, niin muut vaistoavat sen ja kiinnittävät huomiota asiaan, johon itsekin kiinnität huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käytännössä lopettanut peiliin katsomisen. Olen entinen ns. kaunotar, eli tavallaan voisi luulla, että olisin juuri se, joka räknää klinikoiden hinnastoja puolipaniikissa. Mutta armollisesti ei kiinnostakaan yhtään. Ja en siis ole katsomatta peiliin siksi, että ahdistaisi, vaan siksi, että aidosti koen, että ihan sama. Oikeasti, se muiden huomion ja hyväksynnän haku ulkonäön kautta on niin pieni ja kahlitseva häkki. Löytäkää myös muut puolet itsestänne, niin tulette onnellisiksi. <3
T. N45
Helppo sun on entisenä kaunottarena viisastella.
Öö, tarkennatko vähän? Minä todellakin tiedän, miltä ns. rupsahtaminen ja muiden ihmisten suhtautumisen muutos tuntuu. Ja tiedän myös sen, miten hyvältä tuntuu keskittää oma huomio jonnekin muualle, kuin siihen omaan peilikuvaan. Elämä
Ihana! Täällä toinen entinen kaunotar. Jotenkin ajattelin nuorena, että jos on nuorena kaunotar, niin sitä on vanhempana vaan vanha kaunotar. Ei se mene niin. Geenit toki ratkaisee paljon, mutta nykyajan kauneusihanteet edellyttää aivan älytöntä taloudellista ja ajallista panostusta, jos haluaa olla 2020-luvun viisikymppinen kaunotar (tyyliin Jennifer Aniston). Ei kiitos, elämässä on pakko olla muutakin kuin kauneuden YLLÄPITO ja sen tavoittelu. Ja onkin. Elämä ei myöskään kohtele oikeudenmukaisesti ja se kyllä näkyy myös kasvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käytännössä lopettanut peiliin katsomisen. Olen entinen ns. kaunotar, eli tavallaan voisi luulla, että olisin juuri se, joka räknää klinikoiden hinnastoja puolipaniikissa. Mutta armollisesti ei kiinnostakaan yhtään. Ja en siis ole katsomatta peiliin siksi, että ahdistaisi, vaan siksi, että aidosti koen, että ihan sama. Oikeasti, se muiden huomion ja hyväksynnän haku ulkonäön kautta on niin pieni ja kahlitseva häkki. Löytäkää myös muut puolet itsestänne, niin tulette onnellisiksi. <3
T. N45
Helppo sun on entisenä kaunottarena viisastella.
Öö, tarkennatko vähän? Minä todellakin tiedän, miltä ns. rupsahtaminen ja muiden ihmisten suhtautumisen muutos tuntuu. Ja tiedän myös sen, miten hyvältä tuntuu keskittää oma huomio jonn
Ja kun minusta Aniston ei enää ole edes kaunis, juuri siksi että on niin "korjailtu". Frendien reunion-jaksosta huomasi hyvin, miten viehättävää tuo täyttely ja laittelu lopulta on... parhaalta näyttivät Matt leBlanc ja Lisa Kudrow, joille vähiten tehty. Etenkin liikkuva kuva paljastaa totuuden kun ilmeet eivät ole enää luonnollisia.
Veikkaan, että moni toimenpiteitä janoava viettää paljon aikaa stillikuvien maailmassa, omiensa ja muiden kuvia katsoen. Livenä kun asiat voi näyttää aika erilaiselta.
^ Anistonia surullisempi näky on Courteney Cox, joka on suoraan myöntänyt katuvansa kauneusleikkauksiaan. Me voivat just nelikymppisinä freessata, mutta pian ne vain vanhentavat.
Aniston on kertonut treenaavansa aivan älyttömiä määriä + kaikki todella tiukat dieetit. Hän näyttää kuvissa aivan upealta ja kroppa, mutta samaa mieltä, että reuniossa ei näyttänytkään. Se mikä näyttää instagramissa hyvältä, ei välttämättä ole sitä luonnossa.
Vielä 50-vuotiaana olin ihan tyytyväinen ulkonäkööni, mutta nyt 55-vuotiaana olen harkinnut kauneusoperaatioita kasvoille. Tässä iässä naama alkaa toden teolla roikkua ja nopeasti. En ole enää ollenkaan sinut peilikuvani kanssa. Etenkin valokuvissa näyttää kaamealta. Jos jotain on tehtävissä, miksi en tekisi sitä? Kohtuuden rajoissa tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
"Tietenkin tekijöiden pitää saada työstään korvaus. Mutta kauneusalalla pitäisi myös olla vastuu siitä, että markkinoinnillaan aiheuttavat ihmisille turhia ulkonäköpaineita, mikä lisää tarvetta ottaa näitä operaatioita. Eihän tatuointialakaan markkinoi asiakkailleen, että "tule nyt korjaamaan kehosi virheet ottamalla tatuointi", vaan "meillä tehdään tatuointeja, tule ottamaan jos haluat." Samalla tavalla neutraalisti minusta pitäisi näitäkin esteettisiä operaatioita markkinoida, ilman ihmisten syyllistämistä ja häpäisemistä omista kehoistaan."
- En kyllä tunnista tuollaista markkinointia vastuullisilta kauneustoimijoiltakaan ja esteettisiä toimenpiteitä tehdään esimerkiksi Terveystalossa ja Mehiläisessäkin. Näetkö paljonkin heiltä "tule korjaamaan kehosi virheet-markkinointia"? Yhtä lailla tatuoinnit on valtava bisnes, eihän kukaan niillä mitään hyväntekeväisyyttä tee ja ei niitä muutama vuosikymmen takaper
"Kainalokarvojen ajamattomuus tärkeiden asiakkaiden kanssa illallistaessa taas viestii siitä, että ei ole jaksanut nähdä vaivaa tärkeään tilaisuuteen. Jossain asiakasneuvotteluissa Keski-Euroopassa huoliteltu ulkonäkö on oikeasti tärkeää ja se kertoo siitä, että toinen on nähnyt vaivaa ja panostanut."
Kukaan ei varmasti ajattele kainalokarvoja ajamatta jättäneestä miehestä, että hän ei ole jaksanut nähdä vaivaa tärkeään tilaisuuteen. Miksi siis naisilta vaaditaan kainalokarvojen ajelua näyttääkseen "huolitelluilta", mutta ei miehiltä?
"En kyllä tunnista tuollaista markkinointia vastuullisilta kauneustoimijoiltakaan ja esteettisiä toimenpiteitä tehdään esimerkiksi Terveystalossa ja Mehiläisessäkin. Näetkö paljonkin heiltä "tule korjaamaan kehosi virheet-markkinointia"?"
Tietenkään kukaan ei markkinoi suoraan noilla sanoilla, "tule korjaamaan kehosi virheet", vaan se viesti on piilotettu rivien väliin. Esim. Mehiläisen sivulta lainaus: "Plastiikkakirurgian erikoislääkäri toteuttaa kasvojen ja vartalon ulkomuotoa ja toimintaa PARANTAVIA hoitoja ja leikkauksia". Eli tässä tullaan taas siihen, että sanavalinnoilla luodaan se "korjaamisen" tarve tyhjästä, ja annetaan ymmärtää, että kasvojen ja vartalon ulkomuoto ei ole hyvä, ellei se ole yleisten kauneusnormien mukainen. Toinen lainaus Mehiläisen sivulta: "Kasvojenkohotus, eng. facelift, nuorentaa ilmettä, parantaa kasvojen ääriviivoja ja poistaa ylimääräistä rasvakudosta. Kasvojenkohotus voi olla paikallaan, jos oma peilikuva ei tunnu vastaavan omaa ikää." Eli tässä viestitään, että ei saa näyttää vanhalta (ikäsyrjintä), ei saa olla kasvoissa rasvakudosta (läskifobia), ja taas puhutaan kasvojen ääriviivojen "parantamisesta", eli viestitään, että ääriviivojenkin pitää näyttää tietynlaisilta.
Tällainen viestiminen ei mielestäni ole missään nimessä vastuullista. Toki on parempi, että jos noita operaatioita päätyy teettämään, niin että ne tekee terveydenhuollon ammattilainen, eikä mikään puoskari, kuten täyteaine"hoitojen" kohdalla saattaa olla. Mutta ilmeisesti sinä olet sisäistänyt nämä kauneusihanteet niin vahvasti, ettet kertakaikkiaan kykene niitä kyseenalaistamaan, vaikka minkälaisia argumentteja tässä esittäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt järki päähän akat! Exä menehtyi leikkauspöydälle kun olin työmatkalla ja teetättämässä salaa toimenpiteitä. Älkää tehkö mitään! Älkää olko typeriä!
Ja ensimmäinen akoittelija saapui. Miehetkin teettää toimenpiteitä enenevissä määrin. Ja minäpä olen meinannut menehtyä työmatkalla joutuessani äkkiarvaamatta rikoksen kohteeksi. Älä mene työmatkalle, älä ole typerä!
Ihan mihin tahansa polvileikkaukseenkin voi menehtyä, jos paska mäihä käy. Aika harvinaista se on kuitenkin. Taitaa olla autolla ajaminen monin verroin vaarallisempaa. Kotiinkin on moni kuollut.
Sehän tässä surullista onkin, että kapitalistit ovat saaneet ulkonäköpaineet ujutettua enenevissä määrin myös miehille. Ihan kuin naisetkin eivät jo kokisi
Toki ulkonäöstä on vouhkattu läpi historian. Mutta kapitalistit (ja patriarkaatti) hyötyvät näiden ulkonäköpaineiden ylläpitämisestä rahallisesti, ja ovat myös luoneet uusia. Se, että aiemminkin on tehty haitallisesti, ei tarkoita, että nykyäänkin pitäisi tehdä.
Googlaa jotain 4kymppisiä hollywood-naisia niin et halua. Osa kuin kauhugalleriasta!
Miehen nopea kommentti: en ole varma, mitä ulkonäköpaineilla tässä tarkoitetaan, mutta älkää nyt ainakaan miesten takia näitä leikkauksia tehkö.
Oma kaverikuopla tietty rajallinen, mutta 35-50-vuotiaiden miesten keskuudessa noita pidetään ihan kamalina operaatioina. Eri asia terveydellinen syy tietysti.
Tässä iässä (ja +) arvostaa naisessa ihan muita asioita.
Sorry kun keskeytin ;D
M40+
Ap. älä pliis liity kuminaama/jokeri-kerhoon.
Mieluummin rypyt.
terveisin mies
Vierailija kirjoitti:
Vielä 50-vuotiaana olin ihan tyytyväinen ulkonäkööni, mutta nyt 55-vuotiaana olen harkinnut kauneusoperaatioita kasvoille. Tässä iässä naama alkaa toden teolla roikkua ja nopeasti. En ole enää ollenkaan sinut peilikuvani kanssa. Etenkin valokuvissa näyttää kaamealta. Jos jotain on tehtävissä, miksi en tekisi sitä? Kohtuuden rajoissa tietenkin.
Toki saat tehdä, jos itse aidosti sitä haluat. Mutta kuten sanoin tuolla aiemmissa kommenteissa, kehossaan voi ruveta viihtymään muutenkin, kuin menemällä operaatioon. Esimerkiksi työstämällä kehonkuvan ongelmia ammattilaisen kanssa. Sinulle tulee olo, että näytät kaamealta, koska elämme kapitalistisessa ja patriarkaalisessa maailmassa, jossa varsinkaan nainen ei saisi ikääntyä. Ikääntyminen on kumminkin täysin luonnollista, ja ikääntymisen tuomat muutokset kasvoihin tai vartaloon eivät ole kaameita. Meille vain uskotellaan niin, jotta meille saataisiin myytyä kaikkea turhaa sontaa.
Voi jeesus, työstämällä ongelmia ammattilaisen kanssa. Jos haluaa näyttää hyvältä on suomimamman mukaan päänsisäinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa jotain 4kymppisiä hollywood-naisia niin et halua. Osa kuin kauhugalleriasta!
Osa, huomio osa! Myös niille muille on tehty mutta onnistuneesti. Näille KAIKILLE on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Ap. älä pliis liity kuminaama/jokeri-kerhoon.
Mieluummin rypyt.
terveisin mies
Siellä yksi kuminaama kävi jo alapeukuttamassa 🤭
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa, saat vielä paljon hyviä vuosia ja nautit vaan elämästä enemmän jos tuo itseäsi haittaa.
Minusta ikääntymisen tuomat muutokset ovat Suoraan sanottuna rumia. On paljon keinoja, muuta kuin totaaliset överit.
Julkisuudessa olevilla amerikkalaisnaisilla on varmasti sama plastiikkakirurgi. Ovat niin saman näköisiä klooneja.
Oletko valmis vapaaehtoisesti ottamaan riskin, että lapsesi jäävät äidittömiksi? Koska haluat muokata ulkonäköäsi.
Tämä on mielestäni kaikkein painavin asia pohdittavaksi. Riski pahaan komplikaatioon on pieni, mutta olemassa oleva. Siksi itse en voisi edes harkita kosmeettisia leikkauksia.
Katso Joan Van Ark. Leikkaukset pilasivat kasvot totaalisesti.